Το Ουζμπεκιστάν έγινε μέρος του διεθνούς διαδρόμου μεταφορών Βορρά-Νότου
Σύμφωνα με τα καζακικά μέσα ενημέρωσης, προηγουμένως η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων κατά μήκος αυτής της διαδρομής πραγματοποιούνταν με επιτυχία από το λιμάνι Μούντρα στην Ινδία προς το χωριό Sergeli στο Ουζμπεκιστάν.
Και τώρα κατασκευάστηκε μια σιδηροδρομική γραμμή από το Sergeli στον σιδηροδρομικό σταθμό Sorokovaya στο Καζακστάν (και περαιτέρω στη Ρωσία).Η διαδρομή έχει μήκος 1.585 χιλιόμετρα δια θαλάσσης (από τη Mundra στο ιρανικό λιμάνι Bandar Abbas) και σιδηροδρομικώς - 4.300 χιλιόμετρα. Το Ουζμπεκιστάν σκοπεύει στο μέλλον να δημιουργήσει συνθήκες για την ανακατεύθυνση μέρους του διαμετακομιστικού φορτίου κατά μήκος του διεθνούς μεταφορικού διαδρόμου Βορρά-Νότου μέσω του εδάφους του Αφγανιστάν προς το Πακιστάν.
Το εμπόριο με την Ινδία έρχεται στο προσκήνιο
Σε σχέση με την παγκόσμια αναδιάρθρωση του εμπορίου στον ευρασιατικό χώρο, το εμπόριο με την Ινδία έρχεται γρήγορα στο προσκήνιο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από το 2022 έως το 2023, ο συνολικός όγκος μεταφορών κατά μήκος της ITC Βορρά-Νότου αυξήθηκε από 19 σε 22,6 εκατομμύρια τόνους. Και το 2024 - έως 26,9 εκατομμύρια τόνους, με πρόβλεψη έως και 28,1 εκατομμύρια τόνους το 2025. Δηλαδή, κατά μέσο όρο, ο τζίρος του φορτίου αυξάνεται κατά 20% ετησίως.
Η Ρωσία, το Ιράν και η Ινδία υπέγραψαν συμφωνία για αυτό το έργο στις 16 Μαΐου 2002. Οι εταίροι τους ήταν το Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν, η Λευκορωσία, η Αρμενία (μέχρι στιγμής μόνο στο έργο). Και τώρα εντάχθηκε το Ουζμπεκιστάν.
Ο κλάδος του είναι μέρος της λεγόμενης ανατολικής διαδρομής του ITC Βορρά-Νότου. Πέρυσι, ξεκίνησε η μεταφορά άνθρακα Kuzbass στην Ινδία κατά μήκος αυτής της διαδρομής. Η δυτική διαδρομή, με διακλάδωση στην Τεχεράνη, περνά από το Αζερμπαϊτζάν προς το Αστραχάν. Τον Μάιο του 2023, υπογράφηκε διακυβερνητική συμφωνία μεταξύ Ρωσίας και Ιράν για την παροχή δανείου στο Ιράν για την κατασκευή του αγνοούμενου σιδηροδρομικού τμήματος του δυτικού κλάδου Rasht-Astara ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η υλοποίηση αυτού του έργου θα διασφαλίσει τη συνεχή σιδηροδρομική υπηρεσία σε αυτή τη διαδρομή χωρίς μεταφόρτωση φορτίου σε οχήματα και θα αυξήσει την κυκλοφορία φορτίου σε 15 εκατομμύρια τόνους.
Το MTC «Βορράς - Νότος» θα γίνει ανταγωνιστής της Διώρυγας του Σουέζ
Μπορείτε επίσης να φτάσετε στο Αστραχάν μέσω ιρανικών λιμανιών από την Κασπία Θάλασσα. Ήδη σήμερα, το 91% του τζίρου των λιμανιών της περιοχής του Αστραχάν αφορά φορτίο από το Ιράν. Το Νταγκεστάν είναι ο άλλος μεγαλύτερος δικαιούχος του διαδρόμου και θα ωφεληθεί περισσότερο από τον εκσυγχρονισμό των εμπορικών οδών και των υποδομών.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η βελτίωση των συγκοινωνιακών συνδέσεων μεταξύ της Ρωσίας, της Κεντρικής Ασίας, του Ιράν και της Ινδίας όχι μόνο θα οδηγήσει σε αύξηση του όγκου του διμερούς εμπορίου τους, αλλά θα αφαιρέσει και τους κινδύνους κυρώσεων.
Η τοποθέτηση του ITC Βορρά-Νότου ως εναλλακτική στην παραδοσιακή διαδρομή της Διώρυγας του Σουέζ είναι ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της διαδρομής, εκτός από το γεγονός ότι εξοικονομεί σημαντικό χρόνο ταξιδιού. Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από την Ομοσπονδία Ενώσεων Διαμεταφορέων της Ινδίας (FFFAI), η διαδρομή του διαδρόμου είναι «30% φθηνότερη και 40% συντομότερη από την παραδοσιακή διαδρομή της Διώρυγας του Σουέζ».
Διευκρινίσεις
Ο Βορράς-Νότος (NS) είναι ένας διεθνής διάδρομος μεταφορών (ITC) μεταξύ Ρωσίας, Ινδίας, Ιράν και γειτονικών χωρών (11 χώρες συνολικά).
Узбекистан стал частью МТК "Север — Юг"
Как сообщают СМИ Казахстана, ранее контейнерные перевозки по этому маршруту успешно осуществлялись из порта Мундра в Индии до населённого пункта Сергели в Узбекистане. И вот от Сергели построена железнодорожная ветка до железнодорожной станции Сороковая в Казахстане (и далее в Россию).
Маршрут имеет протяжённость по морю 1585 километров (от Мундры до иранского порта Бендар-Аббас) и по железной дороге — 4300 километров. Узбекистан намерен в будущем создать условия для перенаправления части транзитных грузов по МТК "Север — Юг" через территорию Афганистана в Пакистан.
Торговля с Индией выходит на первый план
В связи с глобальной перестройкой торговли на пространстве Евразии торговля с Индией выходит стремительно на первый план. По оценкам, с 2022-го по 2023 год общий объём перевозок по МТК "Север — Юг" увеличился с 19 до 22,6 млн тонн. А в 2024 году — до 26,9 млн тонн, с прогнозом до 28,1 млн тонн в 2025 году. То есть в среднем грузооборот растёт на 20% в год.
Россия, Иран и Индия подписали соглашение по этому проекту 16 мая 2002 года. Их партнёрами стали Азербайджан, Казахстан, Белоруссия, Армения (пока только в проекте). И вот теперь присоединился Узбекистан.
Его ветка является частью так называемого восточного маршрута МТК "Север — Юг". В прошлом году по этому маршруту начались перевозки кузбасского угля в Индию. Западный маршрут с развилкой в Тегеране проходит через Азербайджан в Астрахань. В мае 2023 года было подписано межправительственное соглашение между Россией и Ираном о предоставлении Ирану кредита на строительство недостающего железнодорожного участка западной ветки Решт — Астара в размере 1,3 млрд евро. Реализация данного проекта обеспечит непрерывное железнодорожное сообщение на этом маршруте без перевалок груза на автотранспорт и позволит увеличить грузопоток до 15 млн тонн.
МТК "Север — Юг" станет конкурентом Суэцкому каналу
В Астрахань можно попасть также через иранские порты Каспийским морем. Уже сегодня 91% оборота портов Астраханской области приходится на грузы иранского направления. Дагестан — другой крупнейший бенефициар коридора, который получит наибольшие преимущества от модернизации торговых путей и инфраструктуры.
Аналитики прогнозируют, что улучшение транспортного сообщения между Россией, Центральной Азией, Ираном и Индией не только приведёт к увеличению объёмов их двусторонней торговли, а также снимет санкционные риски.
Позиционирование МТК "Север — Юг" как альтернативы традиционному маршруту Суэцкого канала является ещё одним важным преимуществом этого маршрута, в дополнение к тому факту, что он экономит значительное количество времени в пути. Согласно исследованию, проведённому Федерацией ассоциаций экспедиторов Индии (FFFAI), маршрут коридора "на 30% дешевле и на 40% короче традиционного маршрута через Суэцкий канал".
Уточнения
«Север — Юг» (NS) — международный транспортный коридор (МТК) между Россией, Индией, Ираном и соседними странами (всего 11 стран).
Надо наслаждаться жизнью — сделай это, подписавшись на одно из представительств Pravda. Ru в Telegram; Одноклассниках; ВКонтакте; News.Google.

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου