Το Σίτι καλεί πίσω τους Ελληνες εφοπλιστές

Η αγγλική κυβέρνηση θέλει να προσελκύσει εκ νέου το κεφάλαιο που το 2009 έφυγε για άλλους φορολογικούς παραδείσουςΑνοιγμα στους Ελληνες..
εφοπλιστές επιχειρεί να κάνει η αγγλική κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να τους προσελκύσει εκ νέου στο Σίτι του Λονδίνου, αρκετοί από τους οποίους το εγκατέλειψαν προ ετών και επέστρεψαν στην Αθήνα.

Αιτία για το περίπου προ τριετίας κύμα φυγής Ελλήνων εφοπλιστών από το Σίτι ήταν οι αλλαγές που είχε κάνει η κυβέρνηση των Εργατικών στη φορολόγηση των μη μόνιμων κατοίκων της Βρετανίας, των επονομαζομένων non dom.
Οι Βρετανοί όμως θέλοντας ουσιαστικά να εκμεταλλευτούν το βαρύ κλίμα ανάμεσα στις σχέσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με την ελληνική κυβέρνηση, που ξεκίνησε να δημιουργείται με την κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας και τη μετεξέλιξή του αργότερα σε υφυπουργείο, φαίνεται πως επιδιώκουν να πείσουν το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο να επιστρέψει εκεί που ανέκαθεν χτυπούσε... η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας, το Σίτι.
Το Σίτι καλεί πίσω τους Ελληνες εφοπλιστές
Aβεβαιότητα
Αν και τα έσοδα από τη ναυτιλία παραμένουν αφορολόγητα στην Ελλάδα, το διοικητικό χάος στον τομέα της ναυτιλίας, η αβεβαιότητα που κυριαρχεί στη χώρα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, οι αλλεπάλληλες αυξήσεις φορολογίας σε ακίνητα, επενδύσεις, μερίσματα, καθώς και η πρόθεση της κυβέρνησης να συμπεριλάβει στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο την υποχρέωση των φορολογουμένων να δηλώνουν και τα εκτός Ελλάδας περιουσιακά στοιχεία έχουν ωθήσει αρκετούς εφοπλιστές να σκέφτονται την αποχώρησή τους από την Ελλάδα και την επιστροφή τους στη Βρετανία.
Πριν από τρία περίπου χρόνια, το βρετανικό υπουργείο Οικονομικών επεφύλαξε μια δυσάρεστη έκπληξη στους ξένους επιχειρηματίες που διαμένουν και δραστηριοποιούνται στην Αγγλία, αλλά δεν είναι εκεί η μόνιμη κατοικία τους (non dom).
Οι non dom φορολογούνται μόνο για τα έσοδά τους στη Βρετανία και η προηγούμενη κυβέρνηση του Γκόρντον Μπράουν υποχρέωσε όσους διαμένουν πάνω από επτά χρόνια στη χώρα να πληρώνουν το ποσό των 30.000 λιρών, προκειμένου να μην ελέγχονται και να μη φορολογούνται τα έσοδά τους από τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν σε όλο τον κόσμο.
Το μέτρο αυτό είχε οδηγήσει τότε χιλιάδες ξένους επιχειρηματίες -μεταξύ των οποίων και αρκετούς Ελληνες εφοπλιστές και υπαλλήλους ναυτιλιακών εταιρειών- να εγκαταλείψουν την Αγγλία το 2009 και να εγκατασταθούν σε χώρες με ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς.
Δεδομένου όμως ότι οι non dom κάτοικοι της Μεγάλης Βρετανίας συνεισέφεραν στον βρετανικό προϋπολογισμό του 2009 με φόρους ύψους 5,9 δισ. λίρες, η αγγλική κυβέρνηση θέλει να προσελκύσει εκ νέου το κεφάλαιο που εγκατέλειψε το βρετανικό οικονομικό κέντρο για άλλους φορολογικούς παραδείσους.
Το πόσο σημαντική απώλεια είναι τα ελληνικά εφοπλιστικά γραφεία για το Σίτι αποτυπώνεται σε οικονομική έκθεση της χώρας, σύμφωνα με την οποία, πέραν των θέσεων εργασίας που δημιουργούν οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι σχετιζόμενες με αυτές άλλες εταιρείες (ναυλομεσίτες, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές υπηρεσίες), οι Ελληνες εφοπλιστές και τα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών εκτιμάται ότι ξοδεύουν σε ετήσια βάση στην καθημερινή τους ζωή 300 εκατ. λίρες.
Σύμφωνα πάντως με υψηλόβαθμα στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, εκείνο που για τη βρετανική κυβέρνηση δείχνει να αποτελεί βασική προτεραιότητα για την οικονομία είναι η ισχυροποίηση της χρηματαγοράς και η ανάδειξή της στο μεγαλύτερο χρηματιστηριακό κέντρο του κόσμου μετά τη Wall Street.
Πληθώρα εταιρειών
Και για να γίνει αυτό, το Σίτι πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο. Δεν είναι άλλωστε μόνο οι ναυτιλιακές εταιρείες που αναδεικνύουν το Σίτι σε παγκόσμιο κέντρο της ναυτιλίας. Είναι ένα πλέγμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο οποίο εντάσσονται πιστωτικά ιδρύματα, ασφαλιστικοί οργανισμοί, χρηματοοικονομικοί οίκοι, εταιρείες ναυπήγησης, κ.ά.
Ο τομέας της ναυτιλίας άλλωστε έχει σημαντική παρουσία στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και με ελληνικούς εκπροσώπους στο βρετανικό χρηματιστηριακό ταμπλό, όπως η η Goldenport Holdings του Πάρη Δράγνη, η Global Oceanic Carriers του Κρίτωνα Λεντούδη και η Hellenic Carriers της Φωτεινής Καραμανλή.
Στις προθέσεις λοιπόν της βρετανικής κυβέρνησης είναι να δώσει εγγυήσεις. Πρόσφατα, μάλιστα υπήρξε στην αγγλική πρεσβεία στην Αθήνα συνάντηση Ελλήνων εφοπλιστών με τον Αγγλο πρέσβη.
ΔΥΝΑΜΙΚΟ «ΠΑΡΩΝ»
Ο τομέας της ναυτιλίας έχει σημαντική παρουσία στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και με ελληνικούς εκπροσώπους, όπως η Goldenport Holdings, η Global Oceanic Carriers και η Hellenic Carriers
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
nanos@pegasus.gr
CITY OF LONDON
Σημείο αναφοράς μεγάλων εταιρειών
Μεγαλεπήβολα κτίρια, λονδρέζικη αρχιτεκτονική και μοντέρνες κατασκευές, όπου εδρεύουν πολλές από τις μεγαλύτε- ρες επιχειρήσεις του κόσμου. Το Σίτι του Λονδίνου, με τη μακραίωνη Ιστορία, αποτελεί διεθνές οικονομικό κέντρο και σημείο αναφοράς για εταιρείες - σύμβολα του τραπεζικού και χρηματοπιστωτικού τομέα.
Αυτή η οικονομική δύναμη με το ιδιότυπο καθεστώς ήταν η αιτία που ο Βρετανός πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον προτίμησε να μείνει εκτός της ευρωπαϊκής συμφωνίας εάν το αντίτιμο ήταν η θέσπιση κανόνων και ελέγχου.
Μέσα σε ένα τετραγωνικό μίλι συνυπάρχουν 11.000 κάτοικοι και 350.000 εργαζόμενοι που κινούν τα νήματα της παγκόσμιας οικονομίας. Ανάμεσα στα φιλόδοξα στελέχη που κυνηγούν το όνειρο θα συναντήσει κανείς και αρκετούς Ελληνες σε διεθνείς τράπεζες, ναυτιλιακές επιχειρήσεις, χρηματιστηριακά γραφεία ή εταιρείες συμβούλων.
«Στο Λονδίνο δραστηριοποιούνται ελληνικές τράπεζες όπως Αγροτική, Alpha, Πειραιώς, Eurobank , Εθνική και η Marfin -Laiki. Παράλληλα υπάρχει παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων όπως η Coca-Cola μέσω της 3 Ε και εταιρειών υψηλής τεχνολογίας, όπως η Upstream και η Velti. Ορισμένες είναι εισηγμένες στην παράλληλη αγορά του χρηματιστηρίου», λέει ο κ. Ανδρέας Κατεπόδης επικεφαλής στο οικονομικό και εμπορικό τμήμα της ελληνικής πρεσβείας. «Υπάρχει πάντοτε βέβαια και το αμιγώς ναυτιλιακό κομμάτι όπου 60 ελληνικές εταιρείες έχουν έδρα ή γραφεία».
Γ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...