Η Άννα Στεφανοπούλου η Ελληνίδα καθηγήτρια μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan έδωσε συνέντευξη για το μεγάλο σκάνδαλο στο οποίο εμπλέκεται η VW και έχει προκαλέσει "τριγμούς" στην ίδια την γερμανική οικονομία αλλά και στην πολιτική ηγεμονία της Α.Μέρκελ.
Η συνέντευξη έλαβε χώρα στο thetakeaway.org στο Τhe American Conversation απόπου και το ηχητικό που ακολουθεί.Σημειώνεται ότι η πρώτη δημοσίευση του pronews.gr για το θέμα της Άννας Στεφανοπούλου έγινε από τον συντάκτη του αυτοκινήτου Γιάννη Αθανασίου, και ήταν ομολογουμένως μια πολύ μεγάλη επιτυχία του συναδέλφου.
3
Τα αμερικανικά ΜΜΕ ασχολήθηκαν εκτενώς με τις δηλώσεις της Ελληνίδας καθηγήτριας η οποία με επιστημονικό λόγο ξεδιαλύνει τι ακριβώς έκανε η εταιρεία αυτή, και ότι η γνώση για την επίτευξη κάτι τέτοιου, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ δείχνει προσχεδιασμό (η ίδια αναφέρει ότι ήταν αδύνατο να μην φανερωθεί αυτό από τα διαγνωστικά εργαλεία που διαθέτουν οι αμερικανικές κυβερνητικές υπηρεσίες, και αυτό έπρεπε να το γνωρίζουν στην εταιρεία).
Ακολουθεί η συνέντευξη
Άννα όλα τα ψηφιακά στοιχεία που λαμβάνουμε είναι δυνατόν να είναι "φανταστικά";
"Όχι υπάρχει πολύ δουλειά που γίνεται και πάρα πολλοί εξελιγμένοι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται που πρακτικά είναι εύκολο να είναι στην διαθεσιμότητά μας και να επιβεβαιωθούν και δεν είναι απαραίτητα μια τόσο εύκολη "εξαπάτηση" (deception) στην συγκεκριμένη περίπτωση ή γενικότερα σε άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν.
Άρα η απάτη της VW που έγινε λέτε ότι είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί;
"Σωστά είναι πολύ δύσκολη με την έννοια ότι πρέπει να αισθανθείς, να εντοπίσεις, να προγραμματίσεις και να αλλάζεις τον αλγόριθμο, αλλά και να μεταβαίνεις από αλγόριθμο σε αλγόριθμο, χωρίς να γίνεται αυτό αντιληπτό ούτε από τον οδηγό και φυσικά ούτε από την EPA, ή άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες"
Όλη αυτή η δυσκολία δείχνει όμως πόσο προσχεδιασμένο ήταν όλο αυτό, υπάρχει πιθανότητα να υπάρχουν και άλλες παραποιήσεις στοιχείων μηχανικών μερών που ελέγχονται από υπολογιστές ώστε να αναγκάζεται ο ιδιοκτήτης να πηγαίνει συχνότερα για σερβις αποδίδοντας έτσι περισσότερα κέρδη στον κατασκευαστή (το σερβις γίνεται στην κατασκευάστρια εταιρεία τουλάχιστον στο εξωτερικό);
"Στην Αμερική διαθέτουμε εκείνα τα διαγνωστικά εργαλεία για να ανακαλύψουμε τυχόν τέτοιες παραβάσεις. Μια μεγάλη εταιρεία αυτό το γνωρίζει!Πρέπει να είχαν απίστευτη πίεση χρόνου για να κυκλοφορήσουν κάποια μοντέλα τους και συνέβη αυτό- δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω ότι έγινε (κατά λέξη i'm not trying to justify) αλλά πιθανώς κάτι δούλεψε και (εδώ κάνει μια χαρακτηριστική αναπνοή σαν αναστεναγμό που προδίδει έκπληξη) και μαντεύω-δεν ξέρω- ξέχασε ο κόσμος ότι κάτι τόσο απίθανο συμβαίνει μέσα στο λογισμικό τους σαν μια γρήγορη επισκευή; (quick fix αναφέρει, και διερωτάται ρητορικά αλλά σαφέστατα)
Σαν μηχανικός, τι ήταν αυτό που σοκάρισε σε όλο αυτό, ήταν όντως σοκαριστικό.
"Το να πετύχεις τέτοιες χαμηλές εκπομπές ρύπων με βάση τους αυστηρούς κανονισμούς είναι σχεδόν αδύνατον να γίνει με χαμηλό κόστος (εδώ η καθηγήτρια δίνει και το κίνητρο της εταιρείας, που είναι το κέρδος). και είναι ακόμα δυσκολότερο να τα πετύχεις αυτά παίζοντας με τους νόμους της Φυσικής επιδιώκοντας την ισορροπία μεταξύ της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, προσπαθώντας να βρούμε νέες λύσεις που να εκφράζουν μια καλύτερη ισορροπία, αλλά στο τέλος πρόκειται για μια πολύ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΞΙΣΩΣΗ και πρέπει να υπάρξει συμβιβασμός (δηλαδή να συμβιβαστεί κάποιος ότι το κόστος δεν μπορεί να πέσει άλλο).
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου