Πλήγμα στην αξιοπιστία και εμφανή απόπειρα ασφυκτικής κηδεμονίας του
διαγωνισμού εισαγωγής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης συνιστά η
ενέργεια του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκη να
αποκλείσει από τη διαδικασία τους εκπροσώπους των αντιπολιτευόμενων
πολιτικών κομμάτων, της ΑΔΕΔΥ και της ΚΕΔΕ.
Την ίδια στιγμή, συρρικνώνει τη διάρκεια του διαγωνισμού, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για το αν πρόκειται για αλλαγή με σαφή προσανατολισμό τις ενδεχόμενες εκλογές του Μαρτίου.
Στο ν/σ που κατέθεσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τα "ανοικτά δεδομένα" περιλαμβάνονται ρυθμίσεις και αλλαγές για τον εισαγωγικό διαγωνισμό στην ΕΣΔΑΑ, επιχειρώντας τον περαιτέρω και πλήρη έλεγχο της διαδικασίας. Ειδικότερα, με το άρθρο 17 του ν/σ, καταργείται η συμμετοχή εκπροσώπων της ΑΔΕΔΥ, της ΚΕΔΕ και των πολιτικών κομμάτων στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, παρ' ότι, όπως παραδέχεται αφοπλιστικά το ΥΔΜΗΔ στην αιτιολογική έκθεση, η συμμετοχή τους "ήταν ένα από τα μέτρα που αποσκοπούσαν στη διασφάλιση του αδιάβλητου χαρακτήρα των εξετάσεων εισόδου στη Σχολή"! Το σκεπτικό του αποκλεισμού που παρουσιάζει το υπουργείο συνίσταται αφενός στη συμμετοχή αντισταθμιστικά εκπροσωπών του ΑΣΕΠ και του Συνηγόρου του Πολίτη, και αφετέρου, στο γεγονός ότι η Σχολή λειτουργεί δεκαετίες έχοντας αποδείξει το αδιάβλητο των εξετάσεών της! Επιπλέον, προκαλώντας θυμηδία, επικαλείται το ρευστό, πλέον, πολιτικό σκηνικό με τα πολλά κόμματα στη Βουλή και τις κοινοβουλευτικές ομάδες που ανασυντίθεται, το οποίο μπορεί να προκαλέσει αντίστοιχες ανασυνθέσεις της Επιτροπής Εξετάσεων. Έτσι, χαρακτηρίζει "περιττή πολυτέλεια" τη συμμετοχή των κομμάτων, εννοώντας όμως ως "περιττή πολυτέλεια" τη συμμετοχή των αντιπολιτευόμενων κομμάτων, καθώς η εκπροσώπηση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η ηγεσία του οποίου ορίζεται και ελέγχεται από το εκάστοτε κυβερνών κόμμα, παραμένει!
Πέρα από την καταφανή απόπειρα ασφυκτικής κηδεμόνευσης της διαδικασίας με τον τρόπο αυτό, επιπρόσθετες υπόνοιες για πελατειακές διευθετήσεις γεννά και η συρρίκνωση της χρονικής διάρκειας της διαδικασίας. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν/σ, ο διαγωνισμός θα υλοποιείται σε ένα και μοναδικό στάδιο, με γραπτές εξετάσεις, από το οποίο θα προκύπτει ο τελικός κατάλογος των επιτυχόντων. Με τον τρόπο αυτό καταργούνται τα δύο στάδια, προκαταρκτικό και τελικό, που διεξάγονταν μέχρι σήμερα, όπως επίσης η προφορική εξέταση ενώπιον επιτροπής και η γραπτή και προφορική εξέταση των ξένων γλωσσών. Όπως επισημαίνουν έμπειρα στελέχη της διοίκησης, η απόφαση αυτή δημιουργεί και εύλογα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά της, καθώς δεν συνεισφέρει παρά στη συντόμευσή της. Αν μάλιστα, όπως τονίζουν, σκοπός των ρυθμίσεων ήταν η εξοικονόμηση πόρων, θα μπορούσε να ανατεθεί η κύρια ευθύνη για τον διαγωνισμό στον ΑΣΕΠ, που είναι πιο εξειδικευμένο όργανο.
Η συρρίκνωση λοιπόν αυτή θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό πριν τις εκλογές, που εκτιμάται ότι θα γίνουν το αργότερο τον Μάρτιο, και, φυσικά, να επιλέξει τα δικά της παιδιά, αφού οι διάφορες επιτροπές διεξαγωγής των εξετάσεων θα ελέγχονται πλήρως από το υπουργείο.
Ρεπορτάζ: Νίκος Μορφονιός
Την ίδια στιγμή, συρρικνώνει τη διάρκεια του διαγωνισμού, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για το αν πρόκειται για αλλαγή με σαφή προσανατολισμό τις ενδεχόμενες εκλογές του Μαρτίου.
Στο ν/σ που κατέθεσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τα "ανοικτά δεδομένα" περιλαμβάνονται ρυθμίσεις και αλλαγές για τον εισαγωγικό διαγωνισμό στην ΕΣΔΑΑ, επιχειρώντας τον περαιτέρω και πλήρη έλεγχο της διαδικασίας. Ειδικότερα, με το άρθρο 17 του ν/σ, καταργείται η συμμετοχή εκπροσώπων της ΑΔΕΔΥ, της ΚΕΔΕ και των πολιτικών κομμάτων στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, παρ' ότι, όπως παραδέχεται αφοπλιστικά το ΥΔΜΗΔ στην αιτιολογική έκθεση, η συμμετοχή τους "ήταν ένα από τα μέτρα που αποσκοπούσαν στη διασφάλιση του αδιάβλητου χαρακτήρα των εξετάσεων εισόδου στη Σχολή"! Το σκεπτικό του αποκλεισμού που παρουσιάζει το υπουργείο συνίσταται αφενός στη συμμετοχή αντισταθμιστικά εκπροσωπών του ΑΣΕΠ και του Συνηγόρου του Πολίτη, και αφετέρου, στο γεγονός ότι η Σχολή λειτουργεί δεκαετίες έχοντας αποδείξει το αδιάβλητο των εξετάσεών της! Επιπλέον, προκαλώντας θυμηδία, επικαλείται το ρευστό, πλέον, πολιτικό σκηνικό με τα πολλά κόμματα στη Βουλή και τις κοινοβουλευτικές ομάδες που ανασυντίθεται, το οποίο μπορεί να προκαλέσει αντίστοιχες ανασυνθέσεις της Επιτροπής Εξετάσεων. Έτσι, χαρακτηρίζει "περιττή πολυτέλεια" τη συμμετοχή των κομμάτων, εννοώντας όμως ως "περιττή πολυτέλεια" τη συμμετοχή των αντιπολιτευόμενων κομμάτων, καθώς η εκπροσώπηση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η ηγεσία του οποίου ορίζεται και ελέγχεται από το εκάστοτε κυβερνών κόμμα, παραμένει!
Πέρα από την καταφανή απόπειρα ασφυκτικής κηδεμόνευσης της διαδικασίας με τον τρόπο αυτό, επιπρόσθετες υπόνοιες για πελατειακές διευθετήσεις γεννά και η συρρίκνωση της χρονικής διάρκειας της διαδικασίας. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν/σ, ο διαγωνισμός θα υλοποιείται σε ένα και μοναδικό στάδιο, με γραπτές εξετάσεις, από το οποίο θα προκύπτει ο τελικός κατάλογος των επιτυχόντων. Με τον τρόπο αυτό καταργούνται τα δύο στάδια, προκαταρκτικό και τελικό, που διεξάγονταν μέχρι σήμερα, όπως επίσης η προφορική εξέταση ενώπιον επιτροπής και η γραπτή και προφορική εξέταση των ξένων γλωσσών. Όπως επισημαίνουν έμπειρα στελέχη της διοίκησης, η απόφαση αυτή δημιουργεί και εύλογα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά της, καθώς δεν συνεισφέρει παρά στη συντόμευσή της. Αν μάλιστα, όπως τονίζουν, σκοπός των ρυθμίσεων ήταν η εξοικονόμηση πόρων, θα μπορούσε να ανατεθεί η κύρια ευθύνη για τον διαγωνισμό στον ΑΣΕΠ, που είναι πιο εξειδικευμένο όργανο.
Η συρρίκνωση λοιπόν αυτή θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό πριν τις εκλογές, που εκτιμάται ότι θα γίνουν το αργότερο τον Μάρτιο, και, φυσικά, να επιλέξει τα δικά της παιδιά, αφού οι διάφορες επιτροπές διεξαγωγής των εξετάσεων θα ελέγχονται πλήρως από το υπουργείο.
Ρεπορτάζ: Νίκος Μορφονιός
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου