Η είσοδος νέων παικτών, η συνεχιζόμενη πτώση της μέσης αξίας και η
ισχυρή ανάδειξη μίας χαμηλότερης κατηγορίας τιμών, με ανώτατο όριο τα 99
ευρώ, αναδιαμορφώνουν το περιβάλλον στην εγχώρια αγορά των smartphones.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο και συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ο όγκος των πωλήσεων εμφανίζει αύξηση 4,9%, ενώ η αξία υποχωρεί κατά 3,8%. Το 2013 η αγορά των smartphones είχε κλείσει κοντά στα 360 εκατομμύρια, με το σύνολο των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων να υποχωρεί τελικά στα 414 εκατ. ευρώ. Φέτος εκτιμάται ότι η αγορά θα κινηθεί περίπου στο 1,5 εκατομμύριο smartphones, με σταθεροποιητικές τάσεις ως προς τη συνολική αξία από τον Οκτώβριο και μετά, οπότε αναμένονται κάποια δημοφιλή premium μοντέλα.
Και καθώς ο μεγάλος όγκος αφορά σε συσκευές αξίας μεταξύ 100 και 200 ευρώ, από τις αρχές του 2014 έχει αναδειχθεί (με 22%) η κατηγορία κάτω των 99 ευρώ, προσελκύοντας κάποιους που για πρώτη φορά επιχειρούν διστακτικά τη μετάβαση από ένα απλό κινητό τηλέφωνο σε smartphone και άλλους που αναζητούν μια «έξυπνη» διασυνδεδεμένη συσκευή στα όρια της όποιας χαμηλής επιδότησης ανανέωσης συμβολαίου. Συνολικά, εκτιμάται ότι περίπου το 75% των πωλήσεων smartphones είναι συσκευές αξίας κάτω των 200 ευρώ, με τη μέση λιανική τιμή να σημειώνει πτώση κατά 8,3% και να διαμορφώνεται στα 220 ευρώ, από 240 το αντίστοιχο περσινό επτάμηνο.
Ανακατατάξεις
Με αυτά τα δεδομένα ενδιαφέρον παρουσιάζει η είσοδος νέων παικτών. Εξέλιξη που ενδεχομένως προοιωνίζεται περαιτέρω ανακατατάξεις στο άμεσο μέλλον. Η Lenovo, με το κύρος και τη δύναμη που της δίνει η πρώτη θέση παγκοσμίως στην αγορά των προσωπικών ηλεκτρονικών υπολογιστών, είναι θεωρητικά μια νέα υπολογίσιμη δύναμη, ενώ η επίσης κινεζική αλλά σχεδόν άγνωστη στην Ευρώπη Meizu θα χτυπήσει μέσα στο προσεχές διάστημα την πόρτα και της ελληνικής αγοράς.
Οπως δε έχει ήδη ανακοινωθεί και σε συνέχεια της συνεργασίας τους στον τομέα των tablets, τα smartphones της Lenovo θα διανέμει στην Ελλάδα η Westnet, εταιρεία του ομίλου Olympia Development του Πάνου Γερμανού.
«Πιστεύουμε ότι είναι μια καλή στιγμή για να εισέλθουμε και στην αγορά των smartphones, όπου μεγάλο μέρος του παιχνιδιού παίζεται μεταξύ των 100 και των 200 ευρώ. Είναι μια κατηγορία στην οποία απευθυνόμαστε ήδη με δύο συσκευές στα 149 και τα 199 ευρώ, ενώ σύντομα θα έχουμε και μια τρίτη, στα 129 ευρώ. Μάλιστα σκοπεύουμε να προσθέσουμε στο portfolio μας και ένα entry level μοντέλο με τιμή οριακά κάτω από τα 100 ευρώ», λέει στο «business stories» ο κ. Μιχάλης Οικονομάκης, γενικός διευθυντής της Lenovo για την Ελλάδα και την Κύπρο. Σημειώνεται πως η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης στις οποίες η Lenovo λανσάρει και smartphones, αφού το προηγούμενο τρίμηνο βρέθηκε μέσα στην πρώτη τριάδα των κατασκευαστών στην κινεζική αγορά. Εξάλλου, σε παγκόσμιο επίπεδο προσδοκά ακόμα καλύτερα αποτελέσματα μέσω της ήδη συμφωνημένης εξαγοράς του τομέα συσκευών της Motorola Mobility από την Google, έναντι 2,91 δισ. δολαρίων.
Υψηλές προσδοκίες
«Στοχεύουμε σε ένα καλό ξεκίνημα και σε έναν χρόνο να έχουμε αποσπάσει διψήφιο μερίδιο. Δεν κρύβουμε ότι έχουμε υψηλές προσδοκίες, θα κινηθούμε βήμα-βήμα, αλλά είμαστε πλέον εδώ για να παίξουμε πρωταγωνιστικό ρόλο. Οπως συνέβη στην αγορά των PCs, όπου έχουμε φτάσει σχεδόν στο 16% και ανεβαίνουμε, κατακτώντας την πρώτη θέση στους φορητούς υπολογιστές που απευθύνονται στον οικιακό χρήστη, θέλουμε να ακολουθήσουμε την ίδια διαδρομή και στην αγορά των smartphones. Το καταφέραμε και με τα tablets, όπου το προηγούμενο τρίμηνο φτάσαμε στη δεύτερη θέση με μερίδιο 23,2%, αφού συνολικά το προηγούμενο οικονομικό έτος έκλεισε για τη Lenovo με τη διάθεση 45.000 tablets στην ελληνική αγορά, νούμερο το οποίο ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες μας. Εχουμε, λοιπόν, ένα σενάριο βέλτιστης απόδοσης, το οποίο σκοπεύουμε να ακολουθήσουμε και πάλι, διεισδύοντας στην αγορά τόσο μέσω των τηλεπικοινωνιακών παρόχων όσο και των retailers», υποστηρίζει ο κ. Οικονομάκης.
Διεθνής τάση
Αναλύοντας τα νέα δεδομένα που προκύπτουν για τη βιομηχανία ως αποτέλεσμα των καταναλωτικών τάσεων, ο κ. Ιβάν Μπόζεφ, εκτελεστικός διευθυντής της Lenovo στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρατηρεί πως φυσιολογικά όσο τα smartphones γίνονται πιο προσιτά, τόσο περισσότεροι θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τη μετάβαση σε αυτά από τα απλά κινητά τηλέφωνα. «Αυτή είναι μια παγκόσμια τάση. Σήμερα οι περισσότεροι καταναλωτές κοιτούν να αποκτήσουν ένα smartphone που θα τους προσφέρει ένα ισχυρό μείγμα τεχνικών χαρακτηριστικών στην καλύτερη δυνατή τιμή. Και όσο η μέση αξία των συσκευών υποχωρεί και τα περιθώρια στενεύουν για τους περισσότερους βασικούς παίκτες, τόσο το παιχνίδι κρίνεται στο ποιος θα μπορεί να υποστηρίξει έναν συνδυασμό καινοτομίας, ποιοτικής κατασκευής και καλής επιχειρησιακής λειτουργίας. Είναι κάτι το οποίο είδαμε να συμβαίνει στη βιομηχανία των προσωπικών υπολογιστών. Εκεί καταφέραμε να φτάσουμε στην κορυφή, διατηρώντας την κερδοφορία μας».Γι’ αυτό και, όπως τονίζει ο κ. Μπόζεφ, το χαρτοφυλάκιο των smartphones με τα οποίo η Lenovo μπαίνει στην ελληνική αγορά περιλαμβάνει mainstream προϊόντα: «Αν παρατηρήσουμε την εξέλιξη κυρίως τον τελευταίο χρόνο, θα δούμε υψηλά χαρακτηριστικά, όπως ισχυρούς επεξεργαστές πολλαπλών πυρήνων και πολύ καλές οθόνες, σε πιο προσιτά επίπεδα τιμών. Και αυτό είναι κάτι που ταιριάζει στη στρατηγική και τη φιλοσοφία μας. Βεβαίως διαθέτουμε συσκευές και στις τρεις βασικές κατηγορίες τιμών. Για αρχή στην Ελλάδα επιλέξαμε να φέρουμε συσκευές που τοποθετούνται στη βασική και μεσαία κατηγορία, από τις σειρές A και S, ενώ λίγο αργότερα, ίσως μέσα στον επόμενο μήνα, θα λανσάρουμε και κάποιο μοντέλο της premium σειράς Vibe».
Η εξαγορά της Motorola
Αναφερόμενος στην εξαγορά της Motorola, ο κ. Μπόζεφ υποστηρίζει ότι η ολοκλήρωσή της μπορεί να φέρει τη Lenovo στην τρίτη θέση των πωλήσεων smartphones παγκοσμίως. «Είναι προφανές ότι είχαμε κάθε λόγο να επενδύσουμε στη Motorola», λέει. «Υπάρχουν αγορές στη Νότια Αμερική, στην Ασία -όπως η Ινδία- και βέβαια οι Ηνωμένες Πολιτείες και ο Καναδάς, όπου η εταιρεία απολαμβάνει ισχυρή φήμη και υψηλή αναγνωρισιμότητα. Οπότε είναι προφανές ότι εκεί θα χρησιμοποιήσουμε το όνομά της για να προωθήσουμε τα προϊόντα μας. Ωστόσο η Motorola δεν έχει για προίκα μόνο το όνομά της αλλά και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, όπως βέβαια και τα δικαιώματα χρήσης χιλιάδων πατεντών, κάποιες από τις οποίες εξαγόρασε η Lenovo. Aλλες παρέμειναν στη δικαιοδοσία της Google, μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν στα προϊόντα με το σήμα της Motorola».
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο και συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ο όγκος των πωλήσεων εμφανίζει αύξηση 4,9%, ενώ η αξία υποχωρεί κατά 3,8%. Το 2013 η αγορά των smartphones είχε κλείσει κοντά στα 360 εκατομμύρια, με το σύνολο των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων να υποχωρεί τελικά στα 414 εκατ. ευρώ. Φέτος εκτιμάται ότι η αγορά θα κινηθεί περίπου στο 1,5 εκατομμύριο smartphones, με σταθεροποιητικές τάσεις ως προς τη συνολική αξία από τον Οκτώβριο και μετά, οπότε αναμένονται κάποια δημοφιλή premium μοντέλα.
Και καθώς ο μεγάλος όγκος αφορά σε συσκευές αξίας μεταξύ 100 και 200 ευρώ, από τις αρχές του 2014 έχει αναδειχθεί (με 22%) η κατηγορία κάτω των 99 ευρώ, προσελκύοντας κάποιους που για πρώτη φορά επιχειρούν διστακτικά τη μετάβαση από ένα απλό κινητό τηλέφωνο σε smartphone και άλλους που αναζητούν μια «έξυπνη» διασυνδεδεμένη συσκευή στα όρια της όποιας χαμηλής επιδότησης ανανέωσης συμβολαίου. Συνολικά, εκτιμάται ότι περίπου το 75% των πωλήσεων smartphones είναι συσκευές αξίας κάτω των 200 ευρώ, με τη μέση λιανική τιμή να σημειώνει πτώση κατά 8,3% και να διαμορφώνεται στα 220 ευρώ, από 240 το αντίστοιχο περσινό επτάμηνο.
Ανακατατάξεις
Με αυτά τα δεδομένα ενδιαφέρον παρουσιάζει η είσοδος νέων παικτών. Εξέλιξη που ενδεχομένως προοιωνίζεται περαιτέρω ανακατατάξεις στο άμεσο μέλλον. Η Lenovo, με το κύρος και τη δύναμη που της δίνει η πρώτη θέση παγκοσμίως στην αγορά των προσωπικών ηλεκτρονικών υπολογιστών, είναι θεωρητικά μια νέα υπολογίσιμη δύναμη, ενώ η επίσης κινεζική αλλά σχεδόν άγνωστη στην Ευρώπη Meizu θα χτυπήσει μέσα στο προσεχές διάστημα την πόρτα και της ελληνικής αγοράς.
Οπως δε έχει ήδη ανακοινωθεί και σε συνέχεια της συνεργασίας τους στον τομέα των tablets, τα smartphones της Lenovo θα διανέμει στην Ελλάδα η Westnet, εταιρεία του ομίλου Olympia Development του Πάνου Γερμανού.
«Πιστεύουμε ότι είναι μια καλή στιγμή για να εισέλθουμε και στην αγορά των smartphones, όπου μεγάλο μέρος του παιχνιδιού παίζεται μεταξύ των 100 και των 200 ευρώ. Είναι μια κατηγορία στην οποία απευθυνόμαστε ήδη με δύο συσκευές στα 149 και τα 199 ευρώ, ενώ σύντομα θα έχουμε και μια τρίτη, στα 129 ευρώ. Μάλιστα σκοπεύουμε να προσθέσουμε στο portfolio μας και ένα entry level μοντέλο με τιμή οριακά κάτω από τα 100 ευρώ», λέει στο «business stories» ο κ. Μιχάλης Οικονομάκης, γενικός διευθυντής της Lenovo για την Ελλάδα και την Κύπρο. Σημειώνεται πως η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης στις οποίες η Lenovo λανσάρει και smartphones, αφού το προηγούμενο τρίμηνο βρέθηκε μέσα στην πρώτη τριάδα των κατασκευαστών στην κινεζική αγορά. Εξάλλου, σε παγκόσμιο επίπεδο προσδοκά ακόμα καλύτερα αποτελέσματα μέσω της ήδη συμφωνημένης εξαγοράς του τομέα συσκευών της Motorola Mobility από την Google, έναντι 2,91 δισ. δολαρίων.
Υψηλές προσδοκίες
«Στοχεύουμε σε ένα καλό ξεκίνημα και σε έναν χρόνο να έχουμε αποσπάσει διψήφιο μερίδιο. Δεν κρύβουμε ότι έχουμε υψηλές προσδοκίες, θα κινηθούμε βήμα-βήμα, αλλά είμαστε πλέον εδώ για να παίξουμε πρωταγωνιστικό ρόλο. Οπως συνέβη στην αγορά των PCs, όπου έχουμε φτάσει σχεδόν στο 16% και ανεβαίνουμε, κατακτώντας την πρώτη θέση στους φορητούς υπολογιστές που απευθύνονται στον οικιακό χρήστη, θέλουμε να ακολουθήσουμε την ίδια διαδρομή και στην αγορά των smartphones. Το καταφέραμε και με τα tablets, όπου το προηγούμενο τρίμηνο φτάσαμε στη δεύτερη θέση με μερίδιο 23,2%, αφού συνολικά το προηγούμενο οικονομικό έτος έκλεισε για τη Lenovo με τη διάθεση 45.000 tablets στην ελληνική αγορά, νούμερο το οποίο ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες μας. Εχουμε, λοιπόν, ένα σενάριο βέλτιστης απόδοσης, το οποίο σκοπεύουμε να ακολουθήσουμε και πάλι, διεισδύοντας στην αγορά τόσο μέσω των τηλεπικοινωνιακών παρόχων όσο και των retailers», υποστηρίζει ο κ. Οικονομάκης.
Διεθνής τάση
Αναλύοντας τα νέα δεδομένα που προκύπτουν για τη βιομηχανία ως αποτέλεσμα των καταναλωτικών τάσεων, ο κ. Ιβάν Μπόζεφ, εκτελεστικός διευθυντής της Lenovo στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρατηρεί πως φυσιολογικά όσο τα smartphones γίνονται πιο προσιτά, τόσο περισσότεροι θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τη μετάβαση σε αυτά από τα απλά κινητά τηλέφωνα. «Αυτή είναι μια παγκόσμια τάση. Σήμερα οι περισσότεροι καταναλωτές κοιτούν να αποκτήσουν ένα smartphone που θα τους προσφέρει ένα ισχυρό μείγμα τεχνικών χαρακτηριστικών στην καλύτερη δυνατή τιμή. Και όσο η μέση αξία των συσκευών υποχωρεί και τα περιθώρια στενεύουν για τους περισσότερους βασικούς παίκτες, τόσο το παιχνίδι κρίνεται στο ποιος θα μπορεί να υποστηρίξει έναν συνδυασμό καινοτομίας, ποιοτικής κατασκευής και καλής επιχειρησιακής λειτουργίας. Είναι κάτι το οποίο είδαμε να συμβαίνει στη βιομηχανία των προσωπικών υπολογιστών. Εκεί καταφέραμε να φτάσουμε στην κορυφή, διατηρώντας την κερδοφορία μας».Γι’ αυτό και, όπως τονίζει ο κ. Μπόζεφ, το χαρτοφυλάκιο των smartphones με τα οποίo η Lenovo μπαίνει στην ελληνική αγορά περιλαμβάνει mainstream προϊόντα: «Αν παρατηρήσουμε την εξέλιξη κυρίως τον τελευταίο χρόνο, θα δούμε υψηλά χαρακτηριστικά, όπως ισχυρούς επεξεργαστές πολλαπλών πυρήνων και πολύ καλές οθόνες, σε πιο προσιτά επίπεδα τιμών. Και αυτό είναι κάτι που ταιριάζει στη στρατηγική και τη φιλοσοφία μας. Βεβαίως διαθέτουμε συσκευές και στις τρεις βασικές κατηγορίες τιμών. Για αρχή στην Ελλάδα επιλέξαμε να φέρουμε συσκευές που τοποθετούνται στη βασική και μεσαία κατηγορία, από τις σειρές A και S, ενώ λίγο αργότερα, ίσως μέσα στον επόμενο μήνα, θα λανσάρουμε και κάποιο μοντέλο της premium σειράς Vibe».
Η εξαγορά της Motorola
Αναφερόμενος στην εξαγορά της Motorola, ο κ. Μπόζεφ υποστηρίζει ότι η ολοκλήρωσή της μπορεί να φέρει τη Lenovo στην τρίτη θέση των πωλήσεων smartphones παγκοσμίως. «Είναι προφανές ότι είχαμε κάθε λόγο να επενδύσουμε στη Motorola», λέει. «Υπάρχουν αγορές στη Νότια Αμερική, στην Ασία -όπως η Ινδία- και βέβαια οι Ηνωμένες Πολιτείες και ο Καναδάς, όπου η εταιρεία απολαμβάνει ισχυρή φήμη και υψηλή αναγνωρισιμότητα. Οπότε είναι προφανές ότι εκεί θα χρησιμοποιήσουμε το όνομά της για να προωθήσουμε τα προϊόντα μας. Ωστόσο η Motorola δεν έχει για προίκα μόνο το όνομά της αλλά και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, όπως βέβαια και τα δικαιώματα χρήσης χιλιάδων πατεντών, κάποιες από τις οποίες εξαγόρασε η Lenovo. Aλλες παρέμειναν στη δικαιοδοσία της Google, μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν στα προϊόντα με το σήμα της Motorola».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου