Για κάθε 1 ευρώ φορολογικών εσόδων από μία ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ
στον τουρισμό εφέτος, μπορεί να χαθούν από 3 έως 6 ευρώ στο ΑΕΠ το 2015
και μετά από μία πενταετία, το 2020, η απώλεια μπορεί να φθάσει και τα
30 ευρώ.
Την ίδια στιγμή, η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού ανέβηκε το 2014, όπως προκύπτει από την επεξεργασία της Review Pro σε 250.000 σχόλια επισκεπτών σε ένα δείγμα περίπου 1.100 ελληνικών ξενοδοχείων, ενώ η μέχρι σήμερα πορεία των κρατήσεων για το 2015 στις τρείς από τις βασικές αγορές για την Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Ρωσία δε δίνει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για το πώς θα κινηθεί το σύνολο του έτους.
Η ανεξάρτητη μελέτη της Ernst & Young για τις επιπτώσεις που θα επιφέρει το ενδεχόμενο διπλασιασμού του ΦΠΑ της διαμονής από το 6,5% στο 13%, που παρουσιάστηκε χθές από το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, στηρίζεται στο υποθετικό σενάριο που υιοθετηθεί το μέτρο από την επόμενη κυβέρνηση. Η μελέτη θα δοθεί προς ενημέρωση σε όλα τα κόμματα και τους εκπροσώπους των δανειστών και υπολογίζει μηδενική επίπτωση ως προς τον εσωτερικό τουρισμό, προκειμένου να λάβει υπόψη το πιο συντηρητικό -ως προς τις συνολικές απώλειες- σενάριο ''δεδομένου ότι οι Ελληνες, ούτως ή άλλως, θα πληρώσουν το ΦΠΑ μέσα στη χώρα τους”.
Από τη μελέτη προκύπτει ότι η συνολική αύξηση εσόδων ΦΠΑ για το ελληνικό Δημόσιο θα ανέλθει έως τα 200 εκατ. ευρώ το 2015 και σε βάθος πενταετίας έως κατά μέγιστο τα 70 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι απώλειες συνολικά του τουριστικού τομέα για τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του μέτρου (το οποίο περιλαμβανόταν στις τελευταίες προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης προς την τροϊκα για την ενίσχυση των δημοσιονομικών εσόδων του 2015) υπολογίζεται από 415 εκατ. ευρώ έως 680 εκατ. ευρώ, ενώ μακροπρόθεσμα, η απώλεια φθάνει από 1 έως 1,7 δισ. ευρώ, επιφέροντας συνολική επίπτωση έως μείον 1,4% του ΑΕΠ ή έως μείον 3 δισ. ευρώ. Όσον αφορά στις θέσεις απασχόλησης (μετρημένες σε ισοδύναμες θέσεις πλήρους απασχόλησης), οι απώλειες που θα προκύψουν υπολογίζονται από 18.500 έως 30.000 για το πρώτο χρόνο εφαρμογής του μέτρου, ενώ σε βάθος πενταετίας το 2020 από 44.000 έως 73.000 θέσεις. Μόνο για τον ξενοδοχειακό τομέα, την πρώτη χρονιά τα ελληνικά ξενοδοχεία θα έχουν απώλεια εσόδων από 290- 400 εκατ. ευρώ και μακροπρόθεσμα από 700 έως 1,2 δισ. ευρώ έως το 2020.
Σημειωτέον ότι, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, οι απώλειες στο ΑΕΠ δεν περιλαμβάνουν τυχόν απώλειες για το ελληνικό Δημόσιο από ασφαλιστικές εισφορές ή καταβολή επιδομάτων ανεργείας, ενώ μεγάλη είναι και η απώλεια ως προς τις διανυκτερεύσεις: Υπολογίζεται ότι θα χαθούν από 4- 6 εκατ. διανυκτερεύσεις την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου και από 9- 15 εκατ. διανυκτερεύσεις το 2020, σε ένα σύνολο στη χώρα 160 εκατ. διανυκτερεύσεων. Επιπλέον, η συνολική απώλεια στο ΑΕΠ, σωρευτικά, από το 2015 έως το 2020 εκτιμάται από 8,7 εως 14 δισ. ευρώ.
Η ανταγωνιστικότητα
Ως προς τo value for money ή τη σχέση ποιότητας- τιμής του ελληνικού τουρισμού ο κ. Ανδρεάδης ανέφερε ότι όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Review Pro, είναι τις πιο πολλές φορές, υψηλότερο των ανταγωνίστριων χωρών και μάλιστα δείχνουν πολύ υψηλότερη ικανοποίηση στα δημοφιλή ελληνικά ''προϊόντα'' (βλ. Μύκονο, Σαντορίνη κ.τ.λ.). “Ο βαθμός ικανοποίησης στα ελληνικά ξενοδοχεία σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες είναι δύο μονάδες πιο πάνω και προκύπτει μία πολύ μικρή υποβάθμιση της ανταγωνιστικότητάς μας στους πρώτους μήνες του 2014 λόγω της μεγάλης αύξησης στην τουριστική κίνηση: Για παράδειγμα, ορισμένα ξενοδοχεία σε δημοφιλείς προορισμούς του 2014 δεν ήταν έτοιμα να δεχθούν τόσο μεγάλο αριθμό επισκεπτών, με αποτέλεσμα οι πελάτες να έχουν περάσει χαμηλότερες βαθμολογίες, οι οποίες όμως στη συνέχεια βελτιώθηκαν λόγω των καλύτερων υπηρεσιών”.
Η πορεία των κρατήσεων
Ως προς την πορεία των κρατήσεων για το 2015, όσον αφορά ειδικά τη βρετανική αγορά, που ξεκίνησε να κινείται πρώτη, υπήρξε έντονη αύξηση έως και το Νοέμβριο, το Δεκέμβριο υπήρξε επιβράδυνση και τώρα πλέον η κίνηση διαμορφώνεται στα περυσινά επίπεδα. Οι προοπτικές ωστόσο από την εν λόγω αγορά είναι θετικές λόγω της ευνοϊκής, για τους Βρετανούς, ισοτιμίας ευρώ- στερλίνας.
“Από τη Γερμανία υπάρχει μία σαφής επιβράδυνση του ρυθμού των κρατήσεων, ως αποτέλεσμα του πολιτικού debate στα γερμανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης για την Ελλάδα.
Η Ρωσία τώρα ξεκινάει να κινείται και αποτελεί αυτή την στιγμή μία ''γκρίζα'' ζώνη. Η εικόνα που έχουμε σήμερα από προορισμούς αυτής της περιόδου (χειμερινούς- τροπικούς) δείχνουν μία πτώση κατά 30%, η οποία όμως δεν είναι και τόσο ενδεικτική, γιατί το βασικό τουριστικό προϊόν είναι το καλοκαίρι. Μία πρώτη εκτίμηση είναι ότι η χρονιά θα κινηθεί με μία πτώση στις αφίξεις μεταξύ 10- 20%”.
Οι τουριστικοί φορείς επιπλέον αναμένουν αύξηση των επισκεπτών από την Τουρκία, ως αποτέλεσμα της ανατίμησης της τουρκικής λίρας.
Πηγή: newmoney.gr
Την ίδια στιγμή, η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού ανέβηκε το 2014, όπως προκύπτει από την επεξεργασία της Review Pro σε 250.000 σχόλια επισκεπτών σε ένα δείγμα περίπου 1.100 ελληνικών ξενοδοχείων, ενώ η μέχρι σήμερα πορεία των κρατήσεων για το 2015 στις τρείς από τις βασικές αγορές για την Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Ρωσία δε δίνει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για το πώς θα κινηθεί το σύνολο του έτους.
Η ανεξάρτητη μελέτη της Ernst & Young για τις επιπτώσεις που θα επιφέρει το ενδεχόμενο διπλασιασμού του ΦΠΑ της διαμονής από το 6,5% στο 13%, που παρουσιάστηκε χθές από το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, στηρίζεται στο υποθετικό σενάριο που υιοθετηθεί το μέτρο από την επόμενη κυβέρνηση. Η μελέτη θα δοθεί προς ενημέρωση σε όλα τα κόμματα και τους εκπροσώπους των δανειστών και υπολογίζει μηδενική επίπτωση ως προς τον εσωτερικό τουρισμό, προκειμένου να λάβει υπόψη το πιο συντηρητικό -ως προς τις συνολικές απώλειες- σενάριο ''δεδομένου ότι οι Ελληνες, ούτως ή άλλως, θα πληρώσουν το ΦΠΑ μέσα στη χώρα τους”.
Από τη μελέτη προκύπτει ότι η συνολική αύξηση εσόδων ΦΠΑ για το ελληνικό Δημόσιο θα ανέλθει έως τα 200 εκατ. ευρώ το 2015 και σε βάθος πενταετίας έως κατά μέγιστο τα 70 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι απώλειες συνολικά του τουριστικού τομέα για τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του μέτρου (το οποίο περιλαμβανόταν στις τελευταίες προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης προς την τροϊκα για την ενίσχυση των δημοσιονομικών εσόδων του 2015) υπολογίζεται από 415 εκατ. ευρώ έως 680 εκατ. ευρώ, ενώ μακροπρόθεσμα, η απώλεια φθάνει από 1 έως 1,7 δισ. ευρώ, επιφέροντας συνολική επίπτωση έως μείον 1,4% του ΑΕΠ ή έως μείον 3 δισ. ευρώ. Όσον αφορά στις θέσεις απασχόλησης (μετρημένες σε ισοδύναμες θέσεις πλήρους απασχόλησης), οι απώλειες που θα προκύψουν υπολογίζονται από 18.500 έως 30.000 για το πρώτο χρόνο εφαρμογής του μέτρου, ενώ σε βάθος πενταετίας το 2020 από 44.000 έως 73.000 θέσεις. Μόνο για τον ξενοδοχειακό τομέα, την πρώτη χρονιά τα ελληνικά ξενοδοχεία θα έχουν απώλεια εσόδων από 290- 400 εκατ. ευρώ και μακροπρόθεσμα από 700 έως 1,2 δισ. ευρώ έως το 2020.
Σημειωτέον ότι, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, οι απώλειες στο ΑΕΠ δεν περιλαμβάνουν τυχόν απώλειες για το ελληνικό Δημόσιο από ασφαλιστικές εισφορές ή καταβολή επιδομάτων ανεργείας, ενώ μεγάλη είναι και η απώλεια ως προς τις διανυκτερεύσεις: Υπολογίζεται ότι θα χαθούν από 4- 6 εκατ. διανυκτερεύσεις την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου και από 9- 15 εκατ. διανυκτερεύσεις το 2020, σε ένα σύνολο στη χώρα 160 εκατ. διανυκτερεύσεων. Επιπλέον, η συνολική απώλεια στο ΑΕΠ, σωρευτικά, από το 2015 έως το 2020 εκτιμάται από 8,7 εως 14 δισ. ευρώ.
Η ανταγωνιστικότητα
Ως προς τo value for money ή τη σχέση ποιότητας- τιμής του ελληνικού τουρισμού ο κ. Ανδρεάδης ανέφερε ότι όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Review Pro, είναι τις πιο πολλές φορές, υψηλότερο των ανταγωνίστριων χωρών και μάλιστα δείχνουν πολύ υψηλότερη ικανοποίηση στα δημοφιλή ελληνικά ''προϊόντα'' (βλ. Μύκονο, Σαντορίνη κ.τ.λ.). “Ο βαθμός ικανοποίησης στα ελληνικά ξενοδοχεία σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες είναι δύο μονάδες πιο πάνω και προκύπτει μία πολύ μικρή υποβάθμιση της ανταγωνιστικότητάς μας στους πρώτους μήνες του 2014 λόγω της μεγάλης αύξησης στην τουριστική κίνηση: Για παράδειγμα, ορισμένα ξενοδοχεία σε δημοφιλείς προορισμούς του 2014 δεν ήταν έτοιμα να δεχθούν τόσο μεγάλο αριθμό επισκεπτών, με αποτέλεσμα οι πελάτες να έχουν περάσει χαμηλότερες βαθμολογίες, οι οποίες όμως στη συνέχεια βελτιώθηκαν λόγω των καλύτερων υπηρεσιών”.
Η πορεία των κρατήσεων
Ως προς την πορεία των κρατήσεων για το 2015, όσον αφορά ειδικά τη βρετανική αγορά, που ξεκίνησε να κινείται πρώτη, υπήρξε έντονη αύξηση έως και το Νοέμβριο, το Δεκέμβριο υπήρξε επιβράδυνση και τώρα πλέον η κίνηση διαμορφώνεται στα περυσινά επίπεδα. Οι προοπτικές ωστόσο από την εν λόγω αγορά είναι θετικές λόγω της ευνοϊκής, για τους Βρετανούς, ισοτιμίας ευρώ- στερλίνας.
“Από τη Γερμανία υπάρχει μία σαφής επιβράδυνση του ρυθμού των κρατήσεων, ως αποτέλεσμα του πολιτικού debate στα γερμανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης για την Ελλάδα.
Η Ρωσία τώρα ξεκινάει να κινείται και αποτελεί αυτή την στιγμή μία ''γκρίζα'' ζώνη. Η εικόνα που έχουμε σήμερα από προορισμούς αυτής της περιόδου (χειμερινούς- τροπικούς) δείχνουν μία πτώση κατά 30%, η οποία όμως δεν είναι και τόσο ενδεικτική, γιατί το βασικό τουριστικό προϊόν είναι το καλοκαίρι. Μία πρώτη εκτίμηση είναι ότι η χρονιά θα κινηθεί με μία πτώση στις αφίξεις μεταξύ 10- 20%”.
Οι τουριστικοί φορείς επιπλέον αναμένουν αύξηση των επισκεπτών από την Τουρκία, ως αποτέλεσμα της ανατίμησης της τουρκικής λίρας.
Πηγή: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου