Ο λογαριασμός αναβάθμισης και συντήρησης του προεδρικού αεροσκάφους της Κύπρου, μεγαλώνει συνεχώς, με την κυβέρνηση στη Λευκωσία να προσπαθεί να διαχειριστεί την κατάσταση αλλά και να βρει πόρους προκειμένου να το καταστήσει απόλυτα ασφαλές την ώρα που στη Βουλή τίθενται επιτακτικά ερωτήματα αναφορικά με το θέμα.
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε δωρηθεί στην Κύπρο από τον πρωθυπουργό τον Σεπτέμβριο του 2022, επί διακυβέρνησης Αναστασιάδη αλλά σύντομα καθηλώθηκε λόγω προβλημάτων.
Πέρασε από εκτενή αναβάθμιση ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ με την οποία του εδόθη πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας αλλά μόνο για πτήσεις εντός Ευρώπης και τώρα χρειάζεται έναν δεύτερο κύκλο επισκευών και αναβαθμίσεων προκειμένου να μπορεί να πραγματοποιήσει μεγαλύτερες πτήσεις.
Το κόστος αυτών των επισκευών και αναβαθμίσεων είναι που καλείται τώρα να καλύψει η κυβέρνησηΧριστοδουλίδη με την αντιπολίτευση, όπως αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «Πολίτης» να διατυπώνει ενστάσεις στους κυβερνητικούς χειρισμούς και ειδικά στην κίνηση του υπουργού Οικονομικών Μάκη Κεραυνού να απαντήσει μεν σε επιστολή με ερωτήματα του βουλευτή του ΑΚΕΛ Άριστου Δαμιανού διαβαθμίζοντας δε την απαντητική του επιστολή ως «απόρρητη» έτσι που η αντιπολίτευση να αδυνατεί να συζητήσει το θέμα δημοσίως.
Το ΑΚΕΛ διαμήνυσε ότι το ζήτημα θα εξεταστεί όπως και να έχει στη Βουλή.
Είναι σημαντικό πάντως να διευκρινιστεί ότι η Κύπρος γνώριζε εξ αρχής τα προβλήματα του συγκεκριμένου αεροσκάφους τύπου Embraer Legacy το οποίο η Αθήνα είχε αποφασίσει να πωλήσει όταν ο πρωθυπουργός παρέλαβε το Falcon 7X το οποίο και χρησιμοποιεί σήμερα. Αρχικά η Λευκωσία θα πρότεινε την αγορά του αλλά λόγω αυτών των προβλημάτων κάτι τέτοιο κρίθηκε ασύμφορο με την Αθήνα να το χαρίζει τελικά στην Κύπρο η οποία και ανέλαβε τα της επιδιόρθωσής του.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου