Σε ανώμαλη προσγείωση η αεροπορική αγορά

Αν και οι απώλειες είναι μικρότερες από του πενταμήνου, που είχαν ξεπεράσει το 5%, ωστόσο, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η κίνηση του Ιουνίου θα έπρεπε να έχει οδηγήσει σε μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης, μιας και πρόκειται για τον πρώτο μήνα των θερινών διακοπών..

Αξιοσημείωτο είναι ότι πέρυσι στη χώρα η μείωση της επιβατικής κίνησης αφορούσε το εσωτερικό δίκτυο, ενώ φέτος οι μεγάλες απώλειες σε πτήσεις άλλα και επιβάτες παρουσιάζονται στο δίκτυο του εξωτερικού.
Η κίνηση αναμένεται να είναι περιορισμένη και τους επόμενους μήνες, ενώ στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο ερχόμενος χειμώνας θα είναι ίσως η πιο δύσκολη περίοδος για τις αεροπορικές μεταφορές, με την χώρα μας να πλήττεται ήδη από αποχωρήσεις τριών εταιρειών και την περικοπή της απευθείας γραμμής προς Ν. Υόρκη
Σε ανώμαλη προσγείωση η αεροπορική αγορά
Σημαντικό πλήγμα έχει δεχθεί η αεροπορική κίνηση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών καθώς το πρώτο εξάμηνο του έτους παρουσιάζει απώλειες που αγγίζουν το 12% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Το εξάμηνο Ιανουαρίου - Ιουνίου η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας διαμορφώθηκε στα 5,9 εκατ. επιβάτες μειωμένη κατά 11,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Σύμφωνα με τη διοίκηση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η μείωση αυτή αντανακλά την επιδείνωση της κατάστασης της ελληνικής οικονομίας αλλά και την τραυματισμένη εικόνα της πόλης και της χώρας για τους ξένους ταξιδιώτες.
Σε ανώμαλη προσγείωση η αεροπορική αγορά
Η επιβατική κίνηση εσωτερικού παρουσίασε μείωση της τάξης του ?8,1%, ενώ η διεθνής κίνηση σημείωσε σημαντικές απώλειες (-13,9%). Όσον αφορά τον Ιούνιο η συνολική επιβατική κίνηση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έκανε «βουτιά» 12,3% σε σχέση με πέρυσι με τις μεγαλύτερες απώλειες να παρουσιάζονται στην επιβατική κίνηση του εξωτερικού.
Η διεθνής κίνηση τον Ιούνιο σημείωσε σημαντικές απώλειες (-13,3%). Το Μάιο οι απώλειες της επιβατικής κίνησης εξωτερικού έφτασαν το -17,9%, τη μεγαλύτερη απώλεια του εξαμήνου.
Σε ανώμαλη προσγείωση η αεροπορική αγορά
Όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση του ΔΑΑ κατά τη διάρκεια του Ιουνίου η ζήτηση για αεροπορικό ταξίδι παρουσίασε μόνο μικρή βελτίωση σε σχέση με το Μάιο, απόδειξη ότι η εξέλιξη της κίνησης εξακολουθεί να είναι πολύ ασταθής. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τη σταδιακή μηνιαία πτώση της επιβατικής κίνησης ανέκοψε ελάχιστα η κίνηση του Απριλίου όπου υπήρξαν οι εκδρομείς του Πάσχα.
Μειωμένη κατά 11,5% είναι και η κίνηση αεροσκαφών στο αεροδρόμιο της Αθήνας το εξάμηνο με την μεγαλύτερη απώλεια (13,8%) να εμφανίζεται στις διεθνείς πτήσεις ενώ στο εσωτερικό δίκτυο η απώλεια περιορίστηκε στο -8,7%.
Μεγάλες απώλειες που ξεπερνούν το 12% παρουσιάζει και η εμπορευματική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Θεσσαλονίκη
Με «πληγωμένα φτερά» πετούν οι αεροπορικές εταιρείες και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», καθώς τόσο το Μάιο όσο και τον Ιούνιο σημειώθηκε μείωση έως 8% στις εσωτερικές αφίξεις και αναχωρήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο οι αφίξεις εσωτερικού μειώθηκαν κατά 5,5% και οι αναχωρήσεις 4%, ενώ ταξίδεψαν 442.414 επιβάτες. Το Μάιο μετακινήθηκαν 347.026 επιβάτες, με τις αφίξεις εσωτερικού να μειώνονται 8% και τις αναχωρήσεις 6%.
Σε... χαμηλό βαρομετρικό κινήθηκαν και οι πτήσεις τσάρτερ. Κατά 42% μειώθηκε η επιβατική κίνηση των δρομολογίων τσάρτερ το Μάιο, καθώς μετακινήθηκαν 20.099 επιβάτες, ενώ πέρσι 34.699. Τον Ιούνιο του 2012 ταξίδεψαν 57.404 επιβάτες έναντι 62.718 το 2011, σημειώνοντας μείωση 9%.
«Δεκανίκι» για τις απώλειες από διεθνείς πτήσεις αποτέλεσε η επιβατική κίνηση στο εσωτερικό δίκτυο. Το Μάιο οι αφίξεις εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 4,36%, ενώ τον Ιούνιο κατά 5,57%. Ιδια εικόνα παρουσιάζουν και οι αναχωρήσεις, σημειώνοντας άνοδο 4,61% τον Ιούνιο.
Καβάλα
Μειωμένη σε ποσοστό που υπερβαίνει το 30% εμφανίζεται και η κίνηση από και προς το διεθνές αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, παρόλο που ο αριθμός πτήσεων και προορισμών παρέμεινε ίδιος σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του αεροδρομίου, το Μάιο και τον Ιούνιο η μείωση της εσωτερικής επιβατικής κίνησης αγγίζει το 34%, καθώς μετακινήθηκαν μέσω εσωτερικών πτήσεων 5.300 επιβάτες έναντι 8.191 το 2011. Καθοδική πορεία ακολουθούν και οι πτήσεις εξωτερικού, παρουσιάζοντας μείωση 18% φέτος. Συνολικά 20.000 τουρίστες και Ελληνες μετανάστες εξυπηρετήθηκαν από το αεροδρόμιο της Καβάλας, σε αντίθεση με πέρσι, που πέρασαν 23.700 επιβάτες.
Σάμος
Μείωση κατά 10% σημείωσαν οι αφίξεις επιβατών στο αεροδρόμιο «Αρίσταρχος ο Σάμιος» από την αρχή του 2012, μέχρι και τις 30 Ιουνίου. Ειδικότερα, το εξάμηνο, ο αριθμός των επιβατών εξωτερικού ήταν 34.193 και εσωτερικού 34.636. Το αντίστοιχο διάστημα του 2011, από το εξωτερικό ταξίδεψαν 38.105 επιβάτες και από το εσωτερικό 38.375.
Ειδικότερα, για τον μήνα Ιούνιο, με τις πτήσεις εξωτερικού ταξίδεψαν 20.104 επιβάτες, ενώ με τις πτήσεις εσωτερικού 7.464, ενώ περσινό Ιούνιο έφτασαν στη Σάμο από το εξωτερικό 22.302 τουρίστες και από το εσωτερικό 7.840.
Σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα υπάρχει μια αύξηση στην κίνηση, χωρίς όμως να προκύπτουν μηνύματα για μεγάλη ανάκαμψη.
Ρόδος
Στη Ρόδο οι αφίξεις από το εξωτερικό μειώθηκαν κατά 9,9% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι φθάνοντας σε 271.718 από 301.641.
Οι αφίξεις από το εσωτερικό ήταν μειωμένες κατά 16,9% φθάνοντας σε 27.210 από 32.745 τον Ιούνιο του 2011.
Κως
Οι αφίξεις ξένων τουριστών στη Κω μειώθηκαν κατά 10,9% τον Ιούνιο φθάνοντας σε 130.355 από 146.277.
Αλεξανδρούπολη
Σε χαμηλές πτήσεις κινείται και ο διεθνής αερολιμένας «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης. «Η κίνηση είναι πεσμένη κατά 10% σε σχέση με πέρσι. Από και προς το ακριτικό αεροδρόμιο πραγματοποιούνται καθημερινά 4 πτήσεις για Αθήνα και τρεις πτήσεις την εβδομάδα για Σητεία.
ΕΥΡΩΠΗ
«Λουκέτο» για 5 εταιρείες
Στο «λουκέτο» έχουν οδηγηθεί 5 ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες (Spanair, Czech Connect, Air Alps, Cirrus Airlines, Malev), ενώ η Alitalia συμφώνησε στη συγχώνευσή της με την Wind Jet και την Panorama Airlines.
Τόσο η πτώχευση της Spanair στις 28 Ιανουαρίου, όσο και της Malev το πρωί της 3ης Φεβρουαρίου 2012, δείχνουν ότι η οικονομική κατάσταση έχει αλλάξει και πως οι κρατικές «ενέσεις» έπαψαν πια να δίνονται απλόχερα είτε λόγω της κρίσης είτε λόγω της απαγόρευσης από την Ε.Ε.
Την ίδια στιγμή οι κυβερνήσεις της Πολωνίας, της Πορτογαλίας, της Σουηδίας, της Τσεχίας, της Ιρλανδίας και της Κύπρου έδειξαν την πρόθεσή τους να μειώσουν την κυβερνητική τους συμμετοχή στα κεφάλαια των LOT Polish Airlines, TAP, SAS, CSA, Air Lingus και Cyprus Airways.
Μεγέθη
Λιγότερα κέρδη
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορέων, Tony Tyler, τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται ότι θα φτάσουν μέχρι την εκπνοή του 2012 στα 3 δισ. δολάρια, έναντι κερδών 7,9 δισ. δολαρίων το 2011. Σύμφωνα με τον ίδιο, κύρια αιτία της μείωσης της κερδοφορίας των εταιρειών του τομέα ή και των ζημίων που καταγράφουν ορισμένες εξ αυτών είναι η άνοδος των τιμών των καυσίμων και η υπερβολική φορολόγηση.
Φεύγουν μεγάλες εταιρείες
Οι αρνητικές εξελίξεις δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον, καθώς τους επόμενους μήνες αναμένεται να αποχωρήσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από τον αερολιμένα της Αθήνας μεγάλες ξένες εταιρείες, όπως η Singapore Airlines και η Delta Airlines.
Η Singapore προτίθεται με την έναρξη της νέας χειμερινής σεζόν να διακόψει την αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα, καθώς οι επιδόσεις του δρομολογίου δεν κρίνονται ικανοποιητικές. Στην περιοχή μας, η εταιρεία θα διατηρήσει τη σύνδεση με τη γειτονική Τουρκία και την Κωνσταντινούπολη, ενώ για το ελληνικό κοινό η εξυπηρέτηση θα παρέχεται μέσω των αεροπορικών εταιρειών-μελών της συμμαχίας Star Alliance.
Η Delta Airlines προτίθεται, επίσης, να σταματήσει για τους χειμερινούς μήνες τη σύνδεση της ελληνικής πρωτεύουσας με τη Νέα Υόρκη, παρότι πρόκειται για ένα δρομολόγιο με υψηλή ζήτηση, καθώς η Αθήνα δεν διαθέτει πολλές απευθείας συνδέσεις με την Αμερική. Ωστόσο, ο έντονος ανταγωνισμός από εταιρείες που εξυπηρετούν τη γραμμή με ενδιάμεση στάση οδηγεί την εταιρεία στην απόφαση να το μετατρέψει σε εποχικό.
Σε διακοπή της απευθείας σύνδεσης Αθήνας - Λισαβόνας πρόκειται να προχωρήσει από τον Οκτώβριο και η ΤΑΡ, ενώ σημαντικές απώλειες για το Διεθνή Αερολιμένα αποτελούν και οι αποχωρήσεις των Thai Airways και ο Gulf Air.
Οι υψηλές χρεώσεις
Οι εξελίξεις στην ελληνική οικονομία σε συνδυασμό με την κατ' εξακολούθηση αρνητική δημοσιότητα της χώρας έχουν «πληγώσει» την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, με τα αποτελέσματα να είναι ορατά στην αεροπορική κίνηση προς τη χώρα μας. Την ίδια στιγμή, οι υψηλές χρεώσεις του Διεθνούς Αερολιμένα συνεχίζουν να αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ξένων αεροπορικών εταιρειών.
Σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση, πολλές εταιρείες «πιέζονται» να λάβουν σημαντικές αποφάσεις από φέτος το χειμώνα. Επίσης, το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης αποτελεί πλέον την εναλλακτική λύση για πολλές αεροπορικές εταιρείες, καθώς τα αεροπορικά τέλη που καλούνται να πληρώνουν οι εταιρείες είναι σαφώς χαμηλότερα.
Δεν αποκλείεται, πάντως, να υπάρξουν κινήσεις διορθωτικού χαρακτήρα από την πλευρά της διοίκησης του ΔΑΑ με την περαιτέρω ενίσχυση του προγράμματος κινήτρων που παρέχεται προς τις αεροπορικές εταιρείες. Αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τους επόμενους μήνες σε συσχέτιση, βεβαίως, με τη γενικότερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και της χώρας.
Τη δική τους επίδραση στα θέματα αυτά αναμένεται ότι θα έχουν οι εξελίξεις που θα υπάρξουν τόσο στο θέμα της επέκτασης της χρονικής διάρκειας της σύμβασης του αεροδρομίου όσο και στο ζήτημα της αποκρατικοποίησης του αερολιμένα.
  • Η Singapore και η Delta Airlines πρόκειται να προχωρήσουν σε διακοπή της σύνδεσης
  • Πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...