3O ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΡΑΛΙ ΟΛΥΜΠΟΥ «Γόησσες» στο βουνό των θεών

Απαστράπτουσες γόησσες ετών 50, 60, 70, ακόμη και 80 κάτι, ανεβαίνουν σήμερα και αύριο στον Ολυμπο, περνούν από τα Μετέωρα, γεύονται μεζέδες στη Δεσκάτη Γρεβενών και ξεκουράζονται στην Καλαμπάκα με τη θέα των βράχων να κόβει την ανάσα.
Ενα Ford T του 1928 από τη Θεσσαλονίκη και ένα Volvo Amazon του 1958, είναι από τα αυτοκίνητα που γοητεύουν
Περισσότερα από 60 αυτοκίνητα-αντίκες, με το παλιότερο να έχει έτος κατασκευής το 1928 και το νεότερο (;) τη δεκαετία του '50, παίρνουν μέρος στο 3ο Ιστορικό Ράλι Ολύμπου που θα γίνει το Σαββατοκύριακο. Ανάμεσά τους κλασικά αυτοκίνητα που έρχονται με τα πληρώματά τους από τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Βουλγαρία, ενώ τις εντυπώσεις αναμένεται να κλέψει ένα Ford T του 1928 από τη Θεσσαλονίκη και ένα Volvo Amazon του 1958.
«Είναι μια διοργάνωση που τα μέλη μας περιμένουν με πολλή χαρά και αγωνία, γιατί συνδυάζει αγώνα, παιχνίδι, πολιτιστική και θρησκευτική ενημέρωση. Κάθε χρόνο επιλέγουμε διαφορετική διαδρομή στον Ολυμπο και αυτό αποτελεί πρόκληση για τους οδηγούς, οι οποίοι δεν γνωρίζουν εκ των προτέρων τις ειδικές διαδρομές που πρέπει να καλύψουν», είπε στο «Εθνος» ο αντιπρόεδρος της Λέσχης Κλασικού Αυτοκινήτου Μακεδονίας (ΛΕΚΑΜ), Νίκος Μπιμπλιτζής, που είναι εκ των διοργανωτών του αγώνα.
Το ραντεβού
Με ταχύτητες που δεν θα ξεπερνούν τα 70 χλμ. την ώρα (στην εθνική οδό ωστόσο μπορούν να πιάσουν μέχρι και 120 χλμ. την ώρα) τα αυτοκίνητα-αντίκες, μαζί και τα πληρώματα, θα συναντηθούν το πρωί του Σαββάτου στην κεντρική πλατεία της Λάρισας.
Τα αυτοκίνητα - αντίκες θα διασχίσουν γραφικά χωριά και θα αναδείξουν τα Μετέωρα ως τον απόλυτο προορισμό θρησκευτικού τουρισμού
Τα αυτοκίνητα - αντίκες θα διασχίσουν γραφικά χωριά και θα αναδείξουν τα Μετέωρα ως τον απόλυτο προορισμό θρησκευτικού τουρισμού
Θα καλύψουν τρεις νομούς -Λάρισας, Τρικάλων, Γρεβενών-, θα διασχίσουν γραφικά χωριά και θα αναδείξουν τα Μετέωρα ως τον απόλυτο προορισμό θρησκευτικού τουρισμού, μέσα από μεγάλα υψόμετρα, πανέμορφα τοπία και απόκρημνες πλαγιές. Θα κινηθούν μέσω της νέας επαρχιακής οδού Τυρνάβου, θα περάσουν από τη γραφική Τσαριτσάνη, θα φτάσουν στην Ελασσόνα και από την Κρανιά, Βαλανιδιά θα κάνουν στάση στη Δεσκάτη Γρεβενών, όπου κάτοικοι και φορείς θα τους υποδεχτούν με κόκκινο κρασί και λιχουδιές από μανιτάρια.
Η διανυκτέρευση θα γίνει στην Καλαμπάκα και η Κυριακή επιφυλάσσει περισσότερες εκπλήξεις στους οδηγούς, καθώς θα περάσουν πάνω από πέτρινα γεφύρια, δασικούς δρόμους, μικρές επαρχιακές οδούς, αμπελώνες και οινοποιεία για να τερματίσουν στην πλατεία της Ελασσόνας.
«Είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και βελτιώνεται συνεχώς. Μας ενδιαφέρει να γίνει διεθνής και δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην προβολή του μέσα από διεθνείς λέσχες αυτοκινήτου. Θέλουμε να προβάλουμε τις ομορφιές του Ολύμπου, της Ελλάδας γενικότερα, και το συνδυάζουμε με αγώνες που δεν ενδιαφέρουν τόσο για το τελικό αποτέλεσμα όσο για την ίδια τη συμμετοχή», μας είπε ο κ. Μπιμπλιτζής.
ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ
Αγωνιστικό και πολιτιστικό διήμερο
Για τους διοργανωτές το διήμερο αυτό δεν είναι μόνο αθλητικό, αλλά και έντονα πολιτιστικό, καθώς έχει στόχο να προβάλει και να αναδείξει περιοχές της Θεσσαλίας γύρω από τον Ολυμπο, ενώ δεν αποκλείεται τα επόμενα χρόνια να σχεδιαστεί μια διαδρομή στην καθαυτό περιοχή του Ολύμπου, με αφετηρία το Λιτόχωρο.
Το 3ο Ιστορικό Ράλι Ολύμπου ταξιδεύει στον Ολυμπο, στα Μετέωρα, στα χωριά της Λάρισας, των Τρικάλων και των Γρεβενών, επισκέπτεται και αναδεικνύει αρχαιολογικά και θρησκευτικά μνημεία και συστήνει στους φίλους της κλασικής αυτοκίνησης σε όλο τον κόσμο μοναδικές διαδρομές μέσα στη φύση. Χόμπι
Τα αυτοκίνητα είναι αντίκες, καλοδιατηρημένες από τους κατόχους τους, λάτρεις όλοι των κλασικών οχημάτων, που ξοδεύουν πολύ χρόνο και ακόμη περισσότερο χρήμα για να τα φέρουν στην αρχική τους μορφή, ώστε να είναι ικανά να βγουν στον δρόμο. Τα πιο πολλά τα βρίσκουν μέσω αγγελιών από το Διαδίκτυο, σε κακή κατάσταση, παρατημένα από χρόνια, χωρίς φυσικά να έχουν κάνει το απαραίτητο service.
Δυσκολίες συναντούν ακόμη και σε αυτό το κομμάτι, καθώς δεν είναι εύκολο να βρουν πιστοποιημένο συνεργείο για μηχανικό και λειτουργικό έλεγχο, ενώ επιπλέον δεν υπάρχουν πια ανταλλακτικά και χρειάζεται να σκαρφιστούν διάφορες? πατέντες σε συνεργασία με τον μηχανικό.
Θεσσαλονικείς συλλέκτες έχουν σήμερα στην κατοχή τους δύο Ford μοντέλα του 1928 και του 1930 σε κίτρινο και πράσινο χρώμα αντίστοιχα, ένα Morris Minor του 1965, ένα Austin Somerset του ΄40, ένα Standard Vanguard του 1948, ένα μαύρο Volvo PV444 του 1948, μία κόκκινη Ferrari Mondial QV του 1982.
ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...