Πρώτη χρονιά ισχύος των προδιαγραφών Euro4 φέτος για τα νέα
μοντέλα. Για τα ήδη υπάρχοντα, προβλέπεται ένας χρόνος χάριτος. Όμως θα
πρέπει να προσαρμοστούν το 2017.
Το ίδιο ισχύει για τα μικρά δίχρονα που βγάζουν άδεια κυκλοφορίας για τον δρόμο. Μπορούν να πουλιώνται με τις προδιαγραφές Euro3 ως το τέλος του 2016.
Μετά θα πρέπει είτε να προσαρμοστούν, είτε να... αποσυρθούν. Μιλάμε για κυρίως για δίχρονα 125άρια εντούρο που ως και σήμερα πουλιούνται κυρίως στις νοτιοευρωπαϊκές χώρες: Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Ελλάδα.
Οι προδιαγραφές Euro4 είναι πολύ πιο αυστηρές και το κόστος προσαρμογής των κινητήρων σε αυτές είναι τόσο μεγάλο που η ΚΤΜ αποφάσισε ότι δεν αξίζει τον κόπο να βγάλει Έγκριση Τύπου για τον δρόμο.
Οι πληροφορίες λένε πως θα συνεχίσουν να πουλιούνται με φώτα και λοιπό εξοπλισμό. Ωστόσο, χωρίς τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στον δρόμο, είναι αβέβαιο πόσοι πιτσιρικάδες -το κυρίως αγοραστικό κοινό τους- θα τα αγοράσουν.
Διότι αφενός έχουν να αντιμετωπίσουν τον εσωτερικό ανταγωνισμό των motocross και αφετέρου η άμεση έξοδος στο βουνό γίνεται όλο και δυσκολότερη στην Ευρώπη λόγω απαγορεύσεων.
Η άσχημη αυτή «σύνοδος» συνθηκών (δυσαστρία ή disaster όπως λένε στην Ευρώπη) σημαίνει ότι για να απολαύσει κάποιος το εντούρο του θα πρέπει να το μεταφέρει σε πίστα με αυτοκίνητο και τρέιλερ ή με φορτηγάκι -οχήματα στα οποία οι Ευρωπαίοι τηνέιτζερ δεν έχουν συνήθως πρόσβαση.
Αυτό που μπορεί να σώσει τις μοτοσυκλέτες αυτές από τον αφανισμό είναι οι πωλήσεις στις αναδυόμενες αγορές. Αν εκεί τα πάνε καλά, θα συνεχίσουν να παράγονται, ειδικά καθώς στις περισσότερες από αυτές οι διάφορες προδιαγραφές είναι αρκετά πιο χαλαρές από τις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες.
Το μόνο που θα μπορούσε να τις κρατήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους είναι ένας νέος δίχρονος κινητήρας που όχι μόνον θα καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4 αλλά και τις επερχόμενες Euro5 (από 1η Ιανουαρίου 2021).
Η κατάσταση είναι διπλά αρνητική για τις KTM και Husqvarna, διότι τα μικρά δίχρονα λειτουργούν σαν «κράχτης» για τους νέους. Το σύγχρονο μάρκετινγκ απαιτεί να προσελκύεις και «κλειδώνεις» την πελατεία σου όσο το δυνατόν νωρίτερα.
Έχοντας να τούς προτείνει τα «νόμιμα» δίχρονά της, η ΚΤΜ κρατούσε ένα προνομιακό δίαυλο προσέγγισης των νέων ανοιχτό. Ο οποίος δίαυλος τώρα στενεύει ή κλείνει.
Η κατάσταση ήταν ήδη γνωστή στους Αμερικανούς έφηβους, εξού και η προτίμησή τους στα ΜΧ μοντέλα, τα οποία πέραν του Ατλαντικού πουλάνε πολύ περισσότερο από τα εντούρο.
Θανάσης Χούντρας
Το ίδιο ισχύει για τα μικρά δίχρονα που βγάζουν άδεια κυκλοφορίας για τον δρόμο. Μπορούν να πουλιώνται με τις προδιαγραφές Euro3 ως το τέλος του 2016.
Μετά θα πρέπει είτε να προσαρμοστούν, είτε να... αποσυρθούν. Μιλάμε για κυρίως για δίχρονα 125άρια εντούρο που ως και σήμερα πουλιούνται κυρίως στις νοτιοευρωπαϊκές χώρες: Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Ελλάδα.
Οι προδιαγραφές Euro4 είναι πολύ πιο αυστηρές και το κόστος προσαρμογής των κινητήρων σε αυτές είναι τόσο μεγάλο που η ΚΤΜ αποφάσισε ότι δεν αξίζει τον κόπο να βγάλει Έγκριση Τύπου για τον δρόμο.
Οι πληροφορίες λένε πως θα συνεχίσουν να πουλιούνται με φώτα και λοιπό εξοπλισμό. Ωστόσο, χωρίς τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στον δρόμο, είναι αβέβαιο πόσοι πιτσιρικάδες -το κυρίως αγοραστικό κοινό τους- θα τα αγοράσουν.
Διότι αφενός έχουν να αντιμετωπίσουν τον εσωτερικό ανταγωνισμό των motocross και αφετέρου η άμεση έξοδος στο βουνό γίνεται όλο και δυσκολότερη στην Ευρώπη λόγω απαγορεύσεων.
Η άσχημη αυτή «σύνοδος» συνθηκών (δυσαστρία ή disaster όπως λένε στην Ευρώπη) σημαίνει ότι για να απολαύσει κάποιος το εντούρο του θα πρέπει να το μεταφέρει σε πίστα με αυτοκίνητο και τρέιλερ ή με φορτηγάκι -οχήματα στα οποία οι Ευρωπαίοι τηνέιτζερ δεν έχουν συνήθως πρόσβαση.
Αυτό που μπορεί να σώσει τις μοτοσυκλέτες αυτές από τον αφανισμό είναι οι πωλήσεις στις αναδυόμενες αγορές. Αν εκεί τα πάνε καλά, θα συνεχίσουν να παράγονται, ειδικά καθώς στις περισσότερες από αυτές οι διάφορες προδιαγραφές είναι αρκετά πιο χαλαρές από τις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες.
Το μόνο που θα μπορούσε να τις κρατήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους είναι ένας νέος δίχρονος κινητήρας που όχι μόνον θα καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4 αλλά και τις επερχόμενες Euro5 (από 1η Ιανουαρίου 2021).
Η κατάσταση είναι διπλά αρνητική για τις KTM και Husqvarna, διότι τα μικρά δίχρονα λειτουργούν σαν «κράχτης» για τους νέους. Το σύγχρονο μάρκετινγκ απαιτεί να προσελκύεις και «κλειδώνεις» την πελατεία σου όσο το δυνατόν νωρίτερα.
Έχοντας να τούς προτείνει τα «νόμιμα» δίχρονά της, η ΚΤΜ κρατούσε ένα προνομιακό δίαυλο προσέγγισης των νέων ανοιχτό. Ο οποίος δίαυλος τώρα στενεύει ή κλείνει.
Η κατάσταση ήταν ήδη γνωστή στους Αμερικανούς έφηβους, εξού και η προτίμησή τους στα ΜΧ μοντέλα, τα οποία πέραν του Ατλαντικού πουλάνε πολύ περισσότερο από τα εντούρο.
Θανάσης Χούντρας
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου