Σε
έξαρση βρίσκεται πάλι η απάτη με την «κλοπή της μάνικας» και ήδη οι
πρώτοι έλεγχοι που ξεκίνησε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης
εντόπισαν ένα στα τρία πρατήρια να έχουν πειράξει τις αντλίες καυσίμων,
αδειάζοντας από 5% έως και 11% τα ρεζερβουάρ των οχημάτων και τις τσέπες
των οδηγών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», η διεύθυνση Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας εδώ κι έναν μήνα ενεργοποίησε εκ νέου τις εφόδους σε βενζινάδικα με τη χρήση του «μυστικού αυτοκινήτου». Αυτό διαθέτει κρυφό εξοπλισμό, ειδικό ρεζερβουάρ, και έχει τη δυνατότητα να μετρά τις πραγματικές ποσότητες των λίτρων που φεύγουν από τα στόμια των αντλιών.
Ήδη οι πρώτοι έλεγχοι έχουν γίνει σε βενζινάδικα στον Κορυδαλλό, τον Ταύρο, στο Κερατσίνι και τη Νίκαια όπου υπήρχαν καταγγελίες.
Οι αποκλίσεις στις αντλίες κυμαίνονται από το 5% και έφταναν στο 11%.Με πιο απλά λόγια, στα 50 λίτρα αμόλυβδης με τιμή 1,43 ευρώ το λίτρο, ο οδηγός χάνει από 3,5 έως 8 ευρώ. Ή σε σχέση με την τιμή της αμόλυβδης η κλοπή κυμαίνεται από 7 έως και 15 λεπτά το λίτρο. Τα "μαύρα" κέρδη για τον επιτήδει οβενζινοπώλη είναι πολλαπλάσια αν αναλογιστεί κανείς το με΄γεθος των ποσοτήτων που παρέχει με αυτόν τον τρόπο σε μια μέρα. Υπολογισμοί που κάνουν οι άνθρωποι της αγοράς θέλουν ένα πρατήριο να πουλά ημερησίως 5.000 λίτρα. Αυτό σημαίνει ότι σε μια μέρα το αφορολόγητο κέρδος του ιδιοκτήτη που έχει πειράξει τις αντλίες είναι από 350 έως 750 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας αν και το υπουργείο Ανάπτυξης κίνησε τις διαδικασίες αφαίρεσης των αδειών λειτουργίας, οι επιτήδειοι μέσα από "παραθυράκια" της νομοθεσίας ανοίγουν ξανά τα πρατήρια με άλλη επωνυμία, ενώ δεν διστάζουν να αφαιρέσουν από τις δεσμευμένες για έλεγχο αντλίες τα ενοχοποιητικά στοιχεία, δηλαδή τους μηχανισμούς που παρεμβαίνουν για να κλέβουν τους οδηγούς.
Η αντίδραση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος
Να επιβληθεί η εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων εισροών- εκροών και λογιστικής και γεωγραφικής διακίνησης καυσίμων, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα στάδια, ώστε ούτε μια σταγόνα καυσίμου να μη βρίσκεται εκτός ελέγχου και στους κατά σύστημα παραβάτες να επιβάλλεται το οριστικό κλείσιμο του πρατηρίου, χωρίς να είναι δυνατή η επαναλειτουργία ζητά η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος.
Η ΟΒΕ κάνει λόγο για διάτρητο και αποσπασματικό σύστημα ελέγχων στην αγορά καυσίμων, που δεν μπορεί να συλλάβει όλη την παραβατικότητα. Τονίζει ακόμη ότι ο τρόπος έλεγχου «στην ουσία απαξιώνει και υποτιμά τα συστήματα εισροών - εκροών, των οποίων επωμίσθηκε το κόστος ο κλάδος χωρίς καμία επιδότηση μέχρι τώρα, και τα οποία δεν ελέγχονται με αξιόπιστο και ολοκληρωμένο τρόπο».
«Αποσπασματικοί έλεγχοι μπορεί να ικανοποιούν το αίσθημα του καταναλωτή, αλλά στην ουσία αναβάλλουν τη λύση του προβλήματος. Δεν είμαστε αντίθετοι με αυτούς, αλλά γνωρίζουμε ότι δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα», καταλήγει η ΟΒΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», η διεύθυνση Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας εδώ κι έναν μήνα ενεργοποίησε εκ νέου τις εφόδους σε βενζινάδικα με τη χρήση του «μυστικού αυτοκινήτου». Αυτό διαθέτει κρυφό εξοπλισμό, ειδικό ρεζερβουάρ, και έχει τη δυνατότητα να μετρά τις πραγματικές ποσότητες των λίτρων που φεύγουν από τα στόμια των αντλιών.
Ήδη οι πρώτοι έλεγχοι έχουν γίνει σε βενζινάδικα στον Κορυδαλλό, τον Ταύρο, στο Κερατσίνι και τη Νίκαια όπου υπήρχαν καταγγελίες.
Οι αποκλίσεις στις αντλίες κυμαίνονται από το 5% και έφταναν στο 11%.Με πιο απλά λόγια, στα 50 λίτρα αμόλυβδης με τιμή 1,43 ευρώ το λίτρο, ο οδηγός χάνει από 3,5 έως 8 ευρώ. Ή σε σχέση με την τιμή της αμόλυβδης η κλοπή κυμαίνεται από 7 έως και 15 λεπτά το λίτρο. Τα "μαύρα" κέρδη για τον επιτήδει οβενζινοπώλη είναι πολλαπλάσια αν αναλογιστεί κανείς το με΄γεθος των ποσοτήτων που παρέχει με αυτόν τον τρόπο σε μια μέρα. Υπολογισμοί που κάνουν οι άνθρωποι της αγοράς θέλουν ένα πρατήριο να πουλά ημερησίως 5.000 λίτρα. Αυτό σημαίνει ότι σε μια μέρα το αφορολόγητο κέρδος του ιδιοκτήτη που έχει πειράξει τις αντλίες είναι από 350 έως 750 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας αν και το υπουργείο Ανάπτυξης κίνησε τις διαδικασίες αφαίρεσης των αδειών λειτουργίας, οι επιτήδειοι μέσα από "παραθυράκια" της νομοθεσίας ανοίγουν ξανά τα πρατήρια με άλλη επωνυμία, ενώ δεν διστάζουν να αφαιρέσουν από τις δεσμευμένες για έλεγχο αντλίες τα ενοχοποιητικά στοιχεία, δηλαδή τους μηχανισμούς που παρεμβαίνουν για να κλέβουν τους οδηγούς.
Η αντίδραση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος
Να επιβληθεί η εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων εισροών- εκροών και λογιστικής και γεωγραφικής διακίνησης καυσίμων, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα στάδια, ώστε ούτε μια σταγόνα καυσίμου να μη βρίσκεται εκτός ελέγχου και στους κατά σύστημα παραβάτες να επιβάλλεται το οριστικό κλείσιμο του πρατηρίου, χωρίς να είναι δυνατή η επαναλειτουργία ζητά η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος.
Η ΟΒΕ κάνει λόγο για διάτρητο και αποσπασματικό σύστημα ελέγχων στην αγορά καυσίμων, που δεν μπορεί να συλλάβει όλη την παραβατικότητα. Τονίζει ακόμη ότι ο τρόπος έλεγχου «στην ουσία απαξιώνει και υποτιμά τα συστήματα εισροών - εκροών, των οποίων επωμίσθηκε το κόστος ο κλάδος χωρίς καμία επιδότηση μέχρι τώρα, και τα οποία δεν ελέγχονται με αξιόπιστο και ολοκληρωμένο τρόπο».
«Αποσπασματικοί έλεγχοι μπορεί να ικανοποιούν το αίσθημα του καταναλωτή, αλλά στην ουσία αναβάλλουν τη λύση του προβλήματος. Δεν είμαστε αντίθετοι με αυτούς, αλλά γνωρίζουμε ότι δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα», καταλήγει η ΟΒΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου