Η Κίνα εμποδίζει την αγορά Airbus από τις κινεζικές αεροπορικές
εταιρείες σε αντίποινα για την επιβολή από την Ευρωπαϊκή Ενωση του φόρου
εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αποκάλυψε ο επικεφαλής της..
ευρωπαϊκής
εταιρείας αεροναυπηγικής EADS.Η Κίνα εμποδίζει την αγορά των αεροσκαφών Airbus από τις κινεζικές
αεροπορικές εταιρείες σε αντίποινα για την επιβολή από την Ευρωπαϊκή
Ενωση του φόρου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αποκάλυψε ο επικεφαλής
της ευρωπαϊκής εταιρείας αεροναυπηγικής EADS, μητρικής της Airbus, Λουί
Γκαλουά. «Η Airbus πλήττεται από μέτρα αντιποίνων. Η κινεζική κυβέρνηση αρνείται να εγκρίνει τις παραγγελίες αεροσκαφών των κινεζικών εταιρειών», δήλωσε ο Λουί Γκαλουά ζητώντας από τις Βρυξέλλες να μην εφαρμόσει την φορολογία αυτή μπροστά την αντίθεση του υπόλοιπου κόσμου.
Διακυβεύεται η πώληση 45 αεροσκαφών, 10 σούπερτζάμπο και 35 A330, δήλωσε ο επικεφαλής της EADS παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του 2011. Έξι από τα 35 επρόκειτο να παραδοθούν το 2013 και 19 το 2014, διευκρίνισε.
Η Airbus έχει ανακοινώσει στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων την πρόθεσή της να αυξήσει την παραγωγή του δικινητήριου A330 στα 11 αεροσκάφη μηνιαίως από το δεύτερο τρίμηνο του 2014, αλλά υπό τον όρο ότι ο ευρωπαϊκός φόρος δεν θα έχει συνέπειες στις παραγγελίες αεροσκαφών.
Ο ευρωπαϊκός νόμος ο οποίος ετέθη σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2001 υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις στον εναέριο χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εξαγοράζουν το 15% των εκπομπών του σε διοξείδιο του άνθρακα, που ισοδυναμεί με 32 εκατομμύρια τόνους, ως μέτρο για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Είκοσι έξι από τα 36 μέλη του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (OACI) είναι αντίθετα με το μέτρο.
Εν τω μεταξύ, η αεροναυπηγική εταιρεία Airbus κατόρθωσε να πωλήσει αεροσκάφη της σε ευρώ, προκειμένου να μειώσει τον όποιο συναλλαγματικό κίνδυνο, σε μία τιμή αντίστοιχη με πάνω από 5 δισ. δολάρια, νόμισμα αναφοράς στον τομέα, ανακοίνωσε η μητρική εταιρεία EADS.
«Τα συμβόλαια σε ευρώ με ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν σημειώσει πρόοδο», τόνισε ο οικονομικός διευθυντής της EADS Χανς-Πέτερ Ρινγκ, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2011. Τα συμβόλαια «αντίστοιχα με πάνω από 5 δισ. δολάρια για τα αεροσκάφη που θα παραδοθούν μεταξύ 2012 και 2016 έχουν μετατραπεί σε ευρώ, μειώνοντας κάθε συναλλαγματικό κίνδυνο».
Η Airbus, που κατασκευάζει τα περισσότερα αεροσκάφη της στην Ευρώπη, συντηρεί τα κόστη κατασκευής σε ευρώ και πωλεί σε δολάρια, γεγονός που την εκθέτει στις συναλλαγματικές διακυμάνσεις του ενιαίου ευρωπαϊκού νομίσματος έναντι του αμερικανικού. «Συνεχίζουμε στην ίδια πορεία και το 2012, τουλάχιστον το προσπαθούμε, αλλά αυτό δεν είναι εύκολο», τόνισε ο Ρινγκ.
Ο εμπορικός διευθυντής της Airbus Τζον Λίχι είχε δηλώσει τον Ιανουάριο πως η εταιρεία είχε αρχίσει να πωλεί τα αεροσκάφη της σε ευρώ. Για το 2011 η Aibus κατέγραψε κύκλο εργασιών 33,1 δισ. ευρώ, μία αύξηση 10% εν σχέσει με το προηγούμενο έτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου