Σκύρος: παραμένη αναπάντητο το μυστήριο με το βυθισμένο παλάτι του Γάλλου μεγιστάνα..
Τα αίτια του ναυαγίου της θαλαμηγού «Yogi» την προπερασμένη εβδομάδα ανοικτά της Σκύρου αναζητούν δικηγόροι, ασφαλιστές, λιμενικοί και κατασκευαστές. .
Βυθίστηκε από νερά που εισέρρευσαν στο εσωτερικό του μετά από μεγάλο κυματισμό, εξαιτίας κάποιας ανοιχτής πόρτας η κάποιας ανοιχτής στεγανής θυρίδας;
Υπήρξε κάποιο σπάσιμο στα ύφαλα η έσπασε κάποια σωλήνα αναρρόφησης με αποτέλεσμα τα νερά που μπήκαν να οδηγήσουν στην βύθισή του;..
Αυτά είναι τα ερωτηματικά που αναζητούν απαντήσεις στο πως μια ολοκαίνουρια θαλαμηγός μήκους εξήντα μέτρων βυθίστηκε με ανέμους εφτά μποφόρ.
Το σκάφος, το οποίο ναυπηγήθηκε από την εταιρεία Proteksan Turqoise στην Κωνσταντινούπολη κόστισε 40 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο ιδιοκτήτης της την ενοικίαζε σε εύπορους πελάτες προς 370.000 ευρώ την εβδομάδα.
Σύμφωνα με την τουρκική εταιρεία -εκπρόσωποι της οποίας μίλησαν στο protothema.gr, η θαλαμηγός βρισκόταν από τις 15 Φεβρουαρίου στην Κωνσταντινούπολη για το ετήσιο σέρβις της και για να βαφτούν κάποια σημεία του καταστρώματος.
«Το 60μετρο σκάφος ταξίδευε όταν χτυπήθηκε από θαλασσοταραχή ανοιχτά της Σκύρου. Το «Yogi» κατασκευάστηκε σύμφωνα με όλους τους διεθνείς κανόνες και τις εγγυήσεις. Μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε κάτω από ποιες συνθήκες βυθίστηκε το σκάφος καθώς ο καπετάνιος και τα μέλη του πληρώματος δεν έχουν μιλήσει ακόμη με τους κατασκευαστές. Η μόνη επαφή με εμάς ήταν τηλεφωνική από τον καπετάνιο ο οποίος μας μίλησε και ενημέρωσε για την υγεία του πληρώματος αμέσως μόλις διασώθηκαν όλοι από το Super Puma και αποβιβάστηκαν στη Σκύρο», είπε στο protothema.gr ο κ. Goksen Korezlioglu, εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρείας.
Φυσικά, τα 400 μέτρα βάθος στο οποίο βρίσκεται πλέον η πολυτελής θαλαμηγός είναι απαγορευτικό για ανέλκυση του σκάφους οπότε η ασφαλιστική θα αρκεστεί στις καταθέσεις του πληρώματος, του καπετάνιου αλλά και στις εξηγήσεις που θα δοθούν από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Το «Yogi» ήταν ένα σκάφος μήκους 60 μέτρων το οποίο μπορούσε να φιλοξενήσει 12 άτομα μαζί με το πολυμελές πλήρωμα. Διέθετε έξι πολυτελείς καμπίνες με τα μπάνια τους, τρεις κρεβατοκάμαρες με διπλό κρεβάτι, μια δίκληνη καθώς και μια σουίτα. Στο κατάστρωμά του υπήρχε τζακούζι, ενώ μια αίθουσα μασάζ προσέφερε στιγμές χαλάρωσης στους επισκέπτες. Διέθετε γυμναστήριο μια μεγάλη τραπεζαρία στο μεσαίο κατάστρωμα, ενώ στο γκαράζ του σκάφους υπήρχε χώρος για ένα μεγάλο tender. Το σκάφος ταξίδεψε για πρώτη φορά το περασμένο καλοκαίρι και έκανε κρουαζιέρα στη Μεσόγειο.
Σύμφωνα με τον καπετάνιο κ. Μιχάλη Παλαδά, τα σκάφη αναψυχής έχουν ειδικό εγχειρίδιο από την κατασκευάστρια εταιρεία στο οποίο αναγράφονται τα μποφόρ με τα οποία το σκάφος μπορεί να ταξιδέψει. «Τα πιστοποιητικά που έχουν όλα τα σκάφη λένε με τι καιρικές συνθήκες μπορούν να ταξιδέψουν. Αν το σκάφος είχε ξένη σημαία τότε είναι ευθύνη του καπετάνιου να ταξιδέψει με τον καιρό που έχει».
Ο κ. Παλαδάς γίνεται ακόμη πιο συγκεκριμένος και εξηγεί: «Ενα σκάφος βουλιάζει όταν τα νερά που μπαίνουν είναι περισσότερα από όσα μπορούν να βγουν. Νερά ένα σκάφος μπορεί να βάλει όταν ύστερα από έναν μεγάλο κυματισμό υπάρχει εισροή υδάτων από κάποια πόρτα ή κάποια στεγανή θυρίδα που είναι ανοικτή. Επίσης, νερά μπορεί να βάλει ένα σκάφος αν υπάρξει ένα σπάσιμο στα ύφαλα σε σημείο από το οποίο να μπαίνει νερό. Οπότε και πάλι η ποσότητα του νερού που μπαίνει είναι πολύ μεγαλύτερη από εκείνη που βγαίνει από το σκάφος οπότε βουλιάζει. Επίσης, υπάρχει περίπτωση να σπάσει μια σωλήνα αναρρόφησης, γιατί υπάρχουν σημεία όπου ένα σκάφος τραβάει νερό από τη θάλασσα για την ψύξη της μηχανής. Μπορεί, λοιπόν, αν σπάσει μια τέτοια σωλήνα να μπει νερό, και οι αντλίες που υπάρχουν στο σκάφος να μην προλαβαίνουν να βγάζουν τα νερά έξω. Τέλος ένα σκάφος τέτοιο που δεν έχει πανιά μπορεί με κακή πλοήγηση να τουμπάρει από τον καιρό». πληροφορίες στη Γαλλία το 8μελές πλήρωμα αναμένεται να δώσει καταθέσεις στην ασφαλιστική εταιρεία, ενώ θα εξεταστούν και οι καταθέσεις των Ελλήνων λιμενικών οι οποίοι βρέθηκαν στη διάσωση του πληρώματος του «Yogi». Σύμφωνα με τον καπετάνιο κ. Παλαδά, εφόσον η θαλαμηγός ήταν καινούργια δεν είναι εύκολο να δημιουργήθηκε κάποιο ρήγμα. «Μπορεί ο καιρός να τούμπαρε το σκάφος»" Ο Γάλλος Μπράνσον – ή, μήπως, Αμπράμοβιτς;
Με περιουσία που ξεπερνά τα 650 εκατομμύρια ευρώ, τα διπλάσια δηλαδή χρήματα από όσα θα χρειαζόταν η ελληνική κυβέρνηση για να μην κόψει τις επικουρικές συντάξεις, ο Στέφαν Κουρμπί ανήκει στην ελίτ των πενήντα πλουσιότερων ανθρώπων της Γαλλίας.
Ο 45χρονος επιχειρηματίας διατηρεί στενή φιλία με το Γάλλο πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί, αλλά και με τον προπονητή της Αρσεναλ Αρσέν Βενγκέρ, ενώ το όνομά του έχει εμπλακεί και στην περίφημη υπόθεση της δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτριας της L'Oreal, Λιλάν Μπετανκούρ.
Ο ιδιοκτήτης του υπερπολυτελούς γιοτ Yogi βρισκόταν στην Γαλλία όταν πληροφορήθηκε ότι το απόκτημα του βυθίστηκε ανοικτά της Σκύρου και αμέσως έδωσε εντολή στους δικηγόρους του να ερευνήσουν την υπόθεση.
Πτυχιούχος του οικονομικού πανεπιστημίου Institut superieur de gestion στο Παρίσι.
Το 1990 συμμετείχε στην παραγωγή της εκπομπής «Ciel mon mardi» στο κανάλι TF1. Εκεί γνωρίζει τον παρουσιαστή Christophe Dechavanne με τον οποίο δημιουργούν μια σειρά εκπομπών. Το 1998 η πρώτη εταιρεία παραγωγών ASP που δημιούργησε θα συγχωνευτεί με τον κολοσσό της τηλεόρασης Endemol, ο οποίος έχει κάνει παραγωγές και με ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Ο Στεφάν Κουρμπί θα γίνει πρόεδρος της ASP Endemol. Το 2007 θα αφήσει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Endemol και θα δημιουργήσει τον προσωπικό του όμιλο LOV, το όνομα του οποίου προέκυψε από τα αρχικά των τριών παιδιών του.
Τα γαλλικά έντυπα τον περιγράφουν ως μια γαλλική εκδοχή του Richard Branson, του πασίγνωστου επιχειρηματία της Βρετανίας, λόγω της ευγένειας που τον διέπει.
Αλλά ο Κουρμπί μοιάζει περισσότερο με τον Roman Abramovich στην πράξη, καθώς αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας και διατηρεί χαμηλό κοινωνικό προφίλ.
Παντρεύτηκε την κυρία Grancon στο Σεν Τροπέ το 2004, στο πολυτελές ξενοδοχείο Pan Dei το οποίο και του ανήκει.
Οι καταγεγραμμένες συνεντεύξεις του είναι πολύ σπάνιες, ακόμη και στον γαλλικό Τύπο. Προτιμά να δίνει πληροφορίες στους δημοσιογράφους off-the-record, σε κάποιες πρωινές ενημερώσεις στις οποίες όμως, όπως λένε πολλοί αργεί να πάει επειδή συνηθίζει να πηγαίνει ο ίδιος τα παιδιά του στο σχολείο.
Σύμφωνα με γαλλικά δημοσιεύματα ο Στεφάν Κουρμπί υπήρξε ένα ασχημόπαπο που δεχόταν περιφρονητικές κριτικές για την έλλειψη κουλτούρας και την επιλογή του να εμφανίζεται με φθηνά κουστούμια από τα ZARA. Η μητέρα του ήταν ταχυδρομική υπάλληλος και ο πατέρας του εργαζόταν σε Τράπεζα της Γαλλικής επαρχίας. Ο Κουρμπί κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια από μια μικροαστή οικογένεια να εξελιχθεί σε έναν πλούσιο επιχειρηματία ο οποίος έκανε σκι με την αφρόκρεμα της επιχειρηματικής και κοσμικής ελίτ της Γαλλίας. Στο άλλο ξενοδοχείο που διαθέτει στις γαλλικές Άλπεις και συγκεκριμένα στην Κουρσεβέλ, έχει φιλοξενήσει τον Νικολά Σαρκοζί, τη Λιλάν Μπετανκούρ τις οικογένειες Αννιέλι και Ντε Αγκοστίνι, οι οποίες μάλιστα έχουν επενδύσει στην εταιρεία του Banijay Entertainment, πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Παρίσι εργάστηκε ως εργάτης, πωλητής και πλανόδιος ζωγράφος. Σύμφωνα με τα γαλλικά Μέσα η ιδέα του να ασχοληθεί με το χώρο των Media του ήρθε ενόσω εργαζόταν ως ταμίας σε μια εταιρεία κλωστοϋφαντουργίας στη γαλλική πρωτεύουσα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΟ ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου