Ψηφιακή «Εξέλιξη» στο Πλανητάριο Ταξίδι στον χρόνο με ελληνική υπογραφή

Αθήνα

Με ένα ταξίδι δισεκατομμυρίων ετών, από την γέννηση του Σύμπαντος μέχρι την εμφάνιση των..
πρώτων μορφών ζωής  στη Γη και τη σύγχρονη μετεξέλιξή τους, η νέα ψηφιακή παράσταση του Νέου Ψηφιακού Πλανηταρίου του Ιδρύματος Ευγενίδου με τίτλο «Εξέλιξη» υπόσχεται να βυθίσει το κοινό στο μυστήριο της δημιουργίας και της προόδου.
100% ελληνικό προϊόν
Για πρώτη φορά, η ομάδα του Νέου Ψηφιακού Πλανηταρίου δημιούργησε μια παραγωγή εξ ολοκλήρου ελληνική, ξεκινώντας κυριολεκτικά από το μηδέν. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό, έπαιξε το λογισμικό Hive 3D το οποίο φέρει επίσης ελληνική υπογραφή και συγκεκριμένα της εταιρείας Eyelead Software.
«Μέχρι τώρα διεθνώς υπήρχαν ελάχιστα προγράμματα τα οποία χρησιμοποιούνταν για τη δημιουργία τρισδιάστατων εικόνων animation και προσωπικά ενθουσιάστηκα πραγματικά γιατί νέα παιδιά από τη χώρα μας κατάφεραν να φτιάξουν κάτι τέτοιο» λέει στο «ΒΗΜΑ» ο διευθυντής του Νέου Ψηφιακού Πλανηταρίου, κ. Διονύσης Σιμόπουλος.
«Η παράσταση αυτή προσεγγίζει την έννοια της εξέλιξης από όλα τα στάδια της ύπαρξης του Σύμπαντος. Είναι, δηλαδή, μια σπονδυλωτή 40λεπτη παράσταση, όπου στο πρώτο μέρος της υπάρχει μια εισαγωγή που εξηγεί τη μετάβαση από τις δεισιδαίμονες ιδέες του παρελθόντος, στην επιστημονική μεθοδολογία που ξεκίνησε με τον Θαλή τον Μιλήσιο και στη συνέχεια ακολουθούν πέντε ενότητες: η εξέλιξη του Σύμπαντος, των άστρων, του πλανήτη μας, της ζωής και του ανθρώπινου πολιτισμού» αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος.
Τρισδιάστατη «κυψέλη» γραφικών
Το πρωτοποριακό λογισμικό το οποίο αναπτύχθηκε αρχικά για τη δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών, επέτρεψε σε έλληνες τεχνικούς και καλλιτέχνες τον σχεδιασμό τρισδιάστατων μοντέλων και animations.
«Η ιδέα μας ξεκίνησε από όταν ήμασταν μόλις 15 ετών. Ημασταν μια παρέα που ασχολιόταν από μικρή ηλικία με τα  βιντεοπαιχνίδια και τις τέχνες» περιγράφει ο επικεφαλής της ομάδας, κ. Ιωσήφ Ψιστάκης. «Το τρισδιάστατο λογισμικό Hive 3D, το οποίο φέρει τη σφραγίδα της Eyelead Software που ιδρύσαμε το 2007, αποτελεί ουσιαστικά μια πλατφόρμα ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών».
Σύμφωνα με τον κ. Ψιστάκη, δύο από τα μεγαλύτερα προτερήματα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι η πολύ καλή ποιότητα εικόνας που προσφέρει αλλά και η δυνατότητα του λεγόμενου collaborative editing. Την σύνδεση δηλαδή απομακρυσμένων μεταξύ τους χρηστών, προκειμένου να μπορούν να βλέπουν την επιτόπου εξέλιξη του έργου και να προβαίνουν σε οποιεσδήποτε αλλαγές απαιτούνται.
«To Hive 3D μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη παιχνιδιών για smartphones, υπολογιστές και ταμπλέτες» προσθέτει ο ίδιος. «Μάλιστα το ίδιο παιχνίδι με ένα μόνο κλικ μπορεί  προσαρμόζεται αυτόματα στις διαφορετικές αυτές πλατφόρμες. Επιπλέον, το λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία προγραμμάτων που δεν είναι παιχνίδια, όπως π.χ. μια αρχιτεκτονική εφαρμογή. Η τελική αίσθηση όλων των παραπάνω είναι φυσικά τρισδιάστατη» καταλήγει.
Τεχνολογική πολυτέλεια
Όπως υποστηρίζει από την πλευρά του ο τεχνικός διευθυντής του Νέου Ψηφιακού Πλανηταρίου, κ. Μάνος Κιτσώνας, το συγκεκριμένο λογισμικό ήταν για την ομάδα του μια πραγματική πολυτέλεια. «Καταρχάς είχαμε στη διάθεσή μας πολύ καλούς καλλιτέχνες για την ανάπτυξη των γραφικών. Συγχρόνως ήταν πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το νέο λογισμικό αναπτυσσόταν παράλληλα με την παραγωγή που ετοιμάζαμε. Αυτό είναι κάτι πολύ σπάνιο και μας προσέφερε τη δυνατότητα όταν τα πράγματα δεν γίνονταν όπως ακριβώς θέλαμε, να μπορούμε να παρέμβουμε και να τα αλλάξουμε» εξηγεί.
«Μεγάλο προτέρημα του Hive 3D αποτελεί το ότι μπορεί κανείς να βλέπει το αποτέλεσμα σε πραγματικό χρόνο (real time). Κάτι τέτοιο, συντομεύει πολύ τη διαδικασία της παραγωγής γιατί στην δική μας περίπτωση ήταν σημαντικό να κάνουμε συνέχεια δοκιμές των αποτελεσμάτων αυτών στον θόλο του πλανηταρίου που αγγίζει το ένα στρέμμα – κάτι που από μόνο του αποτελεί την πρωταρχική τεχνική δυσκολία του όλου εγχειρήματος. Χάρη στο λογισμικό, ήμασταν σε θέση να κάνουμε συνέχεια δοκιμές, αλλαγές στα χρώματα, στις θέσεις των μοντέλων στον θόλο κ.ά.» τονίζει ο κ. Κιτσώνας.
Σκηνοθετική απελευθέρωση μέσω χειριστηρίου
Η νέας παράσταση ολοκληρώθηκε μετά από περίπου ενάμιση χρόνο σκληρής εργασίας. Ο χρόνος αυτός ήταν ωστόσο αρκετά μικρός εάν αναλογιστεί κανείς ότι όλα, συμπεριλαμβανομένων και των γραφικών, φτιάχτηκαν από την αρχή.
«Πρόκειται για το απόλυτο όνειρο ενός σκηνοθέτη, γιατί έχει τους ηθοποιούς του – στην προκειμένη περίπτωση τους πλανήτες, τα αστέρια του, τους δεινοσαύρους του κτλ. – και τον περιβάλλοντα χώρο και τα στήνει όλα σιγά-σιγά» αναφέρει ο σκηνοθέτης της παράστασης Παναγιώτης Σιμόπουλος.
«Για παράδειγμα, στην πράξη προσθέταμε δέντρα, φυτεύαμε γρασίδι, φτιάχναμε βουνά μέσα στο Hive 3D. Στη συνέχεια παίρναμε την κάμερα, δηλαδή το χειριστήριο και συνθέταμε το τοπίο σε πραγματικό χρόνο. Αυτό για μένα, ως σκηνοθέτη, είναι πολύ απελευθερωτικό: δημιουργούσα εκείνη τη στιγμή, ενώ με συμβατικά προγράμματα θα έπρεπε να στήσουμε τα μοντέλα και το περιβάλλον και στη συνέχεια να τα δούμε όλα υπό μορφή wireframe (ουσιαστικά ως όγκους και γραμμές). Κάτι τέτοιο ήταν εφικτό από ξένες εταιρείες μέχρι τώρα, αλλά και πάλι το ποιοτικό αποτέλεσμα ήταν πολύ χαμηλότερο σε σχέση με εκείνο που προσφέρει η Eyelead Software. Mε άλλα λόγια, τo Hive 3D επιτρέπει στον σκηνοθέτη να ελέγχει την κάμερά του ως χρήστης βιντεοπαιχνιδιού κατευθύνοντάς την όπου αυτός επιθυμεί» επισημαίνει ο κ. Π. Σιμόπουλος.

Η εντυπωσιακή «βουτιά» στην εξέλιξη της ζωής καταλήγει στη διαχρονική δίψα του ανθρώπου να γνωρίσει νέους τόπους, νέες εμπειρίες ή ακόμη και νέους πλανήτες. Γιατί όπως είχε κάποτε πει ο πατέρας της θεωρητικής αστροναυτικής Κονσταντίν Τσιολόφσκι «η Γη μπορεί να αποτελεί την κοιτίδα του ανθρώπινου πολιτισμού, κανείς όμως δεν μένει για πάντα στην κούνια του».

Για τους ενδιαφερόμενους, η προβολή της παράστασης έχουν ήδη ξεκινήσει στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου (Λ. Συγγρού 387) από τις 2 Νοεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος. 





ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...