Η ΑΑΔΕ αναφέρει ότι πρόκειται για «επιχείρηση που νομιμοποιείται να παραλαμβάνει και να χρησιμοποιεί τέτοιου είδους προϊόντα» δίχως να την κατονομάζει, ενώ παράλληλα επικαλείται τη σχετική νομοθεσία για τη μη δημοσιοποίηση της απόφασης κατακύρωσης του φορτίου στην εταιρεία όπως αναφέρει το Documento.
Όλα αυτά την ώρα που με βάση επίσημα έγγραφα της ΑΑΔΕ προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τύπος χημικού διαλύτη που αγόρασε η επιχείρηση-φάντασμα χρησιμοποιείται για τη νοθεία καυσίμων.
Με λίγα λόγια πρόκειται για ξυλόλιο ή για τολουόλιο ή και τα δύο μαζί.
H ΑΑΔΕ αρνείται να απαντήσει ενώ ήδη έχουν κατατεθεί σχετικά αιτήματα στον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη αλλά και μια ερώτηση στη Βουλή.
Ποιος ήταν λοιπόν ο αγοραστής;
Τα ερωτήματα είναι απλά: Ποιος ήταν ο υπερθεματιστής της δημοπρασίας και έναντι ποιου ποσού, πότε παρέλαβε την ποσότητα των χημικών διαλυτών και γιατί ενώ η προκήρυξη της δημοπρασίας είναι αναρτημένη στη Διαύγεια δεν υπάρχει πουθενά η απόφαση κατακύρωσης;
Η ΑΑΔΕ απάντησε στο Documeto περιγράφντας τι συνέβη με τη δημοπρασία, ωστόσο δεν ανέφερε πουθενά το όνομα της αγοράστριας εταιρείας!
Όπως αναφέρεται, το φορτίο του χημικού διαλύτη των 25.747 λίτρων κατασχέθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2023 από το Τελωνείο Σερρών ως «αντικείμενο λαθρεμπορίας», ενώ ενημερώθηκε η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Σερρών.
Λίγες μέρες μετά το τελωνείο «προχώρησε σε έκτακτη διακήρυξη εκποίησης του κατασχεμένου φορτίου» και διενεργήθηκαν τρεις διαδοχικές δημοπρασίες.
Η πρώτη στις 9 Φεβρουαρίου, η δεύτερη στις 10 Φεβρουαρίου και η τρίτη στις 15 Φεβρουαρίου 2023. Στην τελευταία δημοπρασία αναδείχτηκε υπερθεματιστής για το κατασχεμένο φορτίο μια «επιχείρηση που νομιμοποιείται να παραλαμβάνει και να χρησιμοποιεί τέτοιου είδους προϊόντα», όπως αναφέρεται, αντί 15.460 ευρώ.
Η ΑΑΔΕ επικαλείται τη σχετική νομοθεσία για να μην απαντήσει.
«Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο διενέργειας των ανωτέρω δημοπρασιών (Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων αρ. ΔΤΔ/Β1142884/ΕΞ2016/ΦΕΚ 3420Β/25.10.2016) και τον νόμο 4727/2020 (ΦΕΚ 184Α/23.9.2020) για την ψηφιακή διακυβέρνηση, το πρακτικό ανακήρυξης υπερθεματιστή δεν είναι δημοσιεύσιμη πράξη» αναφέρεται στην απάντηση.
Όλα αυτά καθιστούν ακόμη πιο αξιοπερίεργη την άρνηση της ΑΑΔΕ να κατονομάσει την εταιρεία-υπερθεματιστή, την ώρα που όλοι ψάχνουν να βρουν ποιος ήταν ο αγοραστής του κατασχεμένου φορτίου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σχετικό αίτημα κατέθεσε προς τον ειδικό εφέτη ανακριτή ο δικηγόρος Στέλιος Σούρλας, ο οποίος εκπροσωπεί οικογένειες θυμάτων και τραυματιών της τραγωδίας των Τεμπών.
Ειδικότερα, ο κ. Σούρλας ζήτησε από τον ανακριτή να «διατάξει» το Τελωνείο Προμαχώνα Σερρών να απαντήσει εγγράφως «ποιοι ανακηρύχτηκαν κατά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2023 υπερθεματιστές σε δημοπρασία κατασχεθέντων από Βουλγαρία φορτίων χημικών διαλυτών από το Τελωνείο Προμαχώνα Σερρών».
Όπως επίσης να ερευνήσει με ποιο μέσο μεταφέρθηκαν τα υλικά αυτά από τους υπερθεματιστές. Εάν δηλαδή η μεταφορά τους έγινε οδικώς ή με τη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με την επιβατική το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Εκτός από αυτά ο κ. Σούρλας ζήτησε από τον ανακριτή να διερευνήσει «πού μεταφέρθηκαν τα φορτία αυτά, πού αποθηκεύτηκαν, ποια είναι τα παραστατικά δελτία αποστολής τιμολογίων, για ποιο σκοπό χρησιμοποιήθηκαν και εάν κατά τη μεταφορά τους τηρήθηκαν τα μέτρα ασφαλείας των συγκοινωνιών».
Υπενθυμίζεται ότι εξηγήσεις για τις «αδιάθετες» και «χωρίς ευθύνη κατοχής μεγάλες ποσότητες χημικού διαλύτη που βρέθηκαν στον Προμαχώνα λίγες μέρες πριν από το έγκλημα των Τεμπών» ζήτησε ο τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Βασίλης Κόκκαλης με ερώτησή του προς τον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου