Στον αυτοκινητόδρομο A8, μεταξύ του Ντένκεντορφ και του αερολιμένα
Στουτγάρδης, η Daimler Trucks κυκλοφόρησε στις 2 Οκτωβρίου το πρώτο
παγκοσμίως αυτόνομο φορτηγό παραγωγής. Συνοδευόμενος από τον πρωθυπουργό
της Βάδης-Βυρτεμβέργης, Winfried Kretschmann, ο δρ. Wolfgang Bernhard,
υπεύθυνος για φορτηγά και λεωφορεία στο διοικητικό συμβούλιο της Daimler
AG, ολοκληρώνει την παρθενική διαδρομή του Mercedes-Benz Actros με το
σύστημα Highway Pilot.
Με αυτήν την άδεια επιτρέπεται η αυτοματοποιημένη οδήγηση φορτηγού στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας. Το φορτηγό της πρεμιέρας είναι ένα εργοστασιακό Mercedes-Benz Actros, το οποίο, για τη δοκιμή της αυτόνομης οδήγησης στο δημόσιο οδικό δίκτυο, είναι εξοπλισμένο με το «έξυπνο» σύστημα Highway Pilot. Το φορτηγό έχει ταξινομηθεί, σύμφωνα με το Άρθρο 19/6 του γερμανικού Νόμου περί Εγκρίσεως Τύπου των Οχημάτων (StVZO), ως πειραματικό όχημα. Ο οργανισμός TÜV Ρηνανίας επιθεώρησε το όχημα και εξέδωσε έκθεση πραγματογνωμοσύνης. Σε αυτήν τη βάση, το περιφερειακό συμβούλιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης χορήγησε άδεια εξαίρεσης σύμφωνα με το Άρθρο 70 του StVZO.
Ο συνδυασμός πολλαπλών αισθητήρων, δηλαδή, καθιερωμένων συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας και αισθητήρων νέας γενιάς, επιτρέπει στο φορτηγό με σύστημα Highway Pilot να επιτηρεί διαρκώς όλη την περιοχή μπροστά από το όχημα και να αναλαμβάνει ακόμα και τον έλεγχο του οχήματος σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον δρ. Wolfgang Bernhard να απομακρύνει χωρίς κίνδυνο τα χέρια του από το τιμόνι.
Από το σταθμό εξυπηρέτησης, ο Δρ. Wolfgang Bernhard οδηγεί το Mercedes-Benz Actros στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση προς την Καρλσρούη. Μόλις το φορτηγό εισέλθει στη κανονική κυκλοφορία, στη δεξιά λωρίδα, λέει «Highway Pilot On» και το σύστημα προσφέρεται να αναλάβει τη λειτουργία οδήγησης. Ο οδηγός μπορεί να επιβεβαιώσει την εντολή με το πάτημα ενός κουμπιού. Το Actros διατηρείται με ακρίβεια στη λωρίδα κυκλοφορίας και στην ιδανική απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν η απόσταση μειωθεί υπερβολικά ή εισέλθει στη λωρίδα άλλο προπορευόμενο όχημα, το φορτηγό επιβραδύνει. Στο διάστημα αυτό, οι δύο επιβάτες κάθονται άνετα στη λειτουργική και μοντέρνα καμπίνα.
Στην έξοδο για το αεροδρόμιο/την έκθεση, το σύστημα ζητά από τον Wolfgang Bernhard να αναλάβει ξανά τον έλεγχο και το φορτηγό αλλάζει από την αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης πάλι στο χειροκίνητο έλεγχο - «Highway Pilot Off». Ο οδηγός βγάζει το όχημα από τον αυτοκινητόδρομο και στη συνέχεια κινείται πάλι στον A8, αυτή τη φορά προς την αντίθετη κατεύθυνση. Το σενάριο είναι το ίδιο: Το Actros διευθύνει και επιβραδύνει μόνο του στη ρέουσα κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο.
Εάν πλησιάσει κάποιο εμπόδιο, όπως εδώ σε ένα εργοτάξιο στον A8, το σύστημα ζητά από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος. Αφού το φορτηγό περάσει το εργοτάξιο, το Highway Pilot μπορεί να αναλάβει και πάλι την οδήγηση του οχήματος. Το σύστημα υποβοηθά με ασφάλεια τους δύο επιβάτες έως και την έξοδο στο Βέντλινγκεν. Εκεί ο Wolfgang Bernhard αναλαμβάνει ξανά τη λειτουργία οδήγησης και βγάζει το φορτηγό από τον αυτοκινητόδρομο.
Το σύστημα είναι ιδανικό για τον αυτοκινητόδρομο: Διατηρεί τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει εγκαίρως αν εισέλθει στη λωρίδα άλλο όχημα. Το Highway Pilot δεν αντικαθιστά τον οδηγό, αλλά τον υποστηρίζει και τον ξεκουράζει, απαλλάσσοντάς τον από μονότονες διαδρομές και από το ενοχλητικό σταμάτημα-ξεκίνημα σε μποτιλιάρισμα. Στην αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να αναλάβει οποιαδήποτε στιγμή τον έλεγχο του φορτηγού και να το οδηγήσει ξανά ο ίδιος σε περίπλοκες καταστάσεις. Η πλειάδα αισθητήρων και τα ασφαλή έναντι βλάβης εξαρτήματα, όπως το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, εγγυώνται εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ασφαλείας. Εάν δεν πληρούνται οι ελάχιστες προϋποθέσεις για το σύστημα, λόγω κακοκαιρίας ή απουσίας διαγραμμίσεων στο οδόστρωμα, το Highway Pilot απαιτεί από τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα να αναλάβει χειροκίνητα τον έλεγχο. Ο οδηγός έχει αρκετό χρόνο για να το κάνει αυτό. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το φορτηγό φρενάρει μόνο του μέχρι να ακινητοποιηθεί με ασφάλεια.
Περίπου τα δύο τρίτα όλων των ατυχημάτων στην οδική κυκλοφορία οφείλονται σε πρόσκρουση και απρόσεκτη έξοδο από τη λωρίδα. Ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα αίτια είναι η κούραση, η απροσεξία και τα σφάλματα χειρισμού. Συνεπώς, το Highway Pilot είναι καλύτερο από οποιονδήποτε οδηγό. Βρίσκεται σε εγρήγορση, είναι συγκεντρωμένο και ψύχραιμο. Σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις, 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων προορίζονται ήδη για την αυτόνομη οδήγηση. Αυτή αυξάνει σημαντικά την αποδοτικότητα στον κλάδο των μεταφορών, ιδιαίτερα χάρη στη μείωση του Συνολικού Κόστους Χρήσης. Άλλες εξαιρετικά σημαντικές πτυχές στην κυκλοφορία μεγάλων αποστάσεων είναι η ενίσχυση της ασφάλειας κυκλοφορίας και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Στη δοκιμαστική διαδρομή στο Μαγδεβούργο, το Future Truck 2015 παρουσίασε το επίπεδο αυτοματοποίησης 3 (υψηλή αυτοματοποιημένη οδήγηση): Αυτό σημαίνει, ότι το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα τα όριά του και, εάν χρειάζεται, ζητά από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο. Επιπλέον, σε αυτό το επίπεδο αυτοματοποίησης, δεν είναι ανάγκη ο οδηγός να παρακολουθεί διαρκώς το σύστημα και μπορεί να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες στη διάρκεια της διαδρομής.
Η Daimler Trucks επενδύει στη διαρκή εξέλιξη λύσεων κινητικότητας του μέλλοντος και αναλαμβάνει ουσιαστικά ηγετικό ρόλο στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης του φορτηγού, τονίζει ο Δρ. Bernhard: «Το όραμά μας είναι να διαμορφώσουμε τις μεταφορές του μέλλοντος, Shaping Future Transportation. Με τη σημερινή πρεμιέρα υλοποιούμε αυτή μας τη δέσμευση με ακόμα πιο εντυπωσιακό τρόπο. Με το πρώτο φορτηγό παραγωγής αυτόνομης οδήγησης, διαμορφώνουμε το μέλλον των μεταφορών».
πηγηΜε αυτήν την άδεια επιτρέπεται η αυτοματοποιημένη οδήγηση φορτηγού στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας. Το φορτηγό της πρεμιέρας είναι ένα εργοστασιακό Mercedes-Benz Actros, το οποίο, για τη δοκιμή της αυτόνομης οδήγησης στο δημόσιο οδικό δίκτυο, είναι εξοπλισμένο με το «έξυπνο» σύστημα Highway Pilot. Το φορτηγό έχει ταξινομηθεί, σύμφωνα με το Άρθρο 19/6 του γερμανικού Νόμου περί Εγκρίσεως Τύπου των Οχημάτων (StVZO), ως πειραματικό όχημα. Ο οργανισμός TÜV Ρηνανίας επιθεώρησε το όχημα και εξέδωσε έκθεση πραγματογνωμοσύνης. Σε αυτήν τη βάση, το περιφερειακό συμβούλιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης χορήγησε άδεια εξαίρεσης σύμφωνα με το Άρθρο 70 του StVZO.
Ο συνδυασμός πολλαπλών αισθητήρων, δηλαδή, καθιερωμένων συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας και αισθητήρων νέας γενιάς, επιτρέπει στο φορτηγό με σύστημα Highway Pilot να επιτηρεί διαρκώς όλη την περιοχή μπροστά από το όχημα και να αναλαμβάνει ακόμα και τον έλεγχο του οχήματος σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον δρ. Wolfgang Bernhard να απομακρύνει χωρίς κίνδυνο τα χέρια του από το τιμόνι.
Από το σταθμό εξυπηρέτησης, ο Δρ. Wolfgang Bernhard οδηγεί το Mercedes-Benz Actros στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση προς την Καρλσρούη. Μόλις το φορτηγό εισέλθει στη κανονική κυκλοφορία, στη δεξιά λωρίδα, λέει «Highway Pilot On» και το σύστημα προσφέρεται να αναλάβει τη λειτουργία οδήγησης. Ο οδηγός μπορεί να επιβεβαιώσει την εντολή με το πάτημα ενός κουμπιού. Το Actros διατηρείται με ακρίβεια στη λωρίδα κυκλοφορίας και στην ιδανική απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν η απόσταση μειωθεί υπερβολικά ή εισέλθει στη λωρίδα άλλο προπορευόμενο όχημα, το φορτηγό επιβραδύνει. Στο διάστημα αυτό, οι δύο επιβάτες κάθονται άνετα στη λειτουργική και μοντέρνα καμπίνα.
Στην έξοδο για το αεροδρόμιο/την έκθεση, το σύστημα ζητά από τον Wolfgang Bernhard να αναλάβει ξανά τον έλεγχο και το φορτηγό αλλάζει από την αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης πάλι στο χειροκίνητο έλεγχο - «Highway Pilot Off». Ο οδηγός βγάζει το όχημα από τον αυτοκινητόδρομο και στη συνέχεια κινείται πάλι στον A8, αυτή τη φορά προς την αντίθετη κατεύθυνση. Το σενάριο είναι το ίδιο: Το Actros διευθύνει και επιβραδύνει μόνο του στη ρέουσα κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο.
Εάν πλησιάσει κάποιο εμπόδιο, όπως εδώ σε ένα εργοτάξιο στον A8, το σύστημα ζητά από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος. Αφού το φορτηγό περάσει το εργοτάξιο, το Highway Pilot μπορεί να αναλάβει και πάλι την οδήγηση του οχήματος. Το σύστημα υποβοηθά με ασφάλεια τους δύο επιβάτες έως και την έξοδο στο Βέντλινγκεν. Εκεί ο Wolfgang Bernhard αναλαμβάνει ξανά τη λειτουργία οδήγησης και βγάζει το φορτηγό από τον αυτοκινητόδρομο.
Μια μηχανή που οδηγεί με περισσότερη ασφάλεια από οποιονδήποτε οδηγό
Το Mercedes-Benz Actros είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα 12,8 λίτρων, OM 471 και όλα τα καθιερωμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, όπως το Mercedes PowerShift 3, το Predictive Powertrain Control (PPC), το Active Brake Assist 3, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης, το σύστημα υποβοήθησης εφίστασης προσοχής και ο υπολογιστής οχήματος Fleetboard. Αυτά τα συστήματα είναι συνδεδεμένα με τους αισθητήρες του Highway Pilot - την κάμερα ραντάρ και τη στερεοσκοπική κάμερα. Συνεπώς, όλη η τεχνολογία του Actros με Highway Pilot βρίσκεται εντός του οχήματος και το φορτηγό δεν χρειάζεται να είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο για την αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης.Το σύστημα είναι ιδανικό για τον αυτοκινητόδρομο: Διατηρεί τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει εγκαίρως αν εισέλθει στη λωρίδα άλλο όχημα. Το Highway Pilot δεν αντικαθιστά τον οδηγό, αλλά τον υποστηρίζει και τον ξεκουράζει, απαλλάσσοντάς τον από μονότονες διαδρομές και από το ενοχλητικό σταμάτημα-ξεκίνημα σε μποτιλιάρισμα. Στην αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να αναλάβει οποιαδήποτε στιγμή τον έλεγχο του φορτηγού και να το οδηγήσει ξανά ο ίδιος σε περίπλοκες καταστάσεις. Η πλειάδα αισθητήρων και τα ασφαλή έναντι βλάβης εξαρτήματα, όπως το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, εγγυώνται εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ασφαλείας. Εάν δεν πληρούνται οι ελάχιστες προϋποθέσεις για το σύστημα, λόγω κακοκαιρίας ή απουσίας διαγραμμίσεων στο οδόστρωμα, το Highway Pilot απαιτεί από τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα να αναλάβει χειροκίνητα τον έλεγχο. Ο οδηγός έχει αρκετό χρόνο για να το κάνει αυτό. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το φορτηγό φρενάρει μόνο του μέχρι να ακινητοποιηθεί με ασφάλεια.
Περίπου τα δύο τρίτα όλων των ατυχημάτων στην οδική κυκλοφορία οφείλονται σε πρόσκρουση και απρόσεκτη έξοδο από τη λωρίδα. Ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα αίτια είναι η κούραση, η απροσεξία και τα σφάλματα χειρισμού. Συνεπώς, το Highway Pilot είναι καλύτερο από οποιονδήποτε οδηγό. Βρίσκεται σε εγρήγορση, είναι συγκεντρωμένο και ψύχραιμο. Σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις, 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Η Daimler Trucks αναπτύσσει σήμερα τις μεταφορικές λύσεις του αύριο
Ο αυξανόμενος όγκος μεταφορών έχει τεράστια επίδραση στην εξέλιξη των μετακινήσεων. Η Daimler, αναλαμβάνει την ευθύνη και εξετάζει συνεχώς νέους τρόπους αντιμετώπισης των σύνθετων απαιτήσεων που θέτουν η πυκνότητα της κυκλοφορίας, η συμφόρηση και η πίεση του κόστους στον κλάδο των μεταφορών.Τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων προορίζονται ήδη για την αυτόνομη οδήγηση. Αυτή αυξάνει σημαντικά την αποδοτικότητα στον κλάδο των μεταφορών, ιδιαίτερα χάρη στη μείωση του Συνολικού Κόστους Χρήσης. Άλλες εξαιρετικά σημαντικές πτυχές στην κυκλοφορία μεγάλων αποστάσεων είναι η ενίσχυση της ασφάλειας κυκλοφορίας και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Οδηγικές καταστάσεις
Ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων διανύει κατά μέσο όρο 130.000 χλμ. ετησίως. Το φορτηγό αυτόνομης οδήγησης υποστηρίζει τον οδηγό, απαλλάσσοντάς τον από μονότονες διαδρομές και από το κουραστικό σταμάτημα-ξεκίνημα σε μποτιλιάρισμα. Δοκιμές του τμήματος ερευνών της Daimler σχετικά με την κατάσταση του οδηγού στη διάρκεια της αυτοματοποιημένης λειτουργίας οδήγησης αποδεικνύουν ότι ο οδηγός κουράζεται πιο αργά χάρη σε αυτήν την υποβοήθηση. Ο δείκτης προσοχής του είναι κατά περίπου 25% αυξημένος συγκριτικά με τη διαδρομή στο συμβατικό Actros, όταν έχει τη δυνατότητα να ασχοληθεί και με άλλες δραστηριότητες.Η αυξανόμενη σημασία της συνδεσιμότητας για τις μετακινήσεις του μέλλοντος
Η χρήση ψηφιακών δικτύων στις μετακινήσεις αποτελεί από μόνη της μία σημαντική εξέλιξη. Η συνδεσιμότητα δεν εμπερικλείει μόνο το συνδυασμό όλων των συστημάτων υποβοήθησης, ασφάλειας και τηλεματικής με τα καινούρια συστήματα αισθητήρων, αλλά και την έξυπνη δικτύωση των οχημάτων τόσο μεταξύ τους όσο και με την υποδομή μεταφορών. Εάν ένα φορτηγό ενημερώνεται εγκαίρως για τα κυκλοφοριακά συμβάντα που έχει ή θα συναντήσει στη διαδρομή του, μπορεί να αντιδρά ανάλογα. Έτσι, στην αυτόνομη οδήγηση η οδική συμπεριφορά προσαρμόζεται στα χαρακτηριστικά της διαδρομής που επίκειται. Χάρη στην πιο ομοιογενή ροή της κυκλοφορίας, μειώνονται η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές. Συγχρόνως, γίνεται δυνατός ο υπολογισμός των χρόνων μεταφοράς και με τον ομοιόμορφο τρόπο οδήγησης τα μηχανικά συγκροτήματα του φορτηγού προστατεύονται από τη φθορά. Ως αποτέλεσμα, μειώνονται επιπλέον οι χρόνοι ακινητοποίησης του φορτηγού λόγω συντήρησης και επισκευής. Η αποσυμφόρηση της υποδομής μεταφορών και η βελτιστοποίηση της ροής των εμπορευμάτων αποτελούν σημαντικές προϋποθέσεις για τις επιτυχείς μετακινήσεις των πελατών μας και στο μέλλον.Βήμα προς βήμα στην πορεία για αυτόνομη οδήγηση
Τον Ιούλιο του 2014, η Mercedes-Benz επέτρεψε την κυκλοφορία του Future Truck 2025 για μια δοκιμαστική διαδρομή στο Μαγδεβούργο και το Μάιο του ίδιου έτους προκάλεσε αίσθηση με την παγκόσμια πρεμιέρα του Freightliner Inspiration Truck. Τότε, η Daimler παρουσίασε το πρώτο φορτηγό υψηλής αυτοματοποιημένης οδήγησης με άδεια κυκλοφορίας. Τόσο το Future Truck 2025 όσο και το Inspiration Truck είναι οχήματα concept που είναι εξοπλισμένα με περισσότερες λειτουργίες. Η Mirror-Cam, το περιστρεφόμενο κάθισμα και η ενσωματωμένη ταμπλέτα είναι στοιχεία που δεν υπάρχουν στο Actros με Highway Pilot. Αυτό οφείλεται στο γεγονός, ότι το όχημα έχει ταξινομηθεί με βάση το επίπεδο αυτοματοποίησης 2 (εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση). Αυτό σημαίνει, ότι το Highway Pilot μπορεί να υποστηρίζει τον οδηγό τόσο στη διαμήκη όσο και στην εγκάρσια διεύθυνση του φορτηγού σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει να παρακολουθεί συνεχώς το όχημα και την κατάσταση της κυκλοφορίας και να είναι σε θέση οποιαδήποτε στιγμή να αναλάβει ξανά τον έλεγχο του φορτηγού. Γι' αυτόν το λόγο, δεν επιτρέπεται να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες, όπως, για παράδειγμα, η χρήση ταμπλέτας, στη διάρκεια της αυτοματοποιημένης οδήγησης.Στη δοκιμαστική διαδρομή στο Μαγδεβούργο, το Future Truck 2015 παρουσίασε το επίπεδο αυτοματοποίησης 3 (υψηλή αυτοματοποιημένη οδήγηση): Αυτό σημαίνει, ότι το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα τα όριά του και, εάν χρειάζεται, ζητά από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο. Επιπλέον, σε αυτό το επίπεδο αυτοματοποίησης, δεν είναι ανάγκη ο οδηγός να παρακολουθεί διαρκώς το σύστημα και μπορεί να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες στη διάρκεια της διαδρομής.
Η Daimler Trucks επενδύει στη διαρκή εξέλιξη λύσεων κινητικότητας του μέλλοντος και αναλαμβάνει ουσιαστικά ηγετικό ρόλο στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης του φορτηγού, τονίζει ο Δρ. Bernhard: «Το όραμά μας είναι να διαμορφώσουμε τις μεταφορές του μέλλοντος, Shaping Future Transportation. Με τη σημερινή πρεμιέρα υλοποιούμε αυτή μας τη δέσμευση με ακόμα πιο εντυπωσιακό τρόπο. Με το πρώτο φορτηγό παραγωγής αυτόνομης οδήγησης, διαμορφώνουμε το μέλλον των μεταφορών».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου