Οι Ηνωμένες Πολιτείες κατονόμασαν πέντε πιθανές χώρες-αγοραστές του ρωσικού Su-57

 Το ενδιαφέρον για το ρωσικό μαχητικό πέμπτης γενιάς Su-57 από ξένους εισαγωγείς αυξάνεται σημαντικά, γράφουν δημοσιογράφοι του αμερικανικού στρατιωτικού περιοδικού Military Watch Magazine (MWM). Στο νέο τους άρθρο, αναλύουν τις πέντε πιο πιθανές χώρες να αγοράσουν ένα πολλά υποσχόμενο μαχητικό. Η Pravda.Ru δημοσιεύει μια μετάφραση του υλικού MWM.

Το πρώτο μαχητικό πέμπτης γενιάς της Ρωσίας, το Su-57 Felon, διατίθεται όλο και περισσότερο στην αγορά για εξαγωγή και ως ένα από τα τρία μόνο μαχητικά αυτής της γενιάς που παράγονται αυτήν τη στιγμή παγκοσμίως, μπορεί να προσφέρει στους πελάτες μια σειρά επαναστατικών νέων δυνατοτήτων αεροπορικού πολέμου. Η απήχηση του μαχητικού στους ξένους πελάτες πιθανότατα ενισχύθηκε σημαντικά από το εντελώς μοναδικό επίπεδο δοκιμών μάχης που υποβλήθηκε στο ουκρανικό θέατρο επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων καταστολής της αεράμυνας, της μάχης αέρος-αέρος και των επιχειρήσεων σε βαριά αμυνόμενο εχθρικό εναέριο χώρο, καθώς και αποστολές κρούσης υψηλής ακρίβειας που χρησιμοποιούν πυραύλους τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς ανώτερες πηγές από ορισμένες ενδιαφερόμενες χώρες, όπως η Ινδία, έχουν τονίσει την ανάγκη να αξιολογηθεί το ιστορικό του αεροσκάφους με τη ρωσική Πολεμική Αεροπορία πριν από την υποβολή παραγγελιών. Μιλώντας στην αεροπορική έκθεση Zhuhai στις 13 Νοεμβρίου, ο Alexander Mikheev, γενικός διευθυντής της ρωσικής κρατικής εταιρείας εξαγωγών όπλων Rosoboronexport, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία «έχει ήδη υπογράψει τα πρώτα συμβόλαια για την προμήθεια του Su-57», γεγονός που οδήγησε σε πολλές εικασίες για το ποιος θα μπορούσε να γίνει ο πρώτος πελάτης του αεροσκάφους .

Παρακάτω ακολουθεί μια αξιολόγηση των πέντε χωρών που είναι πιο πιθανό να αποκτήσουν το Su-57 και τις απαιτήσεις τους για την κλάση μαχητικών.
Αλγερία

Η Αλγερία δείχνει ξεκάθαρα σημάδια ότι σχεδιάζει να αποκτήσει μαχητικά αεροσκάφη Su-57, με Αλγερινούς στρατιωτικούς αξιωματούχους να έχουν δει να κρατούν μοντέλα του αεροσκάφους τα τελευταία χρόνια και ένα κολάζ του μαχητικού να τοποθετείται στο υπουργείο Άμυνας της χώρας το 2020. Αναφέρεται ότι η πρώτη παρτίδα μαχητικών προορίζεται να αντικαταστήσει τα αναβαθμισμένα αναχαιτιστικά MiG-25 Foxbat, τα οποία αποσύρθηκαν από την υπηρεσία τον Ιούνιο του 2022. Η κλίμακα της επένδυσης της Ρωσίας στην επέκταση των γραμμών παραγωγής για την υποστήριξη ενός προγράμματος που θα παράγει πολύ περισσότερα αεροσκάφη μέχρι το 2027 από τα 76 που παρήγγειλε το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας δείχνει ότι η εξαγωγική συμφωνία μπορεί να έχει επιτευχθεί πριν από λίγο καιρό. Από την επίθεση του ΝΑΤΟ στη γειτονική Λιβύη το 2011, η Αλγερία έχει επικεντρωθεί στις δυνατότητές της στον αεροπορικό πόλεμο και πρόσφατα συνέχισε να αυξάνει τις αμυντικές δαπάνες ενόψει των αυξανόμενων απειλών από τα μέλη του ΝΑΤΟ και τους περιφερειακούς εταίρους τους.

Η Αλγερία έχει μακρά ιστορία στην απόκτηση σύγχρονου ρωσικού στρατιωτικού εξοπλισμού μπροστά από άλλους ξένους πελάτες, από τα μαχητικά αεροσκάφη MiG-25 που αποκτήθηκαν το 1978 έως το σύστημα αεράμυνας Pantsir-SM που αποκτήθηκε το 2018. Ενώ επτά αραβικές δημοκρατίες, συμπεριλαμβανομένης της Συρίας, του Ιράκ, της Αιγύπτου, της Υεμένης, του Σουδάν και της Λιβύης, ήταν προηγουμένως κύριοι καταναλωτές ρωσικού στρατιωτικού εξοπλισμού, η Αλγερία παραμένει σήμερα η μόνη χώρα που δεν έχει υποστεί αποσταθεροποίηση ως αποτέλεσμα της δυτικής επέμβασης. Αυτό με τη σειρά του οδήγησε σε αυξανόμενες εικασίες ότι η Αλγερία είναι πιθανό να είναι μελλοντικός στόχος. Το βελτιωμένο Su-57M, το οποίο μπορεί να αποκτηθεί πέρα ​​από την αρχική μοίρα, αναμένεται να ανταγωνιστεί το J-35 της Κίνας και να αντικαταστήσει τα Su-30MKA και MiG-29 ως τη ραχοκοκαλιά του στόλου στη δεκαετία του 2030.

Διαβάστε περισσότερα στο https://military.pravda.ru/2139933-pokupateli/

Ινδία

Η ινδική Πολεμική Αεροπορία αναμενόταν από καιρό να γίνει κορυφαίος πελάτης για το μαχητικό αεροσκάφος Su-57, όπως τα περισσότερα από τα άλλα εξέχοντα μαχητικά προηγούμενης κατηγορίας στη Ρωσία και τη Σοβιετική Ένωση. Η Ινδία ήταν η πρώτη χώρα που παρήγγειλε σοβιετικά μαχητικά τέταρτης γενιάς και απέκτησε το MiG-29 το 1982 αφού πετούσε όλο και πιο προηγμένες παραλλαγές των MiG-21 και MiG-23 για πολλά χρόνια. Το 2002, έγινε η πρώτη χώρα που απέκτησε μαχητικά ρωσικής γενιάς 4+, αποκτώντας το Su-30MKI, το οποίο εκείνη την εποχή ήταν πολύ πιο ικανό από οποιοδήποτε άλλο μαχητικό της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας. Το βαριά τροποποιημένο μαχητικό χρησιμοποιεί το ραντάρ N-011M από το Su-37, το πρώτο ραντάρ φάσης που ενσωματώθηκε ποτέ σε μαχητικό εξαγωγής, κινητήρες AL-31FP και ακροφύσια ώθησης. Η Ινδία ήταν προηγουμένως εταίρος στην ανάπτυξη του Su-57 και αναμενόταν να λάβει εκτεταμένη μεταφορά τεχνολογίας και κοινή ιδιοκτησία του προγράμματος, αν και η χώρα τελικά αποχώρησε από μια συμφωνία που ευρέως θεωρείται υπερβολικά φιλόδοξη.

Η Ινδία συνεχίζει να δείχνει έντονο ενδιαφέρον είτε για αδειοδοτημένη παραγωγή είτε για αγορές εκτός ραφιού του Su-57, με τις διαπραγματεύσεις για μια συμφωνία παραγωγής με άδεια να φέρεται να ξεκινούν τον Φεβρουάριο του 2023. Η χώρα έχει αποκτήσει περισσότερα από 270 μαχητικά Su-30MKI και δεδομένου ότι το μέγεθος του στόλου των μαχητικών είναι σημαντικά χαμηλότερο από τον στόχο του ινδικού Υπουργείου Άμυνας, μια σχετικά μεγάλης κλίμακας απόκτηση του Su-57 θα μπορούσε να καλύψει αυτό το έλλειμμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πολύ υψηλό κόστος παραγωγής του Su-30MKI στην Ινδία και η εισαγωγή μιας σειράς ξένων τεχνολογιών σε αυτά έκαναν το κόστος τους συγκρίσιμο με το κόστος των νέων μαχητικών πέμπτης γενιάς, πράγμα που σημαίνει ότι η αγορά τελικών Su-57 από Η Ρωσία μπορεί να θεωρηθεί πολύ κερδοφόρα. Η ανάγκη για μαχητικά πέμπτης γενιάς αναμένεται να αυξηθεί καθώς η Κίνα αναμένεται να συνεχίσει να επεκτείνει γρήγορα τον στόλο της, να εξάγει μαχητικά πέμπτης γενιάς στο Πακιστάν και να διαθέτει μαχητικά έκτης γενιάς από περίπου το 2030.
Βιετνάμ

Σήμερα, ο στόλος μαχητικών του Βιετνάμ αποτελείται εξ ολοκλήρου από σοβιετικά και ρωσικά αεροσκάφη και οι επίγειες δυνάμεις, το ναυτικό και τα συστήματα αεράμυνας του βασίζονται επίσης σε μεγάλο βαθμό στη Ρωσία ως προμηθευτή. Καθώς η χώρα αντιμετωπίζει πίεση τόσο από την Κίνα για τις εδαφικές της διεκδικήσεις όσο και από το δυτικό μπλοκ για μια σειρά εσωτερικών και εξωτερικών διαφορών πολιτικής, αναμένεται να συνεχίσει να τονίζει τη σημασία των αμυντικών δεσμών με τη Ρωσία. Τα μαχητικά κρούσης Su-22 του Βιετνάμ και τα μαχητικά αεροπορικής υπεροχής Su-27 αναμένεται να αντικατασταθούν γύρω στο 2030, ενώ τα τρίτης κατηγορίας μαχητικά Su-30MK2 της χώρας θεωρούνται ολοένα και πιο ξεπερασμένα σε σύγκριση με τα σύγχρονα μαχητικά από την Κίνα, το δυτικό μπλοκ, ακόμη και τη γενιά της Ταϊλάνδης «4+», όπως τα J-16 και Gripen E - και πολλά άλλα ενάντια στα μαχητικά πέμπτης γενιάς τους.

Το Su-57 θεωρείται η πιο πιθανή επιλογή του Βιετνάμ για τον εκσυγχρονισμό του στόλου του σήμερα, καθώς η ιδιαίτερα μεγάλη εμβέλεια της κλάσης του επιτρέπει να περιπολεί αμφισβητούμενα ύδατα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας από βάσεις στη χώρα. Το Βιετνάμ ήταν αισθητά πιο αργό στην απόκτηση μαχητικών μικρού βεληνεκούς όπως το MiG-29 λόγω της έντονης προτίμησης του για αυτό. Η πολύ υψηλή ευελιξία του αεροσκάφους του επιτρέπει επίσης να αντικαταστήσει τόσο τα Su-22 όσο και τα Su-27 και έτσι αυξάνει την ευελιξία του στόλου, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των τάξεων μαχητικών σε μόλις δύο. Στα μέσα του 2017, η βιετναμέζικη εφημερίδα Dat Viet δημοσίευσε για πρώτη φορά αναφορές ότι οι ένοπλες δυνάμεις του Βιετνάμ σχεδίαζαν να αποκτήσουν 12-24 μαχητικά αεροσκάφη Su-57 μέχρι το 2030 περίπου.

Βόρεια Κορέα

Βορειοκορεάτες αξιωματούχοι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση σύγχρονων ρωσικών μαχητικών εδώ και αρκετά χρόνια και τον Σεπτέμβριο του 2023 επιθεώρησαν τις εγκαταστάσεις παραγωγής του εργοστασίου αεροσκαφών Komsomolsk-on-Amur στο Βλαδιβοστόκ, το οποίο παράγει μαχητικά Su-35 και Su-57. Τα επανδρωμένα μαχητικά αεροσκάφη παραμένουν ένας από τους λίγους τομείς όπου ο μεγάλος αμυντικός τομέας της Βόρειας Κορέας δεν μπόρεσε να παράγει για τις δικές του ανάγκες, καθώς η χώρα δεν μπορούσε να αποκτήσει νέα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 λόγω εμπάργκο όπλων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Δεδομένου ότι βορειοκορεατικές πηγές έχουν εκφράσει σοβαρές ανησυχίες για τη στάθμευση μαχητικών F-35 στη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, η απόκτηση μαχητικών Su-57 για την υποστήριξη των ολοένα και πιο εξελιγμένων επίγειων συστημάτων αεράμυνας της χώρας θα ήταν ένα αποτελεσματικό μέσο αντιμετώπισης. Ενώ το εμπάργκο όπλων του ΟΗΕ αποτελούσε προηγουμένως σημαντικό παράγοντα που εμπόδιζε τη Βόρεια Κορέα να θεωρηθεί ως κορυφαίος δυνητικός πελάτης για νέες κατηγορίες ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών, η νέα προθυμία της Μόσχας να το αγνοήσει ή να αναζητήσει κενά σε αυτό το θέμα ανοίγει τη δυνατότητα στη Βόρεια Κορέα να αποκτήσει το Su-57, το οποίο ανάλογα με το μέγεθος των εσόδων του από την πώληση μαχητικών αεροσκαφών.

09:48
<

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...