An-2 - το μεγάλο μέλλον ενός μικρού αεροπλάνου

Πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες πτήσεις του ρωσικού An-2 μετά την αναβάθμισή του. Στη σοβιετική εποχή ήταν αναντικατάστατο για τις τοπικές αεροπορικές εταιρείες και τη μεταφορά προϊόντων ή ταχυδρομείου, τους αεροψεκασμούς των χωραφιών ή επιχειρήσεις έρευνας-διάσωσης.

Τώρα οι μηχανικοί του Επιστημονικού-Ερευνητικού Ινστιτούτου Αεροπορίας της Σιβηρίας (ΕΕΙΑΣ), στη θέση του πεπαλαιωμένου σοβιετικού κινητήρα τοποθέτησαν στο διπλάνο αυτό έναν αμερικανικό ελικοστροβιλοκινητήρα. Άλλαξε και η καμπίνα του, που έγινε πιο άνετη για τη μεταφορά επιβατών.

Έχει αποκληθεί αυτόματο Καλάσνικοφ στον τομέα των αερομεταφορών, γιατί είναι εξίσου τελειοποιημένο, γενικής χρήσης, αξιόπιστο και χωρίς απαιτήσεις. Το An-2 έχει καταχωρηθεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες ως το μόνο αεροσκάφος στον κόσμο, που παράγεται για περισσότερα από 60 χρόνια. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν στον κόσμο ανάλογα αεροσκάφη του An-2 εξήγησε στη "Φωνή της Ρωσίας" ο διευθυντής του ΕΕΙΑΣ Βλαντίμιρ Μπαρσούκ:

Πλεονέκτημα του αεροσκάφους είναι ότι έχει προσγειώνεται και απογειώνεται στο μικρότερο παγκοσμίως μήκος διαδρόμου. Το An-2 μπορεί να προσγειωθεί στον ίδιο χώρο, όπως ένα ελικόπτερο Mi-8. Ούτε ένα ξένο αεροσκάφος δεν θα προσγειωθεί σε αυτόν τον περιορισμένο χώρο. Το απαιτούμενο μήκος διαδρόμου για την απογείωση και την προσγείωση του αεροσκάφους κυμαίνεται από 50 έως 80 μέτρα. Η μικρότερη απόσταση για ξένα αεροσκάφη της ίδιας κατηγορίας είναι 400-500 μέτρα. Οι τεχνικές δυνατότητες προσγείωσης του An-2 σε ανώμαλο έδαφος είναι επίσης μεγαλύτερες των ανταγωνιστών του.

Στη Ρωσία παραμένουν εν ενεργεία περίπου 2.000 "αραβοσιτάδικα", όπως λέγονται χαϊδευτικά. Πολύ πιο κερδοφόρο είναι να τους εμφυσήσουν νέα πνοή, παρά να αγοραστούν αεροσκάφη παρόμοιας κατηγορίας στο εξωτερικό. Ήδη έχουν γίνει προσπάθειες να αγοραστούν μεταχειρισμένα διπλάνα τύπου Cessna, παραγωγής του 1965. Το ίδιο, άλλωστε, ισχύει και για το An-2. Αποδείχθηκε ότι αυτό το βήμα όχι μόνο δεν είναι δικαιολογημένο από οικονομική άποψη, αλλά γεννά και πολλές δυσκολίες κατά τη συντήρηση, εξηγεί ο Βλαντίμιρ Μπαρσούκ:

3,5 εκατομμύρια δολάρια στοιχίζει ένα μεταχειρισμένο Cessna. Και με σύγχρονο εξοπλισμό λίγο κάτω από 4,5 εκατ. ευρώ. Για να εκσυγχρονιστεί ένα An-2 με ένα νέο κινητήρα, χρειάζονται περίπου 800 χιλιάδες δολάρια, δηλαδή είναι 3-4 φορές φθηνότερο. Επιπλέον το Cessna δεν θα προσγειώνεται σε μικρή έκταση και θα πρέπει να φυλάσσεται σε υπόστεγο, καθώς δεν αντέχει τους παγετούς της Σιβηρίας.

Στις βόρειες περιοχές της Ρωσίας αναμένουν με ανυπομονησία το εκσυγχρονισμένο An-2. Για τις περιοχές, όπου δεν υπάρχουν κανονικά αεροδρόμια, όπου δεν φθάνουν τα τρένα, το αεροσκάφος αυτό είναι η σωτηρία. Κατά τη σχεδίαση του νέου διπλάνου οι αεροναυπηγοί προσανατολίζονταν αρχικά στη ρωσική αγορά. Ωστόσο τώρα έχουν λάβει πολλές παραγγελίες από το εξωτερικό: Καζαχστάν, Τατζικιστάν, ΗΠΑ, Βραζιλία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνει η Κίνα, όπου κατασκευάζεται με άδεια ένα ανάλογο του Ρώσου βετεράνου αεροσκάφος, το Υ-5 (Yun-5). Ωστόσο η κινεζική πλευρά έχει ως στόχο τη δημιουργία στόλου εκσυγχρονισμένων An και ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση 700 αεροσκαφών.

Για τη ζήτηση του An-2 δεν ανησυχούν στη Σιβηρία. Η βασική δυσκολία είναι να διευθετηθούν τα νομικά ζητήματα με τον πρώην συνέταιρο στην παραγωγή του κατά τη σοβιετική εποχή. Τα δικά του δικαιώματα διατύπωσε το ουκρανικό εργοστάσιο Antonov. Όταν επιλυθεί το πρόβλημα, τα "σούπερ An" θα αποκτήσουν τη δυνατότητα εμπορικής τους εκμετάλλευσης. Στο ΕΕΙΑΣ είναι πεπεισμένοι ότι αυτό το μικρό αεροσκάφος έχει τεράστιο μέλλον.

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...