Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και μηχανικούς με συννεφιά, υγρασία και θερμοκρασία στους 19 βαθμούς Κελσίου.
Ο Ισπανός εντυπωσίασε στην 1η περίοδο δοκιμών όπου κατόρθωσε
να σημειώσει το ταχύτερο χρόνο έστω και με διαφορά χιλιοστών από τη
Mercedes του Λιούις Χάμιλτον. Όλοι οι πιλότοι χρησιμοποίησαν την πιο
σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών της Pirelli, στη συγκεκριμένη
περίπτωση τη μαλακή με το κίτρινο χρώμα. Η διαδρομή στον Καναδά χαρακτηρίζεται από μεγάλες ευθείες. Απαιτείται υψηλή τελική ταχύτητα, ακριβώς πριν τα φρένα για το τελευταίο σικέιν τα μονοθέσια άγγιζαν τα 330km/h. Επιπλέον απαιτείται σταθερότητα στο φρενάρισμα.
Οι Ferrari έχουν νέα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και περισσότερη δύναμη από μια αναβαθμισμένη έκδοση της μονάδας ισχύος. Παραταύτα στην δεκάδα της πρώτης περιόδου βρίσκονταν 5 μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes, 3 με μονάδα ισχύος Renault και μόνο δυο με Ferrari. Προς το τέλος της περιόδου ο καιρός βάρυνε αλλά τελικά η βροχή δεν έπεσε μέχρι τη λήξη της περιόδου.
Μπογιά αεροπορικού τύπου στην πίσω αεροτομή της Ferrari ώστε να δουν τη διαμόρφωση της ροής του αέρα οι αεροδυναμιστές.
Το ξεκίνημα της 2ης περιόδου βρήκε τους πιλότους να προβληματίζονται ανάμεσα στη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα μέχρι τη στιγμή που ο Χάμιλτον με ένα γύρο στο 1:16.1 έδειξε πως είναι σαφώς ταχύτερη η πολύ μαλακή γόμα με το κόκκινο σιρίτι. Περιμένουμε όμως με βάση τις ενδείξεις που είχαμε από τα γυρολόγια των ομάδων στον αγώνα να μεγιστοποιηθεί η χρήση της μαλακής γόμας. Οι Mercedes επέστρεψαν στην κορυφή των χρόνων με τον Χάμιλτον να δείχνει ξεκάθαρα πως έχει το ψυχολογικό προβάδισμα έναντι του Ρόσμπεργκ.
Μπλοκάρισμα στα φρένα για το νικητή του προηγούμενου αγώνα Νίκο Ρόσμπεργκ.
Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ αλλά και οι δυο Ferrari έδειξαν σε σχετικά καλή κατάσταση, ειδικά ο Ράικονεν, νικητής στο Μόντρεαλ το 2005 έδειξε να έχει βρει τα πατήματά του, ύστερα από καιρό. Στην ομάδα μηχανικών του Φινλανδού προστέθηκε ο ικανός Ντέιβιντ Λόιντ μέχρι χτες επικεφαλής μηχανικός στο team δοκιμών της Ιταλικής ομάδας.
Συνολικά οι χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Team Time Gap
Laps
|
1. Fernando Alonso Ferrari 1m17.238s 21
|
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m17.254s +0.016s
25
|
3. Nico Rosberg Mercedes 1m17.384s +0.146s
32
|
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m18.131s +0.893s
28
|
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m18.361s +1.123s
20
|
6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m18.435s +1.197s
26
|
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m18.446s +1.208s
33
|
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m18.514s +1.276s
31
|
9. Kimi Raikkonen Ferrari 1m18.578s +1.340s
15
|
10.
Jean-Eric Vergne Toro
Rosso-Renault 1m18.643s +1.405s
14
|
11. Nico
Hulkenberg Force
India-Mercedes 1m18.733s +1.495s
30
|
12. Sergio
Perez Force
India-Mercedes 1m18.959s +1.721s
22
|
13. Adrian
Sutil Sauber-Ferrari 1m19.108s +1.870s
24
|
14. Romain
Grosjean Lotus-Renault 1m19.142s +1.904s
32
|
15. Daniil
Kvyat Toro Rosso-Renault 1m19.177s
+1.939s 21
|
16. Pastor
Maldonado Lotus-Renault 1m19.340s +2.102s
37
|
17. Felipe
Massa Williams-Mercedes 1m19.575s +2.337s
7
|
18.
Esteban Gutierrez
Sauber-Ferrari
1m19.804s +2.566s 15
|
19. Jules
Bianchi Marussia-Ferrari 1m20.200s +2.962s
15
|
20. Max
Chilton Marussia-Ferrari 1m20.844s +3.606s
26
|
21. Marcus
Ericsson Caterham-Renault 1m21.404s
+4.166s 33
|
22.
Alexander Rossi
Caterham-Renault
1m21.757s +4.519s 27
|
Δεύτερη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m16.118s 42 |
2. Nico Rosberg Mercedes 1m16.293s +0.175s 39 |
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m16.573s +0.455s 26 |
4. Kimi Raikkonen Ferrari 1m16.648s +0.530s 31 |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m16.701s +0.583s 27 |
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m16.774s +0.656s 37 |
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m16.893s +0.775s 37 |
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m17.052s +0.934s 42 |
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m17.059s +0.941s 38 |
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m17.180s +1.062s 40 |
11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m17.626s +1.508s 28 |
12. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m17.644s +1.526s 36 |
13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m17.712s +1.594s 35 |
14. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m17.819s +1.701s 33 |
15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m17.868s +1.750s 27 |
16. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m17.964s +1.846s 47 |
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m18.340s +2.222s 43 |
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m18.693s +2.575s 34 |
19. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m18.732s +2.614s 9 |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m20.244s +4.126s 38 |
21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m22.418s +6.300s 13 |
22. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m32.127s +16.009s 3 |
Στο Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ
GP Καναδά: Στο πάρκο του Μόντρεαλ!
Στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο νησάκι της Παναγίας διοργανώνεται ο 7ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 (σ.σ: απευθείας μετάδοση Alpha, OTE 21:00).
Η Formula 1 φεύγει από την Ευρώπη και ταξιδεύει στον Καναδά για μια μοναδική παράσταση στο τεχνητό νησάκι της Παναγίας που «γεννήθηκε» στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου από τα μπάζα του μετρό το 1965. Εκεί βρίσκεται σήμερα το Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ στους δρόμους του θα διεξαχθεί το Καναδικό GP. Ο αγώνας έγινε για πρώτη φορά εκεί το 1978, στο περιβάλλοντα χώρο του ποδηλατοδρόμιου των Ολυμπιακών Αγώνων του 1976.Ο 7ος αγώνας του πρωταθλήματος αναμένεται να είναι μια ακόμη πράξη στην κόντρα Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ που ξεκίνησε από το Μπαχρέιν και συνεχίζεται με αμείωτη ένταση όπως είναι φυσικό καθότι ζητούμενο είναι ο παγκόσμιος τίτλος.
Το Καναδικό GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 1967 στο Οντάριο, το Μόντρεαλ φιλοξενεί τον αγώνα για 34η φορά. Η πίστα είναι κατασκευασμένη πάνω σ’ ένα τεχνητό νησί που δημιουργήθηκε από τα μπάζα εξόρυξης του μετρό που ρίχτηκαν στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου, του ποταμού που βρέχει το Μόντρεαλ και εκβάλει στον Ατλαντικό ωκεανό.
Η πίστα φέρει το όνομα του αείμνηστου Καναδού πιλότου που κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα που έγινε το 1978. Φέτος συμπληρώνονται 32 χρόνια από το χαμό του. Ο Ζυλ Βιλνέβ έχασε τη ζωή του το 1982 αγωνιζόμενος στο Βελγικό GP με τα χρώματα της Ferrari. Σημείωσε έξι νίκες σε GP όλες με Ferrari. Η πρώτη του ήρθε το 1978 στον πρώτο αγώνα που φιλοξενήθηκε στην πίστα που σήμερα φέρει το όνομά του. Οι Καναδοί ξετρελάθηκαν απ’ αυτή την επιτυχία και η δυναμική που απέκτησε το σπορ σε συνδυασμό με τον παγκόσμιο τίτλο που πήρε ο γιος του Ζακ το 1997, γεμίζει ακόμη και σήμερα τις κερκίδες.
O αείμνηστος Ζυλ Βιλνέβ στην πίστα που φέρει το όνομά του το 1978.
Όπως επίσης και τα ταμεία του Μόντρεαλ, εκτιμάται πως πάνω από 80 εκ δολάρια ετησίως είναι το κέρδος για την τοπική οικονομία από τη φιλοξενία του αγώνα. Η διαδρομή που χρησιμοποιείται δεν είναι μόνιμη πίστα, ούτε γίνονται εκεί άλλοι αγώνες.
Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο Μ.Σουμάχερ που έχει κερδίσει επτά φορές (1994, ’97, ’98, ’00,’02, ’03, ’04). Από τους εν ενεργεία πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση ο Χάμιλτον έχει κερδίσει τρεις φορές (2007, 2010, 2012) και από μια οι Αλόνσο (2006), Μπάτον (2011), Ράικονεν (2005) και Φέτελ (2013). Ειδικά για το Χάμιλτον πρόκειται για την πίστα που φτάνοντας για πρώτη φορά το 2007 πήρε εκεί την πρώτη pole και την πρώτη νίκη της καριέρας του ενώ αν τερματίσει κερδίζει.
Οι ιδιαιτερότητες της διαδρομής είναι πολλές πρόκειται ουσιαστικά για μια πίστα φρένο γκάζι. Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ είναι ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα οι πιλότοι σε 6 από τις 14 στροφές του γύρου φρενάρουν με πάνω από 250km/h. Επίσης καθοριστικής σημασίας είναι η ομαλή επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, ώστε να μην φθαρούν υπέρμετρα τα πίσω ελαστικά. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μαλακή και την πολύ μαλακή. Λογικά η pole position θα επιτευχθεί με την πολύ μαλακή γόμα που έχει βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας 105 βαθμούς Κελσίου ενώ στον αγώνα θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο η μαλακή γόμα με βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας επίσης τους 115 βαθμούς Κελσίου.
Η πρόσφυση και το φρενάρισμα είναι τα δυο σημεία κλειδιά που επηρεάζουν τα ελαστικά στο Μόντρεαλ. Η αυξημένη ροπή και η μειωμένη κάθετη – αεροδυναμικά παραγόμενη – δύναμη των φετινών μονοθεσίων καθιστούν φέτος ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση. Το μεγαλύτερο θέμα είναι το σπινάρισμα καθώς η ολίσθηση των ελαστικών στο οδόστρωμα υπερθερμαίνει το πέλμα. Ένα καθυστερημένο φρενάρισμα που έχει ως συνέπεια το μπλοκάρισμα των τροχών οδηγεί σε τοπική παραμόρφωση, παρότι η σχεδίαση των φετινών ελαστικών τα έχει κάνει πολύ πιο ανθεκτικά σε τέτοια φαινόμενα.
Τα μονοθέσια συνήθως στο Μόντρεαλ σετάρονται με μικρές κλίσεις στις αεροτομές καθώς ζητούμενο είναι η μεγιστοποίηση της τελικής ταχύτητας που πρέπει να ξεπερνά τα 300km/h στις ευθείες. Το τίμημα που πληρώνει κανείς για να το πετύχει αυτό, είναι μικρότερη αεροδυναμική απόδοση και κατ’ επέκταση πρόσφυση στις στροφές. Αυτό συνεπάγεται ότι τα μονοθέσια γλιστρούν πιο πολύ και εξαρτώνται περισσότερο στη στροφή, από τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρει η γόμα του ελαστικού.
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά στον Καναδά είναι η ανομοιομορφία που παρουσιάζει το οδόστρωμα. Ουσιαστικά πρόκειται για διαφορετικές επιφάνειες που έχουν διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης. Δουλειά της γόμας του ελαστικού είναι να αμβλύνει αυτές τις διαφορές και να προσφέρει όσον είναι δυνατόν πιο σταθερό επίπεδο κρατήματος.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Αναμένουμε τα ελαστικά να έχουν πολύ πιο σκληρή δουλειά στον Καναδά απ’ ότι στο Μονακό. Θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα ποσά ενέργειας και υψηλότερες φορτίσεις λόγω των υψηλότερων ταχυτήτων. Αυτό προϋποθέτει τη μέγιστη δυνατή μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση, πράγμα που βέβαια, είναι ζητούμενο στο Μόντρεαλ. Η πίστα βελτιώνεται σημαντικά κατά τη διάρκεια του τριημέρου και συχνά βλέπουμε πλαγιολισθήσεις – ειδικά φέτος με μειωμένη την κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη – οι οποίες προφανώς αυξάνουν την καταπόνηση των ελαστικών. Παρόλα αυτά περιμένουμε η φθορά και η πτώση στην απόδοση να είναι σε λογικά πλαίσια ακόμη και για τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας. Στον Καναδά συνήθως οι αγώνες είναι απρόβλεπτοι και η στρατηγική μπορεί να κάνει πραγματικά μεγάλη διαφορά, καθώς υπάρχει και μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όπως είδαμε και στο Μονακό αυτός που είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, υιοθετώντας μια ευέλικτη στρατηγική σε ασυνήθιστες καταστάσεις, κρατά το κλειδί της επιτυχίας σε αγώνες που ξεφεύγουν από την πεπατημένη και ο Καναδάς είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Παραδοσιακά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής και αν κρίνουμε από τα επιμέρους σημάδια – αν δεν έχει βρέξει καθόλου σε προηγούμενες περιόδους – θα είναι καθοριστικό το σημείο που θα βρέξει».
Πανοραμική άποψη της πίστας Ζυλ Βιλνέβ στο τεχνητό νησάκι της Παναγίας, στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου.
O περσινός νικητής του αγώνα και τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε μιλώντας για τον αγώνα της Κυριακής: «Το σιρκουί του Καναδά είναι υψηλών ταχυτήτων και πολύ απαιτητικό, με την αγωνιστική διαδρομή να περιλαμβάνει μπαριέρες και τσιμεντένιους τοίχους. Υπάρχει μεγάλος βαθμός ρίσκου, ειδικά στη στροφή 15, όπου αν κινηθείς μερικά εκατοστά πιο δεξιά απ’ ότι πρέπει, θα γνωρίσεις... τον περίφημο “Τοίχο των Πρωταθλητών”. Όμως η πρώτη ζώνη επικινδυνότητας, είναι λίγο μετά την εκκίνηση. Είναι πολύ στενή η πίστα σε αυτή την εναλλαγή αριστερής-δεξιάς, όπου το μόνο που έχει σημασία είναι να αποφύγεις την επαφή με άλλα μονοθέσια. Είναι σύνηθες να εμφανίζεται το αυτοκίνητο ασφαλείας σε αυτόν τον αγώνα».
Από την πλευρά του ο έτερος πιλότος της ομάδας, Ντάνιελ Ρικιάρντο που ανέβηκε στο βάθρο στο Μονακό και εντυπωσιάζει φέτος με τις εμφανίσεις του συμπλήρωσε: « Κάθε σικέιν, ακόμα και η φουρκέτα, αποτελούν ευκαιρία να κερδίσεις ή αφορμή να χάσεις χρόνο. Όμως η πιο καθοριστική, είναι η τελευταία στροφή. Την προσεγγίζεις με πολλά χιλιόμετρα και αν φρενάρεις τη σωστή στιγμή, περάσεις σωστά πάνω από τα kerb, μπορεί να κερδίσεις πολύ χρόνο. Το κακό είναι πως αν κάνεις λάθος, σε περιμένει ο τοίχος. Είναι σαφές το δίλημμα. Κάποιοι κινούνται συντηρητικά και θυσιάζουν ένα δέκατο για να περάσουν με ασφάλεια ενώ κάποιοι άλλοι παίρνουν το ρίσκο, προσπαθώντας να κερδίσουν έδαφος. Όσο πιο κοντά περάσεις στον τοίχο, τόσο πιο γρήγορος θα είσαι».
Μαζί με το νικητή Σεμπάστιαν Φέτελ, πέρυσι στο βάθρο ανέβηκαν οι Αλόνσο και Χάμιλτον. Φέτος θα είναι μεγάλη έκπληξη αν δε βρεθούν σ' αυτό οι Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ.
Στην τηλεόραση
Το GP του Καναδά θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 21:00 το βράδυ της Κυριακής. Μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει στο στούντιο το F1 Countdown, όπου πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, μπορείτε να δείτε ενδιαφέροντα θέματα για τη F1 και το αυτοκίνητο. Ειδικότερα αυτή την Κυριακή ο Τζένσον Μπάτον με τον θρύλο του γερμανικού ποδοσφαίρου Όλιβερ Μπήρχοφ μιλούν για εκκινήσεις και πέναλτι. Τι είναι πιο απαιτητικό; Ο Τάκης Πουρναράκης οδηγεί στην πίστα του Πορτιμάο την νέα Μ3/Μ4 και η Άρια Γερασιμίδου ανακρίνει το φετινό νικητή του Ντακάρ, Γιόχαν (Νάνι) Ρόμα στο Βελιγράδι.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί και από τον ΟΤΕ.
F1 Countdown: 20:00
Race: 21:00
GP Καναδά
|
Πίστα: Ζυλ Βιλνέβ
|
Μήκος: 4361 m
|
Γύροι: 70
|
Απόσταση: 305.270km
|
Ρεκόρ γύρου: 1:13.622 (Μπαρικέλο,
2004)
|
Στροφές: 14 (8 δεξιές, 6
αριστερές)
|
Τέρμα γκάζι: Στο 54% του γύρου
(χρονικά)
|
Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου