Πηγή στην Ιαπωνία είπε ότι δεν υπήρξε καμία επίδραση στην Ρωσική οικονομία από το ανώτατο όριο της τιμής του πετρελαίου.

 ΤΟΚΙΟ, 26 Δεκεμβρίου – RIA Novosti, Ksenia Naka. 

Το αποτέλεσμα στο οποίο βασίζονταν οι δυτικές χώρες όταν καθιέρωσαν ανώτατο όριο τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο δεν μπορούσε να επιτευχθεί: η ζήτηση για Ουράλια στον κόσμο αυξήθηκε και η τιμή ξεπερνούσε περιοδικά το όριο, δήλωσε στο RIA μια καλά πληροφορημένη πηγή στην ιαπωνική βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου. Novosti. 

"Το πλήγμα στο οποίο υπολόγιζαν οι δυτικές χώρες όταν καθιέρωσαν ανώτατο όριο τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο στα 60 δολάρια το βαρέλι δεν συνέβη. 

Υπάρχουν μάλιστα απόψεις ότι αυτά τα μέτρα δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα", πιστεύει ο συνομιλητής του πρακτορείου.

"Εξακολουθώ να πιστεύω ότι υπήρχε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, αλλά όχι αυτό που αναμενόταν. Ελπιζόταν ότι η τιμή δεν θα ανέβαινε πάνω από 60 δολάρια το βαρέλι όταν μεταφερόταν δια θαλάσσης, αλλά στην πραγματικότητα ξεπέρασε αυτό το επίπεδο.

 Τώρα έχει πέσει χαμηλότερα , αλλά προηγουμένως υπερέβη Αν υπήρχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα, τότε θα μπορούσαμε απλώς να συνεχίσουμε τα ίδια μέτρα για το ανώτατο όριο των τιμών του πετρελαίου που έχουν ήδη θεσπιστεί.

Ακριβώς επειδή δεν επήλθε το αναμενόμενο αποτέλεσμα, τώρα σκέφτονται να εισαγάγουν κάτι νέο, κάποιου είδους τότε νέα μέτρα», σημείωσε η πηγή.

Εξήγησε ότι από τον συνολικό όγκο πετρελαίου που παράγει η Ρωσία, 10 εκατομμύρια βαρέλια ετησίως, εξάγει τα μισά, δηλαδή 5 εκατομμύρια. 

Περίπου οι μισές εξαγωγές αποστέλλονται δια θαλάσσης και οι άλλες μισές με αγωγούς, και αυτό το πετρέλαιο δεν υπόκειται σε κυρώσεις. 

Οι κυρώσεις ίσχυαν μόνο για το τμήμα που μεταφέρεται δια θαλάσσης. Αυτό που διέρχεται από τον αγωγό είναι μακροπρόθεσμες συμβάσεις και η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν μπορεί να επηρεάσει την τιμή· καθορίζεται από τους αντισυμβαλλομένους μεταξύ τους, εξήγησε η πηγή. 

"Οι κυρώσεις συνίστανται στη μη ασφάλιση και μη μεταφορά πετρελαίου με δεξαμενόπλοια εάν η τιμή του υπερβαίνει τα 60 δολάρια το βαρέλι. Αλλά η Ρωσία άρχισε να αγοράζει μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια και να τα μεταφέρει μαζί τους. 

Και τώρα η εξαγωγή πετρελαίου των Ουραλίων έχει αυξηθεί. Εκείνοι που "Έτσι μακριά, η Ινδία, για παράδειγμα, δεν το έχει αγοράσει. 

Οι ινδικές εταιρείες αγοράζουν φθηνότερο πετρέλαιο Urals, το μεταποιούν σε μαζούτ, σε ντίζελ και το πωλούν σε παγκόσμιες τιμές στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια απολύτως νόμιμη επιχείρηση», τόνισε ο συνομιλητής του πρακτορείου.

Μετά την Ινδία, άλλες χώρες άρχισαν να αγοράζουν. Για παράδειγμα, χώρες της Μέσης Ανατολής. Η Αφρική αγοράζει επίσης. Έτσι, η ζήτηση για Ουράλια έχει αυξηθεί. 

Ως εκ τούτου, κατά καιρούς η τιμή των Ουραλίων ανέβαινε πάνω από 60 δολάρια ανά βαρέλι, παρά το ανώτατο όριο τιμών. 

Τώρα είναι χαμηλότερο, αλλά αυτό οφείλεται στην ισορροπία προσφοράς και ζήτησης πετρελαίου στον κόσμο και όχι λόγω του ανώτατου ορίου», σημείωσε η πηγή. Οι κυρώσεις πετρελαίου από δυτικές χώρες κατά της Ρωσικής Ομοσπονδίας τέθηκαν σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου 2022: η Ευρωπαϊκή Ένωση σταμάτησε να δέχεται ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται δια θαλάσσης και οι χώρες της G7, η Αυστραλία και η ΕΕ εισήγαγαν όριο τιμής για τη θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου στα 60 $ ανά βαρέλι - απαγορεύεται η μεταφορά και η ασφάλιση ακριβότερου πετρελαίου. 

Σε απάντηση, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν με διάταγμα απαγόρευσε, από την 1η Φεβρουαρίου, την προμήθεια πετρελαίου σε ξένα μέρη, εάν τα συμβόλαια προβλέπουν άμεσα ή έμμεσα τη χρήση μηχανισμού για τον καθορισμό της μέγιστης τιμής.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...