Νέο σκάνδαλο με πρωταγωνιστές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Απέκρυπταν έγγραφα που θα έθεταν τις ζωές πολιτών σε κίνδυνο

Μετά το σκάνδαλο της γερμανικής Volkswagen, μια άλλη υπόθεση με πρωταγωνιστή και πάλι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προκαλεί αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Independent, μεγάλες εταιρείες όπως η Chrysler, η Jaguar, η Land Rover και -για ακόμα μια φορά- η Volkswagen,
κατηγορούνται ότι απέκρυψαν έγγραφα που αποδεικνύουν ότι τα αμερικανικά μοντέλα είναι λιγότερο ασφαλή
από τα ευρωπαϊκά. Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα παρεμπόδιζαν την ομογενοποίηση των προτύπων ασφαλείας, στα πλαίσια της αμφιλεγόμενης συμφωνίας TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership), η οποία προτείνει το ελεύθερο εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης.

Η αποκάλυψη ότι τα αμερικανικά οχήματα είναι λιγότερο ασφαλή προέκυψε από μια έρευνα που στόχο είχε να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας σε Ευρώπη και Αμερική ήταν παρόμοια. Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα αμερικανικά μοντέλα δεν παρείχαν ασφάλεια στις μετωπικές συγκρούσεις που αποτελούν μία από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων δυστυχημάτων. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι μάλιστα κατά 33% πιο ασφαλή σε σχέση με τα αμερικανικά.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους ασφαλείας, οι διαπραγματεύσεις για το ελεύθερο εμπόριο θα έθεταν την ζωή των πολιτών σε κίνδυνο, καθώς θα επέτρεπαν την πώληση αυτοκινήτων που εγκρίθηκαν στις ΗΠΑ να πωληθούν στην Ευρώπη.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως οι διαπραγματεύσεις για την καθιέρωση ελεύθερου εμπορίου μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης θα συνεχιστούν τον επόμενο μήνα. Εκτιμάται πως μια συμφωνία θα φέρει μεγάλα κέρδη στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα οποία θα ανέρχονται σε 18 δις ευρώ το χρόνο.

Car industry 'buried report revealing US car safety flaws over fears for TTIP deal'

Exclusive: The news casts a further shadow over a global industry already in the spotlight following this week’s Volkswagen emissions scandal














The motor industry has been accused of withholding a report that reveals US cars are substantially less safe than European vehicles - for fear that the findings would hamper the drive to harmonise safety standards as part of the controversial Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) deal.
The major study was commissioned by the car industry to show that existing EU and US safety standards were broadly similar.
But the research actually established that American models are much less safe when it comes to  front-side collisions, a common cause of accidents that often result in serious injuries.
The findings were never submitted – or publicly announced – by the industry bodies that funded the study.
Safety campaigners have said the research showed that trade negotiators would potentially be putting lives in danger by allowing vehicles approved in the US to be sold in Europe and vice-versa.
The news casts a further shadow over a global industry already in the spotlight following this week’s Volkswagen emissions scandal.
The Washington-based Alliance of Automobile Manufacturers (AAM) sponsored the research, announced in a joint press release last year alongside the European car lobby ACEA and the American Automotive Policy Council.
The auto giants represent the industry’s biggest names from Chrysler and Toyota to Jaguar Land Rover and Volkswagen.
Independent experts from the University of Michigan Transportation Research Institute and the SAFER transportation research centre at Chalmers University of Technology in Gothenburg, Sweden, carried out the study. They are two of the leading traffic safety research centres in the world. Experts in France and at the UK’s Transport Research Laboratory were also involved.
“ACEA remains confident that regulatory convergence can be achieved in TTIP while maintaining the current high level of safety performance in both the EU and the US,” the spokesperson said.
The investigation was announced to great fanfare last year: Robert Strassburger, AAM Vice President for vehicle safety, said it might be the most ambitious and complicated research effort the trade group has commissioned in the field of auto safety.


Νέο σκάνδαλο για τη Volkswagen: Κατηγορείται ότι συνεργάστηκε με την στρατιωτική δικτατορία στη Βραζιλία

VOLKSWAGEN
Μετά το σκάνδαλο με τους κινητήρες ντίζελ, η Volkswagen εμπλέκεται σε νέα υπόθεση. Πιο συγεκρκιμένα, κατατέθηκε μήνυση από πρώην εργαζόμενους και ακτιβιστές στο Σάο Πάολο εναντίον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την κατηγορία ότι επέτρεψε τα βασανιστήρια και τις διώξεις αντιφροντούντων επί της στρατιωτικής δικτατορίας στη Βραζιλία.
Η μήνυση κατατίθεται ενώ ο όμιλος βρίσκεται ήδη αντιμέτωπος με το τεράστιο σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ, έχοντας παραδεχτεί ότι 11 εκατομμύρια από τα οχήματά του σε όλο τον κόσμο ήταν εξοπλισμένα με λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων, όπως αποκαλύφθηκε ύστερα από ελέγχους στις ΗΠΑ.
Στη Βραζιλία, η μήνυση που κατατέθηκε από το «Φόρουμ εργαζομένων για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και την αποκατάσταση», με την υποστήριξη συνδικάτων, δικηγόρων και ακτιβιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αναφέρεται στις δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής δικτατορίας (1964-1985).
«Η Volkswagen δεν ήταν η μοναδική εταιρία που είχε εμπλακεί αλλά είχε διαχειριστικό ρόλο στο Σάο Πάολο και μάλιστα συντόνιζε τις άλλες», εταιρίες, εξήγησε ο Σεμπάστιαν Νέτο, ένας από τους επικεφαλής του Φόρουμ. Τα έγγραφα που έχουμε σε βάρος της είναι καταστροφικά, με την έννοια ότι η Volkswagen επέτρεψε την ύπαρξη αστυνομικού κράτους εντός της εταιρίας και συλλήψεις κατευθείαν από τις θέσεις εργασίας.
Η δικαστική διαδικασία υποστηρίζεται από δικηγόρους που συμμετείχαν στην Εθνική Επιτροπή Αλήθειας που συγκροτήθηκε το 2012 από την αριστερή πρόεδρο Ντίλμα Ρούσεφ για να διερευνηθούν τα εγκλήματα της στρατιωτικής δικτατορίας.
«Εργαζόμενοι της Volkswagen υπέστησαν βασανιστήρια και παράνομες κρατήσεις, άλλοι μπήκαν στην ανεργία και στη "μαύρη λίστα", παρακολουθούν παράνομα», δήλωσε η Ρόζα Καρντόζο, μια από τις δικηγόρους που συντόνισε το έργο της επιτροπής και σήμερα εκπροσωπεί αρκετά θύματα.
Η μήνυση, που διεκδικεί αποζημιώσεις συλλογικά από τον όμιλο, αναφέρει 12 πρώην εργαζόμενους που συνελήφθηκαν και βασανίστηκαν μέσα στο εργοστάσιο του ομίλου στο Σάο Μπερνάρντο ντο Κάμπο, κοντά στο Σάο Πάολο, καθώς και δεκάδες άτομα που μπήκαν στη μαύρη λίστα. «Με οδήγησαν με χειροπέδες στο τμήμα προσωπικού και εκεί άρχισαν να με βασανίζουν», διηγείται ένας από αυτούς, ο Λούτσιο Μπελεντάνι, κομμουνιστής και εργαζόμενος της Volkswagen, 28 ετών την εποχή που διαδραματίζονταν τα γεγονότα. Ο Λούτσιο στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε κέντρο κράτησης όπου πέρασε ένα χρόνο εν αναμονή της δίκης του.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)
...
ΤΟ "DIESEL GATE" "KAIEI" ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ Α.ΜΕΡΚΕΛ
Kαταρρέει και η Audi: Παραδέχθηκε την εγκατάσταση του λογισμικού παραποίησης ρύπων σε 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητά της!
Η Audi ανακοίνωσε σήμερα ότι το λογισμικό που επέτρεπε τη χειραγώγηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε εγκατασταθεί σε 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητά της, επεκτέινοντας έτσι το "diesel gate".

To σκάνδαλο πλέον προκαλεί συθέμελα "τριγμούς" σε γερμανική οικονομία και Α.Μέρκελ.


Εκπρόσωπος της εταιρίας είπε ότι το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 1,42 εκατομμύρια οχήματα της Audi με τους λεγόμενους κινητήρες EU5 στην δυτική Ευρώπη, σε 577.000 στη Γερμανία και σε περίπου 13.000 στις ΗΠΑ.

Η ανακοίνωση αφορά τις σειρές μοντέλων A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 και Q5, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο.




Διορία μέχρι τις 7 Οκτωβρίου δίνουν οι γερμανικές Αρχές στη Volkswagen προκειμένου να εξηγήσει με ποιον τρόπο σχεδιάζει να εφαρμόσει τα εθνικά περιβαλλοντικά πρότυπα στα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάζει.

Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν δώσει εξηγήσεις μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών προειδοποιεί ότι μπορεί να αναστείλει τις άδειες που χορηγεί σε όλα τα «ύποπτα» μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στους γερμανικούς δρόμους.

Εξάλλου, δημοσιεύματα στα γερμανικά ΜΜΕ θέλουν τον όμιλο να είχε προειδοποιηθεί ήδη πριν από τέσσερα χρόνια για «παράνομες πρακτικές» στη μέτρηση ρύπων. Η κυριακάτικη Frankfurter Allgemeine υποστηρίζει, επικαλούμενη κύκλους του διοικητικού συμβουλίου της VW, πως τεχνικός είχε ήδη επισημάνει το πρόβλημα το 2011.

Η κυριακάτικη Bild από την πλευρά της υποστηρίζει επίσης πως ανάλογη προειδοποίηση είχε φτάσει στον όμιλο ακόμη νωρίτερα, το 2007, από την Bosch. Μάλιστα, η εφημερίδα προσθέτει ότι η Bosch, δημιούργημα της οποίας είναι το επίμαχο λογισμικό, είχε προειδοποιήσει τη VW από το 2007 ότι προορίζεται μόνο για δοκιμές, επισημαίνοντας ότι η τοποθέτησή του σε οχήματα είναι παράνομη.

Παράλληλα με αυτή τη συζήτηση ερωτηματικά προκαλεί η στάση της γερμανικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην κυριακάτικη Welt, το Βερολίνο προσπαθεί να καθυστερήσει την εφαρμογή μιας νέας αξιόπιστης μεθόδου ελέγχου των ρύπων αυτοκινήτων, όπως αυτή έχει αποφασιστεί από την ΕΕ. Επικαλούμενη εσωτερικό κυβερνητικό έγγραφο η εφημερίδα υποστηρίζει ότι η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει να μεταθέσει την έναρξη της δοκιμαστικής περιόδου νέων μεθόδων από το 2017 στο 2021.

Η Ελβετία αποφάσισε να απαγορεύσει μέχρι νεωτέρας τις εισαγωγές κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει έως και 180.000 οχήματα, ενώ στο Βέλγιο θα πραγματοποιηθεί έλεγχος για τα ήδη πωληθέντα ή ταξινομημένα, ενώ επιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν στην Ιταλία και την Ισπανία.

Εν τω μεταξύ, η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη Seat, την ισπανική θυγατρική της Volkswagen, να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που χορηγήθηκαν για τα οχήματα diesel που φέρουν κινητήρες με λογισμικό που παραποιεί τους ελέγχους για τους ρύπους.

Το ζήτημα με τις αυξημένες εκπομπές ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της VW, αποτελεί το μεγαλύτερο σκάνδαλο στα 78 χρόνια ιστορίας της γερμανικής φίρμας και μια βόμβα στα θεμέλια της γερμανικής οικονομίας, της οποίας το 20% των εξαγωγών αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία με τη σειρά της αποτελεί το 14% του γερμανικού ΑΕΠ.
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...