Πρωτοφανής εξέλιξη - Η Ελλάδα ζήτησε άδεια από την Τουρκία για Ανατολική Μεσόγειο - Μεγάλη η υπαναχώρηση της Αθήνας

 Για ιστορική υποχώρηση της Ελλάδας στο ζήτημα της υφαλοκρηπίδας και των θαλασσίων ζωνών κάνουν λόγο με σειρά δημοσιευμάτων τους τα τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης, στον απόηχο της κρίσης του «Ievoli Relume».

Υπενθυμίζεται πως το υπό ιταλικής σημαίας πλοίο πραγματοποίησε έρευνες για τη μελλοντική εγκατάσταση υποβρυχίων καλωδίων του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου (Great Sea Interconnector-GSI).
Εις «απάντησιν» η Τουρκία έβγαλε ανοιχτά της Κάσου πέντε πολεμικά πλοία.
Η Ελλάδα απάντησε με μια φρεγάτα και μια κανονιοφόρο, αλλά και με… διπλωματικές επαφές, που -όπως αποδεικνύεται από τις εξελίξεις- δεν την ωφέλησαν.
Κι αυτό διότι το «Ievoli Relume» διέκοψε τις εργασίες του από το βράδυ της Τρίτης και επιστρέφει στην Κρήτη, συνοδεία της ελληνικής κανονιοφόρου «Αήττητος». Υπενθυμίζεται ότι βάσει και της τελευταίας NAVTEX (718/24) του σταθμού Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, οι έρευνες του ιταλικού πλοίου θα ολοκληρώνονταν απόψε στις 9 το βράδυ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εφημερίδα Turkiye, όταν «η Αθήνα, που ενεργούσε παρανόμως, ήρθε αντιμέτωπη με το τουρκικό πολεμικό ναυτικό, υποτάχθηκε στην Τουρκία».
Κατόπιν, «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ζήτησε άδεια από την Τουρκία για να συνεχιστούν οι έρευνες του ιταλικού πλοίου «Ievoli Relume» στην Ανατολική Μεσόγειο».
«Η Ελλάδα, που προσπάθησε με κάθε τρόπο να κάνει τον κόσμο να αποδεχθεί τον ισχυρισμό της ότι η υφαλοκρηπίδα της στο Αιγαίο Πέλαγος είναι 12 μίλια, αντιμετώπισε μια απροσδόκητη κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η Ελλάδα, που ήθελε να συνεργαστεί παράνομα με την Ιταλία στην Περιοχή Θαλάσσιας Δικαιοδοσίας της Τουρκίας, αναγκάστηκε να ζητήσει άδεια από την Άγκυρα, όταν βρήκε μπροστά της το τουρκικό ναυτικό.
Η Αθήνα, που δεν αποδέχτηκε τη θαλάσσια δικαιοδοσία της Τουρκίας και ενήργησε ενάντια στους διεθνείς νόμους στο Αιγαίο, αναγκάστηκε να αναγνωρίσει τη θαλάσσια δικαιοδοσία της Τουρκίας με την άδεια που της δόθηκε.
Πηγές του (τουρκικού) υπουργείου Εθνικής Άμυνας ανέφεραν, σχετικά με το πλοίο με ιταλική σημαία, “Στις 22 Ιουλίου, το εν λόγω πλοίο ειδοποιήθηκε να μην εισέλθει στη θαλάσσια δικαιοδοσία μας και εμποδίστηκε από τα πλοία μας.
Ως αποτέλεσμα του συντονισμού που έγινε αργότερα, δόθηκε “άδεια” να εκτελέσει εργασίες στις καθορισμένες συντεταγμένες και, συνοδευόμενη από πλοία των Ναυτικών μας Δυνάμεων, ολοκλήρωσε τις δραστηριότητές της και εγκατέλειψε την υφαλοκρηπίδα μας» αναφέρει η Turkiye.
dad.JPG
Για ιστορική άδεια από την Άγκυρα στην Αθήνα κάνει λόγο η εφημερίδα Hurriyet, που προσθέτει: «H βραχυπρόθεσμη ένταση με την Ελλάδα στο Αιγαίο έφερε μαζί της ένα ιστορικό βήμα.
Οι ελληνικές αρχές ζήτησαν άδεια από την Άγκυρα για να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες πόντισης καλωδίων.
Το αίτημα άδειας ερμηνεύτηκε ως αποδοχή και αναγνώριση εκ μέρους της Ελλάδας των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας, που καθορίστηκαν από το τουρκολιβυκό σύμφωνο».
Στη συνέχεια, η Hurriyet αναφέρει πως «Παρότι οι σχέσεις μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας εισήλθαν πρόσφατα σε διαδικασία εξομάλυνσης, υπήρξε μια βραχυπρόθεσμη ένταση μεταξύ των δύο χωρών στο Νότιο Αιγαίο αυτή την εβδομάδα».
Αυτό το βήμα της Αθήνας, που σεβάστηκε τις τουρκικές θαλάσσιες δικαιοδοσίες, απέτρεψε την κλιμάκωση της κρίσης μεταξύ των δύο χωρών, συνεχίζει ο αρθρογράφος της τουρκικής εφημερίδας.
δσ_14.JPG
Η Ελλάδα απορρίπτει χωρίς… να διαψεύδει

«Ουδείς "σεβασμός" επεδείχθη ή θα επιδειχθεί στο μέλλον από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στη νομίμως οριοθετημένη ζώνη Ελλάδας - Αιγύπτου, όπως το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας προβλέπει και επιβάλλει». Αυτό αρκέστηκαν να αναφέρουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας αναφορικά με ισχυρισμούς της Άγκυρας.
Υπενθυμίζεται πως η Τουρκία έστειλε στο σημείο που βρισκόταν το ιταλικό πλοίο πέντε πολεμικά πλοία, με βάση την κατατεθειμένη στον ΟΗΕ επιστολή της 18ης Μαρτίου 2020, καθώς υποστηρίζει πως η θαλάσσια περιοχή νότια, ανατολικά και νοτιοδυτικά της Κάσου, βρίσκεται εντός των ορίων της τουρκικής υφαλοκρηπίδας.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή, η Κάσος και η Κάρπαθος καλύπτονται εξ ολοκλήρου από τη Συμφωνία οριοθέτησης Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) που υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2020 μεταξύ Αθηνών και Καΐρου.

www.bankingnews.gr                                                                     

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...