Είναι χαρακτηριστικό πως ο χρόνος που έδωσε την πρώτη θέση στον 35χρονο Αυστραλό Μαρκ Γουέμπερ με τη Red Bull (1:22.639) δεν απέχει πολύ από την περσινή καλύτερη επίδοση στις δοκιμές (Ράικονεν 1:22.030) ούτε απ’ αυτή που έδωσε την pole στον Παστόρ Μαλντονάντο (1:22.285). Υστερεί όμως από το 1:21.875 που πέτυχε ο Αλόνσο την προηγούμενη βδομάδα δοκιμών.
Οι καλύτεροι χρόνοι σημειώθηκαν λίγο προτού το ρολόι δείξει 17:00 ώρα Ισπανίας και ολοκληρωθεί η μέρα. Στην κορυφή εναλλάχθηκαν ο Γουέμπερ με το Χάμιλτον με τον Αυστραλό να σημειώνει τελικά μια πραγματικά καλή επίδοση. Ο Μάσα λίγο νωρίτερα είχε σταματήσει στην έξοδο της στροφής 9 πιθανόν από καύσιμο. Ο αριθμός των γύρων που συμπλήρωσε ο Βραζιλιάνος πιλότος υπολείπεται κατά 20 απ’ αυτό που αντιστοιχεί σε δυο GP στην πίστα της Βαρκελώνης.
Ο Χάμιλτον μ’ ένα γύρο παραπάνω ήταν ο πιο πολυάσχολος της ημέρας συμπληρώνοντας συνολικά 526km. Το απόγευμα ο Χάμιλτον έκανε προσομοίωση αγώνα. Αρνητικές εντυπώσεις προκαλεί η παρουσία της Lotus E21 στην τελευταία θέση των χρόνων με το Ρομέν Γκροζάν να εύχεται να μην ξανασυμβεί αυτό φέτος.
Η μέρα ανήκε χωρίς αμφιβολία στον Άντριαν Σούτιλ καθότι ανακοινώθηκε επίσημα η συνεργασία του με τη Force India. Ο Σούτιλ κατέλαβε έτσι την τελευταία διαθέσιμη από τις 22 θέσεις πιλότων φέτος. Όπως ήταν φυσικό πολιορκήθηκε από τους συναδέλφους: "Όλοι κάνουμε λάθη στη ζωή μας. Αν δεν κάνεις λάθη δεν ωριμάζεις. Το δικό μου πήρε διαστάσεις γιατί έγινε δημόσια. Έχω τώρα τη 2η ευκαιρία μου να δείξω ότι είμαι εντάξει" τόνισε ο 30χρονος Γερμανός αναφερόμενος στο συμβάν του Κινέζικου GP και το δικαστήριο που είχε με μέτοχο της Lotus πριν δυο χρόνια.
Με τα ελαστικάτης Pirelli να πρωταγωνιστούν σήμερα είναι ευκαιρία να δούμε μερικά σημαντικά στοιχεία για αυτά:
• Οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους 100 σετ ελαστικών ανά μονοθέσιο το χρόνο για δοκιμές.
• Οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ήταν χαμηλή με αποτέλεσμα τη δημιουργία τοπικής υπερθέρμανσης (graining), που οδηγεί σε τοπική παραμόρφωση και αποκόλληση κομματιών (marbles) από την επιφάνεια του ελαστικού.
• Για το πρώτο grand prix στην Αυστραλία αναμένονται από δύο έως τρία pit stop: κάποιες από τις ομάδες που πραγματοποίησαν προσομοιώσεις αγώνων στη Βαρκελώνη χρειάστηκαν 4 πιτ στοπ.
• Οι χρονικές διαφορές μεταξύ των γομών των στεγνών ελαστικών είναι στο μισό δευτερόλεπτο στο γύρο αλλά λόγω των καιρικών συνθηκών στη Βαρκελώνη, το συμπέρασμα αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί απόλυτα ασφαλές.
• Οι ομάδες δοκίμασαν ξανά τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά. Τα ελαστικά βροχής έχουν νέα δομή, που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση και μειώνει την απότομη υπερστροφή.
• Η πίστα της Βαρκελώνης είναι γρήγορη και τα μονοθέσια κινούνται υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται υπέρμετρα.
Ο συνολικός αριθμός σετ ελαστικών που μεταφέρθηκαν στη Βαρκελώνη ήταν 385 σετ η αν προτιμάτε 1628 ελαστικά. Αναλυτικά:
- supersoft (πολύ μαλακά): 24 σετ
- soft (μαλακά): 87 σετ
- medium (μεσαία): 132 σετ
- hard (σκληρά): 97 σετ
- intermediate (ενδιάμεσα): 40 σετ
- wet (βροχής): 27 σετ
Η μεγαλύτερη απόσταση που διανύθηκε μ’ ένα σετ:
24 γύροι με σκληρό ελαστικό
36 γύροι με μεσαίο ελαστικό
31 γύροι με μαλακό ελαστικό
16 γύροι με πολύ μαλακό ελαστικό
29 γύροι με ενδιάμεσο ελαστικό
22 γύροι με ελαστικό βροχής
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
Γύροι
|
1. Μαρκ Γουέμπερ Red
Bull 1’22.693s 90
|
2. Λιούις Χάμιλτον Mercedes 1’24.348s + 1.655s
113
|
3. Ζαν Ερίκ Βερν Toro Rosso 1’25.017s + 2.324s
59
|
4. Βάλτερι Μπότας Williams 1’26.458s + 3.765s
85
|
5. Σέρτζιο Πέρεζ McLaren 1’26.538s + 3.845s
100
|
6. Εστέμπαν Γκουτιέρεζ Sauber 1’26.574s + 3.881s
92
|
7. Πωλ ντι Ρέστα Force
India 1’27.107s + 4.414s
57
|
8. Φελίπε Μάσα Ferrari 1’27.541s + 4.848s
112
|
9. Μαξ Τσίλτον Marussia 1’28.166s + 5.473s
78
|
10. Σαρλς Πικ Caterham 1’28.644s + 5.951s
83
|
11. Ρομέν Γκροζάν Lotus 1’34.928s + 12.235s
52
|
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου