Η VW προσλαμβάνει τους δικηγόρους της BP για το «Diesel-gate»...Πόσο ψηλά θα φτάσει ο λογαριασμός για τη Volkswagen;

Το σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει για την VW στις ΗΠΑ (και σιγά σιγά εξαπλώνεται σε όλον τον κόσμο) δεν φαίνεται να είναι κάτι απλό για την εταιρία. Και εκτός από την φήμη των προϊόντων της διακυβεύονται μεγάλα χρηματικά ποσά, που αν επαληθευθούν όλες οι εκτιμήσεις, ίσως να ξεπεράσουν και τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις.


Για να αποφύγουν όσο μπορούν τα χειρότερα, οι υπεύθυνοι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προσέλαβαν το γνωστό δικηγόρικό γραφείο Kirkland & Ellis το οποίο είχε αναλάβει την υπεράσπιση της πετρελαιοβιομηχανίας ΒΡ στο περιστατικό του Deepwater Horizon. Το οποίο αφορούσε την έκρηξη σε μία δεξαμενή άντλησης πετρελαίου και την διαρροή εκατομμυρίων τόνων αργού πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού τον Απρίλιο του 2010.

Η οικολογική καταστροφή ήταν τεραστίων διαστάσεων, και ακόμα και σήμερα η υπόθεση δεν έχει ξεκαθαρίσει εντελώς στα αμερικανικά δικαστήρια, με την γενική εντύπωση να είναι ότι η ΒΡ έτυχε πολύ ευνοϊκής μεταχείρισης σε σχέση με τις συνέπειες που είχε η δράση της.

Πάνω σ' αυτό το μοτίβο φαίνεται ότι θέλει να κινηθεί και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, προσλαμβάνοντας την συγκεκριμένη εταιρία για την υπεράσπισή της στα αμερικανικά δικαστήρια. Ιδίως μετά την αποκάλυψη από το Κόμμα των Πρασίνων ότι ακόμα και η Γερμανική κυβέρνηση ήταν γνώστης της κατάστασης.

Η VW έχει παραδεχθεί ότι 11 εκατομμύρια από τα αυτοκίνητά της στις αγορές όλου του κόσμου, έχουν το λογισμικό για την παραποίηση των τιμών των ρύπων. Και γι' αυτό τον σκοπό έχει ήδη προβλέψει ένα ποσό 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για να αντιμετωπίσει τα ενδεχόμενα κόστη που θα προκύψουν.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα παραμένει η αμερικάνικη δικαιοσύνη, καθώς υπάρχουν οι ενδείξεις ότι δεκάδες καταναλωτικές οργανώσεις όπως και μέτοχοι της εταιρίας θα κινηθούν εναντίον της. Το ποσό που διακυβεύεται στις ΗΠΑ είναι πολύ πιο μεγάλο, με τις πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις να το ανεβάζουν στα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αδύναμοι -ή έστω απρόθυμοι- προφανώς να ανταποκριθούν σ' αυτό το τεράστιο ποσό, οι άνθρωποι της VW προστρέχουν στους πιο μάχιμους δικηγόρους μεγάλων υποθέσεων των ΗΠΑ, ελπίζοντας ότι το συγκεκριμένο γραφείο θα καταφέρει και στην δική τους περίπτωση όλα όσα είχαν επιτύχει για χάρη της ΒΡ.
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr

 Νέο σκάνδαλο με πρωταγωνιστές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Απέκρυπταν έγγραφα που θα έθεταν τις ζωές πολιτών σε κίνδυνο
Μετά το σκάνδαλο της γερμανικής Volkswagen, μια άλλη υπόθεση με πρωταγωνιστή και πάλι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προκαλεί αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Independent, μεγάλες εταιρείες όπως η Chrysler, η Jaguar, η Land Rover και -για ακόμα μια φορά- η Volkswagen, κατηγορούνται ότι απέκρυψαν έγγραφα που αποδεικνύουν ότι τα αμερικανικά μοντέλα είναι λιγότερο ασφαλή
από τα ευρωπαϊκά. Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα παρεμπόδιζαν την ομογενοποίηση των προτύπων ασφαλείας, στα πλαίσια της αμφιλεγόμενης συμφωνίας TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership), η οποία προτείνει το ελεύθερο εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης.

Η αποκάλυψη ότι τα αμερικανικά οχήματα είναι λιγότερο ασφαλή προέκυψε από μια έρευνα που στόχο είχε να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας σε Ευρώπη και Αμερική ήταν παρόμοια. Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα αμερικανικά μοντέλα δεν παρείχαν ασφάλεια στις μετωπικές συγκρούσεις που αποτελούν μία από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων δυστυχημάτων. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι μάλιστα κατά 33% πιο ασφαλή σε σχέση με τα αμερικανικά.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους ασφαλείας, οι διαπραγματεύσεις για το ελεύθερο εμπόριο θα έθεταν την ζωή των πολιτών σε κίνδυνο, καθώς θα επέτρεπαν την πώληση αυτοκινήτων που εγκρίθηκαν στις ΗΠΑ να πωληθούν στην Ευρώπη.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως οι διαπραγματεύσεις για την καθιέρωση ελεύθερου εμπορίου μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης θα συνεχιστούν τον επόμενο μήνα. Εκτιμάται πως μια συμφωνία θα φέρει μεγάλα κέρδη στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα οποία θα ανέρχονται σε 18 δις ευρώ το χρόνο.
Volkswagen: Ιερόδουλες, πάρτι με Viagra και εκατ. δολάρια για δωροδοκίες Γερμανών βουλευτών [φωτό]

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία της Volkswagen πλήττει την φήμη του Made in Germany, παγκοσμίως, με φόντο το σκάνδαλο που ξέσπασε τις τελευταίες μέρες, αναφορικά με τα πειραγμένα αποτελέσματα των εκπομπών ρύπων, όμως δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό. η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων παγκοσμίως, είναι βουτηγμένη σε σεξουαλικά σκάνδαλα,
διαφθορά και εσωτερικές διαμάχες τα τελευταία 30 χρόνια.

Εμπειρογνώμονες του κλάδου λένε ότι η 'Wolfsburg Fortress Mentality', δηλαδή η κλειστή νοοτροπία από την πόλη όπου έχει έδρα η εταιρεία, έκανε τα αφεντικά της Volkswagen να αισθάνονται ανίκητοι και ρυθμιστες στο παιχνίδι του ανταγωνισμού.

Το σκάνδαλο με τις εκπομπές καυσαερίων δεν είναι η μόνη κρίση που έχει αντιμετωπίσει η εταιρεία. Το 2005 η Volkswagen βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα, λόγω σεξουαλικού σκανδάλου που ξέσπασε στην εταιρεία, όπου ο επικεφαλής τους Δ.Σ. της εταιρείας Klaus Volkert, έλαβε μίζες 1,8 εκατ. δολαρίων, ενώ ανάμεσα σε αυτούς που πληρώθηκαν από τα μαύρα ταμεία της εταιρείας ήταν και η βραζιλιάνα ερωμένη του Adriana Barros.
baros_1.JPG
Οι τελευταίες ώρες στην αυτοκινητοβιομηχανία, θυμίζουν το 1987, όταν η VW συγκλόνισε τις αγορές ανακοινώνοντας ότι θα χρειαζόταν 160 εκατ. δολάρια για να καλύψει τις απώλειες που υπέστη σε συναλλαγματική απάτη. Το σκάνδαλο αυτό είχε οδηγήσει σε πτώση κατά το 1/3 της μετοχής της VW, αναγκάζοντας την γερμανική κυβέρνηση να ακυρώσει τα σχέδιά της για πώληση του 16% της εταιρείας.
Η κυβέρνηση σκόπευε να χρησιμοποιήσει μέρος των κερδών της αυτοκινητοβιομηχανίας για να καλύψει το έλλειμμα του προϋπολογισμού.
Μετά από επτά μήνες ερευνών, πράκτορες του FBI συνέλαβαν έναν exchange broker από την Φρανκφούρτη Frankfurt, υπεύθυνο για την απάτη.
Το 2005 στην στην κλιμάκωση της κόντρας εργατικών συνδικάτων και εργοδοσίας, ανακαλύφθηκε μαύρο ταμείο, από το οποίο πληρώνονταν οι συνδικαλιστές για να πείσουν τους εργάτες να δεχτούν τις μεταρρυθμίσεις και τις μειώσεις στους μισθούς τους.
Μάλιστα από τα μαύρα ταμεία της VW χρηματοδοτούνταν πάρτι με ιερόδουλες στα οποία συμμετείχανν συνδικαλιστές και πολιτικοί, ενώ παρέχονταν και δεκάδες κουτιά Viagra για την... σεξουαλική επιτυχία του πάρτι.
Ο πρώην personnel manager Klaus-Joachim Gebauer παραδέχτηκε τον ρόλο του στο σκάνδαλο, ενώ και ο Volkert τιμωρήθηκε επειδή δέχτηκε παράνομα μπόνους ύψους κοντά 3 εκατ. δολάριων.
vw.JPG
Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι είχε πληρώσει μέρος αυτού του ποσού σε συνοδούς κυρίων για τον ίδιο και τον Helmut Schuster, personnel manager της Skoda στην Πράγα.
Και το 2006 η VW δέχτηκε τα πυρά άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών ότι έπαιρνε μίζες από προμηθευτές της.
vw_1.JPG
Ο Martin Winterkorn, γενικός διευθυντής της Volkswagen παραδέχτηκε το σκάνδαλο με τις εκπομπές καυσαερίων της εταιρείας, τονίζοντας ότι ήθελε να δώσει στην αυτοκινητοβιομηχανία,"μία φρέσκια αρχή".
vw_2.JPG
Ο βουλευτής Hans-Juergen Uhl βρέθηκε σε σεξ πάρτι που διοργανώθηκε από τη VW και φυλακίστηκε για ψευδορκία, όταν είπε ψέματα  ότι δεν  είχε πάει.
vw_3.JPG
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr

 Συνέντευξη: Η Άννα Στεφανοπούλου μιλάει για την γερμανική απάτη της VW
Η Άννα Στεφανοπούλου η Ελληνίδα καθηγήτρια μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan έδωσε συνέντευξη για το μεγάλο σκάνδαλο στο οποίο εμπλέκεται η VW και έχει προκαλέσει "τριγμούς" στην ίδια την γερμανική οικονομία αλλά και στην πολιτική ηγεμονία της Α.Μέρκελ.

Η συνέντευξη έλαβε χώρα στο thetakeaway.org στο Τhe American Conversation απόπου και το ηχητικό που ακολουθεί.

Σημειώνεται ότι η πρώτη δημοσίευση του pronews.gr για το θέμα της Άννας Στεφανοπούλου έγινε από τον συντάκτη του αυτοκινήτου Γιάννη Αθανασίου, και ήταν ομολογουμένως μια πολύ μεγάλη επιτυχία του συναδέλφου.

 

Τα αμερικανικά ΜΜΕ ασχολήθηκαν εκτενώς με τις δηλώσεις της Ελληνίδας καθηγήτριας η οποία με επιστημονικό λόγο ξεδιαλύνει τι ακριβώς έκανε η εταιρεία αυτή, και ότι η γνώση για την επίτευξη κάτι τέτοιου, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ δείχνει προσχεδιασμό (η ίδια αναφέρει ότι ήταν αδύνατο να μην φανερωθεί αυτό από τα διαγνωστικά εργαλεία που διαθέτουν οι αμερικανικές κυβερνητικές υπηρεσίες, και αυτό έπρεπε να το γνωρίζουν στην εταιρεία).
Ακολουθεί η συνέντευξη
Άννα όλα τα ψηφιακά στοιχεία που λαμβάνουμε είναι δυνατόν να είναι "φανταστικά";
"Όχι υπάρχει πολύ δουλειά που γίνεται και πάρα πολλοί εξελιγμένοι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται που πρακτικά είναι εύκολο να είναι στην διαθεσιμότητά μας και να επιβεβαιωθούν και δεν είναι απαραίτητα μια τόσο εύκολη "εξαπάτηση" (deception) στην συγκεκριμένη περίπτωση ή γενικότερα σε άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν.
Άρα η απάτη της VW που έγινε λέτε ότι είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί;
"Σωστά είναι πολύ δύσκολη με την έννοια ότι πρέπει να αισθανθείς, να εντοπίσεις, να προγραμματίσεις και να αλλάζεις τον αλγόριθμο, αλλά και να μεταβαίνεις από αλγόριθμο σε αλγόριθμο, χωρίς να γίνεται αυτό αντιληπτό ούτε από τον οδηγό και φυσικά ούτε από την EPA, ή άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες"
Όλη αυτή η δυσκολία δείχνει όμως πόσο προσχεδιασμένο ήταν όλο αυτό, υπάρχει πιθανότητα να υπάρχουν και άλλες παραποιήσεις στοιχείων μηχανικών μερών που ελέγχονται από υπολογιστές ώστε να αναγκάζεται ο ιδιοκτήτης να πηγαίνει συχνότερα για σερβις αποδίδοντας έτσι περισσότερα κέρδη στον κατασκευαστή (το σερβις γίνεται στην κατασκευάστρια εταιρεία τουλάχιστον στο εξωτερικό);
"Στην Αμερική διαθέτουμε εκείνα τα διαγνωστικά εργαλεία για να ανακαλύψουμε τυχόν τέτοιες  παραβάσεις. Μια μεγάλη εταιρεία αυτό το γνωρίζει!Πρέπει να είχαν απίστευτη πίεση χρόνου για να κυκλοφορήσουν κάποια μοντέλα τους και συνέβη αυτό- δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω ότι έγινε (κατά λέξη i'm not trying to justify) αλλά πιθανώς κάτι δούλεψε και (εδώ κάνει μια χαρακτηριστική αναπνοή σαν αναστεναγμό που προδίδει έκπληξη) και μαντεύω-δεν ξέρω- ξέχασε ο κόσμος ότι κάτι τόσο απίθανο συμβαίνει μέσα στο λογισμικό τους σαν μια γρήγορη επισκευή; (quick fix αναφέρει, και διερωτάται ρητορικά αλλά σαφέστατα)
Σαν μηχανικός, τι ήταν αυτό που σοκάρισε σε όλο αυτό, ήταν όντως σοκαριστικό.
"Το να πετύχεις τέτοιες χαμηλές εκπομπές ρύπων με βάση τους αυστηρούς κανονισμούς είναι σχεδόν αδύνατον να γίνει με χαμηλό κόστος (εδώ η καθηγήτρια δίνει και το κίνητρο της εταιρείας, που είναι το κέρδος). και είναι ακόμα δυσκολότερο να τα πετύχεις αυτά παίζοντας με τους νόμους της Φυσικής επιδιώκοντας την ισορροπία μεταξύ της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, προσπαθώντας να βρούμε νέες λύσεις που να εκφράζουν μια καλύτερη ισορροπία, αλλά στο τέλος πρόκειται για μια πολύ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΞΙΣΩΣΗ και πρέπει να υπάρξει συμβιβασμός (δηλαδή να συμβιβαστεί κάποιος ότι το κόστος δεν μπορεί να πέσει άλλο).
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr

Πόσο ψηλά θα φτάσει ο λογαριασμός για τη Volkswagen;


Το πραγματικό κόστος του σκανδάλου με το λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων. Τι θα πληρώσει η Volkswagen (Pics)
Του Γιάννη Σκουφή
Η πρώτη είδηση που ακούστηκε για το σκάνδαλο Volkswagen ήταν πως ο όμιλος απειλείται με πρόστιμο 18 δις ευρώ στις ΗΠΑ, ακολούθησε κάποια στιγμή η δήλωση των Γερμανών πως διαθέτουν ήδη 6,5 δις ευρώ για τυχόν αποζημιώσεις, ενώ αναμένεται και η επίσημη ανακοίνωση των μέτρων. Των μέτρων που θα λάβει η εταιρεία για να λύσει, αν βέβαια κάτι τέτοιο βέβαια είναι εφικτό, το θέμα με το λογισμικό της παραποίησης των εκπομπών ρύπων ανακαλώντας και τα 11.000.000 οχήματα που η ίδια ανέφερες ότι το διαθέτουν.
ADVERTISEMENT

Φυσικά μια τέτοια γιγαντιαία διαδικασία ανάκλησης κοστίζει και μάλιστα πολύ, οπότε λογικό είναι να αναρωτιέται κανείς σε ποιο ύψος θα φτάσει τελικά ο λογαριασμός για την κολοσσιαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα λοιπόν με υπολογισμούς ειδικών γερμανικών τραπεζών, τους οποίους επικαλείται σε άρθρο της η διαδικτυακή Bild, το σκάνδαλο των παραποιημένων εκπομπών ρύπων αναμένεται να κοστίσει στη Volkswagen το ιλιγγιώδες ποσό το 47 δισεκατομμυρίων ευρώ! Κι αυτό γιατί δεν είναι μόνο τα πρόστιμα που θα κληθεί να καταβάλει και τα οποία υπολογίζονται τελικά σε περίπου 16 δις στις ΗΠΑ. Είναι το κόστος της ανάκλησης που προαναφέραμε που εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι οι τυχόν αποζημιώσεις ιδιωτών, μιας και οι δικηγόροι «κοράκια» που ασχολούνται με αυτά –ειδικά στις ΗΠΑ- έχουν ήδη κινητοποιήσει ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, εμπόρους και γενικά όποιον μπορούν και η λίστα έχει συνέχεια. Καθώς θα υπάρχουν αξιώσεις για επιστροφές επιδοτήσεων που έχει λάβει κατά καιρούς η εταιρεία με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος, η τιμή της μετοχής έχει ήδη χάσει σημαντικό μέρος της αξίας της –κάτι που επίσης δίνει τη δυνατότητα νομικών διεκδικήσεων από τους μετόχους- ενώ φυσικά αναμένεται και μια πτώση του τζίρου, κατά συνέπεια και των κερδών, την οποία κανείς φυσικά δεν μπορεί να εκτιμήσει με ακρίβεια.

Με όλα αυτά λοιπόν και κάποια άλλα που σίγουρα θα υπάρχουν ο τελικός λογαριασμός θα φτάσει τα 47 δις, ενώ μια ακόμα πιο δυσοίωνη –για τη VW- πρόβλεψη φτάνει και τα 100. Στην περίπτωση που κληθεί να αποζημιώσει de facto κάθε έναν από τους 11.000.000 ιδιοκτήτες.
Το δεύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι φυσικά το αν υπάρχουν αυτά τα ποσά. Αν μιλάμε για τα 100 δις η απάντηση είναι σίγουρα όχι, ενώ οι ειδικοί υπολογίζουν πως η εταιρεία θα μπορούσε να συγκεντρώσει 60 δις –μιλάμε για το 1/6 του ελληνικού χρέους πάνω κάτω!- και να καταβάλει 20 με 30 χωρίς να αντιμετωπίσει ουσιαστικό πρόβλημα επιβίωσης. Μάλιστα είναι διατεθειμένη να το κάνει αυτό προκειμένου να σταματήσει η ανασφάλεια των επενδυτών και των πελατών της, που είναι στην ουσία και το μεγαλύτερο πρόβλημά της.

Το ποσό των 60 δις που μπορεί να συγκεντρωθεί προκύπτει από διάφορες πηγές, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για πολλά χρόνια ο όμιλος Volkswagen καταγράφει κέρδη και μάλιστα υψηλά. Έτσι λοιπόν έχει άμεσα διαθέσιμα 18 δις ευρώ σε μετρητά και 15 δις σε χρεόγραφα, από τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει, προκειμένου να διατηρήσει τη ρευστότητά του μιας και οι δραστηριότητές του δεν έχουν σταματήσει ούτε μια μέρα, τα 17.
Σε αυτά πρέπει να προστεθούν άλλα 5 δις από την πώληση των συμμετοχών του ομίλου στη Suzuki και στην εταιρεία διαχείρισης στόλων αυτοκινήτων (ενοικιαζόμενα και leasing) LeasePlan, καθώς και άλλα 8 δις από την έκδοση προνομιακών μετοχών, στην περίπτωση που οι μεγαλομέτοχοι –οι οικογένειες Piech και Porsche και το ομόσπονδο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας (Niedersachsen)- δεν καλύψουν το συγκεκριμένο ποσό.

Από κει και πέρα υπάρχει η επιλογή της μείωσης των επενδύσεων του ομίλου που για την επόμενη 5ετια ανέρχονται σε 100 δις. Μια μείωση της τάξης του 10%, η οποία είναι και λογική αν σκεφτεί κανείς πως θα συμπιεστούν οι πωλήσεις και δεν θα χρειαστούν νέα εργοστάσια ή επεκτάσεις των υπαρχόντων, σημαίνει άλλα 10 δις στο ταμείο αντιμετώπισης του σκανδάλου, το σύνολο μέχρι στιγμής 40. Επιπλέον ποσά θα μπορούσαν να προκύψουν από τη μείωση ή και την κατάργηση των χορηγιών στο ποδόσφαιρο (η Audi π.χ. είναι χορηγός της Bayern και της Real Madrid, ενώ η Wolfsburg ανήκει εξ ολοκλήρου στη VW) και την αποχώρηση από το μηχανοκίνητο αθλητισμό (WRC, DTM κ.λπ.)

Προκειμένου να φτάσει το συνολικό ποσό τα 60 δις που προαναφέραμε θα απαιτηθεί η πώληση είτε εταιρειών που ανήκουν στον όμιλο με πρώτες υποψήφιες τις Lamborghini, Bentley, Bugatti και Ducati –οι οποίες είναι και αυτές που δεν εμπλέκονται στο σκάνδαλο- είτε ενός ολόκληρου κλάδου. Όπως αυτός των φορτηγών, μιας και ο όμιλος Volkswagen έχει στο πορτοφόλιό του τόσο τη γερμανική MAN όσο και τη σουηδική Scania, η αξία των οποίων υπολογίζεται σε περίπου 30 δις ευρώ.
Αν γίνει κάτι τέτοιο –είτε με την πώληση του κλάδου των φορτηγών είτε μεμονωμένων εταιρειών- θεωρείται σίγουρο πως οι Κινέζοι δεν θα χάσουν την ευκαιρία να τις αποκτήσουν, με ότι αυτό σημαίνει για το μέλλον.
Αυτή όμως είναι μια άλλη ιστορία, ενώ το βέβαιο είναι, όπως είπε και ο πολύ γνωστός σε εμάς τους Έλληνες κ. Wolfgang Schäuble πως «η Volkswagen δεν θα είναι ποτέ πια αυτό που ήταν».
(Πηγή: Carzine.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...