Μία νέα φωτογραφία της Ελλάδας έστειλε ο Ιταλός αστροναύτης Paolo Nespoli το πρωί της Παρασκευής, . Στη συνήθη του βόλτα από το γυάλινο θόλο του Διεθνή Διαστημικού Σταθμού, φωτογράφισε την πόλη της Αθήνας όπως φαίνεται από το διάστημα τη νύχτα.
Ο γυάλινος θόλος του Διεθνή Διαστημικού Σταθμού προστέθηκε το 2009 για να βοηθήσει τους αστροναύτες να προσδιορίσουν τη θέση τους, καθώς και στην πραγματοποίηση εργασιών στο εξωτερικό του.
Ωστόσο, το παρατηρητήριο Cupola έχει κερδίσει μία ξεχωριστεί θέση στην καθημερινότητά τους.
Μέσα από τα επτά μεγάλα παράθυρά του, το παρατηρητήριο Cupola προσφέρει μοναδική θέα προς το διάστημα, αλλά και τη Γη. Ο Paolo Nespoli λέει πως όποτε έχει ελεύθερο χρόνο, ακόμα και αν είναι μονάχα πέντε λεπτά, αδράττει την ευκαιρία να ρίξει έστω και μια κλεφτή ματιά πίσω στο σπίτι του, τη Γη.
Αυτό που είναι εκπληκτικό είναι πόσο γρήγορα αλλάζει το σκηνικό με την ταχύτητα που κινείται ο Διαστημικός Σταθμός, προσθέτει ο Ιταλός αστροναύτης. Τα σύννεφα που τη σκεπάζουν αλλάζουν συνεχώς σχήματα και χρώματα. Και η ίδια η Γη αλλάζει γρήρορα πρόσωπα όταν ο Ήλιος δύει και η νύχτα πέφτει.
Mέχρι σήμερα έχει προσπαθήσει και πολλές φορές καταφέρει να εντοπίσει τόπους που θα ήθελε να φωτογραφίσει, όπως τις πυραμίδες της Αιγύπτου και το Σινικό Τοίχος στην Κίνα. Στις 23 Φεβρουαρίου το βλέμμα του σταμάτησε στην Ελλάδα και την πόλη της Αθήνας που τη νύχτα, με όλα φώτα της αναμμένα, μοιάζει χρυσή.
Σε αντίθεση με την γκρίζα της όψη την ημέρα, οι κεντρικοί δρόμοι της πρωτεύουσας ζωγραφίζονται λαμπεροί να τη διασχίζουν από άκρη σε άκρη. Και η πόλη τη νύχτα απλώνεται από τους πρόποδες της Πάρνηθας, της Πεντέλης και του Υμήττου έως την θάλλασσα του Σαρωνικού γεμάτη χρώματα πράσινα, πορτοκαλί και κόκκινα.
Στις 22 Ιανουαρίου, ο Ιταλός αστροναύτης Paolo Nespoli έστρεψε το φακό της φωτογραφικής μηχανής του προς τις Κυκλάδες για να μας προσφέρει μία ξεχωριστή εικόνα από το μικρό νησί της Ανάφης, λίγα ναυτικά μίλια ανατολικά της Σαντορίνης.
Η Σαντορίνη όμορφη, γοητευτική και διάσημη τραβάει επάνω της σχεδόν όλα τα φωτογραφικά βλέμματα. Στη σκιά της, όμως, υπάρχει η Ανάφη, η ταπεινή και άγνωστη στο ευρύ κοινό. Οι περισσότεροι τη γνωρίζουν ως ένα νησί της άγονης γραμμής.
Ο γυάλινος θόλος του Διεθνή Διαστημικού Σταθμού προστέθηκε το 2009 για να βοηθήσει τους αστροναύτες να προσδιορίσουν τη θέση τους, καθώς και στην πραγματοποίηση εργασιών στο εξωτερικό του.
Ωστόσο, το παρατηρητήριο Cupola έχει κερδίσει μία ξεχωριστεί θέση στην καθημερινότητά τους.
Μέσα από τα επτά μεγάλα παράθυρά του, το παρατηρητήριο Cupola προσφέρει μοναδική θέα προς το διάστημα, αλλά και τη Γη. Ο Paolo Nespoli λέει πως όποτε έχει ελεύθερο χρόνο, ακόμα και αν είναι μονάχα πέντε λεπτά, αδράττει την ευκαιρία να ρίξει έστω και μια κλεφτή ματιά πίσω στο σπίτι του, τη Γη.
Αυτό που είναι εκπληκτικό είναι πόσο γρήγορα αλλάζει το σκηνικό με την ταχύτητα που κινείται ο Διαστημικός Σταθμός, προσθέτει ο Ιταλός αστροναύτης. Τα σύννεφα που τη σκεπάζουν αλλάζουν συνεχώς σχήματα και χρώματα. Και η ίδια η Γη αλλάζει γρήρορα πρόσωπα όταν ο Ήλιος δύει και η νύχτα πέφτει.
Mέχρι σήμερα έχει προσπαθήσει και πολλές φορές καταφέρει να εντοπίσει τόπους που θα ήθελε να φωτογραφίσει, όπως τις πυραμίδες της Αιγύπτου και το Σινικό Τοίχος στην Κίνα. Στις 23 Φεβρουαρίου το βλέμμα του σταμάτησε στην Ελλάδα και την πόλη της Αθήνας που τη νύχτα, με όλα φώτα της αναμμένα, μοιάζει χρυσή.
Σε αντίθεση με την γκρίζα της όψη την ημέρα, οι κεντρικοί δρόμοι της πρωτεύουσας ζωγραφίζονται λαμπεροί να τη διασχίζουν από άκρη σε άκρη. Και η πόλη τη νύχτα απλώνεται από τους πρόποδες της Πάρνηθας, της Πεντέλης και του Υμήττου έως την θάλλασσα του Σαρωνικού γεμάτη χρώματα πράσινα, πορτοκαλί και κόκκινα.
Στις 22 Ιανουαρίου, ο Ιταλός αστροναύτης Paolo Nespoli έστρεψε το φακό της φωτογραφικής μηχανής του προς τις Κυκλάδες για να μας προσφέρει μία ξεχωριστή εικόνα από το μικρό νησί της Ανάφης, λίγα ναυτικά μίλια ανατολικά της Σαντορίνης.
Η Σαντορίνη όμορφη, γοητευτική και διάσημη τραβάει επάνω της σχεδόν όλα τα φωτογραφικά βλέμματα. Στη σκιά της, όμως, υπάρχει η Ανάφη, η ταπεινή και άγνωστη στο ευρύ κοινό. Οι περισσότεροι τη γνωρίζουν ως ένα νησί της άγονης γραμμής.
Σύμφωνα με το μύθο, το μικρό αυτό νησί στις παρυφές των Κυκλάδων, στο
πρόσταγμα του θεού Απόλλωνα, αναδύθηκε ξαφνικά από το βυθό του Αιγαίου
πελάγους για να προσφέρει καταφύγιο στον Ιάσονα και τους Αργοναύτες που
κινδύνευαν από τρομερή τρικυμία.
Κάπως έτσι θα ξάφνιασε και τον Paolo Nespoli καθώς έστρεψε τη φωτογραφική μηχανή του προς την νοτιοανατολική γωνία των Κυκλάδων. Και το φωτογραφικό του βλέμμα στάθηκε προς στιγμή σε αυτή τη μικρή σπιθαμή γης με την κυματιστή ακτογραμμή να ζωγραφίζεται στα γαλανά νερά του αρχιπελάγους.
Ο Ιταλός αστροναύτης, που ζει και εργάζεται τους τελευταίου δύο μήνες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μοιράζεται τις εικόνες που συλλέγει με τη φωτογραφική μηχανή του (μία Nikon D3S) μέσα από το διαδίκτυο. Οι εικόνες από διαφορετικές γωνιές της Γης τις οποίες έχει αναρτήσει στο Flickr έχουν έως τώρα προσελκύσει εκατομμύρια επισκέπτες.
«Επιθυμία μου είναι να έχουν όλοι τη δυνατότητα να έρθουν κάποια στιγμή εδώ επάνω και να δουν τη Γη από ψηλά, αλλά αφού αυτό δεν είναι εφικτό, αρκούμαι προς το παρόν στο να μοιράζομαι εικόνες και συναισθήματα,» λέει ο ίδιος ο Paolo Nespoli.
Κάπως έτσι θα ξάφνιασε και τον Paolo Nespoli καθώς έστρεψε τη φωτογραφική μηχανή του προς την νοτιοανατολική γωνία των Κυκλάδων. Και το φωτογραφικό του βλέμμα στάθηκε προς στιγμή σε αυτή τη μικρή σπιθαμή γης με την κυματιστή ακτογραμμή να ζωγραφίζεται στα γαλανά νερά του αρχιπελάγους.
Ο Ιταλός αστροναύτης, που ζει και εργάζεται τους τελευταίου δύο μήνες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μοιράζεται τις εικόνες που συλλέγει με τη φωτογραφική μηχανή του (μία Nikon D3S) μέσα από το διαδίκτυο. Οι εικόνες από διαφορετικές γωνιές της Γης τις οποίες έχει αναρτήσει στο Flickr έχουν έως τώρα προσελκύσει εκατομμύρια επισκέπτες.
«Επιθυμία μου είναι να έχουν όλοι τη δυνατότητα να έρθουν κάποια στιγμή εδώ επάνω και να δουν τη Γη από ψηλά, αλλά αφού αυτό δεν είναι εφικτό, αρκούμαι προς το παρόν στο να μοιράζομαι εικόνες και συναισθήματα,» λέει ο ίδιος ο Paolo Nespoli.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου