HELLAS Η κρίση διώχνει τις αεροπορικές εταιρείες

Συρρικνώνεται μέρα με τη μέρα η λίστα των αεροπορικών εταιρειών που πετούν από και προς τη χώρα μας, ενώ την ίδια στιγμή αυξάνονται τα «λουκέτα» στις αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης...
Η οικονομική κρίση που οδηγεί σε μείωση της ζήτησης, τα αυξημένα τέλη των αεροδρομίων, η κατακόρυφη αύξηση της τιμής των καυσίμων αλλά και η πολιτική αστάθεια στη χώρα μας είναι οι βασικές αιτίες που οδηγούν τις αεροπορικές εταιρείες να κλείνουν τα? φτερά τους στη χώρα μας.To τελευταίο διάστημα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν διακόψει τις πτήσεις τους προς το «Ελ. Βενιζέλος» αποδίδοντας την απόφασή τους αυτή στη χαμηλή απόδοση των πτήσεων που οδηγούν σε ζημιογόνα δρομολόγια ακόμα και αν αυτά αποτελούν μονοπώλιο. Οι ξένες αεροπορικές δηλώνουν ότι το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» είναι ακριβό, ενώ επισημαίνουν ότι τους κόστισαν ακριβά και οι περυσινές λευκές απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Τουλάχιστον 16 αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν ή περιορίζουν δρομολόγια και πτήσεις. Ανάμεσα τους η Delta, η Singapore, η Thai, οι CSA και η Gulf Air που αποχαιρέτησαν το αεροδρόμιο της Αθήνας αφήνοντας πίσω σημαντικό κενό στον τουρισμό.
Δεν είναι τυχαίο ότι από τον Οκτώβριο μέχρι σήμερα η μείωση της διεθνούς κίνησης από το -3% έχει αγγίξει το -8,5%! Μάλιστα όπως αναφέρουν στελέχη της τουριστικής αγοράς από τις 6 Μαΐου που ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των εκλογών έχει σημειωθεί μείωση 50% στις κρατήσεις των tour operators.
Ακόμα πιο δύσκολος αναμένεται ο Χειμώνας για τις αεροπορικές εταιρείες οι οποίες μέχρι τον Ιούνιο θα κληθούν να ανακοινώσουν και νέο μειωμένο πτητικό έργο.



Delta
Μετά την αμερικανική Continental και η Delta Airlines σταματά από τον Οκτώβριο τις απευθείας πτήσεις προς Ν. Υόρκη.

Η Delta ήταν η μοναδική εταιρεία που πραγματοποιούσε απευθείας πτήσεις με την Αμερική. Επίσης οι απευθείας πτήσεις που θα εκτελεί η US Airways από το αεροδρόμιο της Φιλαδέλφειας στο «Ελ. Βενιζέλος», αφορούν μόνο τη φετινή θερινή σεζόν.
Ταυτόχρονα, η αμερικανική United, ακύρωσε τα απευθείας θερινά δρομολόγια προς Αθήνα και έτσι, πλέον, οι πτήσεις προς την ελληνική πρωτεύουσα θα γίνονται με ανταπόκριση μέσω ευρωπαϊκών πόλεων από άλλες αερογραμμές. Την ίδια στιγμή στη διαδρομή Μόντρεαλ - Αθήνα η Air Canada έχει μειώσει τα θερινά δρομολόγια σε δύο ανά εβδομάδα αντί τριών το 2011, ενώ δεν θα αυξήσει τις πτήσεις από Τορόντο, όπως αρχικά σχεδίαζε.


Singapore
Μετά το μεγάλο πλήγμα που επιφέρει στον τουρισμό η απόφαση της Delta Airlines να σταματήσει από τις 27 Οκτωβρίου τις απευθείας πτήσεις από Αθήνα προς Νέα Υόρκη η Singapore Airlines γνωστοποίησε ότι αναστέλλει τα δρομολόγιά της από Σιγκαπούρη προς Αθήνα λόγω της συνεχούς μειωμένης κερδοφορίας των δύο γραμμών.

Η τελευταία πτήση θα αναχωρήσει από τη Σιγκαπούρη στις 26 Οκτωβρίου του 2012. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας η απόφαση για την αναστολή των δρομολογίων ήταν ιδιαίτερα δύσκολη καθώς η εταιρεία πραγματοποιεί πτήσεις προς Αθήνα από το 1972 και προς το Abu Dhabi από το 2006. Οι πελάτες που διαθέτουν ήδη εισιτήριο από/προς Abu Dhabi και από/προς Αθήνα με ημερομηνία μεταγενέστερη της 26ης Οκτωβρίου 2012 (27 Οκτωβρίου για την πτήση επιστροφής από το Abu Dhabi) θα έχουν τη δυνατότητα αποζημίωσης χωρίς κυρώσεις. Το ίδιο ισχύει και για τους κατόχους redemption εισιτηρίων KrisFlyer.
Επί του παρόντος η Αθήνα εξυπηρετείται με δυο εβδομαδιαίες πτήσεις οι οποίες, από τις αρχές του Ιουλίου έως και το τέλος Σεπτεμβρίου θα αυξηθούν στις τρεις εβδομαδιαίως.


Οι άλλες αεροπορικές
Υστερα από 36 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας στη χώρα μας, η THAI Airways σταμάτησε τις απευθείας πτήσεις της από και προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Και οι CSA (τσεχικές αερογραμμές) έριξαν τίτλους τέλους πραγματοποιώντας το Μάρτιο τις τελευταίες πτήσεις.Την Αθήνα, αποχαιρέτισε και η Gulf Air διακόπτοντας τις πτήσεις προς Μπαχρέιν, ενώ η αεροπορική εταιρεία Travel Service/Smart Wings που συνδέει την Αθήνα με την Πράγα με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να διακόψει τις πτήσεις το προσεχές διάστημα.


 Μείωση των πτήσεων
Η Aerosvit, θα εκτελεί μία πτήση ανά εβδομάδα αντί δύο πέρυσι στη διαδρομή Οδησσό - Αθήνα, ενώ η Air Baltic θα διατηρήσει μόνο τέσσερις από τις πέντε πτήσεις ανά εβδομάδα που εκτελούσε το Καλοκαίρι του 2011. Επίσης, η φινλανδική Blue1 θα εκτελεί ένα απευθείας δρομολόγιο την εβδομάδα στη γραμμή Αθήνα - Ελσίνκι από 5 Μαΐου έως 29 Σεπτεμβρίου και τρεις πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ 5 Ιουλίου και 4 Αυγούστου, ενώ το Καλοκαίρι του 2011 ήταν τέσσερις. Σε μείωση δρομολογίων από τρία σε δύο προχώρησε και η Croatia Airlines στη γραμμή Αθήνα - Ντουμπρόβνικ. Ταυτόχρονα, αρκετές εταιρείες , όπως για παράδειγμα η Condor - θυγατρική εταιρεία της ThomasCook, δεν έχει εντάξει στο πτητικό της πρόγραμμα την Αθήνα, πετάει όμως προς Κάρπαθο, Κω, Πρέβεζα/Λευκάδα, Ρόδο και Σαντορίνη από πολλά γερμανικά αεροδρόμια.


 «Κάηκαν τα φτερά» πέντε εταιρείων
Στο «λουκέτο» έχουν οδηγηθεί πέντε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ενώ την ίδια στιγμή η Alitalia συμφώνησε στη συγχώνευσή της με την Wind Jet και την Panorama Airlines με αποτέλεσμα να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά.
«Τίτλοι τέλους» έπεσαν ήδη για τις Spanair, Czech Connect, Air Alps, Cirrus Airlines και Malev οι οποίες αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στην οικονομική κρίση και τη δραματική μείωση των εσόδων τους διέκοψαν οριστικά τα δρομολόγιά τους. Τόσο η πτώχευση της Spanair στις 28 Ιανουαρίου, όσο και της Malev το πρωί της 3ης Φεβρουαρίου του 2012, δείχνουν ότι η οικονομική κατάσταση έχει ανατρέψει τα μέχρι πρότινος δεδομένα. Την ίδια στιγμή οι κυβερνήσεις της Πολωνίας, Πορτογαλίας, της Σουηδίας, της Τσεχίας, της Ιρλανδίας και της Κύπρου έδειξαν την πρόθεσή τους να μειώσουν την κυβερνητική τους συμμετοχή στα κεφάλαια των LOT Polish Airlines, TAP, SAS, CSA, Air Lingus και Cyprus Airways. Από το 2003 έως και σήμερα οι εταιρείες που έχουν υπαχθεί στον πτωχευτικό κώδικα ή έχουν βάλει οριστικά «λουκέτο» ανέρχονται στις 71 μόνο στην Ευρώπη.
Παράλληλα πρέπει να αναφερθεί και το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων που, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, το 2011 αντιπροσώπευε το 30% του συνολικού λειτουργικού κόστους των αεροπορικών εταιρειών ενώ για το 2012, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 32%.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...