«Ποσειδώνια» 1.800 εκθέτες από 93 χώρες

Στο 16,16% η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου. ΕΝΑΣ από τους κλάδους που μας κάνουν να αισθανόμαστε υπερήφανοι είναι η ναυτιλία. Ο ελληνόκτητος στόλος κατέχει την 1η θέση παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt.

Το 2013, παρά την ύφεση, την υπερπροσφορά χωρητικότητας, την ασταθή ναυλαγορά και τη μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε, τόσο σε χωρητικότητα (dwt) όσο και σε αριθμό πλοίων.
Αν και το τελευταίο διάστημα οι σχέσεις μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και εφοπλιστών περνούν δοκιμασία, εξαιτίας της μετατροπής της εθελούσιας συνεισφοράς, σε υποχρεωτική, κανείς δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει την επιρροή της ναυτιλίας στην εγχώρια οικονομία. Ετσι, το 2013, τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, σε ξένο συνάλλαγμα, ανήλθαν σε 12,089 δισ. ευρώ, με τη ναυτιλία, άμεσα και έμμεσα, να αντιστοιχεί στο 7% του ΑΕΠ.
Σύσσωμη η εγχώρια αλλά και διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα θα δώσει, και αυτή τη φορά, ραντεβού στην έκθεση «Ποσειδώνια», η οποία ανοίγει τις πύλες της αύριο Δευτέρα. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, θα είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία της.
Η συμμετοχή 1.800 εκθετών, από 93 χώρες, και περίπου 19.000 επισκεπτών στα «Ποσειδώνια 2014» υπογραμμίζει τη σημασία που έχει η έκθεση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς αποτελεί καταλύτη για την οριστικοποίηση νέων επενδύσεων, παρουσίαση νέων προϊόντων και συζήτηση θεσμικών και τεχνολογικών εξελίξεων, που επηρεάζουν άμεσα τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα «Ποσειδώνια 2014» θα εγκαινιάσει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Η έκθεση, που θα διεξαχθεί στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan του «Ελ. Βενιζέλος», θα διαρκέσει έως τις 6 Ιουνίου.
«Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι τα φετινά "Ποσειδώνια" θα είναι μεγαλύτερα από ποτέ, γεγονός που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για εμάς», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής των εκθέσεων «Ποσειδώνια».
«Η σημασία των "Ποσειδωνίων" για τη χώρα είναι πολλαπλή, καθώς προβάλλουν μια θετική εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό και παράλληλα συνεισφέρουν περί τα 50 εκατ. ευρώ στην τοπική αλλά και εθνική οικονομία της χώρας», συμπλήρωσε ο κ. Βώκος.
3.669 ποντοπόρα πλοία
Η διεθνής απήχηση των "Ποσειδωνίων" αντανακλά το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια κυριαρχεί στην παγκόσμια ναυτιλία, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί αυτή τη στιγμή 3.669 ποντοπόρα πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 1.000 gt. Η ελληνική ναυτιλία ηγείται παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας το 16,16% του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα εκτοπίσματος και το 46,72% του ευρωπαϊκού στόλου σε ολική χωρητικότητα.
Η συνεχής επέκταση του ελληνικού στόλου και ο ταυτόχρονος εκσυγχρονισμός του έχει ως συνέπεια οι παροχείς ναυτιλιακών προϊόντων και υπηρεσιών, από όλους τους τομείς του κλάδου, να θέλουν να έρθουν σε επαφή με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία δαπάνησε πέρυσι 13 δισ. δολάρια για το νέο ναυπηγικό της πρόγραμμα, επενδύοντας σε περισσότερα από 300 νέα καράβια, κάθε τύπου.
Για το λόγο αυτόν οι παραδοσιακές ναυπηγικές δυνάμεις της Απω Ανατολής θα δώσουν δυναμικό «παρών» αυτή τη χρονιά κατά την οποία σημειώνεται η μεγαλύτερη από ποτέ άλλοτε συμμετοχή ναυπηγείων στα «Ποσειδώνια».
Και δεν είναι οι μόνοι: πάροχοι ναυτιλιακών υπηρεσιών, κατασκευαστές ηλεκτρονικού εξοπλισμού και λογισμικού, προμηθευτές λιπαντικών και ναυτιλιακών καυσίμων, κατασκευαστές μηχανών, νηολόγια και κάθε άμεσος και έμμεσος προμηθευτής της ναυτιλιακής βιομηχανίας θα δώσει το «παρών» στη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση που πραγματοποιείται στην Ελλάδα.
Οι συμμετέχοντες προέρχονται από κάθε γωνιά της γης και φέτος σημειώθηκε 200% αύξηση στις χώρες του Gulf Cooperation Council (GCC), με μεγάλο αριθμό εταιρειών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και το Ομάν να αναζητούν ευκαιρίες επενδύσεων και συνεργασιών στο ελληνικό ναυτιλιακό γίγνεσθαι.
Για ακόμα μία φορά, η μεγαλύτερη εθνική συμμετοχή προέρχεται από την Κίνα και ακολουθούν η Κορέα και η Ιαπωνία, ενώ φέτος το Χονγκ Κονγκ και η Τουρκία επέστρεψαν με εθνικό περίπτερο έπειτα από μακρόχρονη απουσία, και η Γεωργία πραγματοποιεί την παρθενική της εμφάνιση.
Ελληνες Κατασκευαστές
Ιδιαίτερη σημασία έχει και η πρώτη παρουσίαση στα «Ποσειδώνια» του συνδέσμου «Ελληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού Ηφαιστος» (ΗΕΜΕΧΡΟ).
Σκοπός της ΗΕΜΕΧΡΟ είναι η πιστοποίηση και προώθηση ελληνικού ναυτιλιακού εξοπλισμού σε ναυπηγεία του εξωτερικού και ο πρώτος στόχος είναι να μπουν οι Ελληνες κατασκευαστές στη maker list των μεγάλων ναυπηγείων της Κορέας.
Τα «Ποσειδώνια» θα φιλοξενήσουν φέτος δύο εκθέσεις: Η πρώτη παρουσιάζει τη συμβολή των Ελλήνων στις παγκόσμιες ναυπηγήσεις από 1873 έως 2013 και η δεύτερη προβάλλει το έργο της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, ένα έργο που κατασκευάζει ο ΟΛΠ, με τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής και του υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο μετατρέπει έναν παραλιμένιο χώρο σε «γειτονιά Μουσείων», αναβαθμίζοντας το λιμάνι σε κέντρο τουρισμού και πολιτισμού.
«Τα "Ποσειδώνια" προσφέρουν την ευκαιρία ανάδειξης της δυναμικής του ναυτιλιακού κλάδου παγκοσμίως και της συνεχούς ηγετικής θέσης της ελληνικής ναυτιλίας.
Θ. Βενιάμης (Ενωση Εφοπλιστών) Θ. Βενιάμης (Ενωση Εφοπλιστών) Η μακραίωνη ναυτική παράδοση και ναυτοσύνη, συνδυασμένη με προηγμένη τεχνολογία, προσφέρει αειφόρες ναυτιλιακές υπηρεσίες που αναγνωρίζονται διεθνώς.
Καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στο τέλος της μεγαλύτερης δοκιμασίας στη σύγχρονη ιστορία της, τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, η ελληνική ναυτιλία θα μπορούσε να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα οικονομικής ανάκαμψης σε εθνικό επίπεδο, και να συμβάλει στην παγκόσμια ευημερία», επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.
Τα στοιχεία της ελληνικής ναυτιλίας παρέμειναν αρκετά ικανοποιητικά το 2013, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΕ, στα όσα αναφέρει στην Ετήσια Εκθεση για το έτος 2013-14.
Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, το 2013 τα οικονομικά στοιχεία τού υπό ελληνική σημαία στόλου παρέμειναν αρκετά ικανοποιητικά. Παρά την ύφεση, υπερπροσφορά χωρητικότητας, ασταθή ναυλαγορά, μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρηρικότητα (dwt) και σε αριθμό πλοίων.
Το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 802 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) που ισοδυναμούσαν με 41.829.594 gt. Η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς.
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.669 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) με 261,6 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt. Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και τη δεύτερη στην Ευρωπαϊκή Ενωση (σε gt).
Ο ελληνόκτητος στόλος, υπό σημαίες κρατών-μελών της Ε.Ε., αντιπροσωπεύει το 46,72% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt). Επιπροσθέτως, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 18,51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 23,32% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 13,81% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών / παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 371 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 32,6 εκ. dwt.
Από τα πλοία αυτά, 149 είναι δεξαμενόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 18,32% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt) και συμπεριλαμβάνουν 58 δεξαμενόπλοια LNG/LPG που αντιστοιχούν στο 25,94% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και 51 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 14,24% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt).
Επίσης, 169 φορτηγά πλοία που αντιστοιχούν στο 15% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας στην κάθε κατηγορία αντιστοίχως, 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν σε 7,08% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt) και 5 άλλα πλοία.
Βαρβιτσιώτης: Σημαία ποιότητας η γαλανόλευκη
ΣΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ πλεονεκτήματα της ελληνικής σημαίας, αλλά και στην επικείμενη συνεργασία Ελλάδας-Κορέας στον τομέα των ναυπηγήσεων αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στο μήνυμά του, εν όψει των «Ποσειδωνίων».
Τα κυριότερα σημεία του μηνύματος του υπουργού Ναυτιλίας είναι τα εξής:
**«Θέλουμε να αναδείξουμε το θεσμικό πλαίσιο κάτω από το οποίο λειτουργεί η ελληνική σημαία. Η σημαία μας στη ναυτιλία δεν είναι, πλέον, μια σημαία ευκαιρίας. Είναι μία σημαία ποιότητας.
Εχοντας καταφέρει να μειώσουμε δραματικά το μέσο όρο ηλικίας των ελληνικών πλοίων και, έχοντας προσπαθήσει μέσα από τη θεσμική αναδιοργάνωση του υπουργείου, προσφέρουμε σήμερα σοβαρές, γρήγορες, υπεύθυνες και αναγνωρίσιμες παγκοσμίως υπηρεσίες προς τα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία.
**Εχουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με πολλές ξένες αντιπροσωπείες και να εμβαθύνουμε στη σχέση την οποία έχουμε δημιουργήσει και μέσα στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Μέσα στο πλαίσιο της Ευρώπης, ξεκινήσαμε μια πρωτοβουλία ανάμεσα στις ναυτιλιακές χώρες, Ελλάδα-Κύπρος-Μάλτα, η οποία διευρύνθηκε με τη συμμετοχή του Ηνωμένου Βασιλείου, της Δανίας και άλλων χωρών που έχουν ενδιαφέρον στα ναυτιλιακά θέματα, ώστε να σταματήσει πλέον η υφιστάμενη λογική, σε κάποια επίπεδα της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, να κυνηγά την ευρωπαϊκή ναυτιλία. Γι' αυτό το λόγο, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που θα παρουσιάσουμε στα «Ποσειδώνια» και τη «Διακήρυξη των Αθηνών», που αποτελεί την πυξίδα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής πολιτικής, έτσι όπως υιοθετήθηκε πριν από μερικές εβδομάδες στο Συμβούλιο Υπουργών της Αθήνας.
**Μέσα από τις διμερείς επισκέψεις, τις οποίες θα έχουμε όλη την εβδομάδα, θα έχουμε την ευκαιρία να υποδεχτούμε στο υπουργείο Ναυτιλίας, την επόμενη Παρασκευή, το υπουργείο Βιομηχανίας, Ανάπτυξης, Ενέργειας της Κορέας.
Πρόκειται για μία πολύ σοβαρή και σημαντική συνάντηση που έχει στόχο τη δημιουργία ενός πλαισίου για τη διευκόλυνση των εξαγωγών των ελληνικών προϊόντων στα κορεατικά ναυπηγεία.
Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι ότι στα πλοία που χτίζονται στην Κορέα -και δεν μιλάω μόνο για τα ελληνόκτητα πλοία, αλλά για όλα τα πλοία που χτίζονται στην Κορέα- είναι να χρησιμοποιούν υλικά και μηχανήματα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα.
**Ξεκάθαρος στόχος μας είναι να διευρύνουμε τη συμμετοχή της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία. Οπως έχει αναπτυχθεί σήμερα, η ναυτιλία συμμετέχει έμμεσα με 13 δισ. στο εθνικό ΑΕΠ και άμεσα με 6,5 δισ».πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...