Lexus CT 200h H τέχνη του μέλλοντος


Η νέα τάξη πραγμάτων, η αυτοκίνηση του αύριο, είναι εδώ και μας προκαλεί. Το CT200h είναι ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των αυτοκινήτων που θα οδηγούμε σε λίγα χρόνια όλοι μας. Το ζητούμενο δεν είναι αν μας αρέσει ή όχι, αλλά πόσο γρήγορα θα προσαρμοστούμε στις εξελίξεις...
Λίγο καιρό πριν το δοκιμάσουμε στην Ελλάδα, είχαμε οδηγήσει στους πορτογαλικούς δρόμους το..
CT200h. Είχαμε σημειώσει τότε πως οι Ιάπωνες βρήκαν τον τρόπο (βλέπε υβριδική τεχνολογία) να μπουν σφήνα ανάμεσα σε BMW και Audi, στο premium κομμάτι της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Σήμερα, οδηγώντας/δοκιμάζοντας το νέο Lexus στους ελληνικούς δρόμους, επιβεβαιώνεται η αρχική μας εκτίμηση: το CT200h κλείνει το μάτι σε όλους εκείνους που θέλουν ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με... όνομα, πολυτελές, ποιοτικό και σύγχρονο, αλλά και φιλικό προς το περιβάλλον, τόσο ώστε να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας ή να μπαίνουν κάθε μέρα στο δακτύλιο.
ΔΟΚΙΜΗ: Lexus CT 200h (video)
Ειδικά για τις δύο τελευταίες παραμέτρους, το CT μπορεί να υπερηφανεύεται πως είναι το πλέον «καθαρό» στην κατηγορία του, αφού εκπέμπει μόλις 87 g CO2/km, όντας πλήρως υβριδικό.
Σχεδιαστικά, το νέο Lexus υπακούει -όπως είναι φυσικό- στη φιλοσοφία του L-finesse (Leading-edge finesse), η οποία καθορίζει την εικόνα όλων των αυτοκινήτων της μάρκας.
Με διαστάσεις 4.320x1.765x1.430 mm (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) και με μεταξόνιο 2.600 mm, το CT200h προσφέρει καλούς χώρους για 4 επιβάτες, με τους πίσω να «συμβιβάζονται» αν είναι υψηλόσωμοι, την ώρα που ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 375 λίτρα, και φτάνει τα 985 αν αναδιπλώσουμε τα πίσω καθίσματα.
Και αν πρέπει να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους, ουδεμία παραχώρηση θα κάνει ο αγοραστής του CT200h σε ό,τι αφορά την ποιότητα, τον εξοπλισμό και τις ανέσεις: To CT200h είναι ένα γνήσιο Lexus, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Εξαιρετικής πρωτοτυπίας η κεντρική κονσόλα, με πολύ καλή εργονομία και το σύστημα ελέγχου των λειτουργιών Remote Touch, που είναι εμπνευσμένο από ποντίκι ηλεκτρονικού υπολογιστή να δεσπόζει και να κλέβει την παράσταση, μαζί με τον επίσης εμπνευσμένου σχεδιασμού επιλογέα ταχυτήτων του αυτόματου E-CVT (Electrically Controlled Continuously Variable Transmission).
Lexus IS-F: Συμβατό με Euro 5
διαβάστε επίσης:

Lexus IS-F: Συμβατό με Euro 5

Τέλος, τα εξαιρετικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του CT 200h (χαμηλό κέντρο βάρους, στάνταρ αεροτομή, αεροδυναμικού σχεδιασμού φτερά), όχι μόνον ενισχύουν τις δυναμικές επιδόσεις και τον χειρισμό, αλλά συντελούν τόσο στη μείωση της κατανάλωσης όσο και σε αυτήν του θορύβου.
Πριν περάσουμε στις εντυπώσεις από την πρώτη οδηγική γνωριμία, να πούμε πως το CT200h χρησιμοποιεί στην ουσία το ίδιο σύστημα που φοράει και το Toyota Prius, δηλαδή τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,8 λίτρων που αποδίδει 99 ίππους στις 5.200 rpm και 142 Nm ροπής στις 2.800 rpm και τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 82 ίππους και 207 Nm ροπής. Έτσι, η συνολική απόδοση φτάνει τους 136 ίππους, με τα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 10,3 sec., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Η Lexus υπόσχεται μια κατανάλωση της τάξης των 3,8 lt/100 km, που όσο «θεωρητική» (=ιδανική) και αν ακούγεται, πάντως δεν φαίνεται στην πράξη να ξεπερνά τα 5,5 lt/100 km.
Πώς λειτουργεί
ΔΟΚΙΜΗ: Lexus CT 200h (video)
Το CT 200h με το Lexus Hybrid Drive δεύτερης γενιάς διαθέτει έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 82 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται αρμονικά με έναν βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων «Κύκλου Atkinson», αποδίδοντας συνολικά 136 ίππους. Σύμφωνα με τη Lexus, ο συνδυασμός αυτός επιτυγχάνει κατανάλωση της τάξεως των μόλις 3.8 lt/100 km (εμείς μετρήσαμε στην πράξη κατανάλωση της τάξης των 6 περίπου lt/100 km, χωρίς όμως να ασχοληθούμε με το πόσο βαθιά πιέζαμε το πόδι στο γκάζι), ενώ ταυτόχρονα οι εκπομπές CO2 έχουν περιοριστεί στο εντυπωσιακό επίπεδο των 87 g/km, καθιστώντας το νέο CT 200h το πιο «πράσινο» πολυτελές αυτοκίνητο στον κόσμο!
Το CT προσφέρει τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, ώστε να ανταποκρίνεται και να προσαρμόζεται στη διάθεσή του οδηγού ανά πάσα στιγμή. Η λειτουργία «EV» παρέχει πολύ ήσυχη οδήγηση, χωρίς κατανάλωση και εκπομπές, χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ισχύ. Οι λειτουργίες «ECO» και «NORMAL» συνδυάζουν την ισχύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα για χαλαρή οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ η λειτουργία SPORT προσφέρει μια πιο δυναμική οδηγική εμπειρία. Επιλέγοντας την τελευταία, το αυτοκίνητο ρυθμίζει αμέσως τη λειτουργία του κινητήρα για πιο άμεση επιτάχυνση, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ισχύ της μπαταρίας από 500 σε 650 volt, ενώ προσαρμόζει επίσης και τα συστήματα διεύθυνσης (με ηλεκτρονική υποβοήθηση) και ελέγχου σταθερότητας, την ώρα που ο μετρητής οικονομικής οδήγησης μετατρέπεται σε στροφόμετρο και ο φωτισμός του πίνακα οργάνων αλλάζει χρώμα από απαλό μπλε σε σπορ κόκκινο χρώμα.
Το Lexus Hybrid Drive στο CT200h διαθέτει μία υβριδική μπαταρία νικελίου-μετάλλου (Ni-MH) 202 volt, την οποία ελέγχει ένα εξελιγμένο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας. Η μπαταρία, που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα –χωρίς να μειώνει επομένως τους εσωτερικούς χώρους ή την άνεση– φορτίζεται συνεχώς και δεν απαιτεί καμία εξωτερική φόρτιση. Η επαναστατική Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU) είναι ο «εγκέφαλος» του Lexus Hybrid Drive και ελέγχει ομαλά την κατανομή των πόρων ισχύος, διασφαλίζοντας βέλτιστη αποτελεσματικότητα ανά πάσα στιγμή. Ο ηλεκτροκινητήρας, η γεννήτρια και το πλανητικό κιβώτιο διαχωρισμού ισχύος του Lexus Hybrid Drive φιλοξενούνται όλα μαζί στην Υβριδική Μετάδοση. Ταυτόχρονα, οι δύο κινητήριες δυνάμεις του Lexus Hybrid Drive -ηλεκτρική και μηχανική- συνδυάζονται με απείρως μεταβλητές αναλογίες ταχυτήτων (e-CVT), που αλλάζουν συνεχώς ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τις στροφές του κινητήρα, προσφέροντας ομαλή λειτουργία και γραμμική απόκριση. Όπως σε κάθε υβριδικό της Lexus, ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος για οικονομική λειτουργία και σβήνει αθόρυβα όταν δεν απαιτείται η λειτουργία του.
ΔΟΚΙΜΗ: Lexus CT 200h (video)
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως το μηχανικό σύστημα του νέου CT 200h φέρει τεχνολογίες που κάποιος θα συναντήσει σε αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας, όπως το σύστημα Επανακυκλοφορίας Αερίων Εξάτμισης (EGR) και το τρίτης γενιάς σύστημα ανάκτησης θερμότητας εξάτμισης, που συναντάμε στο RX 450h.
Στον δρόμο
Όλα τα παραπάνω τεχνικά μπορεί να δημιουργήσουν την εντύπωση πως έχεις μεν να κάνεις με ένα αυτοκίνητο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά... άχρουν, άοσμον και άγευστον οδηγικά. Θεωρητικά έτσι είναι, όμως η πράξη διαψεύδει τη θεωρία: Οι ευχάριστες εκπλήξεις ξεκινούν από τη θέση οδήγησης. Κάθεσαι χαμηλά, αλλά έχεις πολύ καλή ορατότητα και το τιμόνι εκεί ακριβώς που το θέλεις. Η σπορτίφ αίσθηση συνεχίζεται από την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και από τη ρύθμιση της ανάρτησης, που δεν έχει την «πλαδαρότητα» που περιμένεις από ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Το CT200h, αν δεν ήταν υβριδικό, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα πολυτελές μικρομεσαίο Gti. Με την ευκαιρία να θυμίσουμε πως η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και να επισημάνουμε πως σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς πρέπει να σημειώσουμε τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, τα δυνατά και με καλή αίσθηση φρένα, ενώ η μετάβαση από την ηλεκτρική στη θερμική λειτουργία γίνεται με πολύ ομαλό τρόπο, σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις.
Lexus IS: Αέρας ανανέωσης
διαβάστε επίσης:

Lexus IS: Αέρας ανανέωσης

Το CT200h δεν αποτελεί μόνο την εναλλακτική (λόγω τεχνολογίας) πρόταση στο premium κομμάτι της μικρομεσαίας κατηγορίας, αλλά με την τιμή του να ξεκινά από τα
28.500 ευρώ αναδεικνύεται και σε υπολογίσιμο εμπορικό αντίπαλο των παραδοσιακών εκπροσώπων του χώρου.
Οι καιροί αλλάζουν, η τεχνολογία όχι μόνο εξελίσσεται, αλλά γίνεται και οικονομικά προσιτή και επομένως το ερώτημα που προκύπτει είναι αυτό που θέτουμε και στον πρόλογο του θέματος: Πλέον το ερώτημα δεν είναι αν μας αρέσει ή όχι, αλλά πόσο γρήγορα θα προσαρμοστούμε στις εξελίξεις...
Η «Εναλλακτική λύση 3» του Watkins Leslie μπορεί να ήταν ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, όμως το CT200h είναι η εναλλακτική λύση που είναι 100% πραγματική...

Πηγή






Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...