12 θρυλικά ναυάγια που έχουν μετατραπεί σε τουριστικά αξιοθέατα και μπορείτε να επισκεφτείτε! (φωτό)

Υπάρχουν τρία εκατομμύρια άγνωστα ναυάγια διάσπαρτα στους πυθμένες των ωκεανών σε ολόκληρο τον κόσμο, μερικά από τα οποία είναι χιλιάδων ετών. Ακόμη και τα στοιχεία για τα γνωστά ναυάγια είναι εντυπωσιακά. Για παράδειγμα, η ιστοσελίδα Wrecksite.eu περιέχει καταγραφές περισσότερων από 148.000 ναυαγίων μέχρι σήμερα. Ένας μεγάλος αριθμός ναυαγίων είναι ιστορικά σημαντικά και προστατεύονται από την UNESCO ως υποθαλάσσιες πολιτιστικές κληρονομιές.
Πολλά έχουν εγκαταλειφθεί και παραμένουν βυθισμένα ή προσαραγμένα σε κοντινές παραλίες, μερικές φορές δημιουργώντας ωραίες εικόνες, άλλες φορές πάλι όχι, σαπίζοντας κάτω από την επίδραση της φύσης. Μερικά από αυτά έχουν μετατραπεί σε τουριστικά αξιοθέατα, λόγω των πολλών φωτογραφικών ευκαιριών που προσφέρουν.

Το πιο πρόσφατο ναυάγιο που απέκτησε την περισσότερη προσοχή των μέσων ενημέρωσης ήταν το Costa Concordia που αναποδογύρισε κοντά στο Τζίλιο, στη δυτική ακτή της Ιταλίας, τον Ιανουάριο του 2012. Το ναυαγισμένο πλοίο προσέλκυσε χιλιάδες πρόθυμους τουρίστες στην περιοχή. Οι επιχειρήσεις διάσωσης ξεκίνησαν στα μέσα του 2013 και ολοκληρώθηκαν το περασμένο καλοκαίρι.
Εδώ παρουσιάζουμε μερικά εντυπωσιακά ναυάγια που αξίζει να επισκεφθείτε ενώ είναι ακόμα εκεί:
 
World Discoverer
 
Το MS World Discoverer ήταν ένα κρουαζιερόπλοιο κατασκευασμένο το 1974, που έκανε περιοδικά ταξίδια στις πολικές περιοχές της Ανταρκτικής για να μπορέσουν οι επιβάτες της να παρακολουθήσουν τις κινήσεις των πάγων. Το πλοίο είχε ένα διπλό κύτος που παρείχε προστασία για ήσσονος σημασίας περιστατικά. Αλλά ο βράχος που τρύπησε το κύτος του στις 30 Απρίλη 2000, ήταν ένας μεγάλος αχαρτογράφητος βράχος στις Νήσους του Σολομώντος. Αφού οι επιβάτες απομακρύνθηκαν με ασφάλεια μέσω ενός φερυ, ο καπετάνιος οδήγησε το πλοίο στο Roderick Bay και το προσάραξε με ασφάλεια για να αποφευχθεί η βύθιση. Μέχρι να φτάσουν οι εταιρείες διάσωσης σε αυτό, το πλοίο λεηλατήθηκε από τους ντόπιους. Το World Discoverer εξακολουθεί να βρίσκεται στο Roderick Bay στο νησί Nggela έχοντας μια κλίση 46 μοιρών.
 
Mediterranean Sky
Το Mediterranean Sky αρχικά ονομαζόταν City of York όταν κατασκευάστηκε το 1952 στο Νιουκάσλ της Αγγλίας. Το κρουαζιερόπλοιο αναχώρησε από το Λονδίνο τον Νοέμβριο του 1953, και συνέχισε να προσφέρει τις υπηρεσίες του μέχρις ότου πωλήθηκε το 1971, όταν μετονομάστηκε σε Mediterranean Sky. Το τελευταίο ταξίδι του ήταν τον Αύγουστο του 1996, όταν έπλευσε από το Μπρίντιζι προς την Πάτρα. Λόγω της οικονομικής κατάστασης των εταιρειών, το Mediterranean Sky κατασχέθηκε το 1997, ενώ ήταν στην Πάτρα. Δύο χρόνια αργότερα ρυμουλκήθηκε στην Ελευσίνα, όπου και εγκαταλείφθηκε. Στα τέλη του 2002, το πλοίο άρχισε να μπάζει νερά και άρχισε να γέρνει. Για να σταματήσει η βύθιση του, ρυμουλκήθηκε σε ρηχά νερά και προσαράχθηκε. Τον Ιανουάριο του 2003, το Mediterranean Sky keeled έγειρε στη μια πλευρά της, όπου παραμένει εν αναμονή της μοίρα του.
 
Φ/Γ ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΑΝΝΗΣ
 
Το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΑΝΝΗΣ» ήταν ένα ελληνικό πλοίο μεταφοράς ζάχαρης σκάφος που βυθίστηκε στον ποταμό Clyde της Σκωτίας το 1974 μετά από σύγκρουση με ένα τάνκερ της BP όταν μια σοβαρή θύελλα έπληξε την δυτική ακτή. Το τάνκερ δεν υπέστη καμία ζημία, αλλά αλυσίδες των αγκυρών του τρύπησαν το ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΑΝΝΗΣ επιτρέποντας να εισέλθει νερό σε αυτό. Ο καπετάνιος του «ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΑΝΝΗΣ» προσπάθησε να το προσαράξει στα ρηχά νερά της αμμουδιάς και το κατεύθυνε προς το επιθυμητό σημείο όπου κόλλησε γρήγορα. Το πλοίο έγειρε προς τη μια πλευρά το επόμενο πρωί, και παραμένει εκεί από τότε. Τα περισσότερα, αν όχι όλα εκ των πιο πολύτιμων μετάλλων και των εξαρτημάτων της έχουν αφαιρεθεί από αρχαιοκάπηλους. Παρά το γεγονός ότι το ναυάγιο βρίσκεται σε σχετικά ρηχά νερά δεν υπήρξε ποτέ οποιαδήποτε προσπάθεια να διασωθούν τα υπολείμματα του, καθώς ζητήματα όπως η ιδιοκτησία και η ασφάλιση του δεν επιλύθηκαν ποτέ με ικανοποιητικό τρόπο. Μέσα στα χρόνια το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΑΝΝΗΣ» έχει γίνει σπίτι για τα ψάρια και τα πουλιά. Είναι γνωστό σε πολλούς ντόπιους απλά ως “πλοίο ζάχαρης”.
 
 
SS America
Το SS America ήταν ένα υπερωκεάνιο που κατασκευάστηκε το 1940. Μετά από μια μακρά καριέρα για πάνω από πενήντα χρόνια, το πλοίο πωλήθηκε το 1993 με την πρόθεση να μετασκευαστεί για να γίνει ένα πλοίο-ξενοδοχείο πέντε αστέρων στ’ ανοικτά του Πουκέτ, στην Ταϊλάνδη. Τότε ήταν που μετονομάστηκε σε American Star, αν και ποτέ δεν απέπλευσε με το νέο της όνομα. Το πλοίο ρυμουλκήθηκε από την Ελλάδα προς τον Ατλαντικό για να μετασκευαστεί, αλλά εκατό ημέρες αργότερα το πλοίο μαζί με την ουκρανική ρυμουλκό έπεσαν σε μια καταιγίδα. Οι γραμμές ρυμούλκησης έσπασαν και όλες οι προσπάθειες για να ξαναβάλουν τα σχοινιά ρυμούλκησης έκτακτης ανάγκης αποδείχθηκαν ανεπιτυχείς. Το πλήρωμα του American Star διασώθηκε με ελικόπτερο, αλλά το πλοίο έμεινε αβοήθητο να παραπαίει. Στις 18 Ιανουαρίου, το πλοίο προσάραξε στα ανοικτά της δυτικής ακτής της Φουερτεβεντούρα στις Καναρίους Νήσους. Εντός των πρώτων 48 ωρών από την προσάραξη τα ορμητικά κύματα του Ατλαντικού έσπασαν το πλοίο στα δύο ακριβώς μπροστά από το δεύτερο φουγάρο. Το τμήμα της πρύμνης κατέρρευσε εντελώς στο λιμάνι και βυθίστηκε το 1996, ενώ η πλώρη παρέμεινε άθικτη. Τον Νοέμβριο του 2005, η αριστερή πλευρά της πλώρης κατέρρευσε και το κύτος άρχισε να σπάει. Μέχρι το 2007 το σύνολο του πλοίου είχε καταρρεύσει και πέσει στη θάλασσα. Από τότε και το λίγο που είχε παραμείνει άρχισε σιγά-σιγά να εξαφανίζεται κάτω από τα κύματα. Από τον Μάρτιο του 2013, το ναυάγιο είναι ορατό μόνο όποτε έχει άμπωτη.
 
Δημήτριος
Το πλοίο Δημήτριος (παλιότερα ονομαζόταν Klintholm), είναι ένα μικρό, μήκους 67 μέτρων φορτηγό πλοίο που κατασκευάστηκε το 1950, που βρίσκεται προσαραγμένο στην παραλία Βαλτάκι στο Νομό Λακωνίας της Ελλάδας, από τις 23 Δεκέμβρη του 1981. Υπάρχουν πολλές φήμες σχετικά με την προέλευση του πλοίου και το πώς προσάραξε στην παραλία. Οι περισσότεροι αναφέρουν ότι το πλοίο χρησίμευε για τη μεταφορά λαθραίων τσιγάρων μεταξύ της Τουρκίας και της Ιταλίας. Είχε κατασχεθεί από τις λιμενικές αρχές του Γυθείου και στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερο σκόπιμα από το λιμάνι και παρασύρθηκε από τη θάλασσα στην παραλία Βαλτάκι, περίπου 5 χιλιόμετρα από το λιμάνι του Γυθείου. Στη συνέχεια έβαλαν φωτιά για να κρύψουν τα στοιχεία του λαθρεμπορίου τσιγάρων. Ωστόσο, σύμφωνα με ένα βιβλίο που γράφτηκε από τον Επίτιμο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο Χρήστο Ντούνη το πλοίο ήταν να δέσει στο λιμάνι του Γυθείου στις 4 Δεκεμβρίου 1980, ευρισκόμενο σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, επειδή ο καπετάνιος του είχε ανάγκη να νοσηλευτεί σε νοσοκομείο λόγω σοβαρής ασθένειας . Μετά τον ελλιμενισμό του πλοίου, προέκυψαν οικονομικά προβλήματα με το πλήρωμα καθώς και διάφορα προβλήματα με τον κινητήρα, σε συνδυασμό με ασφαλιστικά μέτρα που επιβάλλονταν από διάφορους δανειστές. Το πλήρωμα στη συνέχεια απολύθηκε και το πλοίο έμεινε αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Γυθείου, όπου παρέμεινε μέχρι τον Ιούνιο του 1981, όταν και κηρύχθηκε επικίνδυνο για την ασφάλεια του χώρου. Το πλοίο αποκολλήθηκε από τη θέση του και παρασύρθηκε προς τη θάλασσα πολλές φορές στο παρελθόν πριν προσαράξει στην τρέχουσα θέση του στην παραλία Βαλτάκι. Το πλοίο παραμένει εγκαταλελειμμένο και δεν έχει υπάρξει καμία προσπάθεια για να ανασυρθεί.
 
Ολυμπία
Το Ολυμπία ήταν ένα εμπορικό πλοίο που παρατήθηκε κοντά στην πόλη Κατάπολα, στο νησί της Αμοργού στην Ελλάδα, σύμφωνα με κάποιες διηγήσεις από πειρατές, το 1979, ενώ κατευθυνόταν από την Κύπρο προς την Ελλάδα. Μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια να απομακρυνθεί το πλοίο εκτός του κόλπου, εγκαταλείφθηκε εκεί και μετατράπηκε σ’ έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς του νησιού.
 
BOS 400
Το BOS 400 είναι μια γαλλική φορτηγίδα που προσάραξε στον κόλπο του Μαορί στη Νότια Αφρική, ενώ το ρυμουλκούσε ένα Ρώσικο ρυμουλκό στις 26 Ιουνίου 1994. Το Boss 400 ήταν ο μεγαλύτερος πλωτός γερανός στην Αφρική, όταν τα σχοινιά ρυμούλκησης έσπασαν και έπεσε σε βράχια κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας. Όντας μια φορτηγίδα που δεν είχε δικές της κύριες μηχανές έπρεπε να ρυμουλκηθεί όπου επιχειρούσε ανά τον κόσμο. Το ρώσικο ρυμουλκό είχε ναυλωθεί για να σύρει το BOS 400 από τη Δημοκρατία του Κονγκό στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής. Το σχοινί ρυμούλκησης έσπασε κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας και επέφερε την προσάραξη του πλοίου ανοικτά του Duiker Point κοντά στο Sandy Bay, όπου και βρίσκεται από τότε. Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες ρυμούλκησης, το πλοίο δεν έγινε δυνατό να σωθεί συνολικά αφού οι διασώστες κατάφεραν απλά να ανασύρουν μερικά τμήματα του.
 
La Famille Express
Το ναυάγιο του La Famille Express βρίσκεται έξω από τη νότια θάλασσα του Provo στις νήσους Turks και Caicos, στην Καραϊβική Θάλασσα. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1952 στην Πολωνία και ένα μεγάλο μέρος της ζωής του βρισκόταν στην υπηρεσία του σοβιετικού ναυτικού με το όνομα Fort Shevchenko, μέχρι το 1999, όταν πωλήθηκε και μετονομάστηκε σε La Famille Express. Οι συνθήκες του ναυαγίου δεν έχουν γίνει ξεκάθαρα γνωστές, εκτός από ότι προσάραξε κατά τη διάρκεια του τυφώνα Frances το 2004. Κανείς δεν ανέλαβε τη διάσωση του πλοίου μέχρι στιγμής και πολλά τμήματα του έπεσαν θύματα πλιατσικολόγων. Αυτή τη στιγμή, το πλοίο είναι ένα μεγάλο αξιοθέατο της περιοχής για τους τουρίστες που έρχονται σε αυτήν την περιοχή.
 
HMAS Protector
Το HMAS Protector ήταν ένα μεγάλο επίπεδο σιδερένιο κανονιοφόρο που αγοράστηκε από την κυβέρνηση της Νότιας Αυστραλίας το 1884, με σκοπό την υπεράσπιση της τοπικής ακτογραμμής από πιθανές επιθέσεις στον απόηχο του «ρώσικου τρόμου», το 1870. Έφθασε στην Αδελαΐδα το Σεπτέμβριο του 1884 και υπηρέτησε στη συνέχεια στην “Εξέγερση Boxer” και στους δύο Παγκόσμιους Πολέμους. Τον Ιούλιο του 1943,το Protector επιτάχθηκε για στρατιωτική υπηρεσία από τον αμερικανικό στρατό. Στο δρόμο προς τη Νέα Γουινέα και στ’ ανοιχτά του Gladstone, καταστράφηκε σε μια σύγκρουση με ένα ρυμουλκό και εγκαταλείφθηκε. Το κύτος στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Heron Island στα ανοικτά των ακτών του Queensland και αργότερα βυθίστηκε για να χρησιμεύεσει ως κυματοθραύστης. Τα σκουριασμένα του απομεινάρια είναι ακόμα ορατά μέχρι σήμερα.
 
Ευαγγελία
Το Ευαγγελία ήταν ένα εμπορικό πλοίο, που κατασκευάστηκε από το ίδιο ναυπηγείο που ναυπηγήθηκε ο Τιτανικός, και ξεκίνησε να επιχειρεί την 28η Μαΐου 1942 με την επωνυμία Empire Strength. Αργότερα έγινε γνωστό ως Saxon Star, Redbrook και τελικά Ευαγγελία. Το 1968, κατά τη διάρκεια μιας νύχτας με πυκνή ομίχλη, το Ευαγγελία έπλεε πάρα πολύ κοντά στην ακτογραμμή και προσάραξε κοντά στην ακτή κοντά στο Costinesti. Κάποιοι λένε ότι το Ευαγγελία σκόπιμα ναυάγησε από τον ιδιοκτήτη για να εισπράξει τα χρήματα της ασφάλειας. Η υπόθεση αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια αυτής της καταστροφής, παρ’ όλο που η ομίχλη ήταν πολύ πυκνή, η θάλασσα ήταν απίστευτα ήσυχη καθώς και σχεδόν όλος ο ναυτικός εξοπλισμός λειτουργούσε τέλεια
 
SS Maheno
Το SS Maheno είναι το πιο διάσημο ναυάγιο του Fraser Island, στην Αυστραλία, και έχει μετατραπεί σ’ ένα διάσημο αξιοθέατο. Κατασκευασμένο το 1905, το SS Maheno ήταν ένα από τα πρώτα στροβιλοκίνητα ατμόπλοια. Χρησιμοποιούταν σε ένα τακτικό δρομολόγιο μεταξύ Σίδνεϊ και Όκλαντ μέχρι που ανέλαβε υπηρεσία ως ένα πλοίο-νοσοκομείο στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Α ‘Παγκόσμιου Πολέμου. Το 1935, το ίδιο και το αδελφές του πλοίο με τ’ όνομα Oonah πωλήθηκαν στην Ιαπωνία για παλιοσίδερα. Ενώ ρυμουλκούταν προς την Ιαπωνία, το πλοίο αντιμετώπισε έναν σοβαρό κυκλώνα και το ρυμούρκιο έσπασε. Οι προσπάθειες να ξαναβάλουν το ρυμούρκιο απέτυχαν στην ταραγμένη θάλασσα, και το Maheno, με πλήρωμα οκτώ ανδρών, παρασύρθηκε μακριά και εξαφανίστηκε. Το πλοίο τελικά βρέθηκε 3 ημέρες αργότερα προσαραγμένο στα ανοικτά των ακτών του Fraser Island, ενώ τα μέλη του πληρώματος είχαν στήσει καταυλισμό στην ξηρά. Το πλοίο στη συνέχεια απογυμνώθηκε από τα εξαρτήματα του, ενώ οι προσπάθειες να ανασυρθεί εκ νέου απέτυχαν, και τελικά το ναυάγιο διατέθηκε προς πώληση, αλλά δεν βρήκε αγοραστές. Από τότε, ένα μεγάλο μέρος του πλοίου είτε καταστράφηκε είτε αποσυντέθηκε, και το ορατό απομεινάρι έχει σκουριάσει σε σημαντικό βαθμό.
 
Το Santa Maria ήταν ένα ισπανικό φορτηγό που μετέφερε έναν εντυπωσιακό αριθμό δώρων από την ισπανική κυβέρνηση του Φρανσίσκο Φράνκο για να δοθεί σε εκείνους που τον είχαν υποστηρίξει κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που είχε περάσει η Ισπανία – επί του σκάφους βρίσκονταν σπορ αυτοκίνητα, τρόφιμα, φάρμακα, μηχανές, είδη ένδυσης, ποτά κλπ. Την 1η Σεπτεμβρίου 1968 το πλοίο περνούσε από τα νησιά του Πράσινου Ακρωτηρίου στον δρόμο προς Βραζιλία και Αργεντινή, όταν προσάραξε. Μετά από την ανεπιτυχή προσπάθεια ένα τοπικού ρυμουλκού να διασώσει το πλοίο, εγκαταλείφθηκε εκεί, αφού πρώτα αφαιρέθηκε προσεκτικά όλο το πολύτιμο φορτίο του. Τα συντρίμμια του Santa Maria έχει γίνει από τότε ένα σύμβολο της Μπόα Βίστα και του Πράσινου Ακρωτηρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...