Οι Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον ήταν οι ταχύτεροι στη Yas Marina σήμερα πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών.
Ο μόνος που μπόρεσε να μπει σφήνα στα ασημί βέλη στην πρώτη περίοδο δοκιμών ήταν ο Μαρκ Γουέμπερ με την Red Bull..
Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα με τη Williams στην αρχή της περιόδου με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην τελευταία θέση των χρόνων. Η περίοδος τελείωσε υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας στο τελευταίο κομμάτι της πίστας καθότι είχε μείνει η Renault του Πετρόφ.
Στη δεύτερη περίοδο ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ και ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο είχαν έξοδο στην ίδια στροφή την 1η της διαδρομής. Τόσο η RB7 όσο και η F150 χτύπησαν στα πλαϊνά πλαστικά προστατευτικά. Η Red Bull είχε μόνο μια σπασμένη αεροτομή έτσι ο Φέτελ μπόρεσε μετά τις απαραίτητες επισκευές να ξαναβγεί στην πίστα. Αντίθετα ο Αλόνσο έσπασε την πίσω αεροτομή και την πίσω ανάρτηση, όπως ίσως καταλαβαίνετε οι μηχανικοί της Ferrari θα έχουν ολονυχτία απόψε. Στη φωτογραφία ο Ισπανός απομακρύνεται γρήγορα από την F150.
Η Pirelli στη διάθεση των πιλότων έχει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Επίσης σήμερα δοκιμάστηκε και ένας νέος τύπος μαλακής γόμας που βρίσκεται ακόμη σε στάδιο εξέλιξης ενόψει του 2012. Στην πίστα της Yas Marina απαιτούνται μέσες ρυθμίσεις στα πτερύγια των αεροτομών καθότι κυριαρχούν οι μεγάλες ευθείες ενώ δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές κατεύθυνσης υπό υψηλή ταχύτητα. Έτσι ποντάροντας στην καλύτερη έξοδο από τις αργές στροφές οι μηχανικοί υιοθετούν πιο μαλακό set – up στο πίσω μέρος για να βελτιστοποιήσουν τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση.
Στο σύνολό τους ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί λατρεύουν το συγκεκριμένο event που διαθέτει μακράν τις καλύτερες εγκαταστάσεις στη F1. Μένοντας στο ατμοσφαιρικό Yas Hotel μέσα στην πίστα οι αγωνιζόμενοι δε χάνουν καθόλου χρόνο σε μετακινήσεις.
Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων (σ.σ: απευθείας Alpha, 14:00). Πέρυσι εκεί κρίθηκε το πρωτάθλημα με το Φέτελ να εκμεταλλεύεται την ολιγωρία των Αλόνσο – Γουέμπερ ώστε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία. Φέτος ο 24χρονος Γερμανός επιστρέφει πρωταθλητής στην πίστα που η λίστα νικητών έχει μόνο ένα όνομα, το δικό του.
Όπως ίσως θυμάστε ο Αλόνσο πέρυσι έχασε το πρωτάθλημα γιατί δεν μπορούσε να περάσει τον Πετρόφ. Η υιοθέτηση του DRS (σ.σ: drag reduction system) αναμένεται φέτος να αλλάξει τελείως τα δεδομένα καθότι θα υπάρχουν δυο περιοχές χρήσης του. Θυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα εφόσον ανιχνευθεί σε συγκεκριμένο σημείο (σ.σ: 2 σημεία στο Άμπου Ντάμπι) ότι ένα μονοθέσιο απέχει χρονικά λιγότερο του ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο τότε ο πιλότος του μπορεί πατώντας ένα κουμπί να μετατοπίσει το κάτω πτερύγιο της πίσω αεροτομής μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις με συνέπεια να αυξάνεται η τελική ταχύτητα (σ.σ: γύρω στα 15km/h). Έτσι διευκολύνεται το προσπέρασμα. Αν υπήρχε αυτή η διάταξη πέρυσι πιθανόν να είχαμε άλλο πρωταθλητή.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m40.263s 21
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m40.389s + 0.126 26
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m40.403s + 0.140 27
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m40.755s + 0.492 27
5. Fernando Alonso Ferrari 1m40.801s + 0.538 25
6. Felipe Massa Ferrari 1m41.260s + 0.997 17
7. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m41.340s + 1.077 23
8. Nico Rosberg Mercedes 1m42.130s + 1.867 26
9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m42.151s + 1.888 28
10. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m42.377s + 2.114 26
11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m42.633s + 2.370 26
12. Romain Grosjean Renault 1m42.685s + 2.422 29
13. Vitaly Petrov Renault 1m43.118s + 2.855 13
14. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m43.255s + 2.992 29
15. Michael Schumacher Mercedes 1m43.389s + 3.126 24
16. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m44.412s + 4.149 28
17. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m44.484s + 4.221 18
18. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m44.565s + 4.302 27
19. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m44.898s + 4.635 25
20. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m46.385s + 6.122 28
21. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m46.532s + 6.269 27
22. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m48.024s + 7.761 20
23. Robert Wickens Virgin-Cosworth 1m48.551s + 8.288 23
24. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 3
Δεύτερη περίοδος
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m39.586s 31
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m39.785s + 0.199 30
3. Fernando Alonso Ferrari 1m39.971s + 0.385 20
4. Felipe Massa Ferrari 1m39.980s + 0.394 34
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m40.104s + 0.518 35
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m40.132s + 0.546 26
7. Michael Schumacher Mercedes 1m40.553s + 0.967 34
8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m40.951s + 1.365 34
9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m41.021s + 1.435 37
10. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m41.490s + 1.904 34
11. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m41.565s + 1.979 34
12. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m41.680s + 2.094 33
13. Vitaly Petrov Renault 1m41.947s + 2.361 31
14. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m41.983s + 2.397 34
15. Bruno Senna Renault 1m42.369s + 2.783 36
16. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m42.798s + 3.212 35
17. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m42.910s + 3.324 34
18. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m43.562s + 3.976 36
19. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m44.050s + 4.464 38
20. Nico Rosberg Mercedes 1m44.265s + 4.679 41
21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m45.486s + 5.900 34
22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m46.142s + 6.556 32
23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m46.249s + 6.663 21
24. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m46.328s + 6.742 34
ΠΗΓΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου