GP Άμπου Ντάμπι: Επική μάχη, νίκη Ράικονεν

Μια μοναδική παράσταση αντάξια της μοναδικής φιλοξενίας που απολαμβάνει στο Άμπου Ντάμπι και τη μοναδική Yas Marina Circuit η F1 απόλαυσαν σήμερα όσοι παρακολούθησαν δια ζώσης ή από την τηλεόραση το 18ο αγώνα του πρωταθλήματος.
Ο σημερινός αγώνας είναι χωρίς αμφιβολία ο καλύτερος φετινός, τουλάχιστον μέχρι τον επόμενο...
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον Χάμιλτον να διατηρεί το προβάδισμα αλλά πίσω του ο Ράικονεν εκμεταλλεύτηκε την προβλέψιμη αργοπορία του Γουέμπερ και από την 4η θέση έστριψε 2ος μπροστά από το Μαλντονάντο. Ο Αυστραλός με την Red Bull έχασε και την 4η θέση από τον Αλόνσο τη στιγμή που ο teammate του Σεμπάστιαν Φέτελ έβγαινε από το pit lane.



 Ο Φέτελ εκκινούσε τελευταίος μετά την ποινή που του επιβλήθηκε χτες από τους αγωνοδίκες καθότι το μονοθέσιο του είχε λιγότερα καύσιμα απ' το προβλεπόμενο.

Από τον πρώτο κιόλας γύρο ο Γερμανός άρχισε την επίθεση και τα προσπεράσματα. Μέχρι τον 8ο γύρο είχε καταφέρει να ανέβει στην 14η θέση αλλά με μια απώλεια στο δεξί flap της εμπρός αεροτομής που έσπασε όταν ακούμπησε την πίσω ρόδα της Williams του Μπρούνο Σένα.

Εκείνη τη στιγμή ο Νίκο Ρόσμπεργκ στην προσπάθειά του να περάσει τον Καρθικέγιαν ανέβηκε πάνω στην HRT με αποτέλεσμα να διαλυθούν και τα δυο μονοθέσια. Ο αλυτάρχης ενέπλεξε το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να καθαριστεί η πίστα και ο αγώνας "φρέναρε". Ο Φέτελ ήταν πίσω από το Ρικιάρντο που σε κάποια φάση στο μέσο της μεγάλης ευθείας έκοψε απότομα. Για να τον αποφύγει ο Γερμανός έκανε απότομα δεξιά και χτύπησε την πινακίδα του DRS. Αυτό πλήγωσε περαιτέρω την εμπρός αεροτομή της RB8 από την αριστερή πλευρά αυτή τη φορά. Έτσι ο Φέτελ άκουσε τους μηχανικούς του να τον καλούν στα πιτ για αλλαγή αεροτομής και ελαστικών. Έβγαλε τη μέση γόμα και έβαλε τη μαλακή απέμεναν όμως 40 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας όταν έγινε αυτό. Το ερώτημα ήταν αν θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το φινάλε ο Φέτελ μ' αυτό το σετ ελαστικών.


Ο αγώνας βρήκε τον κανονικό του ρυθμό αλλά όχι για πολύ. Ο επικεφαλής της κούρσας Λιούις Χάμιλτον εγκατέλειψε, ο Ράικονεν πέρασε μπροστά ακολουθούμενος από τον Μαλντονάντο και Αλόνσο. Ο Ισπανός που αρχικά φαίνονταν να μην μπορεί να πιέσει τη Williams κατάφερε να περάσει μπροστά ο ρυθμός του όμως υστερούσε απ' αυτόν του Ράικονεν.

Εκεί γύρω στον 30στο γύρο σε σύνολο 55 όλοι μπήκαν για την μοναδική αλλαγή ελαστικών. Έβγαλαν τη μαλακή έβαλαν τη μέση γόμα για να πάνε μέχρι το τέλος.

Ο Φέτελ μπήκε στον 37ο γύρο να αλλάξει λάστιχα για 2η φορά και αμέσως μετά βγήκε ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτή τη φορά λόγω της σύγκρουσης των Γκροζάν, Πέρεζ και Γουέμπερ για την οποία οι αγωνοδίκες θεώρησαν υπαίτιο τον Μεξικάνο πιλότο της Sauber.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε τις διαφορές και ο Φέτελ βρέθηκε με φρέσκα λάστιχα στην 4η θέση πίσω από τους Ράικονεν, Αλόνσο και Μπάτον.

Οι τελευταίοι 12 γύροι ήταν με κομμένη την ανάσα καθώς ο Ράικονεν άνοιξε αμέσως τη διαφορά εκτός ζώνης DRS (+1sec) από τον Αλόνσο που δεν μπορούσε να ξεκολήσει από την ουρά της Ferrari τους Μπάτον και Φέτελ.
Μετά από κάποιους γύρους ο Ισπανός κατάφερε να απομακρυνθεί κατεβάζοντας συνεχώς το ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Μάλιστα σ' αυτό το σημείο έδειξε ότι θα μπορούσε ακόμη και να απειλήσει το Ράικονεν. Όμως η επίθεσή του αυτή ήταν δίκοπο μαχαίρι καθότι έβγαλε το Μπάτον από τη ζώνη DRS της Ferrari. Αυτό περιόρισε το Βρετανό που προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε μέχρι το τέλος να αντέξει στην επίθεση του Φέτελ.











 Έτσι ο Γερμανός ανέβηκε τελικά 3ος σ' έναν αγώνα όπου εκκίνησε τελευταίος. Η διαφορά του από τον Αλόνσο μειώθηκε στους 10 βαθμούς ενώ απομένουν ακόμη 50 να μοιραστούν στους δυο τελευταίους αγώνες της χρονιάς σε ΗΠΑ (18/11) και Βραζιλία (25/11).




  Το ρεπορτάζ είναι σε εξέλιξη...

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:



Τελική κατάταξη:

Θέση Πιλότος       Ομάδα                        Χρόνος
 1.  Raikkonen     Lotus-Renault              145:58.667
 2.  Alonso        Ferrari                    +     0.852
 3.  Vettel        Red Bull-Renault           +     4.163
 4.  Button        McLaren-Mercedes           +     7.787
 5.  Maldonado     Williams-Renault           +    13.007
 6.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    20.076
 7.  Massa         Ferrari                    +    22.896
 8.  Senna         Williams-Renault           +    23.542
 9.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    24.160
10.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +    27.400
11.  Schumacher    Mercedes                   +    28.000
12.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    34.900
13.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    47.700
14.  Glock         Marussia-Cosworth          +    56.400
15.  Perez         Sauber-Ferrari             +    56.700
16.  Petrov        Caterham-Renault           +  1:04.500
17.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    1:11.5

Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1:43.964

Εγκατέλειψαν:

Πιλότος       Ομάδα                      Γύρος
Pic           Marussia-Cosworth            42
Grosjean      Lotus-Renault                38
Webber        Red Bull-Renault             38
Hamilton      McLaren-Mercedes             20
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 8
Rosberg       Mercedes                     8
Hulkenberg    Force India-Mercedes         1


Βαθμολογία, 18ος γύρος:                

     Πιλότοι:                    Κατασκευαστές:            
 1.  Vettel       255        1.  Red Bull-Renault          422
 2.  Alonso       245        2.  Ferrari                   340
 3.  Raikkonen    198        3.  McLaren-Mercedes          318
 4.  Webber       167        4.  Lotus-Renault             288
 5.  Hamilton     165        5.  Mercedes                  136
 6.  Button       153        6.  Sauber-Ferrari            124
 7.  Massa         95        7.  Force India-Mercedes       95
 8.  Rosberg       93        8.  Williams-Renault           73
 9.  Grosjean      90        9.  Toro Rosso-Ferrari         22
10.  Perez         66      
11.  Kobayashi     58      
12.  Hulkenberg    49      
13.  Di Resta      46      
14.  Maldonado     43      
15.  Schumacher    43      
16.  Senna         30      
17.  Vergne        12      
18.  Ricciardo     10      

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...