Όταν ο Αλέξης Τσίπρας προχωρούσε στη γνωστή δήλωση, αμέσως μετά το πέρας της πολύωρης σκληρής διαπραγμάτευσης στις Βρυξέλλες, όλοι έριχναν βάρος στα της συμφωνίας - και σωστά. Όμως, στον επίλογο της δήλωσής του, ο πρωθυπουργός άφηνε μια υπόσχεση για την επόμενη μέρα σε ένα θέμα που δεν άπτεται των σχέσεων με τους δανειστές: την αντιμετώπιση της διαπλοκής, των άνομων σχέσεων μεταξύ κυβερνήσεων, ΜΜΕ, έργων του Δημοσίου και τραπεζικού συστήματος.
«Θέλω να δώσω μια υπόσχεση» είχε πει την περασμένη Δευτέρα το πρωί ο πρωθυπουργός. "Όσο σκληρά παλέψαμε για να διεκδικήσουμε το καλύτερο δυνατό έξω, στην Ευρώπη, τώρα το ίδιο σκληρά πρέπει να παλέψουμε για να τελειώσουμε με τα κατεστημένα εντός. Η Ελλάδα χρειάζεται ριζικές μεταρρυθμίσεις προς όφελος των κοινωνικών δυνάμεων και εις βάρος της ολιγαρχίας που την οδήγησε ώς εδώ. Και αυτή είναι η υπόσχεση για τη νέα προσπάθεια που ξεκινάει από αύριο".
Το αύριο είναι τώρα, και το ξεκίνημα γίνεται με το σχέδιο νόμου που θα βάζει τάξη στο άναρχο τοπίο της ραδιοτηλεόρασης, 25 χρόνια μετά την πρώτη εκπομπή, κατά τα οποία τα κανάλια λειτουργούσαν χωρίς νόμιμες άδειες. Ήδη έρχονται στο φως της δημοσιότητας τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δοθεί στη δημόσια διαβούλευση ώς το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας, από τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, από κοινού με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη.
Πρόκειται για ένα εκσυγχρονισμένο και πλήρες νομοθέτημα, που ρυθμίζει όλα τα θέματα που αφορούν την ψηφιακή τηλεόραση, λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας. Θα αξιοποιεί δε όλες τις θετικές νομοθετικές ρυθμίσεις του παρελθόντος που δεν εφαρμόστηκαν. Σύμφωνα με πληροφορίες, στις γενικές του:
* Καθιερώνει αυστηρότερα κριτήρια ως προς τους όρους αδειοδότησης και λειτουργίας των ψηφιακών καναλιών, προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα στον ραδιοτηλεοπτικό χώρο.
* Διακόπτει τη συνέχεια της διά νομοθετικών παρεμβάσεων «νομιμοφανούς» λειτουργίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και κατά τη ψηφιακή μετάβαση.
* Η αδειοδότηση των ψηφιακών καναλιών θα γίνει μέσω δημοπρασίας που θα διεξαχθεί από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Πρώτα θα ψηφιστεί ο νόμος. Ακολούθως θα εκδοθεί η προκήρυξη των αδειών από το ΕΣΡ.
* Πρώτα θα προκηρυχθούν οι άδειες εθνικής εμβέλειας και στη συνέχεια οι περιφερειακής. Ο αριθμός των αδειών ανά κατηγορία θα οριστεί με απόφαση του υπουργού Επικρατείας, μετά από γνωμοδότηση του ΕΣΡ.
* Πέραν της εμβέλειας των τηλεοπτικών σταθμών, στο νομοσχέδιο προβλέπονται επίσης άδειες ανάλογα με την κατηγορία προγράμματος που εκπέμπουν (περιεχόμενο): ενημερωτικό ή μή ενημερωτικό.
* Η χρονική διάρκεια των αδειών θα είναι 10 έτη.
* Η δημοπρασία θα γίνει σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο θα γίνει προεπιλογή αυτών που θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη δημοπρασία και στο δεύτερο θα γίνει η δημοπρασία. Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία θα έχουν:
α. Ανώνυμες εταιρείες, Κοινοπραξίες, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ). Και υπό σύσταση. Ημεδαπές και αλλοδαπές.
β. Απαιτείται ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο:
- 8.000.000 ευρώ για εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου,
- 5.000.000 ευρώ για εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος θεματικού περιεχομένου και
- 2.000.000 για μη ενημερωτικούς.
- Το προαπαιτούμενο μετοχικό κεφάλαιο για τις άδειες των περιφερειακών σταθμών θα οριστεί με ΚΥΑ του υπουργού Επικρατείας και του υπουργού Οικονομικών.
Σε περίπτωση που δεν είναι καταβεβλημένο το μετοχικό κεφάλαιο, θα υπάρχει η πρόβλεψη για υποβολή εγγυητικής επιστολής προς κάλυψη του υπολειπόμενου κεφαλαίου με τύπο εγγυητικής που θα διασφαλίζει την πραγματική καταβολή των ποσών που αυτή αφορά.
γ. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας δεν θα πρέπει να υπολείπονται του ανωτέρω ελάχιστου καταβεβλημένου κεφαλαίου. Η προϋπόθεση αυτή θα πρέπει να υφίσταται και καθ' όλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας αλλιώς θα ανακαλείται.
δ. Προκειμένου να διασφαλιστεί ο έλεγχος της οικονομικής διαφάνειας των συμμετεχόντων, θα απαιτείται ονομαστικοποίηση των μετοχών μέχρι φυσικού προσώπου και για τις ημεδαπές και για τις αλλοδαπές εταιρίες και τίθεται έλεγχος πόθεν έσχες για τα οικονομικά μέσα που διαθέτουν οι υποψήφιες εταιρείες και οι μέτοχοι αυτών.
ε. Επίσης προβλέπονται ποινικά κωλύματα για ιδιοκτήτες και εκπροσώπους των ανωνύμων εταιρειών που υποβάλλουν υποψηφιότητα καθώς και ασυμβίβαστα με συμμετοχή σε έρευνες μετρήσεων ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και διαφημιστικές επιχειρήσεις.
στ. Απαιτείται η τήρηση προϋποθέσεων τεχνικής και προγραμματικής πληρότητας από τους υποψήφιους τηλεοπτικούς σταθμούς.
ζ. Διασφαλίζονται θέσεις εργασίας με καθορισμό ελαχίστων ορίων απασχολούμενου προσωπικού των υποψηφίων ανά κατηγορία:
- 400 άτομα για τους εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα
- 50 άτομα για εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού χαρακτήρα
- 20 άτομα για τους περιφερειακής εμβέλειας
Οι εργαζόμενοι θα είναι πλήρους απασχόλησης σε θέσεις δημοσιογράφων, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού, σύμφωνα με τους όρους της οικείας εργατικής και κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας.
* Θα απαιτείται ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα υποψηφίων, μετόχων και νομίμων εκπροσώπων καθώς και τραπεζική ενημερότητα για την ομαλή εξυπηρέτηση των δανείων τους.
* Η τιμή εκκίνησης στη δημοπρασία για την κατηγορία κάθε άδειας θα καθορισθεί από τον υπουργό Επικρατείας, μετά από απλή γνωμοδότηση από το ΕΣΡ. Πριν την ανακήρυξη των υπερθεματιστών για κάθε άδεια θα διενεργείται εκ νέου έλεγχος πόθεν έσχες για την υψηλότερη υποβληθείσα οικονομική προσφορά. Το τίμημα για κάθε χορηγηθείσα άδεια θα καταβάλλεται από τον υπερθεματιστή, μετά την ανακήρυξή του ως αδειούχου, εφάπαξ.
Τηλεοπτικές συχνότητες και ΕΕΤΤ
Το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων, περιλαμβάνει διατάξεις για τις τηλεοπτικές συχνότητες, τη λειτουργία της ΕΡΤ και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Συγκεκριμένα, προβλέπει:* Τη σύσταση θυγατρικής εταιρείας της ΕΡΤ, μια παράλληλη Digea, η οποία θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς του ψηφιακού τηλεοπτικού σήματος, για λογαριασμό της ΕΡΤ και όποιων άλλων τηλεοπτικών σταθμών επιθυμούν να λάβουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Η ΕΡΤ έτσι, θα γίνει «πάροχος δικτύου».
* Την τροποποίηση διατάξεων που αφορούν τη λειτουργία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), με τρόπο που να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και η διαφάνεια. Αναφερόμενος στον διαγωνισμό της ΕΕΤΤ για τις ψηφιακές συχνότητες, τον φάκελο του οποίου κατέθεσε στον εισαγγελέα, σημείωσε ότι υπήρξε μόνο μία συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία, αυτή της Digea, στην οποία μέτοχοι είναι τα ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου