Αμαλία Μεγαπάνου, Άντα Παπανδρέου, Περιστέρα Μπαζιάνα, Νατάσα Καραμανλή, Γεωργία Σαμαρά foto.
Ως πρόλογος, ας μιλήσουμε λίγο για ΑΥΤΟ το φόρεμα. Για το μπορντό, βραδινό κομμάτι που επέλεξε να φορέσει η Πρώτη Κυρία της χώρας στην επίσημη επίσκεψη της στην Κίνα, εκεί όπου και συνοδεύει το σύζυγο της Αλέξη Τσίπρα που επιμένει να απορρίπτει ένα αξεσουάρ που έχει καθιερωθεί όχι όμως στη δική του γκαρνταρόμπα-τη γραβάτα.
Ως πρόλογος, ας μιλήσουμε λίγο για ΑΥΤΟ το φόρεμα. Για το μπορντό, βραδινό κομμάτι που επέλεξε να φορέσει η Πρώτη Κυρία της χώρας στην επίσημη επίσκεψη της στην Κίνα, εκεί όπου και συνοδεύει το σύζυγο της Αλέξη Τσίπρα που επιμένει να απορρίπτει ένα αξεσουάρ που έχει καθιερωθεί όχι όμως στη δική του γκαρνταρόμπα-τη γραβάτα.
Στην εμφάνιση της στην ιστορική πλατεία Τιεν Αν Μεν, στο κτίριο του Λαϊκού Κογκρέσου η Περιστέρα Μπαζιάνα ήταν τολμηρή. Απέναντι στη μονοτονία των δειλών χρωμάτων η Μπαζιάνα επένδυσε στο μπορντό χρώμα της ήρεμης δύναμης.
Σκούρο αλλά ζωντανό, το μπορντό δεν έχει χάσει την αξία του στο ενδυματολογικό χρηματιστήριο γιατί βολεύει. Ταιριάζει στις καστανές, χαρίζει μια διακριτική «βαρύτητα» στις δημόσιες εμφανίσεις και καταφέρνει να «φωτίσει» όποιον ή όποια το επιλέξει ως statement. Γιατί ναι, αυτά που επιλέγουμε να φοράμε, μιλάνε για εμάς.
Ένα σταθερό χρώμα που απαιτεί τη δική του θέση στη γυναικεία γκαρνταρόμπα, το μπορντό είναι ένα χρώμα που κρύβει δύναμη χωρίς να φωνάζει. Δεν είναι επιθετικό όπως το κόκκινο, ούτε αυστηρό όπως το μαύρο. Είναι μια απόχρωση που υπενθυμίζει ότι υπάρχουν πολλά επίπεδα στη σημειολογία του χρώματος.
Τα social media τσίριξαν όταν είδαν την Περιστέρα Μπαζιάνα να χαμογελάει φορώντας ένα κομμάτι με αναφορές στην τάση του lingerie στο χρώμα του κόκκινου κρασιού. Η επιλογή της Πρώτης Κυρίας της Ελλάδας όμως δεν ήταν λάθος per se.
Όπως δεν ήταν ούτε οι προηγούμενες εμφανίσεις της -με εξαίρεση ίσως το φόρεμα που έκανε τον συντάκτη της Vogue, Εdward Barsamian να δώσει στιλιστικές προτάσεις στη σύζυγο του Αλέξη Τσίπρα στην αρχή της έκθεσης της στο φακό. Tότε ο συντάκτης του περιοδικού πρότεινε υψηλό tailoring και μια πλούσια παλέτα από χρώματα κι έντονα prints με κομμάτια από τις Pre-fall 2015 συλλογές οίκων όπως Prada, Marni, Alexander McQueen.
Εάν επιμένει κάποιος να βρει τα λάθη στην εμφάνιση της Μπαζιάνα μπορεί να αρκεστεί στους υπερβολικά εκτεθειμένους ώμους της, την απουσία μιας τσάντας που συνοδεύει ιδανικά μικρά φορέματα και ναι, το βραδινό του χαρακτήρα του -"ίσως και μια τάση να δείχνει περισσότερο θηλυκή από άλλες Πρώτες Κυρίες σε επίσημες εμφανίσεις" σχολιάζει η συνάδελφος δίπλα μου.
Το μπορντό, μίνι φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα θα ήταν καλύτερη επιλογή για μια εμφάνιση κάτω από τα φώτα της νύχτας, όχι εκτεθειμένο στον ήλιο της Τιεν Αν Μεν.
Ωστόσο το διαδίκτυο ενοχλήθηκε κάνοντας αστεία εις βάρος μιας γυναίκας και των στιλιστικών επιλογών της που ξεφεύγουν από τα δεδομένα, όπως κάνει πάντα όταν κάτι μυρίζει διαφορετικότητα.
Η Περιστέρα Μπαζιάνα επιμένει να υπενθυμίζει ότι είναι μια κανονική γυναίκα που δεν θέλει να υποδυθεί κάτι άλλο από τον εαυτό της ακόμη και όταν ο σύζυγος της παραμένει αδιάφορος απέναντι σε αυτό που έγραψε ο Όσκαρ Ουάιλντ στο θεατρικό του, «Μία γυναίκα χωρίς σημασία». «Μια καλοδεμένη γραβάτα είναι το πρώτο σημαντικό βήμα στη ζωή ενός άνδρα» έλεγε ο Βρετανός Δανδής –εις μάτην.
Σκούρο αλλά ζωντανό, το μπορντό δεν έχει χάσει την αξία του στο ενδυματολογικό χρηματιστήριο γιατί βολεύει. Ταιριάζει στις καστανές, χαρίζει μια διακριτική «βαρύτητα» στις δημόσιες εμφανίσεις και καταφέρνει να «φωτίσει» όποιον ή όποια το επιλέξει ως statement. Γιατί ναι, αυτά που επιλέγουμε να φοράμε, μιλάνε για εμάς.
Ένα σταθερό χρώμα που απαιτεί τη δική του θέση στη γυναικεία γκαρνταρόμπα, το μπορντό είναι ένα χρώμα που κρύβει δύναμη χωρίς να φωνάζει. Δεν είναι επιθετικό όπως το κόκκινο, ούτε αυστηρό όπως το μαύρο. Είναι μια απόχρωση που υπενθυμίζει ότι υπάρχουν πολλά επίπεδα στη σημειολογία του χρώματος.
Τα social media τσίριξαν όταν είδαν την Περιστέρα Μπαζιάνα να χαμογελάει φορώντας ένα κομμάτι με αναφορές στην τάση του lingerie στο χρώμα του κόκκινου κρασιού. Η επιλογή της Πρώτης Κυρίας της Ελλάδας όμως δεν ήταν λάθος per se.
Όπως δεν ήταν ούτε οι προηγούμενες εμφανίσεις της -με εξαίρεση ίσως το φόρεμα που έκανε τον συντάκτη της Vogue, Εdward Barsamian να δώσει στιλιστικές προτάσεις στη σύζυγο του Αλέξη Τσίπρα στην αρχή της έκθεσης της στο φακό. Tότε ο συντάκτης του περιοδικού πρότεινε υψηλό tailoring και μια πλούσια παλέτα από χρώματα κι έντονα prints με κομμάτια από τις Pre-fall 2015 συλλογές οίκων όπως Prada, Marni, Alexander McQueen.
Εάν επιμένει κάποιος να βρει τα λάθη στην εμφάνιση της Μπαζιάνα μπορεί να αρκεστεί στους υπερβολικά εκτεθειμένους ώμους της, την απουσία μιας τσάντας που συνοδεύει ιδανικά μικρά φορέματα και ναι, το βραδινό του χαρακτήρα του -"ίσως και μια τάση να δείχνει περισσότερο θηλυκή από άλλες Πρώτες Κυρίες σε επίσημες εμφανίσεις" σχολιάζει η συνάδελφος δίπλα μου.
Το μπορντό, μίνι φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα θα ήταν καλύτερη επιλογή για μια εμφάνιση κάτω από τα φώτα της νύχτας, όχι εκτεθειμένο στον ήλιο της Τιεν Αν Μεν.
Ωστόσο το διαδίκτυο ενοχλήθηκε κάνοντας αστεία εις βάρος μιας γυναίκας και των στιλιστικών επιλογών της που ξεφεύγουν από τα δεδομένα, όπως κάνει πάντα όταν κάτι μυρίζει διαφορετικότητα.
Η Περιστέρα Μπαζιάνα επιμένει να υπενθυμίζει ότι είναι μια κανονική γυναίκα που δεν θέλει να υποδυθεί κάτι άλλο από τον εαυτό της ακόμη και όταν ο σύζυγος της παραμένει αδιάφορος απέναντι σε αυτό που έγραψε ο Όσκαρ Ουάιλντ στο θεατρικό του, «Μία γυναίκα χωρίς σημασία». «Μια καλοδεμένη γραβάτα είναι το πρώτο σημαντικό βήμα στη ζωή ενός άνδρα» έλεγε ο Βρετανός Δανδής –εις μάτην.
Από το βέλο της Ιωάννας Τσάτσου στο μικρό, κόκκινο φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα
Υπάρχουν πολλοί που νοσταλγούν την επισημότητα άλλων εποχών. Ναι, η σνομπ, αμακιγιάριστη γοητεία της Ιωάννας Τσάτσου (της αδελφής του Γιώργου Σεφέρη και σύζυγος του Κωνσταντίνου Τσάτσου)
ταίριαζε στις εποχές που οι γυναίκες της καλής κοινωνίας φορούσαν
σκούρα ρούχα με τρεις σειρές πέρλες που στόλιζαν τον γυμνό λαιμό τους
και κάλυπταν τους ώμους τους με γούνες από αστρακάν. Το ίδιο ισχύει και
για τις επόμενες Πρώτες Κυρίες της Ελλάδας.
Τη δωρική Ντίνα Αβέρωφ που δεν μίλαγε ποτέ σε κανέναν όταν δεν τον γνώριζε προσωπικά οχυρωμένη πίσω από τις αυστηρές γωνίες του προσώπου της. Την πιο χαλαρή Λένα Ράλλη που είχε αδυναμία στα φορέματα από ακριβό μετάξι που τόνιζαν το γαλάζιο των ματιών της. Την υπέρκομψη Αμαλία Κανελλοπούλου Μεγαπάνου που δίκαια θεωρείται η κομψότερη γυναίκα που στάθηκε ποτέ δίπλα από έναν ισχυρό Έλληνα πολιτικό, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Μετά τα 80s η εικόνα της Πρώτης Κυρίας αλλάζει δραστικά – προφανώς γιατί η χώρα ζει την εποχή της Αλλαγής.
Η Μαργαρίτα Τσαντ Παπανδρέου ποτέ δεν κατάφερε να αποβάλει την Αμερική από επάνω της. Η Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου έφερε κάτι από Δυναστεία στην πολιτική με τις τολμηρές βάτες και τα αεράτα χτενίσματα της.
Η Μαρίκα Μητσοτάκη δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τις εντυπώσεις γνωρίζοντας ότι το φαίνεσθαι είναι κατά πολύ λιγότερο σημαντικό από την ουσία, η Φρόσω Σαρτζετάκη προκαλούσε τις κοσμικές πένες με τις συχνά απρόσμενες επιλογές της που αμφισβητήθηκαν πολλάκις, η Λόλα Ρίτσου-Ζολώτα υπενθύμιζε την παιδεία της με κλασικά ταγέρ οίκων μόδας που διασκέδαζε με διακριτικά αξεσουάρ (ναι, οι γνωστές πέρλες), η Δάφνη Σημίτη ήταν αυστηρή, η Νατάσα Παζαΐτη-Καραμανλή δεν ρίσκαρε όσο θα μπορούσε, κάτι που δεν έκαναν ούτε οι διακριτικές στις εμφανίσεις τους Άντα Παπανδρέου και Γεωργία Σαμαρά που άφησαν τους συζύγους τους να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να διεκδικούν εντυπώσεις.
Μια στάση που η Περιστέρα Μπαζιάνα θέλησε να ανατρέψει φορώντας ένα βραδινό φόρεμα όταν ο ήλιος δεν έχει δύσει ακόμη.
πηγηΤη δωρική Ντίνα Αβέρωφ που δεν μίλαγε ποτέ σε κανέναν όταν δεν τον γνώριζε προσωπικά οχυρωμένη πίσω από τις αυστηρές γωνίες του προσώπου της. Την πιο χαλαρή Λένα Ράλλη που είχε αδυναμία στα φορέματα από ακριβό μετάξι που τόνιζαν το γαλάζιο των ματιών της. Την υπέρκομψη Αμαλία Κανελλοπούλου Μεγαπάνου που δίκαια θεωρείται η κομψότερη γυναίκα που στάθηκε ποτέ δίπλα από έναν ισχυρό Έλληνα πολιτικό, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Μετά τα 80s η εικόνα της Πρώτης Κυρίας αλλάζει δραστικά – προφανώς γιατί η χώρα ζει την εποχή της Αλλαγής.
Η Μαργαρίτα Τσαντ Παπανδρέου ποτέ δεν κατάφερε να αποβάλει την Αμερική από επάνω της. Η Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου έφερε κάτι από Δυναστεία στην πολιτική με τις τολμηρές βάτες και τα αεράτα χτενίσματα της.
Η Μαρίκα Μητσοτάκη δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τις εντυπώσεις γνωρίζοντας ότι το φαίνεσθαι είναι κατά πολύ λιγότερο σημαντικό από την ουσία, η Φρόσω Σαρτζετάκη προκαλούσε τις κοσμικές πένες με τις συχνά απρόσμενες επιλογές της που αμφισβητήθηκαν πολλάκις, η Λόλα Ρίτσου-Ζολώτα υπενθύμιζε την παιδεία της με κλασικά ταγέρ οίκων μόδας που διασκέδαζε με διακριτικά αξεσουάρ (ναι, οι γνωστές πέρλες), η Δάφνη Σημίτη ήταν αυστηρή, η Νατάσα Παζαΐτη-Καραμανλή δεν ρίσκαρε όσο θα μπορούσε, κάτι που δεν έκαναν ούτε οι διακριτικές στις εμφανίσεις τους Άντα Παπανδρέου και Γεωργία Σαμαρά που άφησαν τους συζύγους τους να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να διεκδικούν εντυπώσεις.
Μια στάση που η Περιστέρα Μπαζιάνα θέλησε να ανατρέψει φορώντας ένα βραδινό φόρεμα όταν ο ήλιος δεν έχει δύσει ακόμη.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου