Λίγο μετά την DS3, λίγο πριν την DS5, το μοντέλο που βλέπετε στις φωτογραφίες θα μπορούσε να το υπογράφει μόνο Ιταλός ή Γάλλος..
κατασκευαστής. Ο πρώτος διότι είναι ικανός για τα πάντα και ο δεύτερος διότι τολμά τα πάντα. Στη Citroen άλλωστε αρέσκονται στις ανατροπές και η σειρά DS του 21ου αιώνα εκφράζει ακριβώς αυτή την φιλοσοφία, με μοντέλα που ερεθίζουν, με την πρώτη ματιά, το θυμικό σου.
Η DS4 είναι ένα πολυτελές υπερσυμβατικό hatchback που δημιουργεί αμέσως αποστάσεις από την C4. Αν στο δικό σας λεξιλόγιο η έννοια crossover παραπέμπει σε ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει φαινομενικά αντιφατικά μεταξύ τους χαρακτηριστικά, τότε μπορείτε να την χαρακτηρίσετε έτσι. Στην ουσία πρόκειται για ένα πεντάθυρο αμάξωμα με έντονα coupe χαρακτηριστικά και αυξημένη απόσταση από το έδαφος –που θα μπορούσε να παραπέμπει στην ύπαρξη τετρακίνησης η οποία βέβαια δεν υπάρχει.
Οπτικά φαίνεται να έχεις μπροστά σου ένα κομμάτι βράχου που τελειώνει πριν ακόμη ξεκινήσει, με μήκος μόλις 4,275 μέτρα. Οι πέντε πόρτες υποδηλώνουν περισσότερη πρακτικότητα από εκείνη που διαθέτει ένα τρίθυρο αμάξωμα, αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν, όπως δηλαδή θα συνέβαινε στην τρίθυρη C4 την οποία η πεντάθυρη DS4 υποκαθιστά. Βάζεις το χέρι σου στην σμιλεμένη λαβή της πίσω πόρτας και την ανοίγεις για να περάσεις στο πίσω κάθισμα με προσοχή, διότι η γραμμή της οροφής χαμηλώνει αρκετά. Αυτή η coupe γραμμή χαρακτηρίζει το αισθητικό αποτέλεσμα περιορίζοντας ταυτόχρονα τον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Με τα γόνατα τους δεν υπάρχει θέμα αν δεν είναι ψηλότεροι από 1,80 μέτρα και αν ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν είναι ακόμη πιο ψηλοί.
Οι δύο τελευταίοι έχουν στην διάθεσή τους άφθονο χώρο. Κάθονται ψηλά, σαν να βρίσκονται σε μεσαίο SUV, αισθάνονται πολύ ευχάριστα λόγω αυξημένης ορατότητας αλλά ο οδηγός πληρώνει το μάρμαρο της σχεδίασης έχοντας στον εσωτερικό καθρέφτη του λιγότερες πληροφορίες από το τζάμι της πέμπτης πόρτας. Πέρα από αυτό δεν νομίζω ότι θα τον προβληματίσει κάτι άλλο, ούτε καν τα 359 λίτρα του χώρου αποσκευών. Η γαλλική φίρμα δίνει ακριβώς ότι υπόσχεται σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής και φινιρίσματος. Μόνο η ποιότητα του πλαστικού που χωρίζει οδηγό και συνοδηγό μοιάζει αταίριαστη με τα υπόλοιπα υλικά και την συναρμογή τους. Ο ευφάνταστος πίνακας οργάνων ταιριάζει γάντι με τον "εκκεντρικό" χαρακτήρα του αυτοκινήτου, τα κουμπιά στο τιμόνι χρειάζονται χρόνο προσαρμογής, εργονομικά λάθη δεν υπάρχουν και αν αξιολογήσω την εμπειρία μου στην Ελλάδα με την DS4 των 200 ίππων οφείλω να ομολογήσω ότι ανήκει στο top-5 των επιλογών μου από πλευράς ποιότητας.
Ας ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι η DS4 διατίθεται με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με 120 ατμοσφαιρικούς ίππους -και τιμή από 19.790 ευρώ χωρίς το όφελος απόσυρσης (περίπου 1.400 ευρώ)- ή με 155 και 200 υπερτροφοδοτούμενους ίππους πάντα στον ίδιο κυβισμό ενώ οι diesel εκδόσεις αποδίδουν από 110 έως 160 ίππους στα 1,6 και 2,0 λίτρα.
Ενδιαφέρον έχει επίσης η λίστα βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμη και καθίσματα με λειτουργία μασάζ σε οδηγό και συνοδηγό.
Όσο για την εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο, τα πράγματα είναι απλά. Βασισμένη στην πλατφόρμα της C4 η DS4 έχει πιο σφιχτές αναρτήσεις, στοιχείο που εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος παρά την απόσταση του από το έδαφος. Η στιβαρότητα του πλαισίου είναι αισθητή ενώ σε καλό οδόστρωμα η ποιότητα κύλισης παραμένει σε υψηλά επίπεδα παρά το χαμηλό προφίλ των τροχών 18 ή 19 ιντσών.
Ο αποτελεσματικός συνδυασμός των 200 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αποτυπώνεται στα μεγέθη των επιδόσεων ενώ η κατανάλωση καυσίμου εξαρτάται άμεσα από τις διαθέσεις σου με την πραγματικότητα να απέχει ασφαλώς από την μέση θεωρητική κατανάλωση.
Οδηγώντας την συγκεκριμένη έκδοση θα καταλάβετε οι Γάλλοι προσπάθησαν πολύ για να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που στρίβει ευχάριστα, φρενάρει με ασφάλεια και δίνει στον οδηγό του την δυνατότητα να το "χειριστεί" κατά το δοκούν, εκμεταλλευόμενος την ύπαρξη των ηλεκτρονικών συστημάτων επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς και την αμεσότητα του τιμονιού του το οποίο πάντως δεν διακρίνεται για την αίσθηση που προσφέρει. Στο τέλος της ημέρας θα καταλάβετε ότι η DS4 δεν είναι απλώς μια σχεδιαστικά εξεζητημένη μικρομεσαία πρόταση αλλά μια υπολογίσιμη εναλλακτική επιλογή για όσους δεν θέλουν να οδηγούν ότι και οι υπόλοιποι. Δεν ξέρω τελικά πόσοι είναι αυτοί, βλέπω όμως ότι αυξάνονται ολοένα και περισσότερο.
Το Citroen DS4 1.6 THP 200hp σε αριθμούς
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,275 / 1,810 / 1,523
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,612
Κινητήρaς (κ.εκ.): 1.598
Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 200 / 6.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 275 / 1.700
Βάρος (κιλά): Από 1.316
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 6,4
Εκπομπές CO2: 149
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 7,9΄΄
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 235
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου