Οαση τάξης και αποτελεσματικότητας, το μετρό του Καΐρου μοιάζει να
αποτελεί έμβλημα αξιοπιστίας σε μια πόλη όπου η χρήση των άλλων μέσων
μαζικής μεταφοράς είναι για πολλούς πιο κουραστική και.. εξαντλητική και
από την ίδια τους την εργασία. Καθώς αποτελεί το μόνο πλήρως λειτουργικό
σύστημα μετρό της Αφρικής, με συνολική διακίνηση τριών εκατομμυρίων
επιβατών ημερησίως - αν και παλιό - οι κάτοικοι της πρωτεύουσας
φαίνονται να το εκτιμούν πολύ και ακόμη περισσότερο μετά την πτώση του
καθεστώτος του Χόσνι Μουμπάρακ πριν από έναν χρόνο: η
τροχαία είχε εξαφανιστεί, ο κόσμος διαδήλωνε και οι Αιγύπτιοι που ήθελαν
να μετακινηθούν έπρεπε να ανέβουν «έναν γολγοθά».
Παρόλα αυτά, το μετρό παρέμεινε τακτικό. Στις αποβάθρες σχεδόν
τίποτα δεν έχει αλλάξει. Μόνο ο σταθμός «Μουμπάρακ» στο κέντρο της πόλης
μετονομάστηκε σε «Μαρτύρων». Εξω από τους σταθμούς τα πράγματα είναι
πολύ διαφορετικά: θανάσιμες κάποιες φορές μάχες διαδηλωτών με την
αστυνομία, απεργίες των οδηγών λεωφορείων και ελλείψεις καυσίμων…
Οταν τα λεωφορεία έχουν απεργία, οι κάτοικοι της αιγυπτιακής
πρωτεύουσας συρρέουν κατά χιλιάδες στους σταθμούς του μετρό, αναζητώντας
ένα παράλληλο σύμπαν γεμάτο τάξη και αρμονία, με αντίτιμο εισιτηρίου
μόλις 12 λεπτά του ευρώ. Σε μια μεγαλούπολη 18 εκατομμυρίων κατοίκων, η
καλή του λειτουργία αποτελεί σχεδόν προαπαιτούμενο για να μην
καταρρεύσει η ίδια η πόλη. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι αν
σταματούσε το μετρό να λειτουργεί θα ακολουθούσε μια δεύτερη επανάσταση
στην Αίγυπτο.
Αλλωστε οι συχνές απεργίες που ακολούθησαν την πτώση του καθεστώτος
Μουμπάρακ, ελάχιστα έχουν επηρεάσει το δίκτυο του μετρό. Κι αν κάποιοι
από τους εργαζομένους πραγματοποιούν καθιστικές διαμαρτυρίες για να
καταγγείλουν ότι η ηγεσία δεν έχει τηρήσει ακόμη τις υποσχέσεις της για
αυξήσεις των μισθών και τη χορήγηση μπόνους, οι μηχανοδηγοί δεν μπαίνουν
στον πειρασμό να διακόψουν τη λειτουργία των τρένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου