Εκ πρώτης όψεως είναι μια απλή κούκλα βιτρίνας, σαν τις εκατομμύρια
παρόμοιες που χρησιμοποιούνται καθημερινά σε καταστήματα ρούχων σε όλες
τις δυτικές μεγαλουπόλεις. Αν όμως ρίξετε μια προσεκτικότερη ματιά, θα
παρατηρήσετε στο βλέμμα της κάτι περίεργο : μια φωτογραφική μηχανή
ενσωματωμένη μέσα στο μάτι της, με την οποία «κατασκοπεύει» τους
ανυποψίαστους πελάτες..
Η κούκλα, με το όνομα Eyesee, έχει κατασκευαστεί από την ιταλική
εταιρεία Almax και ήδη μοσχοπουλιέται σε πολλές μεγάλες μπουτίκ στο
Μιλάνο, το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη. Οι κούκλες αυτές διάγουν… «διπλή
ζωή»: παρουσιάζουν ρούχα αλλά παραβιάζουν και τα προσωπικά δεδομένα των
πελατών.
Μετά την φωτογράφιση κάθε πελάτης φακελώνεται: καταγράφονται η
ηλικία, το γένος και, εφόσον ενδιαφερθεί για κάτι, οι αγοραστικές του
προτιμήσεις. Κατόπιν τα δεδομένα περνάνε σε έναν κεντρικό ηλεκτρονικό
υπολογιστή, ο οποίος, διαμέσου ενός λογισμικού προγράμματος στατιστικής
ανάλυσης, φτιάχνει προφίλ πελατών ή ομαδοποιεί τις προτιμήσεις. Τα
στοιχεία αυτά είναι χρήσιμα στο τμήμα μάρκετινγκ κάθε εταιρείας, ώστε να
διαμορφωθεί η μελλοντική στρατηγική πωλήσεων.
Οργανώσεις για την υπεράσπιση του απαραβίαστου των προσωπικών
δεδομένων έχουν καταγγείλει τη χρήση της Eyesee, αν και τα περισσότερα
καταστήματα συνήθως ενημερώνουν τους πελάτες ότι η κούκλα τους
φωτογραφίζει.
Οι κούκλες-«κατάσκοποι», οι οποίες πωλούνται στην «αλμυρή» τιμή των
2.500 ευρώ έκαστη, κάνουν θραύση για έναν ακόμη λόγο: πολλα καταστήματα
τις χρησιμοποιούν προκειμένου να εντοπίζουν περιπτώσεις πελατών που
επιδίδονται στο «σπορ» της κλοπής προϊόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου