Ποιοι, σύμφωνα με πληροφορίες του e-tetradio.gr, αναμένεται να διεκδικήσουν τις τέσσερις τηλεοπτικές άδειες.
1) O Βαγγέλης Μαρινάκης. Το έγραψαν και τα Παραπολιτικά.
2) O Ιβάν Σαββίδης, πρόεδρος του ΠΑΟΚ. Ενημέρωσε και το Μαξίμου . Κάτι ακούγεται για συνεργασία με τον Δημήτρη Κοντομηνά.
3) O Δημήτρης Κοντομηνάς και o Alpha.
4) Ένα κονσόρτσιουμ ξένων επιχειρηματιών των media που ενδιαφέρονται πολύ σοβαρά για να μπουν στην ελληνική αγορά (ανέθεσαν έρευνα σε εγχώρια εταιρία προκειμένου να διερευνήσει ορισμένα, απαραίτητα, στοιχεία)
5) Η Nova (η Forthnet δηλαδή) ετοιμάζεται και για ελεύθερο κανάλι
6) Ο Βαρδινογιάννης που έχει και το STAR
7) Ο Κυριακού και ο ΑΝΤ1
8) Ο Γιάννης Αλαφούζος και ο Σκάι
9) O Γιάννης Καραγιώργης που έχει πάρει διάφορα περιφερειακά κανάλια σε όλη την Ελλάδα (με τον Κώστα Βαξεβάνη επικεφαλής στον ενημερωτικό τομέα). Και αυτός, λέγεται, θα διεκδικήσει άδεια.
10) Last but not least, το Mega Channel! Αν θα υπάρχει βέβαια και αναλόγως πώς θα υπάρχει. Εδώ, βάλτε ένα ερωτηματικό.
Αυτοί είναι προς το παρόν οι 10 βασικοί διεκδικητές. Μέχρι τον Ιούλιο φυσικά έχουμε καιρό. Πολλά μπορούν να αλλάξουν. Να αυξηθούν ή και να μειωθεί ο αριθμός τους.
πηγη
Πολύ
σκληρούς οικονομικούς όρους και έλεγχο σε βάθος προβλέπει το σχέδιο της
προκήρυξης για τις τέσσερις γενικές άδειες εθνικής εμβέλειας, που
αναρτήθηκε για διαβούλευση στο www.opengov.gr.
Οι όροι οικονομικής διαφάνειας, τα αναλυτικά «πόθεν έσχες» και οι
έλεγχοι ακόμη και στις offshore θα δημιουργήσουν πονοκεφάλους στους
ενδιαφερομένους και καθυστέρηση στη διαδικασία, που θα διεξαχθεί από τη
Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας μέσα στο καλοκαίρι.
Το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο της υποψήφιας εταιρείας ή κοινοπραξίας είναι μικρό για εθνικής εμβέλειας κανάλι, στα 8.000.000 ευρώ, και το τρέχον ύψος των ιδίων κεφαλαίων δεν πρέπει να υπολείπεται του ελάχιστου καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου. Η τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας ορίστηκε στα 3 εκατ. ευρώ.
Τα φυσικά πρόσωπα πρέπει να προσκομίσουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος και τα αντίστοιχα εκκαθαριστικά σημειώματα των δέκα τελευταίων οικονομικών ετών, με ανάλυση των απαλλασσομένων ή με ειδικό τρόπο φορολογουμένων εισοδημάτων, των χρηματικών ποσών που προέρχονται από τη διάθεση περιουσιακών στοιχείων, των χρηματικών ποσών από ανάλωση κεφαλαίου που ήδη φορολογήθηκε ή απαλλασσόταν από τον φόρο, και να υποβάλουν βεβαιώσεις αποδοχών στην περίπτωση που μεταξύ των εισοδημάτων υπάρχουν και εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες. Ακόμη απαιτούνται τα υποβληθέντα συνοδευτικά έντυπα των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος (π.χ., έντυπα Ε2, Ε3, Ε4, Ε5, Ε9), καθώς επίσης και οι συμβάσεις αγοράς και πώλησης κινητών και ακινήτων που δηλώνονται σε αυτά, βεβαιώσεις κερδών από λαχεία και πινάκια αγοράς και πώλησης μετοχών από τα οποία θα προκύπτουν τυχόν κέρδη. Επίσης, συμβόλαια αγοράς μετοχών ή πινάκια αγοράς μετοχών για τα μη ιδρυτικά μέλη ή μετόχους, καθώς και τυχόν αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης για έγκριση μεταβιβάσεων μετοχών, τα εισοδήματα από μισθώματα ακινήτων που καλύπτουν τα ποσά συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, ενώ υποβάλλονται και οι τίτλοι και υπεύθυνη δήλωση που θα βεβαιώνει ότι τα οικονομικά μέσα που διέθεσαν για τη συμμετοχή τους στο κεφάλαιο της υποψήφιας εταιρείας δεν αποτελούν προϊόν εγκληματικής δραστηριότητας, κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 45 της οδηγίας 18/2004/ΕΚ.
Για τα νομικά πρόσωπα της ημεδαπής απαιτούνται οι οικονομικές καταστάσεις (ισολογισμοί, καταστάσεις αποτελεσμάτων, προσαρτήματα) των δύο τελευταίων -πριν από την αγορά των μετοχών- ετών, καθώς και οι οικονομικές καταστάσεις όλων των ετών συμμετοχής στην αιτούσα. Ακόμη, αντίγραφα συμβολαίων αγοροπωλησίας μετοχών και δήλωσης φόρου υπεραξίας του πωλητή, αναλύσεις επιμέρους στοιχείων του ισολογισμού και όλες οι δανειακές συμβάσεις.
Για τις εταιρείες υποψηφίους με έδρα την αλλοδαπή απαιτείται είτε υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 είτε ένορκη βεβαίωση, είτε στις περιπτώσεις που δεν προβλέπεται από το δίκαιο της έδρας τους δήλωση ενώπιον συμβολαιογράφου ή δικαστικής ή διοικητικής αρχής, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για περαιτέρω έλεγχο.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ανέθεσε στη Γενική Γραμματεία τη διαδικασία της χορήγησης των αδειών, από τη στιγμή που το ΕΣΡ, με ευθύνη της πλειοψηφίας και της ΝΔ, πλέον υπολειτουργεί, καθώς δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση. Η ΝΔ επέλεξε να μη συναινέσει στα πρόσωπα του ΕΣΡ για να σταματήσει αρχικά την απευθείας διαδικασία χορήγησης των αδειών, δίνοντας τη δυνατότητα στην ΕΙΤΗΣΕΕ να ελπίζει πως ο νόμος θα κριθεί αντισυνταγματικός στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με το επιχείρημα πως έχει καταπατηθεί ο εκτελεστικός νόμος του Συντάγματος για την αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης. Η κυβέρνηση, από την άλλη, από το 2015 είχε τη δυνατότητα να αλλάξει τα μέλη του ΕΣΡ, αλλά λόγω διαφωνιών με την τότε πρόεδρο της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου αυτό δεν συνέβη ποτέ.
πηγη
Μέχρι και τις ημέρες της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου τα ΜΜΕ κατάφερναν και αναχρηματοδοτούσαν τα δάνειά τους. Αυτό προκύπτει από τη συζήτηση στη Βουλή την περασμένη Παρασκευή, κατά τη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε ομόφωνα η σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τα δάνεια των κομμάτων και των ΜΜΕ. Και μέχρι τις 18 Απριλίου οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες θα πρέπει να στείλουν τα ονόματα των βουλευτών που θα συμμετάσχουν στις εργασίες της Εξεταστικής.
Στην ομιλία του ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε σε δεδομένα της ΤτΕ (31/12/2015), βάσει των οποίων το ύψος του δανεισμού του κλάδου των ΜΜΕ προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ, ενώ οι τηλεοπτικοί σταθμοί μέχρι τότε δεν πλήρωναν τα τέλη συχνοτήτων (2011 – 2014). Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως την περίοδο της κρίσης τα ΜΜΕ δανειοδοτούνταν χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις, όταν οι τράπεζες απέκλειαν τη μεγάλη πλειονότητα των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων. Και υπογράμμισε πως τα δάνεια αυτά, αντί να εξοφλούνται, αναχρηματοδοτούνταν έως τον Γενάρη του 2015.
«Ποιο ήταν το αντάλλαγμά τους προκειμένου να περάσουν κάτω από τον πήχη της λιτότητας και της δημοσιονομικής προσαρμογής που άγγιξε όλη τη χώρα; Ποια ήταν η συμφωνία, και μεταξύ ποιων, που υποχρέωσε τις τράπεζες, αντί να απαιτήσουν την εξόφληση, να προβαίνουν σε ταχύρυθμες τακτοποιήσεις των δανείων;», αναρωτήθηκε ο Αλ. Τσίπρας. «Νομίζω ότι η απάντηση είναι γνωστή σε όλους. Η κυβέρνηση στην τράπεζα, η τράπεζα στο κανάλι, το κανάλι στην κυβέρνηση. Συγκοινωνούντα δοχεία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός. «Εκείνοι που καρπώθηκαν τα δάνεια βρίσκονταν καταχωρισμένοι στον ‘‘ΤΕΙΡΕΣΙΑ’’, δεν είχαν δημοσιεύσει ισολογισμούς, είχαν αρνητικά ίδια κεφάλαια. Δημοσιογραφικοί οργανισμοί και τηλεοπτικοί σταθμοί αναχρηματοδοτήθηκαν με πολλά εκατομμύρια ευρώ, περισσότερες από μία φορές, με ανύπαρκτες ή, τουλάχιστον, ανεπαρκείς εξασφαλίσεις», είπε, «φωτογραφίζοντας» το Mega.
«Η σημερινή συνεδρίαση και υπερψήφιση της πρότασης Εξεταστικής Επιτροπής είναι σημαντική όχι μόνο γιατί θα εξετάσει τα θαλασσοδάνεια στα κόμματα και στα ΜΜΕ αλλά και γιατί αναρτήθηκε, δημοσιεύθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες! Μετά από 25 χρόνια ασυλίας ο νόμος θα εφαρμοστεί σε αυτόν τον τόπο! Παρά τις απειλές, παρά τους εκβιασμούς! Δεν θα κάνουμε βήμα πίσω! Και θα περάσουμε τον κάβο και θα οδηγήσουμε τη χώρα σε ένα ξέφωτο κοινωνικής δικαιοσύνης, διαφάνειας και προκοπής, για τον ελληνικό λαό, που τόσα έχει υποφέρει όλα αυτά τα χρόνια», είπε ο πρωθυπουργός.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης στην ομιλία του ζήτησε στοιχεία, τονίζοντας ότι η Δημοκρατία απαιτεί διαφάνεια, καταλογισμό ατομικής ευθύνης και ποινές.
Ο
γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, κος Λευτέρης Κρέτσος,
μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Σκληρό Ροκ” με το
δημοσιογράφο Σεραφείμ Κοτρώτσο.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Για το νέο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Το νέο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο πιστεύουμε ότι θα είναι καλύτερο και από πλευράς ποιότητας του εκπεμπόμενου προγράμματος, και θα είναι και ένα πρόγραμμα το οποίο θα ενισχύει και την κριτική σκέψη των πολιτών, δηλαδή και μεταδιδόμενες ειδήσεις θα είναι πιο τεκμηριωμένες. Θα είναι ένα τοπίο το οποίο νομίζω δίνει νέους δρόμους και χώρους για την ανάπτυξη δημιουργικής βιομηχανίας, τη διάχυση των ιδεών. Θα είναι ένα τοπίο το οποίο ελπίζουμε ότι θα δώσει περισσότερο χώρο.
Ερωτηθείς πόσα κανάλια θα είναι
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αυτή τη στιγμή θα βλέπετε καταρχάς όλα τα κανάλια που έχετε αυτή τη στιγμή σαν επιλογή τα οποία είναι κανάλια τοπικά, περιφερειακής εμβελείας. Αυτά δεν θα αλλάξει ο αριθμός τους καθόλου.
ΔΗΜ.: Τα περιφερειακά Αττικής θα τα βλέπουμε ως έχουν; Δεν θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτών των καναλιών;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αυτό θα απαιτήσει ένα νέο είδος διαγωνισμού, έναν νέο χάρτη συχνοτήτων για τα περιφερειακής εμβελείας. Εκεί βέβαια δεν έχουμε τόσο αυστηρούς περιορισμούς, όχι ότι το θέμα της βιωσιμότητας ή τεχνολογικά θέματα δεν είναι σημαντικά για αυτού του είδους τα κανάλια, αλλά ας πούμε αυτά που είναι τα πιο σημαντικά είναι τα κανάλια τα οποία μπαίνουν σε κάθε σπίτι σε ολόκληρη την επικράτεια, αυτά τα οποία δημοπρατούνται αυτή τη στιγμή, τα εθνικής εμβελείας κανάλια σε ψηφιακό σήμα.
ΔΗΜ.: Γιατί αξιολογείται ως λιγότερο σημαντικό ένα περιφερειακό κανάλι από ένα κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Δεν τους αφήνουμε, θα ολοκληρωθεί και εκεί μια διαδικασία διαγωνιστική όπως προβλέπεται. Αυτή τη στιγμή έχουμε για 26 χρόνια κανάλια τα οποία λειτουργούν χωρίς νόμιμη άδεια. Είχαμε 15 υπουργικές αποφάσεις τις τελευταίες νυχτερινές ώρες της ημέρας που τους ανανέωναν ένα καθεστώς λειτουργίας το οποίο δεν είναι απολύτως νόμιμο. Αυτό καταρχάς παραβιάζει την αρχή της ισότιμης μεταχείρισης διότι από ένα μικρό μαγαζί μέχρι ένα ψιλικατζίδικο να ανοίξετε, απαιτείται μια συγκεκριμένη διαδικασία αδειοδότησης, στο συγκεκριμένο θέμα δεν υπήρξε αυτή η περίπτωση και μάλιστα υπήρξαν και πολλά άλλα παρατράγουδα με κανάλια τοπικής περιφερειακής εμβέλειας τα οποία την επομένη μέρα έγιναν πανελλαδικής. Υπάρχουν και τεχνολογικά ζητήματα.
ΔΗΜ: Αναφέρεστε σε κάποια συγκεκριμένα;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αναφέρομαι ας πούμε στο Art TV το οποίο απέκτησε άδεια πανελλαδικής εμβελείας.
ΔΗΜ: Και παλαιότερα και με το ΣΚΑΙ δεν είχε γίνει κάτι ανάλογο;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Το ΣΚΑΙ αν εννοείτε τότε με το Seven-x, δεν το ξέρω πολύ καλά να το πω με απόλυτη αυτοπεποίθηση. Θέλω όμως να πω ότι για 26 χρόνια η πολιτική ηγεσία είχε δείξει πολύ μεγάλη τρυφηλότητα και έλλειψη θάρρους να προχωρήσει μια διαδικασία αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών διότι πάρα πολύ απλά αυτό τους βόλευε. Και αυτό ακριβώς φάνηκε και όλο αυτό το χρονικό διάστημα το οποίο προσπαθούμε ουσιαστικά να εφαρμόσουμε το αυτονόητο. Και το αυτονόητο είναι ότι έχεις έναν δημόσιο πόρο που λέγεται συχνότητες και το οποίο δεν μπορείς να το δίνεις δωρεάν σε οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα.
Το σύνταγμα λέει ότι αυτές οι υπηρεσίες, οι τηλεοπτικές είναι υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος. Οι συχνότητες είναι ένας σπάνιος στην ανεπαρκεία πόρος και επομένως απαιτείται μια διαδικασία αδειοδότησης η οποία θα φέρει και έσοδα στα δημόσια ταμεία.
Για τα κανάλια εθνικής εμβέλειας
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Θα βλέπετε τέσσερα εθνικής εμβέλειας υψηλής ευκρίνειας γενικού περιεχομένου. Η συνδρομητική πλατφόρμα είναι μια άλλου είδους τηλεόραση και τώρα εκπέμπουν συνδρομητικά και αύριο ενδεχομένως να μπορούν να εκπέμπουν, δεν έχει να κάνει με αυτό.
ΔΗΜ: Δηλαδή ένα κανάλι που δεν θα είναι μέσα τους τέσσερις που θα πάρουν άδεια εθνικής εμβέλειας θα έχει τη δυνατότητα να εξακολουθεί να εκπέμπει μέσα από τις συνδρομητικές πλατφόρμες ;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Φαντάζομαι πως ναι, αλλά δεν θα μπορεί να είναι εθνικής εμβέλειας. Είναι αλλού είδους τηλεόραση. Αυτό αφόρα τον πάροχο, δηλαδή τον ΟΤΕ και την Forthnet και την Nova και είναι μια αλλού είδους κατάσταση.
Για τον αριθμό 4 έχει χυθεί πάρα πολύ μελάνι, πολύ περισσότερο και πάρα πολλές και όψιμες ευαισθησίες πλέον των μεγάλων καναλιών ως προς το τι θα γίνει με αυτά τα κανάλια κτλ. Κανένας όμως δεν μίλησε με νούμερα πολύ συγκεκριμένα. Εμείς είδαμε τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας, αυτα μας δείχνουν το μέσο λειτουργικό κόστος ενός τέτοιου καναλιού είναι της τάξεως των 30 έως 80 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο, χωρίς την εξυπηρέτηση των δάνειων τους και αυτή τη στιγμή έχουμε οχτώ τέτοια κανάλια. Αν βάλουμε έναν μέσο ορό γύρω στα 50 εκατομμύρια τον χρόνο μας κάνει 400 εκατομμύρια και η διαφημιστική αγορά αυτή τη στιγμή με βάση τις εκτιμήσεις είναι γύρω στα 180 εκατομμύρια. Καταλαβαίνει κανείς ότι εδώ έχουμε ένα άνοιγμα της τάξεως των 100 εκατομμυρίων και παραπάνω το οποίο δεν μπορεί να το πληρώνει ο ελληνικός λαός. Αρά το θέμα της βιωσιμότητας είναι συγκεκριμένο, δεν είναι καθόλου αφηρημένο και αφόρα τους πάντες. Συν βέβαια ότι είναι και θέμα ισονομίας διότι εδώ αν υπάρχει μια επιχείρηση στην Ελλάδα μικρή ή και εισαγωγική, μεγάλη ακόμη, η οποία μπορεί να έχει πρόσβαση σε τραπεζική ρευστότητα με τέτοιο τρόπο…
ΔΗΜ: Περιγράφετε ότι έγινε με την Ηλεκτρονική Αθηνών. Τα media markt πχ που έχουν άλλο καθεστώς και εισαγωγής προϊόντων και πρόσβασης στη τραπεζική ρευστότητα μπορούν να αντέξουν ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντέξουν
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Το θέμα είναι ότι στον χώρο των media όμως είχαμε μια προνομιακή μεταχείριση όσον αφόρα την ρευστότητα και τη διευκόλυνση από τις τράπεζες που δεν ισχύει σε κανένα κλάδο της οικονομίας.
Για το δανεισμό των ΜΜΕ στις τράπεζες
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Έχουμε και εμείς τις πληροφορίες μας, εμείς όμως δεν είμαστε αρμόδιοι για να δούμε ποια δάνεια εξυπηρετούνται, ποια δεν εξυπηρετούνται. Είναι γεγονός όμως ότι ο τραπεζικός δανεισμός του κλάδου των ΜΜΕ έχει φτάσει σε τέτοια υπέρογκα πόσα, κοντά στο 1 δις. Αυτό είναι προβληματικό διότι την ίδια στιγμή η διαφημιστική αγορά έχει πέσει κατά 60% από το 2009 μέχρι σήμερα. Επομένως αυτά τα κενά που προκύπτουν μεταφράζονται είτε σε συσσωρευμένα χρέη, είτε στην απώλεια θέσεων εργασίας, εμφάνισης και φαινομένων οπού δεν καταβάλλονται τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους και βέβαια ανοίγει κι ένα παράθυρο σε όσα κανάλια δυσκολεύονται να επιβιώσουν να είναι κι εύκολα χειραγωγήσαμε από πολύ συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα είτε του εσωτερικού, είτε του εξωτερικού. Είναι μια κατάσταση η οποία πραγματικά δεν μπορεί να βοηθήσει την ελληνική οικονομία, είναι μια κατάσταση η οποία επιβαρύνει τους πολίτες και βέβαια το «μάρμαρο» θα πέσει πάλι στις πλάτες των εργαζομένων. Γι’ αυτό και λεμέ ότι εάν δεν υπάρξει διαγωνιστική διαδικασία, εάν δεν έρθουν σοβαροί επενδυτές και μάλιστα εάν δεν γίνει αυτό με ένα απολύτως διάφανες τρόπο δεν θα έχει μέλλον η ελληνική τηλεόραση και θα αναγκαστούμε να βλέπουμε φθηνές εισαγόμενες σειρές από την Τουρκία ή από άλλες χώρες.
ΔΗΜ: Αυτό το βλέπαμε και τα προηγούμενα χρόνια
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Δυστυχώς, και αυτό ακριβώς αποκαλύπτει την ανάγκη να υπάρξει μια διαγωνιστική διαδικασία. Να έρθουν εδώ άνθρωποι οι οποίοι πιστεύουν ότι μέσα από την τηλεόραση μπορούν αν έχουν και βιώσιμες οικονομικές μονάδες και ταυτόχρονα βέβαια να εκπληρώσουν και αυτό που λέει και το σύνταγμα, την κοινωνική αποστολή της τηλεόρασης.
Εμείς έχουμε βάλει στο νόμο κάποια ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το εκπεμπόμενο πρόγραμμα, για παράδειγμα οφείλουν να μεταδίδουν συγκεκριμένο αριθμό δελτίων ειδήσεων, εκπομπές τέχνης, πολιτισμού και θεάτρου. Έχουμε βάλει ένα συγκεκριμένο ελάχιστο αριθμό εργαζομένων ανά ειδικότητα και έναν ελάχιστο τεχνολογικό εξοπλισμό και προδιαγραφές.
ΔΗΜ.: Στα σήριαλ και στο πρόγραμμα δεν μπορείτε να παρέμβετε
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αυτό είναι αλήθεια και γι’ αυτό χρειαζόμαστε και την επαναλειτουργία του ΕΣΡ. Και μάλιστα χρειαζόμαστε ένα δυνατό ΕΣΡ το οποίο δυστυχώς στην παρούσα συγκύρια δεν είναι εφικτό διότι η γραμμή πολίτευσης της ΝΔ υπό τον κ. Μητσοτάκη είναι η γραμμή του σκληρού ροκ και η πολιτική του καπνογόνου.
Όταν έχεις μια διαγωνιστική διαδικασία και αναγκάζεις κάποιον να μπει μέσα σε αυτή … στην οικονομία λέμε δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα, το τζάμπα δεν εκτιμάται. Όταν λοιπόν φέρνεις ανθρώπους σοβαρούς επενδυτές, οι οποίοι σκέφτονται πραγματικά να αναλάβουν αυτό το εγχείρημα με την ζέση και την σοβαρότητα που απαιτείται, πραγματικά τότε μπορείς να μιλάς για ένα άλλο τηλεοπτικό τοπίο και νομίζω ότι υπάρχει διάθεση.
ΔΗΜ: Ενδιαφέρον υπάρχει από καινούργιους επιχειρηματίες να μπούνε στο χώρο ή θα δούμε μια επανάληψη των ιδίων ομάδων τηλεοπτικών συμφερόντων; Μήπως παρά τις καλές σας προθέσεις καταλήξουμε να έχουμε πάλι τα ίδια πρόσωπα και τις ίδιες ιδιοκτησίες και τις ίδιες συμπεριφορές;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αυτό μας απασχολεί και εμάς και πρέπει να μας ακολουθήσει και στην πορεία. Από εκεί και πέρα όμως εμείς λειτουργούμε εντός των συγκεκριμένων νομικών πλαισίων στα οποία εγγράφονται αυτή τη στιγμή τους δικούς μας νομούς, στο ενωσιακό δίκιο κτλ. Τι λένε αυτοί οι νομοί; Ότι πρέπει να τηρείται η αρχή της ισότιμης μεταχείρισης και ότι η παραχώρηση των συχνοτήτων πρέπει να γίνει μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία ανοιχτή, διάφανης και διεθνή.
Εδώ μιλάμε τώρα πλέον για επιχειρηματίες οι οποίοι συμμετέχουν σε μια διαγωνιστική διαδικασία η οποία τους κοστίζει και οι οποίοι πλέον έρχονται με καθαρούς ορούς, ανοίγει ένα ανταγωνισμός.
Παύει το «επάγγελμα του καναλάρχη να είναι κλειστό, και επομένως έχουμε την προσέλκυση επιχειρηματιών και επιχειρήσεων οι οποίοι δεν βλέπουν την τηλεόραση ως μέσο άσκησης πολιτικής επιρροής. Το βλέπουν ως επιχειρηματική δραστηριότητα και γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι εδώ υπάρχει και μια κυβέρνηση η οποία ούτε γραμμάτια έχει στην πλάτη της, και η οποία πραγματικά ενδιαφέρεται να ενισχύσει την ποιοτική λειτουργία των ΜΜΕ. Και αυτό προκύπτει και από άλλες ρυθμίσεις που δρομολογούνται όπως το μητρώο line media, όπως ο νέος νόμος που θα διέπει την λειτουργία των εταιρειών δημοσκοπήσεων και των εταιρειών μέτρησης της τηλεθέασης και της ακροαματικότητας. Όπως βέβαια και τα θέματα που αφορούν κρατική διαφήμιση. Θέλω να πω ότι πιστεύω ότι θα έχουμε ένα νέο τηλεοπτικό τοπίο. Μακάρι να προχωρήσουμε γρήγορα και στην επανασύσταση του ΕΣΡ και μακάρι πραγματικά να ξεφύγουμε από αυτό το στείρο, το άγονο, το βαρετό, κουραστικό πραγματικό τρόπο αντιπαράθεσης το οποίο δυστυχώς μας έχει σύρει η ΝΔ. Διότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν κάναμε μια σοβαρή συζήτηση για το ποια τηλεόραση επιθυμούμε, πως θα δώσουμε χώρο στους νέους δημιουργούς, πως θα μπορέσει το ελληνικό τηλεοπτικό προϊόν να γίνει ανταγωνιστικό.
ΔΗΜ.: Δεν φοβάστε μήπως σας σκάσει στα χέρια η καυτή πατάτα που λέγεται MEGA; Μήπως κλείσει το MEGA και βρεθούν τόσοι εργαζόμενοι στο δρόμο!
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Το παρακολουθούμε το θέμα αλλά δεν είναι στη δική μας αρμοδιότητα να παρέμβουμε. Τα προβλήματα αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το MEGA και όλη αυτή η ιστορία πραγματικά δείχνει γιατί χρειαζόμαστε στον χώρο των media να έχουμε σοβαρούς επενδυτές και δυνατά βιώσιμα επενδυτικά σχήματα.
Το λέω και πάλι και το λέω σε όλους τους εργαζόμενους που καταλαβαίνω απολύτως την οποία αγωνία έχουν αυτή τη στιγμή, ότι αν δεν υπάρξει προσέλκυση νέων επενδυτών δεν θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας. Η διαγωνιστική διαδικασία είναι το «οξυγόνο» που χρειάζονται οι εργαζόμενοι προκειμένου να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους.
Ερωτηθείς για τους υπεράριθμους της ΕΡΤ
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Εγώ δεν έχω εκτίμηση για υπεραρίθμους αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό που θέλουμε εμείς να έχουμε είναι ένα οργανόγραμμα το οποίο δεν εξυπηρετεί αργομισθίες.
ΔΗΜ: Όλους αυτούς όμως εσείς τους προσλάβατε με την αποκατάσταση της νομιμότητας
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Εμείς αποκαταστήσαμε μια αδικία, ένα βάρβαρο χτύπημα στην ελευθεροτυπία που σε μια νύχτα άφησαν 2.300 εργαζόμενους στο δρόμο. Οφείλω όμως να πω ότι πριν και το 2013 ο αριθμός των εργαζομένων της ΕΡΤ ήταν πάνω από 3.000. Αυτό θα μας το δώσουν οι άνθρωποι της ΕΡΤ αναλυτικά, αλλά αν για παράδειγμα σε ένα ραδιοσταθμό στην Τρίπολη έχουμε τρεις δημοσιογράφους και δώδεκα διοικητικούς ή δέκα διοικητικούς υπάλληλους και έχουμε τεράστιες ανάγκες στο νοσοκομείο της Τρίπολης, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν μπορεί να γίνει ένα μοντέλο εσωτερικής κινητικότητας προσωπικού η οποία δεν ούτε βλαπτική μεταβολή στις εργασιακές σχέσεις έχει…
Εμείς θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την λειτουργία της ΕΡΤ, θέλουμε η ΕΡΤ να γυρίσει σελίδα και να κάνει αρκετά πράγματα και ήδη κάνει αρκετά πράγματα…
ΔΗΜ: Αυτοί που θα μετακινηθούν θα μετακινηθούν εθελοντικά φαντάζομαι άρα μπορεί και να μην πετύχει το σχέδιο αυτό
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Εγώ δεν συμμερίζομαι αυτή την ανησυχία, γνωρίζω βέβαια ότι τα τελευταία χρόνια με όλα αυτα που έχουν συμβεί ο ελληνικός λαός πραγματικά έχει χάσει και την εμπιστοσύνη του στον πολιτικό κόσμο. Ως ένα βαθμό αυτό είναι και καλό διότι πρέπει οι πολιτικοί να λογοδοτούν συνεχώς. Εγώ αυτό το οποίο πάντως βλέπω είναι ότι έχουμε πεδίο δόξης λαμπρό, πολλά πράγματα μπορούν να αλλάξουν και επειδή θεωρώ και ο ελληνικός λαός έχει αρκετό ταλέντο και έχουμε πάρα πολλές δυνατότητες και σα χώρα, θεωρώ ότι θα κλείσει σύντομα η αξιολόγηση και όλες οι διαδικασίες εξυγίανσης του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου θα προχωρήσουν. Απαιτείται λίγος χρόνος, καταλαβαίνω ότι υπάρχει μια κουλτούρα για γρήγορα αποτελέσματα, και εγώ θα το ήθελα αυτό κάποια πράγματα να τρέξουν πιο γρήγορα, όμως όλα πρέπει να γίνουν με σύννομο τρόπο, κι αλλά βέβαια πρέπει να γίνουνε με σχέδιο και πρόγραμμα.
1) O Βαγγέλης Μαρινάκης. Το έγραψαν και τα Παραπολιτικά.
2) O Ιβάν Σαββίδης, πρόεδρος του ΠΑΟΚ. Ενημέρωσε και το Μαξίμου . Κάτι ακούγεται για συνεργασία με τον Δημήτρη Κοντομηνά.
3) O Δημήτρης Κοντομηνάς και o Alpha.
4) Ένα κονσόρτσιουμ ξένων επιχειρηματιών των media που ενδιαφέρονται πολύ σοβαρά για να μπουν στην ελληνική αγορά (ανέθεσαν έρευνα σε εγχώρια εταιρία προκειμένου να διερευνήσει ορισμένα, απαραίτητα, στοιχεία)
5) Η Nova (η Forthnet δηλαδή) ετοιμάζεται και για ελεύθερο κανάλι
6) Ο Βαρδινογιάννης που έχει και το STAR
7) Ο Κυριακού και ο ΑΝΤ1
8) Ο Γιάννης Αλαφούζος και ο Σκάι
9) O Γιάννης Καραγιώργης που έχει πάρει διάφορα περιφερειακά κανάλια σε όλη την Ελλάδα (με τον Κώστα Βαξεβάνη επικεφαλής στον ενημερωτικό τομέα). Και αυτός, λέγεται, θα διεκδικήσει άδεια.
10) Last but not least, το Mega Channel! Αν θα υπάρχει βέβαια και αναλόγως πώς θα υπάρχει. Εδώ, βάλτε ένα ερωτηματικό.
Αυτοί είναι προς το παρόν οι 10 βασικοί διεκδικητές. Μέχρι τον Ιούλιο φυσικά έχουμε καιρό. Πολλά μπορούν να αλλάξουν. Να αυξηθούν ή και να μειωθεί ο αριθμός τους.
πηγη
Στα άδυτα της διαπλοκής!
Το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο της υποψήφιας εταιρείας ή κοινοπραξίας είναι μικρό για εθνικής εμβέλειας κανάλι, στα 8.000.000 ευρώ, και το τρέχον ύψος των ιδίων κεφαλαίων δεν πρέπει να υπολείπεται του ελάχιστου καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου. Η τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας ορίστηκε στα 3 εκατ. ευρώ.
Τα φυσικά πρόσωπα πρέπει να προσκομίσουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος και τα αντίστοιχα εκκαθαριστικά σημειώματα των δέκα τελευταίων οικονομικών ετών, με ανάλυση των απαλλασσομένων ή με ειδικό τρόπο φορολογουμένων εισοδημάτων, των χρηματικών ποσών που προέρχονται από τη διάθεση περιουσιακών στοιχείων, των χρηματικών ποσών από ανάλωση κεφαλαίου που ήδη φορολογήθηκε ή απαλλασσόταν από τον φόρο, και να υποβάλουν βεβαιώσεις αποδοχών στην περίπτωση που μεταξύ των εισοδημάτων υπάρχουν και εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες. Ακόμη απαιτούνται τα υποβληθέντα συνοδευτικά έντυπα των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος (π.χ., έντυπα Ε2, Ε3, Ε4, Ε5, Ε9), καθώς επίσης και οι συμβάσεις αγοράς και πώλησης κινητών και ακινήτων που δηλώνονται σε αυτά, βεβαιώσεις κερδών από λαχεία και πινάκια αγοράς και πώλησης μετοχών από τα οποία θα προκύπτουν τυχόν κέρδη. Επίσης, συμβόλαια αγοράς μετοχών ή πινάκια αγοράς μετοχών για τα μη ιδρυτικά μέλη ή μετόχους, καθώς και τυχόν αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης για έγκριση μεταβιβάσεων μετοχών, τα εισοδήματα από μισθώματα ακινήτων που καλύπτουν τα ποσά συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, ενώ υποβάλλονται και οι τίτλοι και υπεύθυνη δήλωση που θα βεβαιώνει ότι τα οικονομικά μέσα που διέθεσαν για τη συμμετοχή τους στο κεφάλαιο της υποψήφιας εταιρείας δεν αποτελούν προϊόν εγκληματικής δραστηριότητας, κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 45 της οδηγίας 18/2004/ΕΚ.
Για τα νομικά πρόσωπα της ημεδαπής απαιτούνται οι οικονομικές καταστάσεις (ισολογισμοί, καταστάσεις αποτελεσμάτων, προσαρτήματα) των δύο τελευταίων -πριν από την αγορά των μετοχών- ετών, καθώς και οι οικονομικές καταστάσεις όλων των ετών συμμετοχής στην αιτούσα. Ακόμη, αντίγραφα συμβολαίων αγοροπωλησίας μετοχών και δήλωσης φόρου υπεραξίας του πωλητή, αναλύσεις επιμέρους στοιχείων του ισολογισμού και όλες οι δανειακές συμβάσεις.
Για τις εταιρείες υποψηφίους με έδρα την αλλοδαπή απαιτείται είτε υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 είτε ένορκη βεβαίωση, είτε στις περιπτώσεις που δεν προβλέπεται από το δίκαιο της έδρας τους δήλωση ενώπιον συμβολαιογράφου ή δικαστικής ή διοικητικής αρχής, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για περαιτέρω έλεγχο.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ανέθεσε στη Γενική Γραμματεία τη διαδικασία της χορήγησης των αδειών, από τη στιγμή που το ΕΣΡ, με ευθύνη της πλειοψηφίας και της ΝΔ, πλέον υπολειτουργεί, καθώς δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση. Η ΝΔ επέλεξε να μη συναινέσει στα πρόσωπα του ΕΣΡ για να σταματήσει αρχικά την απευθείας διαδικασία χορήγησης των αδειών, δίνοντας τη δυνατότητα στην ΕΙΤΗΣΕΕ να ελπίζει πως ο νόμος θα κριθεί αντισυνταγματικός στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με το επιχείρημα πως έχει καταπατηθεί ο εκτελεστικός νόμος του Συντάγματος για την αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης. Η κυβέρνηση, από την άλλη, από το 2015 είχε τη δυνατότητα να αλλάξει τα μέλη του ΕΣΡ, αλλά λόγω διαφωνιών με την τότε πρόεδρο της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου αυτό δεν συνέβη ποτέ.
πηγη
Ένα δισ. ευρώ έχουν πάρει τα ΜΜΕ!
Μέχρι και τις ημέρες της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου τα ΜΜΕ κατάφερναν και αναχρηματοδοτούσαν τα δάνειά τους. Αυτό προκύπτει από τη συζήτηση στη Βουλή την περασμένη Παρασκευή, κατά τη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε ομόφωνα η σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τα δάνεια των κομμάτων και των ΜΜΕ. Και μέχρι τις 18 Απριλίου οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες θα πρέπει να στείλουν τα ονόματα των βουλευτών που θα συμμετάσχουν στις εργασίες της Εξεταστικής.
Στην ομιλία του ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε σε δεδομένα της ΤτΕ (31/12/2015), βάσει των οποίων το ύψος του δανεισμού του κλάδου των ΜΜΕ προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ, ενώ οι τηλεοπτικοί σταθμοί μέχρι τότε δεν πλήρωναν τα τέλη συχνοτήτων (2011 – 2014). Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως την περίοδο της κρίσης τα ΜΜΕ δανειοδοτούνταν χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις, όταν οι τράπεζες απέκλειαν τη μεγάλη πλειονότητα των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων. Και υπογράμμισε πως τα δάνεια αυτά, αντί να εξοφλούνται, αναχρηματοδοτούνταν έως τον Γενάρη του 2015.
«Ποιο ήταν το αντάλλαγμά τους προκειμένου να περάσουν κάτω από τον πήχη της λιτότητας και της δημοσιονομικής προσαρμογής που άγγιξε όλη τη χώρα; Ποια ήταν η συμφωνία, και μεταξύ ποιων, που υποχρέωσε τις τράπεζες, αντί να απαιτήσουν την εξόφληση, να προβαίνουν σε ταχύρυθμες τακτοποιήσεις των δανείων;», αναρωτήθηκε ο Αλ. Τσίπρας. «Νομίζω ότι η απάντηση είναι γνωστή σε όλους. Η κυβέρνηση στην τράπεζα, η τράπεζα στο κανάλι, το κανάλι στην κυβέρνηση. Συγκοινωνούντα δοχεία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός. «Εκείνοι που καρπώθηκαν τα δάνεια βρίσκονταν καταχωρισμένοι στον ‘‘ΤΕΙΡΕΣΙΑ’’, δεν είχαν δημοσιεύσει ισολογισμούς, είχαν αρνητικά ίδια κεφάλαια. Δημοσιογραφικοί οργανισμοί και τηλεοπτικοί σταθμοί αναχρηματοδοτήθηκαν με πολλά εκατομμύρια ευρώ, περισσότερες από μία φορές, με ανύπαρκτες ή, τουλάχιστον, ανεπαρκείς εξασφαλίσεις», είπε, «φωτογραφίζοντας» το Mega.
«Η σημερινή συνεδρίαση και υπερψήφιση της πρότασης Εξεταστικής Επιτροπής είναι σημαντική όχι μόνο γιατί θα εξετάσει τα θαλασσοδάνεια στα κόμματα και στα ΜΜΕ αλλά και γιατί αναρτήθηκε, δημοσιεύθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες! Μετά από 25 χρόνια ασυλίας ο νόμος θα εφαρμοστεί σε αυτόν τον τόπο! Παρά τις απειλές, παρά τους εκβιασμούς! Δεν θα κάνουμε βήμα πίσω! Και θα περάσουμε τον κάβο και θα οδηγήσουμε τη χώρα σε ένα ξέφωτο κοινωνικής δικαιοσύνης, διαφάνειας και προκοπής, για τον ελληνικό λαό, που τόσα έχει υποφέρει όλα αυτά τα χρόνια», είπε ο πρωθυπουργός.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης στην ομιλία του ζήτησε στοιχεία, τονίζοντας ότι η Δημοκρατία απαιτεί διαφάνεια, καταλογισμό ατομικής ευθύνης και ποινές.
Κρέτσος: Σταθμοί όπως το ΑΡΤ TV έγιναν πανελλαδικοί μέσα σε μία νύχτα
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Για το νέο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Το νέο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο πιστεύουμε ότι θα είναι καλύτερο και από πλευράς ποιότητας του εκπεμπόμενου προγράμματος, και θα είναι και ένα πρόγραμμα το οποίο θα ενισχύει και την κριτική σκέψη των πολιτών, δηλαδή και μεταδιδόμενες ειδήσεις θα είναι πιο τεκμηριωμένες. Θα είναι ένα τοπίο το οποίο νομίζω δίνει νέους δρόμους και χώρους για την ανάπτυξη δημιουργικής βιομηχανίας, τη διάχυση των ιδεών. Θα είναι ένα τοπίο το οποίο ελπίζουμε ότι θα δώσει περισσότερο χώρο.
Ερωτηθείς πόσα κανάλια θα είναι
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αυτή τη στιγμή θα βλέπετε καταρχάς όλα τα κανάλια που έχετε αυτή τη στιγμή σαν επιλογή τα οποία είναι κανάλια τοπικά, περιφερειακής εμβελείας. Αυτά δεν θα αλλάξει ο αριθμός τους καθόλου.
ΔΗΜ.: Τα περιφερειακά Αττικής θα τα βλέπουμε ως έχουν; Δεν θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτών των καναλιών;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αυτό θα απαιτήσει ένα νέο είδος διαγωνισμού, έναν νέο χάρτη συχνοτήτων για τα περιφερειακής εμβελείας. Εκεί βέβαια δεν έχουμε τόσο αυστηρούς περιορισμούς, όχι ότι το θέμα της βιωσιμότητας ή τεχνολογικά θέματα δεν είναι σημαντικά για αυτού του είδους τα κανάλια, αλλά ας πούμε αυτά που είναι τα πιο σημαντικά είναι τα κανάλια τα οποία μπαίνουν σε κάθε σπίτι σε ολόκληρη την επικράτεια, αυτά τα οποία δημοπρατούνται αυτή τη στιγμή, τα εθνικής εμβελείας κανάλια σε ψηφιακό σήμα.
ΔΗΜ.: Γιατί αξιολογείται ως λιγότερο σημαντικό ένα περιφερειακό κανάλι από ένα κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Δεν τους αφήνουμε, θα ολοκληρωθεί και εκεί μια διαδικασία διαγωνιστική όπως προβλέπεται. Αυτή τη στιγμή έχουμε για 26 χρόνια κανάλια τα οποία λειτουργούν χωρίς νόμιμη άδεια. Είχαμε 15 υπουργικές αποφάσεις τις τελευταίες νυχτερινές ώρες της ημέρας που τους ανανέωναν ένα καθεστώς λειτουργίας το οποίο δεν είναι απολύτως νόμιμο. Αυτό καταρχάς παραβιάζει την αρχή της ισότιμης μεταχείρισης διότι από ένα μικρό μαγαζί μέχρι ένα ψιλικατζίδικο να ανοίξετε, απαιτείται μια συγκεκριμένη διαδικασία αδειοδότησης, στο συγκεκριμένο θέμα δεν υπήρξε αυτή η περίπτωση και μάλιστα υπήρξαν και πολλά άλλα παρατράγουδα με κανάλια τοπικής περιφερειακής εμβέλειας τα οποία την επομένη μέρα έγιναν πανελλαδικής. Υπάρχουν και τεχνολογικά ζητήματα.
ΔΗΜ: Αναφέρεστε σε κάποια συγκεκριμένα;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αναφέρομαι ας πούμε στο Art TV το οποίο απέκτησε άδεια πανελλαδικής εμβελείας.
ΔΗΜ: Και παλαιότερα και με το ΣΚΑΙ δεν είχε γίνει κάτι ανάλογο;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Το ΣΚΑΙ αν εννοείτε τότε με το Seven-x, δεν το ξέρω πολύ καλά να το πω με απόλυτη αυτοπεποίθηση. Θέλω όμως να πω ότι για 26 χρόνια η πολιτική ηγεσία είχε δείξει πολύ μεγάλη τρυφηλότητα και έλλειψη θάρρους να προχωρήσει μια διαδικασία αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών διότι πάρα πολύ απλά αυτό τους βόλευε. Και αυτό ακριβώς φάνηκε και όλο αυτό το χρονικό διάστημα το οποίο προσπαθούμε ουσιαστικά να εφαρμόσουμε το αυτονόητο. Και το αυτονόητο είναι ότι έχεις έναν δημόσιο πόρο που λέγεται συχνότητες και το οποίο δεν μπορείς να το δίνεις δωρεάν σε οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα.
Το σύνταγμα λέει ότι αυτές οι υπηρεσίες, οι τηλεοπτικές είναι υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος. Οι συχνότητες είναι ένας σπάνιος στην ανεπαρκεία πόρος και επομένως απαιτείται μια διαδικασία αδειοδότησης η οποία θα φέρει και έσοδα στα δημόσια ταμεία.
Για τα κανάλια εθνικής εμβέλειας
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Θα βλέπετε τέσσερα εθνικής εμβέλειας υψηλής ευκρίνειας γενικού περιεχομένου. Η συνδρομητική πλατφόρμα είναι μια άλλου είδους τηλεόραση και τώρα εκπέμπουν συνδρομητικά και αύριο ενδεχομένως να μπορούν να εκπέμπουν, δεν έχει να κάνει με αυτό.
ΔΗΜ: Δηλαδή ένα κανάλι που δεν θα είναι μέσα τους τέσσερις που θα πάρουν άδεια εθνικής εμβέλειας θα έχει τη δυνατότητα να εξακολουθεί να εκπέμπει μέσα από τις συνδρομητικές πλατφόρμες ;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Φαντάζομαι πως ναι, αλλά δεν θα μπορεί να είναι εθνικής εμβέλειας. Είναι αλλού είδους τηλεόραση. Αυτό αφόρα τον πάροχο, δηλαδή τον ΟΤΕ και την Forthnet και την Nova και είναι μια αλλού είδους κατάσταση.
Για τον αριθμό 4 έχει χυθεί πάρα πολύ μελάνι, πολύ περισσότερο και πάρα πολλές και όψιμες ευαισθησίες πλέον των μεγάλων καναλιών ως προς το τι θα γίνει με αυτά τα κανάλια κτλ. Κανένας όμως δεν μίλησε με νούμερα πολύ συγκεκριμένα. Εμείς είδαμε τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας, αυτα μας δείχνουν το μέσο λειτουργικό κόστος ενός τέτοιου καναλιού είναι της τάξεως των 30 έως 80 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο, χωρίς την εξυπηρέτηση των δάνειων τους και αυτή τη στιγμή έχουμε οχτώ τέτοια κανάλια. Αν βάλουμε έναν μέσο ορό γύρω στα 50 εκατομμύρια τον χρόνο μας κάνει 400 εκατομμύρια και η διαφημιστική αγορά αυτή τη στιγμή με βάση τις εκτιμήσεις είναι γύρω στα 180 εκατομμύρια. Καταλαβαίνει κανείς ότι εδώ έχουμε ένα άνοιγμα της τάξεως των 100 εκατομμυρίων και παραπάνω το οποίο δεν μπορεί να το πληρώνει ο ελληνικός λαός. Αρά το θέμα της βιωσιμότητας είναι συγκεκριμένο, δεν είναι καθόλου αφηρημένο και αφόρα τους πάντες. Συν βέβαια ότι είναι και θέμα ισονομίας διότι εδώ αν υπάρχει μια επιχείρηση στην Ελλάδα μικρή ή και εισαγωγική, μεγάλη ακόμη, η οποία μπορεί να έχει πρόσβαση σε τραπεζική ρευστότητα με τέτοιο τρόπο…
ΔΗΜ: Περιγράφετε ότι έγινε με την Ηλεκτρονική Αθηνών. Τα media markt πχ που έχουν άλλο καθεστώς και εισαγωγής προϊόντων και πρόσβασης στη τραπεζική ρευστότητα μπορούν να αντέξουν ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντέξουν
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Το θέμα είναι ότι στον χώρο των media όμως είχαμε μια προνομιακή μεταχείριση όσον αφόρα την ρευστότητα και τη διευκόλυνση από τις τράπεζες που δεν ισχύει σε κανένα κλάδο της οικονομίας.
Για το δανεισμό των ΜΜΕ στις τράπεζες
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Έχουμε και εμείς τις πληροφορίες μας, εμείς όμως δεν είμαστε αρμόδιοι για να δούμε ποια δάνεια εξυπηρετούνται, ποια δεν εξυπηρετούνται. Είναι γεγονός όμως ότι ο τραπεζικός δανεισμός του κλάδου των ΜΜΕ έχει φτάσει σε τέτοια υπέρογκα πόσα, κοντά στο 1 δις. Αυτό είναι προβληματικό διότι την ίδια στιγμή η διαφημιστική αγορά έχει πέσει κατά 60% από το 2009 μέχρι σήμερα. Επομένως αυτά τα κενά που προκύπτουν μεταφράζονται είτε σε συσσωρευμένα χρέη, είτε στην απώλεια θέσεων εργασίας, εμφάνισης και φαινομένων οπού δεν καταβάλλονται τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους και βέβαια ανοίγει κι ένα παράθυρο σε όσα κανάλια δυσκολεύονται να επιβιώσουν να είναι κι εύκολα χειραγωγήσαμε από πολύ συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα είτε του εσωτερικού, είτε του εξωτερικού. Είναι μια κατάσταση η οποία πραγματικά δεν μπορεί να βοηθήσει την ελληνική οικονομία, είναι μια κατάσταση η οποία επιβαρύνει τους πολίτες και βέβαια το «μάρμαρο» θα πέσει πάλι στις πλάτες των εργαζομένων. Γι’ αυτό και λεμέ ότι εάν δεν υπάρξει διαγωνιστική διαδικασία, εάν δεν έρθουν σοβαροί επενδυτές και μάλιστα εάν δεν γίνει αυτό με ένα απολύτως διάφανες τρόπο δεν θα έχει μέλλον η ελληνική τηλεόραση και θα αναγκαστούμε να βλέπουμε φθηνές εισαγόμενες σειρές από την Τουρκία ή από άλλες χώρες.
ΔΗΜ: Αυτό το βλέπαμε και τα προηγούμενα χρόνια
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Δυστυχώς, και αυτό ακριβώς αποκαλύπτει την ανάγκη να υπάρξει μια διαγωνιστική διαδικασία. Να έρθουν εδώ άνθρωποι οι οποίοι πιστεύουν ότι μέσα από την τηλεόραση μπορούν αν έχουν και βιώσιμες οικονομικές μονάδες και ταυτόχρονα βέβαια να εκπληρώσουν και αυτό που λέει και το σύνταγμα, την κοινωνική αποστολή της τηλεόρασης.
Εμείς έχουμε βάλει στο νόμο κάποια ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το εκπεμπόμενο πρόγραμμα, για παράδειγμα οφείλουν να μεταδίδουν συγκεκριμένο αριθμό δελτίων ειδήσεων, εκπομπές τέχνης, πολιτισμού και θεάτρου. Έχουμε βάλει ένα συγκεκριμένο ελάχιστο αριθμό εργαζομένων ανά ειδικότητα και έναν ελάχιστο τεχνολογικό εξοπλισμό και προδιαγραφές.
ΔΗΜ.: Στα σήριαλ και στο πρόγραμμα δεν μπορείτε να παρέμβετε
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αυτό είναι αλήθεια και γι’ αυτό χρειαζόμαστε και την επαναλειτουργία του ΕΣΡ. Και μάλιστα χρειαζόμαστε ένα δυνατό ΕΣΡ το οποίο δυστυχώς στην παρούσα συγκύρια δεν είναι εφικτό διότι η γραμμή πολίτευσης της ΝΔ υπό τον κ. Μητσοτάκη είναι η γραμμή του σκληρού ροκ και η πολιτική του καπνογόνου.
Όταν έχεις μια διαγωνιστική διαδικασία και αναγκάζεις κάποιον να μπει μέσα σε αυτή … στην οικονομία λέμε δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα, το τζάμπα δεν εκτιμάται. Όταν λοιπόν φέρνεις ανθρώπους σοβαρούς επενδυτές, οι οποίοι σκέφτονται πραγματικά να αναλάβουν αυτό το εγχείρημα με την ζέση και την σοβαρότητα που απαιτείται, πραγματικά τότε μπορείς να μιλάς για ένα άλλο τηλεοπτικό τοπίο και νομίζω ότι υπάρχει διάθεση.
ΔΗΜ: Ενδιαφέρον υπάρχει από καινούργιους επιχειρηματίες να μπούνε στο χώρο ή θα δούμε μια επανάληψη των ιδίων ομάδων τηλεοπτικών συμφερόντων; Μήπως παρά τις καλές σας προθέσεις καταλήξουμε να έχουμε πάλι τα ίδια πρόσωπα και τις ίδιες ιδιοκτησίες και τις ίδιες συμπεριφορές;
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Αυτό μας απασχολεί και εμάς και πρέπει να μας ακολουθήσει και στην πορεία. Από εκεί και πέρα όμως εμείς λειτουργούμε εντός των συγκεκριμένων νομικών πλαισίων στα οποία εγγράφονται αυτή τη στιγμή τους δικούς μας νομούς, στο ενωσιακό δίκιο κτλ. Τι λένε αυτοί οι νομοί; Ότι πρέπει να τηρείται η αρχή της ισότιμης μεταχείρισης και ότι η παραχώρηση των συχνοτήτων πρέπει να γίνει μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία ανοιχτή, διάφανης και διεθνή.
Εδώ μιλάμε τώρα πλέον για επιχειρηματίες οι οποίοι συμμετέχουν σε μια διαγωνιστική διαδικασία η οποία τους κοστίζει και οι οποίοι πλέον έρχονται με καθαρούς ορούς, ανοίγει ένα ανταγωνισμός.
Παύει το «επάγγελμα του καναλάρχη να είναι κλειστό, και επομένως έχουμε την προσέλκυση επιχειρηματιών και επιχειρήσεων οι οποίοι δεν βλέπουν την τηλεόραση ως μέσο άσκησης πολιτικής επιρροής. Το βλέπουν ως επιχειρηματική δραστηριότητα και γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι εδώ υπάρχει και μια κυβέρνηση η οποία ούτε γραμμάτια έχει στην πλάτη της, και η οποία πραγματικά ενδιαφέρεται να ενισχύσει την ποιοτική λειτουργία των ΜΜΕ. Και αυτό προκύπτει και από άλλες ρυθμίσεις που δρομολογούνται όπως το μητρώο line media, όπως ο νέος νόμος που θα διέπει την λειτουργία των εταιρειών δημοσκοπήσεων και των εταιρειών μέτρησης της τηλεθέασης και της ακροαματικότητας. Όπως βέβαια και τα θέματα που αφορούν κρατική διαφήμιση. Θέλω να πω ότι πιστεύω ότι θα έχουμε ένα νέο τηλεοπτικό τοπίο. Μακάρι να προχωρήσουμε γρήγορα και στην επανασύσταση του ΕΣΡ και μακάρι πραγματικά να ξεφύγουμε από αυτό το στείρο, το άγονο, το βαρετό, κουραστικό πραγματικό τρόπο αντιπαράθεσης το οποίο δυστυχώς μας έχει σύρει η ΝΔ. Διότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν κάναμε μια σοβαρή συζήτηση για το ποια τηλεόραση επιθυμούμε, πως θα δώσουμε χώρο στους νέους δημιουργούς, πως θα μπορέσει το ελληνικό τηλεοπτικό προϊόν να γίνει ανταγωνιστικό.
ΔΗΜ.: Δεν φοβάστε μήπως σας σκάσει στα χέρια η καυτή πατάτα που λέγεται MEGA; Μήπως κλείσει το MEGA και βρεθούν τόσοι εργαζόμενοι στο δρόμο!
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Το παρακολουθούμε το θέμα αλλά δεν είναι στη δική μας αρμοδιότητα να παρέμβουμε. Τα προβλήματα αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το MEGA και όλη αυτή η ιστορία πραγματικά δείχνει γιατί χρειαζόμαστε στον χώρο των media να έχουμε σοβαρούς επενδυτές και δυνατά βιώσιμα επενδυτικά σχήματα.
Το λέω και πάλι και το λέω σε όλους τους εργαζόμενους που καταλαβαίνω απολύτως την οποία αγωνία έχουν αυτή τη στιγμή, ότι αν δεν υπάρξει προσέλκυση νέων επενδυτών δεν θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας. Η διαγωνιστική διαδικασία είναι το «οξυγόνο» που χρειάζονται οι εργαζόμενοι προκειμένου να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους.
Ερωτηθείς για τους υπεράριθμους της ΕΡΤ
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Εγώ δεν έχω εκτίμηση για υπεραρίθμους αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό που θέλουμε εμείς να έχουμε είναι ένα οργανόγραμμα το οποίο δεν εξυπηρετεί αργομισθίες.
ΔΗΜ: Όλους αυτούς όμως εσείς τους προσλάβατε με την αποκατάσταση της νομιμότητας
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Εμείς αποκαταστήσαμε μια αδικία, ένα βάρβαρο χτύπημα στην ελευθεροτυπία που σε μια νύχτα άφησαν 2.300 εργαζόμενους στο δρόμο. Οφείλω όμως να πω ότι πριν και το 2013 ο αριθμός των εργαζομένων της ΕΡΤ ήταν πάνω από 3.000. Αυτό θα μας το δώσουν οι άνθρωποι της ΕΡΤ αναλυτικά, αλλά αν για παράδειγμα σε ένα ραδιοσταθμό στην Τρίπολη έχουμε τρεις δημοσιογράφους και δώδεκα διοικητικούς ή δέκα διοικητικούς υπάλληλους και έχουμε τεράστιες ανάγκες στο νοσοκομείο της Τρίπολης, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν μπορεί να γίνει ένα μοντέλο εσωτερικής κινητικότητας προσωπικού η οποία δεν ούτε βλαπτική μεταβολή στις εργασιακές σχέσεις έχει…
Εμείς θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την λειτουργία της ΕΡΤ, θέλουμε η ΕΡΤ να γυρίσει σελίδα και να κάνει αρκετά πράγματα και ήδη κάνει αρκετά πράγματα…
ΔΗΜ: Αυτοί που θα μετακινηθούν θα μετακινηθούν εθελοντικά φαντάζομαι άρα μπορεί και να μην πετύχει το σχέδιο αυτό
Λ.ΚΡΕΤΣΟΣ: Εγώ δεν συμμερίζομαι αυτή την ανησυχία, γνωρίζω βέβαια ότι τα τελευταία χρόνια με όλα αυτα που έχουν συμβεί ο ελληνικός λαός πραγματικά έχει χάσει και την εμπιστοσύνη του στον πολιτικό κόσμο. Ως ένα βαθμό αυτό είναι και καλό διότι πρέπει οι πολιτικοί να λογοδοτούν συνεχώς. Εγώ αυτό το οποίο πάντως βλέπω είναι ότι έχουμε πεδίο δόξης λαμπρό, πολλά πράγματα μπορούν να αλλάξουν και επειδή θεωρώ και ο ελληνικός λαός έχει αρκετό ταλέντο και έχουμε πάρα πολλές δυνατότητες και σα χώρα, θεωρώ ότι θα κλείσει σύντομα η αξιολόγηση και όλες οι διαδικασίες εξυγίανσης του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου θα προχωρήσουν. Απαιτείται λίγος χρόνος, καταλαβαίνω ότι υπάρχει μια κουλτούρα για γρήγορα αποτελέσματα, και εγώ θα το ήθελα αυτό κάποια πράγματα να τρέξουν πιο γρήγορα, όμως όλα πρέπει να γίνουν με σύννομο τρόπο, κι αλλά βέβαια πρέπει να γίνουνε με σχέδιο και πρόγραμμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου