Εισαγγελία, πλοιοκτήτρια εταιρεία και επιβάτες κατηγορούν τον πλοίαρχο
Φραντσέσκο Σκετίνο. Μάρτυρες..
αναφέρουν ότι ο καπετάνιος οδήγησε το
κρουαζιερόπλοιο στην ακτή επειδή ήθελε να ευχαριστήσει τον αρχισερβιτόρο
που κατάγεται από το νησί. Αλλοι μιλούν ότι ήθελε να... χαιρετήσει έναν
φίλο του και να προσφέρει «θέαμα» στους κατοίκους, ενώ άλλοι
ισχυρίζονται ότι τα έπινε στο μπαρ με μια όμορφη κυρία
«Δεν θα ήθελα να βρεθώ στη θέση του καπετάνιου του ?Τιτανικού?,
αναγκασμένος να πλεύσω σε έναν ωκεανό από παγόβουνα... αλλά πιστεύω πως
εάν προετοιμαστεί κανείς σωστά, μπορεί να θέσει υπό έλεγχο κάθε
κατάσταση και να προλάβει ενδεχόμενα προβλήματα...
Οσο για την ασφάλεια των επιβατών, αυτή είναι υψίστης σημασίας». Αυτά δήλωνε ?σίγουρος για τον εαυτό του? ο καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο τον Δεκέμβριο του 2010 στην τσεχική εφημερίδα «Dnes».
Πού να το φανταζόταν τότε ο Ιταλός πως μόλις έναν χρόνο
μετά θα αυτοδιαψευδόταν με τον χειρότερο δυνατό τρόπο; Κυβερνήτης του
(πλέον βυθισμένου) κρουαζιερόπλοιου «Costa Concordia», ο 52χρονος
Σκετίνο μπορεί να μη βρέθηκε αντιμέτωπος με παγόβουνα αλλά κατάφερε να
αναβιώσει την περιπέτεια του «Τιτανικού», όχι σε αφιλόξενα νερά, αλλά
υπό καλοκαιρία σε μία καλά χαρτογραφημένη «κουταλιά νερό», μόλις 150
μέτρα από τις ακτές της Δυτικής Ιταλίας.
Πλέον, όλοι (η ιταλική Εισαγγελία, η πλοιοκτήτρια εταιρεία κ.ά.) τον
έχουν στήσει στον τοίχο υποστηρίζοντας πως οι δικοί του λάθος χειρισμοί
ήταν που ναυάγησαν το πλοίο με τους 4.229 επιβαίνοντες.
Τους άφησε αβοήθητους
Μάλιστα, σαν να μην έφταναν τα λάθη, ο 52χρονος «καπετάνιος της συμφοράς» φέρεται να εγκατέλειψε το βυθιζόμενο καράβι όχι τελευταίος (όπως θα όφειλε) αλλά πρώτος, αφήνοντας πίσω του αβοήθητους μερικές... χιλιάδες επιβάτες.
Μάλιστα, σαν να μην έφταναν τα λάθη, ο 52χρονος «καπετάνιος της συμφοράς» φέρεται να εγκατέλειψε το βυθιζόμενο καράβι όχι τελευταίος (όπως θα όφειλε) αλλά πρώτος, αφήνοντας πίσω του αβοήθητους μερικές... χιλιάδες επιβάτες.
Τρεις ημέρες αφότου το μήκους 290 μέτρων «Costa Concordia» προσέκρουσε
σε ύφαλο και άρχισε να βυθίζεται, οι συγγενείς των 6 νεκρών και των 16
αγνοουμένων θέλουν να μάθουν τι προκάλεσε την καταστροφή.
Από την
πλευρά της, η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Costa Crociere» πραγματοποίησε
στροφή 180 μοιρών και από εκεί που αρχικά υπερασπιζόταν τον καπετάνιο,
χθες τον «άδειασε» καταλογίζοντάς του σοβαρότατα «λάθη» στην πλοήγηση
του πλοίου, καθώς και στη διαχείριση της κρίσης.
Νέα στοιχεία
Μάλιστα, όσο περνούν οι ώρες και βγαίνουν νέα στοιχεία στην επιφάνεια,
τόσο περισσότερο επιβαρύνεται η θέση του 52χρονου ο οποίος κρατείται
κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία κατά συρροήν, πρόκληση ναυαγίου και
εγκατάλειψη πλοίου.
Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με δημοσίευμα της
«Corriere della Serra», ο Σκετίνο οδήγησε το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο
πολύ κοντά στην ακτογραμμή του Τζίλιο (δέκα φορές πιο κοντά από το
επιτρεπτό όριο), απλώς επειδή ήθελε να ευχαριστήσει ένα μέλος του
προσωπικού, συγκεκριμένα τον προϊστάμενο των σερβιτόρων ο οποίος
κατάγεται από το συγκεκριμένο νησί. «Αντονέλο, έλα να δεις, είμαστε πολύ
κοντά στο Τζίλιο σου», φέρεται να είπε ο καπετάνιος στον αρχισερβιτόρο
Αντονέλο Τιέβολι μόλις λίγα δευτερόλεπτα προτού το κρουαζιερόπλοιο
χτυπήσει στον ύφαλο.
Από τη μεριά της, η βρετανική «Daily Mail»
υποστηρίζει, επικαλούμενη μαρτυρίες επιβατών, πως ο καπετάνιος μέχρι
λίγα λεπτά πριν από την πρόσκρουση, τα έπινε αγκαζέ με μία όμορφη κυρία
στο μπαρ, ενώ διακινούνται και άλλα σενάρια, σύμφωνα με τα οποία ο
52χρονος Ιταλός πλησίασε πολύ κοντά στο νησί είτε για να... χαιρετήσει
έναν φίλο του, αξιωματικό του Εμπορικού Ναυτικού, που βρισκόταν στην
ακτή, είτε για να «προσφέρει θέαμα» στους κατοίκους.
Αλλωστε, ο
Σκετίνο και άλλοι κυβερνήτες πλοίων λέγεται πως το συνήθιζαν να περνούν
πολύ κοντά από τις ακτές σφυρίζοντας με την κόρνα για λόγους
εντυπωσιασμού, πράγμα το οποίο μάλιστα ενθάρρυναν και οι τοπικές Αρχές.
ΜΑΡΤΥΡΕΣ
Εγκατέλειψε το πλοίο από τους... πρώτους
Εγκατέλειψε το πλοίο από τους... πρώτους
Οι περισσότεροι αυτόπτες μάρτυρες καταγγέλλουν πως ο «καπετάν δειλός»,
όπως ονομάζουν χαρακτηριστικά τον Φραντσέσκο Σκετίνο, έφυγε από τους
πρώτους, καλυμμένος με κουβέρτα μέσα σε μια λέμβο, πράγμα το οποίο
επιβεβαιώνει τόσο ο εισαγγελέας Φραντσέσκο Βερούζιο όσο και η
ακτοφυλακή. Μάλιστα, κάποια μέλη του προσωπικού υποστηρίζουν πως ο
Σκετίνο «φρόντισε πρώτα να αδειάσει το χρηματοκιβώτιο και έφυγε και με
τα χρήματα».
Να σημειωθεί πως ο Σκετίνο, ο οποίος αρνείται όλες
τις κατηγορίες, εργάζεται στην Costa Cruises τα τελευταία 11 χρόνια.
Προσελήφθη το 2002, ως υπεύθυνος ασφαλείας (!!), και από το 2006 φόρεσε
τη στολή του καπετάνιου. Πάντως, το μεγάλο στοίχημα για τις ιταλικές
Αρχές επί του παρόντος είναι, πέρα από τον εντοπισμό και τη διάσωση των
16 αγνοουμένων, η αποτροπή της περιβαλλοντικής καταστροφής στην περιοχή
της Τοσκάνης. «Αυτός είναι ο εφιάλτης μας από εκείνη τη νύχτα», δήλωσε
χαρακτηριστικά στην εφημερίδα La Stampa ο Ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος,
Κοράντο Κλίνι, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο να σκορπίσουν στη θάλασσα οι
2.400 τόνοι καυσίμων που κουβαλάει στις δεξαμενές του το
κρουαζιερόπλοιο.
ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ
Ενα ναυάγιο προκαλείται από σειρά κακών χειρισμών
Ενα ναυάγιο προκαλείται από σειρά κακών χειρισμών
Ενα ναυάγιο είναι αποτέλεσμα μιας σειράς γεγονότων τονίζουν ειδικοί.
Σύμφωνα με τον Λεν Χόλντερ, πρώην επικεφαλής της Ενωσης Καπετάνιων της
Βρετανίας, ένα ναυάγιο προκαλείται από έναν συνδυασμό ανθρώπινων λαθών
και τεχνολογικών σφαλμάτων. Ως παράδειγμα σε δηλώσεις του στο πρακτορείο
«Ρόιτερ», έδωσε το ναυάγιο του «Herald of Free Enterprise».
Στο
ναυάγιο του «Herald of Free Enterprise» «αρκετά πράγματα πήγαν στραβά,
όμως κανένα δεν θα μπορούσε να προκαλέσει το δυστύχημα από μόνο του». Το
εν λόγω ναυάγιο, με συνολικά 193 νεκρούς, σημειώθηκε στις 6 Μαρτίου του
1987, λίγο μετά τον απόπλου του πλοίου από το λιμάνι Ζιμπρούγκε του
Βελγίου. Αντίστοιχα, μια σειρά λαθών ήταν και αυτή που προκάλεσε μία από
τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στην Ελλάδα, αυτήν του «Εξπρές
Σάμινα» ανοιχτά της Πάρου το 2000.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣgskafidas@pegasus.gr
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου