Το μεγάλο ρολόι, στήθηκε στην εμβληματική παραλία της Κοπακαμπάνα.
Βεβαίως η αντίστροφη μέτρηση σηματοδοτεί και τον χρόνο που έχει η οργανωτική επιτροπή ώστε να είναι έτοιμα όλα για να υποδεχτεί τις εκατοντάδες χιλιάδες φιλάθλων από όλο τον κόσμο.
Παρόλα αυτά, οι εγκαταστάσεις μέσα και γύρω από τις πόλεις που θα φιλοξενήσουν τους αγώνες του Μουντιάλ, μόνο έτοιμες δεν είναι και αποτελούν την μεγαλύτερη πρόκληση.
Το Μαρακανά θέλει ακόμα κάποιες πινελιές, παρά το γεγονός ότι καθυστέρησε μήνες η ανακαίνισή του και κόστισε πολλαπλάσια χρήματα από τον αρχικό προϋπολογισμό.
Πάντως ακόμα και το στάδιο του Σάο Πάολο είναι μακριά από την ολοκλήρωσή του, καθώς είναι έτοιμο μόλις στο 60%.
πηγη
Καθυστερούν τα έργα υποδομής στην Βραζιλία
Λίγες μέρες πριν το Kονφεντερέισονς Καπ και ακριβώς ένα χρόνο πριν το Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας, πολλά από τα έργα υποδομής στις 12 πόλεις που θα φιλοξενήσουν αγώνες δεν θα είναι έτοιμα στην ώρα τους. Τα στάδια είναι τα τελευταία από τα προβλήματα της διοργάνωσης. Η κίνηση, τα τρένα (που δεν υφίστανται στην Βραζιλία), η κακή δημόσια συγκοινωνία και τα μικρά αεροδρόμια είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την χώρα, που περιμένει τρία εκατομμύρια τουρίστες κατά την διάρκεια των αγώνων του Μουντιάλ.
Κάθε μέρα, 38 αεροπλάνα την ώρα αναχωρούν και προσγειώνονται στα αεροδρόμια της Βραζιλίας, ενώ ο διεθνής μέσος όρος είναι 88 την ώρα. Τέσσερα αεροδρόμια επεκτείνονται, αλλά δεν θα είναι απόλυτα έτοιμα στην ώρα τους και προβλέπονται μεγάλες καθυστερήσεις στα βραζιλιάνικα αεροδρόμια κατά την διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
Ο Ρομάριο, πρωταθλητής κόσμου με την ομάδα της Εθνικής Βραζιλίας το 1994, σχολιάζει: «Όταν η Βραζιλία αποφάσισε να φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο, πολλές υποσχέσεις έγιναν για τον πληθυσμό, αλλά αυτές οι υποσχέσεις έμειναν μόνο στα λόγια…». Και όταν το euronews του ζητά να αναφέρει ορισμένα παραδείγματα, τονίζει: «Οι βελτιώσεις στις αστικές μεταφορές και η πρόσβαση για τα άτομα με ειδικές ανάγκες…».
Ο Ζίκο από την πλευρά του, προσθέτει: «Αυτήν την περίοδο είμαι πραγματικά προβληματισμένος με την κατάσταση στα αεροδρόμια. Τα ξενοδοχεία, η τεχνολογία, οι τηλεπικοινωνίες είναι σε κακή κατάσταση και τα πάντα είναι υπερφορτωμένα. Δεν είμαστε έτοιμοι από την πλευρά των έργων υποδομής να φιλοξενήσουμε το Παγκόσμιο Κύπελλο».
Στο Ρίο Ντε Τζανέιρο, την πόλη που θα φιλοξενήσει τον μεγαλύτερο αριθμό των αγώνων, περιλαμβανομένου και του τελικού, ο τουρισμός είναι σε φυσιολογικά επίπεδα. Ωστόσο, οι νέες γραμμές του μετρό δεν θα είναι έτοιμες για το Μουντιάλ, αλλά θα έχουν ολοκληρωθεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016. Τώρα υπάρχουν μόνο δύο γραμμές υπόγειου σιδηροδρόμου, και τα λεωφορεία δεν αποτελούν καλή λύση σε ένα υπερφορτωμένο οδικό δίκτυο όπου υπάρχει πολλή κίνηση στους δρόμους. Οι τουρίστες ζητούν βελτιώσεις.
Γύρω από τις μεγάλες πόλεις, η κίνηση είναι δύσκολη. Στην μεγαλύτερη πόλη της Βραζιλίας, το Σάο Πάολο, το μετρό είναι υπερφορτωμένο στον κόσμο με περίπου τέσσερα εκατομμύρια ανθρώπους να ταξιδεύουν κάθε μέρα. Στους αυτοκινητόδρομους η κατάσταση είναι ίδια, επτά εκατομμύρια αυτοκίνητα για 20 εκατ. επιβάτες. Όταν βρέχει, οι δρόμοι πλημμυρίζουν και η κίνηση γίνεται ακόμα χειρότερη. Επομένως, καθώς πηγαίνουμε πιο κοντά στο Παγκόσμιο Κύπελλο, η κυβέρνηση βλέπει μόνο μία λύση για να το διοργανώσει σωστά.
Ο υπουργός των Σπορ της Βραζιλίας σχολιάζει: «Πέρα από τα νέα έργα υποδομής, γνωρίζουμε ότι ορισμένες από τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις δεν θα μπορέσουν να είναι έτοιμες στην ώρα τους. Σκοπεύουμε να μειώσουμε την ταλαιπωρία με μερικά επιχειρησιακά μέτρα, όπως είναι η θέσπιση και εφαρμογή έκτακτων αργιών τις ημέρες των αγώνων. Αυτό το μέτρο θα μειώσει τα προβλήματα της κίνησης και την ζήτηση για τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς». Και στο ερώτημα αν αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην χώρα ή όχι, σχολίασε: «Νομίζω ότι ο αρνητικός αντίκτυπος θα είναι μικρότερος από ό,τι ο σκοπός της άρτιας οργάνωσης του Μουντιάλ, αν σκεφτούμε την ικανότητα αλλά και την εικόνα που θα δείξουμε στον υπόλοιπο κόσμο».
Οι Βραζιλιάνοι δεν είναι χαρούμενοι με το Παγκόσμιο Κύπελλο και τα έργα ανοικοδόμησης, επειδή σχεδόν οι περισσότεροι εξαρτώνται από την δημόσια επένδυση. Μέχρι τώρα, η κυβέρνηση ξόδεψε περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ. Για το Κύπελλο Συνομοσπονδιών (Confederations Cup) τα έργα ήταν κατά 17% πιο ακριβά από τις προβλέψεις και πολλά πράγματα δεν θα είναι έτοιμα. Έναν χρόνο πριν το Παγκόσμιο Κύπελλο, και υπολογίζεται ότι το κόστος θα μπορεί και να διπλασιαστεί.
Και μετά το Μουντιάλ; Το ΑΕΠ θα πρέπει να ανεβαίνει κατά 0.5% τον χρόνο μέχρι το 2018, χωρίς να υπολογίσουμε την συνεισφορά των Ολυμπιακών Αγώνων. Πρέπει να ανεβάσει την απασχόληση και οι υποδομές πρέπει να βελτιωθούν. Στο Μουντιάλ του 1994 στις ΗΠΑ το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 1,4%, στην Γαλλία το 1998 κατά 1,3%, στην Γερμανία του 2006 κατά 1,7% και στην Κορέα το 2002 κατά 3,1% αλλά στην Ιαπωνία υπήρξε αρνητικός αντίκτυπος με μείωση 0,3% μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο.
Ο υπουργός των Σπορ τονίζει: «Δημιουργούμε νέες συγκοινωνιακές γραμμές, όχι για το Παγκόσμιο Κύπελλο αλλά για το μέλλον του πληθυσμού της Βραζιλίας. Το Μουντιάλ είναι κάτι που θα κρατήσει ένα μήνα, αλλά αυτές οι υποδομές θα μείνουν και για το μέλλον. Ένα άλλο παράδειγμα. Δημιουργούμε ένα εθνικό δίκτυο για πρόσβαση σε υψηλής ταχύτητας ίντερνετ σε ολόκληρη την χώρα, ακόμα και στην περιοχή του Αμαζονίου που δεν υπήρχε πρόσβαση στο διαδίκτυο. Αυτό θα είναι κάτι φανταστικό για την Βραζιλία!».
Και ο Ρομάριο καταλήγει: «Δυστυχώς σήμερα πολλά πράγματα που έχουν σχέση με το Παγκόσμιο Κύπελλο δεν είναι θετικά για την χώρα. Τα περισσότερα από τα έξοδα και τις επενδύσεις που έγιναν δεν ήταν απαραίτητα, επειδή η Βραζιλία έχει ακόμα πολλά κοινωνικά και δημόσια προβλήματα: τα δημόσια νοσοκομεία και τα σχολεία είναι σε κακή κατάσταση και δεν γίνονται επενδύσεις σε αυτούς τους τομείς. Ωστόσο, ως Βραζιλιάνος, είμαι πολύ θετικός και θέλω να πιστεύω ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο θα κάνει καλό στην χώρα και θα την ωφελήσει στο μέλλον».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου