Μια σπάνια αξιολόγηση των «ναυπηγικών προκλήσεων» του δημοσίευσε το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, αναφέροντας ότι το πρώτο υποβρύχιο κλάσης Columbia, που έχει χαρακτηριστεί ως ο μελλοντικός ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής αποτροπής της Αμερικής, αντιμετωπίζει καθυστερήσεις, όπως και άλλα πλοία επόμενης γενιάς.
Ουδείς όμως κατάλαβε εάν αυτή η δημοσίευση ήταν μια παραδοχή αδυναμίας ή απλά μια στρατηγική μπλόφα.
Όπως ανέφερε το Πολεμικό Ναυτικό, "σκοπός της ανασκόπησης είναι να παρέχει μια αξιολόγηση των εθνικών και τοπικών αιτιών των ναυπηγικών προκλήσεων, καθώς και να προτείνει ενέργειες για την επίτευξη μιας πιο υγιούς ναυπηγικής βιομηχανικής βάσης των ΗΠΑ που παρέχει μαχητικές ικανότητες που χρειάζονται οι ναύτες μας, σε ένα σχετικό χρονοδιάγραμμα" αναφέρει το έγγραφο σύμφωνα με το Breaking Defense.
Το έγγραφο παρουσιάζει τις αξιοσημείωτες καθυστερήσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε έντεκα χρόνια σωρευτικών καθυστερήσεων σε τέσσερα προγράμματα:
-Το πρώτο υποβρύχιο κατηγορίας Columbia, που κατασκευάστηκε από κοινού από την General Dynamics Electric Boat και την HII, προβλέπεται να καθυστερήσει μεταξύ 12 και 16 μηνών.
-Το τέταρτο και το πέμπτο μπλοκ του υποβρυχίου κλάσης Virginia, επίσης από την Electric Boat και το HII, έχουν καθυστέρηση 36 και 24 μηνών.
-Η πρώτη φρεγάτα κλάσης Constellation από την Fincantieri Marinette Marine είναι 36 μήνες πίσω από το χρονοδιάγραμμα.
-Το μελλοντικό αεροπλανοφόρο Enterprise (CVN-80), που κατασκευάστηκε από την HII, έχει καθυστέρηση περίπου 18 έως 26 μηνών.
Συνεχείς οι καθυστερήσεις
Σε ξεχωριστή αναφορά, το Bloomberg ανέφερε ότι τα ICBM της Northrop Grumman Sentinel του προγράμματος υποβρυχίων κλάσης Columbia αντιμετωπίζουν επίσης καθυστερήσεις στις δοκιμές.
«Μια καθυστέρηση αυτού του μήκους θα έκανε πιο πιθανό για το Πολεμικό Ναυτικό να εφαρμόσει το εφεδρικό του σχέδιο για την παράταση της ζωής έως και πέντε κλάσεων του Ohio», δήλωσε ο Ronald O'Rourke, ναυτικός αναλυτής της Υπηρεσίας Ερευνών του Κογκρέσου.
Δεδομένων των καθυστερήσεων, το δευτερεύον νέας γενιάς αναμένεται τώρα να αναπτυχθεί το 2031, σε σύγκριση με την αρχική προθεσμία του Οκτωβρίου 2027.
Ο O'Rourke είπε ότι "θα υπήρχε κάποιο κόστος για αυτές τις παρατάσεις ζωής."
Οι καθυστερήσεις αποδίδονταν ως επί το πλείστον σε εμπόδια στις αλυσίδες εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της διακοπής λειτουργίας της οικονομίας από την κυβέρνηση κατά τη διάρκεια του Covid.
Οι καθυστερήσεις και οι υπερβάσεις κόστους είναι τυπικές με το στρατιωτικό-βιομηχανικό συγκρότημα, αλλά έρχονται σε μια εποχή που η Ανατολική Ευρώπη και τμήματα της Μέσης Ανατολής βρίσκονται στα πρόθυρα πολύ μεγαλύτερων στρατιωτικών συγκρούσεων.
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου