Τι θα γίνει άραγε με το θέμα της VW; Θα αντέξει το group το σκάνδαλο που ξέσπασε; Και αν δεν το αντέξει, τι θα γίνει στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου και στη Γερμανική οικονομία;
Ας δούμε πρώτα τις επιπτώσεις. Έχουμε ορατά:
1.Ένα πρόστιμο της τάξης των 18 δισ. από τις ΗΠΑ και ίσως κάποια από την Ευρώπη.
2.Μείωση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, με δεδομένα τα 100.000 κομμάτια το χρόνο, δηλαδή περίπου 3 δισ.ευρώ.
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr
Ας δούμε πρώτα τις επιπτώσεις. Έχουμε ορατά:
1.Ένα πρόστιμο της τάξης των 18 δισ. από τις ΗΠΑ και ίσως κάποια από την Ευρώπη.
2.Μείωση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, με δεδομένα τα 100.000 κομμάτια το χρόνο, δηλαδή περίπου 3 δισ.ευρώ.
Σε σύνολο δηλαδή κάπου στα 20 δισ. ευρώ. Αν κοιτάξουμε τον κύκλο
εργασιών του VW Group παγκοσμίως, μιλάμε περίπου για το 10% σε πρόστιμο
και απώλειες από τις πωλήσεις. Τεράστιο ποσοστό, αν σκεφτεί κανείς ότι η
Audi έχει περιθώριο κέρδους 9,8%, η Porsche 15,7%, η VW 2,7%, η Skoda
8,1%, η Scania 9,7%, η MAN 2,8% και ο κλάδος των επαγγελματικών της VW
5,1%. Σε ελάχιστες περιπτώσεις δηλαδή μπορεί να καλυφθεί η ζημιά ιδίως
αν σκεφτεί κανείς ότι τα κέρδη το 2014, από όπου και οι τιμές, ήταν
μόλις 6,6 δις ευρώ, το πολύ το 1/3 της ζημιάς δηλαδή! Οπότε δεν μπορεί
να θεωρηθεί απίθανή μία χρεωκοπία!
Τι σημαίνει αυτό για τη Γερμανία; Η κάλυψη της ζημιάς μέσα στη
Γερμανία είναι της τάξης των 108 δισ., με τα 57 δισ. να αναφέρονται στις
εξαγωγές. Και μιλάμε για περίπου το 3% και το 1,5% του ΑΕΠ της
Γερμανίας, για να μην μείνουν στο δρόμο 156.000 εργαζόμενοι και να μην
μειωθεί η εξαγωγική δύναμή της κατά 57 δισ. ευρώ ή, πιο σημαντικό, το
9-10% της παγκόσμιας αγοράς, μια και είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική χώρα
αυτοκινήτων στον κόσμο και η VW κατέχει κάπου το 40% αυτής! Αν η
Γερμανία, δε, θελήσει να διατηρήσει τη δύναμη του VW Group παγκοσμίως,
χρειάζεται 200 δισ., δηλαδή το 5.8% του ΑΕΠ της ή πιο απλά 2.500 ευρώ
από κάθε κάτοικό της!
Οι εξαγωγικές χώρες στην αγορά αυτοκινήτου. Πρώτη η Γερμανία, κατέχοντας το 23% της αγοράς!
Τι σημαίνει μια χρεωκοπία του VW Group για τη διεθνή αγορά; Ότι το
23% των απαιτήσεών της θα μείνουν ακάλυπτα! Σχεδόν 10 εκατομμύρια
αυτοκίνητα το χρόνο δηλαδή. Άρα η ζήτηση στις υπόλοιπες εταιρίες θα
αυξηθεί. Και τι γίνεται όταν αυξάνεται η ζήτηση; Απλά παράλληλα
αυξάνονται και οι τιμές, κάτι κακό για τον καταναλωτή. Με πιο απλά λόγια
σε παγκόσμιο επίπεδο τα κενά θα καλύψουν στο μεγαλύτερο βαθμό η Toyota
και η Chevrolet (GM) που είναι και πιο κοντά σε φιλοσοφία με τις 3 από
τις 4 βασικές εταιρίες του ομίλου. Στις ΗΠΑ το ρόλο θα αναλάβουν η GM
και η Ford. Στην Ευρώπη θα έχουμε μία διαφοροποίηση στα βόρεια, όπου θα
παίξουν παιχνίδι Ford και Opel και στα νότια, με πρωταγωνιστές την
Peugeot-Citroen και την Fiat-Chrysler.
Διεθνείς Πωλήσεις Αυτοκινήτων
Ευρωπαϊκές Πωλήσεις Αυτοκινήτων
Βέβαια πίσω από την VW βρίσκεται μία ομάδα μετόχων με μεγάλη
επιφάνεια. Πέρα από το επενδυτικό κομμάτι της Porsche σε Γερμανία και
Αυστρία, μπορεί να διακρίνει κάποιος το Qatar, θεσμικούς επενδυτές από
τη Γερμανία και άλλες χώρες, το καντούνι της Κάτω Σαξονίας και ιδιώτες.
Αν οι «δυνατοί» από αυτούς, οι έχοντες και ψήφο στο διοικητικό
συμβούλιο, το θελήσουν, μπορούν να καλύψουν τη ζημιά και να αποτρέψουν
τη χρεωκοπία, στο αρχικό της στάδιο. Ας ελπίσουμε ότι κάτι τέτοιο θα
συμβεί τελικά, γιατί η κατάρρευση ενός τόσο μεγάλου group εταιριών
μπορεί και πιθανόν θα έχει ανεξέλεγκτες συνέπειες για την παγκόσμια
αγορά και όχι μόνο του αυτοκινήτου.
Οι μέτοχοι του VW Group
Οι μέτοχοι που έχουν δικαίωμα ψήφου στο VW Group
Η εικόνα της μετοχής του VW Group τις τελευταίες μέρες
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου