Με αφορμή την παρουσίαση της Β’ Πράξης του εμβληματικού μουσικού δράματος Τριστάνος και Ιζόλδη από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (21.02), ξετυλίγουμε το κουβάρι της – αναμφίβολα ενδιαφέρουσας – πορείας του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Σε μία προσπάθεια να κατανοήσουμε τον άνθρωπο πίσω από τον ιδιοφυή, αλλά αμφιλεγόμενο, δημιουργό:
«Έχω ακούσει ότι η μουσική του Βάγκνερ είναι καλύτερη απ’ όσο ακούγεται», έλεγε σκωπτικά ο Αμερικανός συγγραφέας Μαρκ Τουέιν. Όμως, οι ομότεχνοί του, όπως ο Τόμαν Μανν, ο Μαρσέλ Προυστ αλλά και ο Τζέιμς Τζόις μάλλον διαφωνούσαν,
«Έχω ακούσει ότι η μουσική του Βάγκνερ είναι καλύτερη απ’ όσο ακούγεται», έλεγε σκωπτικά ο Αμερικανός συγγραφέας Μαρκ Τουέιν. Όμως, οι ομότεχνοί του, όπως ο Τόμαν Μανν, ο Μαρσέλ Προυστ αλλά και ο Τζέιμς Τζόις μάλλον διαφωνούσαν,