Βρετανικές πηγές αναφέρουν ότι ρωσικά μαχητικά Su-57 χρησιμοποιούν πυραύλους R-37M ακραίου βεληνεκούς για να καταρρίψουν ουκρανικά αεροσκάφη

 Από τότε που αναφέρθηκε για πρώτη φορά η συμμετοχή του μαχητικού Su-57 πέμπτης γενιάς στον Ρωσο-Ουκρανικό Πόλεμο τον Μάρτιο του 2022, έχουν προκύψει διάφορες αναφορές σχετικά με τους ρόλους που έχει εκπληρώσει . 

Αρχικά αναφέρθηκε ότι το αεροσκάφος συμμετείχε σε αποστολές κρούσης και αργότερα σε αποστολές καταστολής της αεράμυνας , πιθανότατα χρησιμοποιώντας πυραύλους κρουζ Kh-59MK2 και Kh-31,

καθώς και ότι υποστηρίζει προσπάθειες ηλεκτρονικού πολέμου. 

Στη συνέχεια, από τον Οκτώβριο του 2022, άρχισαν να εμφανίζονται αναφορές ότι τα μαχητικά είχαν εμπλακεί σε μάχες αέρος-αέρος, και συγκεκριμένα ότι ένα μαχητικό Su-27 και πιθανώς ένα μαχητικό κρούσης Su-24 που χειριζόταν η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία είχε καταρριφθεί από το νέο Ρωσικά αεροσκάφησε ακραία απόσταση 217 χιλιομέτρων μετά την πραγματοποίηση χτυπήματος στην περιοχή Belgorod της Ρωσίας. 


Εκτός από την εμπειρία σε πολλαπλά είδη μάχης, το ουκρανικό θέατρο έχει επίσης προσφέρει ένα βέλτιστο πεδίο δοκιμών για τη σειρά αισθητήρων του Su-57 με  έξι ραντάρ AESA  και ένα υπέρυθρο σύστημα αναζήτησης και παρακολούθησης, που του επιτρέπουν να παρακολουθεί περισσότερους στόχους ταυτόχρονα από οποιοδήποτε άλλο μαχητής στον κόσμο και σε ακραία βεληνεκές. 

Οι επιχειρήσεις στην Ουκρανία αναμένεται να αυξηθούν με την πάροδο του χρόνου, με το μέγεθος του Su-57 να έχει  υπερδιπλασιαστεί το 2022  από τέσσερα σε δέκα μαχητικά, με περαιτέρω ανάπτυξη να  φτάσει τα 22-24 μαχητικά  που αναμένεται το 2023.

.

Το Su-57 εκτοξεύει τον πύραυλο κρουζ Kh-59MK2

Η αρχική αναφορά των Su-57 που αναπτύσσονταν για μάχες αέρος-αέρος υποστηρίχθηκε από μια μεταγενέστερη αναφορά τον Ιανουάριο του 2023 από το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας ότι τα μαχητικά «εκτόξευαν πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς αέρος-εδάφους ή αέρος-αέρος στην Ουκρανία». που χρησιμεύει ως η πρώτη δυτική επιβεβαίωση ότι τα μαχητικά συμμετείχαν πράγματι σε επιχειρήσεις και ήταν «τουλάχιστον από τον Ιούνιο του 2022». 

Το βεληνεκές της αναφερθείσας δολοφονίας του Su-57 τον Οκτώβριο παρείχε ισχυρή ένδειξη ότι τα μαχητικά χρησιμοποιούσαν τον ρωσικό πύραυλο αέρος-αέρος μεγαλύτερης εμβέλειας, τον R-37M, ο οποίος έχει μέγιστη εμβέλεια 400 km και είναι ο μόνος γνωστός πύραυλος αέρος-αέρος εκτός Κίνας . ικανός να απειλήσει ελιγμούς στόχους σε βεληνεκές άνω των 200 χλμ.   Η γλώσσα που χρησιμοποιούσε το βρετανικό υπουργείο Άμυνας, εκτοξεύοντας πυραύλους «στην Ουκρανία» από μεγάλες αποστάσεις, ήταν σύμφωνη με αυτό. 

Στη συνέχεια, το βρετανικό συντηρητικό περιοδικό The Conversation ανέφερε στα μέσα Φεβρουαρίου ότι «τα ρωσικά MiG-31 και Su-57 που χρησιμοποιούν τον υπερηχητικό πύραυλο μεγάλου βεληνεκούς R-37M έχουν εμπλακεί με ουκρανικά αεροσκάφη σε απόσταση άνω των 200 χιλιομέτρων από την ασφάλεια του ρωσικού εναέριου χώρου». παρέχοντας την πιο ξεκάθαρη αναφορά για το πώς τα νέα ρωσικά μαχητικά συνεισέφεραν στις αντιαεροπορικές επιχειρήσεις. 

R-37M Πύραυλοι αέρος-αέρος στην οθόνη

Η χρήση του Su-57 για επιχειρήσεις αέρος-αέρος, ιδιαίτερα σε μεγάλες αποστάσεις, είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη για το πρόγραμμα και για τη ρωσική πολεμική αεροπορία ευρύτερα. Οι επιχειρήσεις στην Ουκρανία έκαναν ήδη το Su-57 το πρώτο μαχητικό μετά την τέταρτη γενιά στον κόσμο που συμμετείχε σε μάχη σε ένα θέατρο υψηλής έντασης και, επιπλέον, το έκανε εναντίον ενός σημαντικού κρατικού στρατού. 

Παρά το γεγονός ότι η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ διαθέτει μαχητικά πέμπτης γενιάς για περισσότερα από 17 χρόνια, το έχει κάνει ακόμη με τον δικό της στόλο - ούτε η Κίνα έχει αναπτύξει στόλο πέμπτης γενιάς 20 φορές μεγαλύτερο από αυτόν της Ρωσίας . 

Για να εμπλακούν σε μάχες αέρος-αέρος, ωστόσο, ιδιαίτερα εναντίον τρομερών στόχων όπως τα Su-27, δείχνει ότι το Su-57 δεν περιορίζεται σε μια αρχική επιχειρησιακή ικανότητα και παρά τους μικρούς αριθμούς σε υπηρεσία ότι μπορεί να συμβάλει σοβαρά στις πολεμικές επιχειρήσεις. 

Καθώς ο στόλος αρχίζει να αυξάνεται ταχύτερα, αυτό σημαίνει ότι το Υπουργείο Άμυνας θα μπορεί να βασιστεί πλήρως σε αυτόν για καθήκοντα μάχης χωρίς μεγάλη καθυστέρηση μετά την είσοδο στην υπηρεσία. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με άλλα προγράμματα μαχητικών, για παράδειγμα το F-22, το οποίο περιορίστηκε σε μια περιορισμένη αρχική ικανότητα λειτουργίας για περισσότερα από τέσσερα χρόνια μετά την παράδοση των πρώτων πλαισίων αεροσκαφών, και το F-35 που εξακολουθεί να θεωρείται μακριά από το να είναι έτοιμο για μάχη υψηλής έντασης και θα ήταν απίθανο να δούμε αναπτύξεις για εμπλοκές αέρος-αέρος σε ένα σημαντικό κράτος σε κρατικό πόλεμο σήμερα.

 Ως εκ τούτου, το Πεντάγωνο συνέχισε να αρνείται την άδειαγια παραγωγή F-35 πλήρους κλίμακας - 23 ολόκληρα χρόνια αφότου η κατηγορία έκανε την πρώτη της πτήση. 

Αν και η έναρξη λειτουργίας του Su-57 καθυστέρησε για περισσότερα από πέντε χρόνια, αυτή τη φορά μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιήθηκε από τους κατασκευαστές του για να διασφαλίσουν ότι ήταν κοντά σε πλήρη ετοιμότητα μάχης από την αρχή της ένταξής του στον στόλο, φέρνοντας αντίθεση με το πώς οι ΗΠΑ ακολούθησαν τα δικά τους προγράμματα πέμπτης γενιάς. 

Su-57 της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας

Σε αντίθεση με το Su-57, το F-22 δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ όπλα πέρα ​​από την οπτική εμβέλεια στη μάχη, και απέκτησε τις μοναδικές του δολοφονίες αέρος-αέρος το 2023 εναντίον μπαλονιών πάνω από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά.

 Το F-35 έχει ένα μόνο αναφερόμενο φονικό από αέρα σε αέρα, αν και επίσης σε πολύ κοντινές αποστάσεις και εναντίον ενός φορτηγού drone κοντά στη Λωρίδα της Γάζας και όχι σε πεδίο μάχης υψηλής έντασης.

 Το κινεζικό J-20 εν τω μεταξύ δεν έχει δει ποτέ καμία μάχη, παρά το γεγονός ότι αναπτύχθηκε για να αναχαιτίσει και να απωθήσειΑμερικανικά πολεμικά αεροσκάφη πάνω από τη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας επανειλημμένα, γεγονός που αφήνει το κύρος του Su-57 μεταξύ των μαχητικών της γενιάς του εντελώς μοναδικό. 

Η μοναδική του εμπειρία μάχης, συμπεριλαμβανομένων των εμπλοκών αέρος-αέρος, έχει τη δυνατότητα να αυξήσει σημαντικά το ξένο ενδιαφέρον για το Su-57, καθώς οι επεκτεινόμενες γραμμές παραγωγής μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2020 αναμένεται να είναι σε θέση να φιλοξενήσουν σημαντικές παραγγελίες εξαγωγών.

Νωρίτερα τον Φεβρουάριο, η Ρωσία και η Ινδία συζήτησαν τη δυνατότητα παραγωγής άδειας Su-57 για την ινδική Πολεμική Αεροπορία, μετά το προηγούμενο που έθεσαν πολλές προηγούμενες ρωσικές κατηγορίες μαχητικών όπως το Su-30MKI από το οποίο η Ινδία αγόρασε πάνω από 270 μεταξύ 2000 και 2020.

 Οι παραγγελίες «εκτός ραφιού» από την Ινδία, τουλάχιστον για τις αρχικές παρτίδες, παραμένουν επίσης, καθώς η χώρα έχει εκφράσει σταθερά έντονο ενδιαφέρον για την κατηγορία μαχητικών. Η Αλγερία φέρεται να έχει ήδη κάνει παραγγελίες για Su-57 που αναμένεται να παραδοθούν κοντά στα τέλη της δεκαετίας, αφού η χώρα υπερδιπλασίασε τον προϋπολογισμό εξαγορών της για να διευκολύνει τον εκσυγχρονισμό ενόψει πιθανών απειλών από το ΝΑΤΟ .

 Αυτοί αναμένεται να είναι οι δύο κορυφαίοι πελάτες, όπως και να ήτανγια το Su-30MKI/MKA . Καθώς η Ρωσία συνεχίζει να επενδύει στην περαιτέρω επέκταση των εγκαταστάσεων παραγωγής, το Su-57 αναμένεται να δει ρυθμούς παραγωγής κοντά στα 30 αεροσκάφη ετησίως καθώς οι παραγγελίες για τα παλαιότερα Su-30 και Su-35 μειώνονται σταδιακά. 


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...