Χαράτσι και στην υγραεριοκίνηση *Θα το εισπράττουν οι Περιφέρειες- Αεριοκίνηση (φυσικό αέριο): Οικονομικότερη απο την υγραεριοκίνηση

Με 75€ θα επιβαρύνονται οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που θα εγκαταστήσουν σύστημα υγραεριοκίνησης...

Το χαράτσι δεν ισχύει αναδρομικά. Δε θα το πληρώσουν δηλαδή όσοι έχουν ήδη τοποθετήσει σύστημα υγραερίου και έχουν κάνει την ανάλογη υπεύθυνη δήλωση στην εκάστοτε Περιφέρεια που ανήκει το αυτοκίνητό τους.


Το χαράτσι θα επιβάλλεται από την εκάστοτε Περιφέρεια, με την -υποχρεωτική από το νόμο- υπεύθυνη δήλωση που κάνει ο οδηγός -ή το συνεργείο που έκανε την εγκατάσταση-  στην οποία δηλώνεται ότι η εγκατάσταση πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος.

Σημειώστε πως το συγκεκριμένο χαράτσι κάποιες Περιφέρειες το εισέπρατταν ήδη και κάποιες άλλες όχι. Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο απέστειλε τη συγκεκριμένη εγκύκλιο στις Περιφέρειες, με την οποία τις υποχρεώνει στην υποχρεωτική είσπραξη, όταν διαπιστώθηκε ότι η Περιφέρεια  δεν το εισέπραττε.






















Ολοένα και περισσότερα εργοστασιακά μοντέλα με σύστημα τροφοδοσίας φυσικού αερίου οδηγούν σε ταχύτατη ανάπτυξη την αεριοκίνηση στην Ελλάδα…
Τάση που άλλωστε είναι ανάλογη με αυτή που επικρατεί σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα χαμηλά κόστη συντήρησης, η μεγάλη αυτονομία και η ώριμη τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι οι αφορμές όπου οι μεγάλοι κατασκευαστές σπεύδουν να αναπτύξουν γκάμα επιβατηγών και επαγγελματικών μοντέλων με φυσικό αέριο. Η αεριοκίνηση, η χρήση δηλαδή συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, ήρθε για να μείνει.
Tο φυσικό αέριο ουδεμία σχέση έχει με το  υγραέριο (LPG)  το οποίο αποτελεί υπο-προϊόν πετρελαίου. Η ΔΕΠΑ διαθέτει το φυσικό αέριο κίνησης – FISIKON όπως προωθείται στην ελληνική αγορά – με περίπου 1 ευρώ/ kg. Εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα που έχουν μονάδα μέτρησης όγκου (lt), το φυσικό αέριο έχει μονάδα μέτρησης μάζας (kg). Έτσι, 1 kg φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 2 lt υγραερίου (LPG), περίπου 1,6 lt βενζίνης και περίπου 1,4 lt Diesel. Ως εκ τούτου, δεδομένης της τιμής πώλησης κάθε καυσίμου, η εξοικονόμηση που μπορούν να επιτύχουν οι καταναλωτές με τη χρήση φυσικού αερίου είναι πολύ μεγάλη.
Τη μεγάλη οικονομία στο κόστος εφοδιασμού έρχεται να συμπληρώσει και το οικολογικό προφίλ του καυσίμου. Οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν από 25% έως και 35% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95%, στις εκπομπές υδρογονανθράκων κατά 80% και στα οξείδια του αζώτου κατά 30%.

Με βάση δοκιμές της γερμανικής ένωσης αυτοκινητιστών ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), ένα Fiat Panda καύσης CNG κατάφερε να διανύσει 720 χλμ. δαπανώντας μόλις 30 ευρώ, όταν τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα που εξετάστηκαν, συμπεριλαμβανομένων σε αυτά υβριδικών και πετρελαιοκίνητων, δε ξεπέρασαν το όριο των 500 χιλιομέτρων.Ας δούμε όμως με παραδείγματα πόσο μεγάλη είναι αυτή η οικονομία και τι σημαίνει αυτό για τις επιδόσεις. O παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου φυσικού αερίου δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης 66% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης, σύμφωνα με την Natural Gas Europe, ανεξάρτητο οργανισμό που παρακολουθεί τη συγκεκριμένη αγορά. Οι μετρήσεις είναι χαρακτηριστικές.
Και όλα αυτά χωρίς θυσίες στις επιδόσεις. Για του λόγου το αληθές, τον Απρίλιο του 2009, ένα Audi A4 καύσης φυσικού αερίου μπήκε στο Βιβλίο των Ρεκόρ του Γκίνες, καθώς αναπτύσσοντας ταχύτητα 364,6 km/h, ανακηρύχτηκε το γρηγορότερο αυτοκίνητο φυσικού αερίου που κινείται στον κόσμο! Η δοκιμή έγινε στη διάσημη πίστα του Nürburgring στη Γερμανία.
Ένα άλλο όχημα του ομίλου VW, το Skoda Citigo CNG – που διαθέτει προεγκατεστημένο διπλό σύστημα τροφοδοσίας, φυσικού αερίου και βενζίνης – ολοκλήρωσε διαδρομή2.619 χιλιομέτρων από την Ιταλία στη Σουηδία μέσα σε πέντε μέρες με μέση κατανάλωση που διαμορφώθηκε στα 2,39 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι τιμές διοξειδίου του άνθρακα κρατήθηκαν πιο χαμηλά κι από τα επίσημα στοιχεία της εταιρίας και συγκεκριμένα στα65 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Ενώ το πιο εντυπωσιακό ήταν ότι το αυτό ταξίδι κόστισε μόλις 100 ευρώ σε καύσιμα!
Το Citigo CNG ήταν επίσης εξοπλισμένο με BlueMotion Technology όπως και το «αδελφάκι» του VW Εco up! Το «μικρό» της VW εφοδιάζεται επίσης με το νέο τρικύλινδρο κινητήρα 999cc CNG απόδοσης 68PS με BlueMotion Technology. Ο συνδυασμός αυτός επιτυγχάνει υψηλές αποδόσεις σε επίπεδα αυτονομίας, αλλά και οικονομίας χρήσης. Το Eco up! καταναλώνει 2,9 kg CNG ανά 100km, ενώ εκπέμπει μόλις 79gr/km CO2. Το ομόσταυλό του Passat TSI Ecofuel διαθέτει ιπποδύναμη 150ps. Το συγκεκριμένο μοντέλο της VW που τροφοδοτείται με φυσικό αέριο χρησιμοποιεί κινητήρα που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό και διπλή υπερτροφοδότηση (compressor & Turbo). Επιταχύνει στα 100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα, έχει μέγιστη ταχύτητα 214 km/h, ενώ καταναλώνει μόλις 4,3 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. και χρειάζεται μόλις 4,5€ για την ίδια απόσταση.

Εάν αναζητείτε κάτι μεγαλύτερο η λύση έρχεται μεταξύ άλλων και από τη Mercedes. Αυτοκίνητο δημοφιλές στους αυτοκινητιστές αλλά και τους ιδιώτες από τις παλιότερες εκδόσεις του η Mercedes E 200 εισάγεται τώρα και ως Mercedes E 200 Natural Gas Drive (με φυσικό αέριο). Ο κινητήρας των 163 ίππων καταναλώνει μόλις 4,3 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ. μεικτής διαδρομή, ενώ εκπέμπει μόλις 116 gr/km CO2. Η έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη – φυσικό αέριο) E 200 NGT E-Class της Mercedes εφοδιάστηκε με τρεις φιάλες αποθήκευσης φυσικού αερίου συνολικού όγκου 121,5 λίτρων, που γεμίζουν με 19,5 κιλά συμπιεσμένου φυσικού αερίου, διατηρώντας παράλληλα και το ρεζερβουάρ βενζίνης 59 λίτρων, γεγονός που της προσδίδει συνολική αυτονομία άνω των 1.000 χλμ. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία όμως έχει ρίξει στην αγορά και άλλες δυο σειρές. Μια για επιβατηγά και μια για επαγγελματικά. Πρόκειται για τις νέες σειρές Β Class και Sprinter.
Η λίστα των κατασκευαστών και των μοντέλων διευρύνεται συνεχώς, με πολλά διαθέσιμα ήδη στην ελληνική αγορά και άλλα κατόπιν παραγγελίας. Το νέο Golf TGI BlueMotion που καίει φυσικό αέριο κυκλοφόρησε ήδη στους δρόμους της Γερμανίας αυτό το καλοκαίρι, έρχεται στην Ελλάδα, ενώ οι κινητήρες με αυτά τα συστήματα τροφοδοσίας μπήκαν και στα Touran και το Caddy. Δύο μοντέλα, μεταξύ των οποίων το Zafira διαθέτει η Opel, ενώ και η Audi προσφέρει το A3 TCNG και σύντομα και το Α4. Η Fiat εχει βάλει συστήματα διπλού καυσίμου φυσικού αερίου-βενζίνης και στα Fiat Panda, 500, Punto, Doblo και Lancia Ypsilon. Η Volvo στο V70 και η Saab στο 9-3 Sport Combi. Η λίστα είναι μεγάλη και συνεχώς προστίθενται εκδόσεις με μεγάλες ή μεσαίες ιπποδυνάμεις.
Ήδη περισσότερες από 80 χώρες ανά τις πέντε ηπείρους χρησιμοποιούν σε μικρό η μεγάλο βαθμό το φυσικό αέριο ως καύσιμο για την κίνηση οχημάτων τους και περισσότερα από 15 εκατομμύρια οχημάτων χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο. Τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου ανεφοδιάζονται σε περισσότερα από 20 χιλιάδες πρατήρια, δημόσια και ιδιωτικά, σε 2.400 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Η ανάπτυξη τους και στην Ελλάδα από τη ΔΕΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει προσδίδοντας ισχυρές προοπτικές και στην εγχώρια αγορά.
Στα άμεσα σχέδια της ΔΕΠΑ, του ομίλου εταιριών που έφερε και το καύσιμο του αύριο στην χώρα αλλά και το FISIKON στους ελληνικούς δρόμους είναι η δημιουργία δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΔΕΠΑ υλοποιεί τη βασική υποδομή ώστε να ανοίξει την αγορά αεριοκίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα σε ολοένα και περισσότερους Έλληνες καταναλωτές να μπορούν να ανεφοδιάσουν τα οχήματά τους με φυσικό αέριο και να απολαύσουν τα οφέλη του «πράσινου» καυσίμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...