Πλήθος αξιωματικών της τοπικής αστυνομίας, των Καραμπινιέρων, της
ακτοφυλακής και της πυροσβεστικής έχουν συρρεύσει εδώ και πέντε μέρες
στις ακτές του νησιού Τζίλιο συμμετέχοντας στις..
έρευνες για το ναυάγιο
του κρουαζιερόπλοιου Concordia, το οποίο προσέκρουσε την περασμένη
Παρασκευή το βράδυ σε ύφαλο στ' ανοικτά του μικρού ιταλικού νησιού.
Ωστόσο, την δυσκολότερη αποστολή έχουν οι αυτοδύτες της
ακτοφυλακής. Είναι οι «βατραχάνθρωποι» που έπεσαν στα σκοτεινά
χειμωνιάτικα νερά της Μεσογείου με σκοπό να ανασύρουν τα πτώματα των
τουριστών και των μελών του πληρώματος που δεν πρόλαβαν να βγουν από το
πλοίο εγκαίρως και πνίγηκαν την ώρα που αυτό βυθιζόταν αργά. Δώδεκα
άντρες, με επικεφαλής τον Ντανίλο Ντελ Κάρο, βούτηξαν στη θάλασσα και ήδη ανέσυραν τα πρώτα πέντε πτώματα.
«Είναι δύσκολο να περιγράψουμε το πόσο δύσκολος είναι ο προσανατολισμός σε ένα τέτοιο περιβάλλον», λεει σε συνέντευξή του στην βρετανική εφημερίδα «Independent» ο κ. Ντελ Κάρο. Και εξηγεί :«Το
Costa Concordia ειχε πάρει μια κλίση κοντά στις 90 μοίρες, οπότε όταν
μπήκαμε μέσα, όλα τα πράγματα μέσα στο κρουαζιερόπλοιο βρίσκονταν σε μια
λάθος γωνία. Ειχε σκοτάδι κι από παντού εμφανίζονταν καρέκλες,
πολυθρόνες, χαλιά και κουρτίνες, απειλώντας να πέσουν πάνω μας. Έπρεπε
να είμαστε προσεκτικοί στο τι θα συναντούσαμε στην επόμενη στροφή.
Μπορεί να είχαμε δυνατούς φακούς, αλλά και πάλι χρειαζόταν να έχουμε μια
αίσθηση του χώρου».
Οι δώδεκα αυτοδύτες έκαναν τις έρευνες τους σε έξι ομάδες
των δυο ατόμων, τα οποία κολύμπησαν μέσα στα κρύα νερά σε θερμοκρασίες
που μετά βίας έφταναν τους 12 βαθμούς Κελσίου. Για το λογο αυτό η
διάρκεια παραμονής του κάθε δύτη στο νερό δεν υπερβαίνει τα 25 λεπτά,
παρόλο που ο ίδιος ο Ντελ Κάρο, ως επικεφαλής, αναγκάστηκε να μείνει
κάποια στιγμή για σχεδόν μιάμιση ώρα μέσα στο ημιβυθισμένο καράβι.
Κάποια στιγμή η ομάδα κατάφερε κι εντόπισε τους πρώτους νεκρούς του
ναυαγίου που φορούσαν ακόμη τα πορτοκαλί σωσίβιά τους κι επέπλεαν άψυχα
στο νερό σαν κούκλες.
«Το να ανασύρεις ένα πτώμα από τη θάλασσα είναι κάτι που δεν το ξεχνάς ποτέ, όσες φορές κι αν το έχεις ξανακάνει στο παρελθόν», συμπληρώνει ο 42χρονος δύτης-εκπαιδευτής, επισημαίνοντας πως «μαζί
με το δύσκολο κι ανατριχιαστικό έργο της περισυλλογής των πτωμάτων,
πρέπει να προσέχαμε και για τυχόν απότομες κινήσεις του πλοίου. Αν
έπαιρνε μια απότομη κλίση, υπήρχε ο φόβος να μείνουμε κι εμείς
παγιδευμένοι για πάντα εκεί κάτω, χωρίς διέξοδο διαφυγής».
Μέχρι στιγμής 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από το ναυάγιο, ενώ
αγνοείται η τύχη άλλων 20. Σήμερα ξεκίνησαν εκ νέου οι έρευνες για τυχόν
επιζώντες στο μη βυθισμένο τμήμα του κρουαζιερόπλοιου, ενώ
επιταχύνονται οι προετοιμασίες για την άντληση των καυσίμων από τις
δεξαμενές του, ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος της περιβαλλοντικής
καταστροφής.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου