Είναι μία από τις πλέον δημοφιλείς όπερες παγκοσμίως. Εδώ και
περισσότερο από ενάμιση αιώνα , η Τραβιάτα συγκινεί και μαγεύει το
κοινό, αλλά και τους τραγουδιστές που καλούνται να την ερμηνεύσουν.
Στη όπερα του Μόντε Κάρλο, η σοπράνο Σόνια Γιόντσεβα από την
Βουλγαρία, καθηλώνει τους πάντες, στο ρόλο της Βιολέττα. Oι
συντελεστές στης παράστασης μας μίλησαν λίγο μετά την αυλαία της
πρεμιέρας.
Η σοπράνο Σόνια Γιόντσεβα είπε:
“ Πριν λίγους μήνες, κατά την διάρκεια της παραμονής μου στο Παρίσι,
ερμήνευσα “την κυρία με τις καμέλιες” του Αλέξανδρου Δουμά….
.η ηρωίδα ζούσε μέσα σε συνθήκες απαράμμιλης φτώχιας …με έναν πολύ αυστηρό πατέρα..
έφυγε από το σπίτι στα 13…Το θάρρος της να μαζέψει τα υπάρχοντα της
και να αναζητήσει μία καλύτερη ζωή, ένα καλύτερο αύριο, την δική της
ταυτότητα….με συγκλόνισε….με έκανε να σκεφτώ τον εαυτό μου, όταν έφυγα
από την Βουλγαρία στα 19, με δύο βαλίτσες και ελάχιστα χρήματα για να
αναζητήσω τον δικό μου δρόμο.”
O σκηνοθέτης της παράαστασης Ζαν Λουί Γκρίντα, σχολίασε:
“ Η Βιολέττα είναι μία ….παραστρατημένη γυναίκα…αυτό θα πεί Τραβιάτα, κάποιος που βγήκε από τον σωστό δρόμο,
μια αμαρτωλή γυναίκα, μία πόρνη. Μια μέρα, της δίνεται η ευκαιρία να
αφήσει πίσω την αμαρτωλή ζωή της και να γίνει μέρος της καλής
κοινωνίας, να γίνει και πάλι δηλαδή μία καθώς πρέπει γυναίκα, μια
γυναίκα που αγαπά και την αγαπούν ,
κάτι που όμως εκείνη τελικά θα απορρίψει.
Ο Μάρκο Αρμιλιάτο διευθυντής ορχήστρας προσέθεσε:
“ Αγαπώ τους τραγουδιστές γιατί είμαι παθιασμένος με τις φωνές τους.
Θεωρώ πως έχουν ένα φοβερό εργαλείο στην διάθεση τους, και ο ρόλος μας
είναι να τους βοηθήσουμε να βρούνε αυτή την μικρή λεπτή γραμμή , το
μαξιλαράκι ασφαλείας που θα τους επιτρέψει να εκφράσουν τον ευαυτό τους
με τις υπέροχες φωνές τους.”
“ Πιστέυω πως την Τραβιάτα πρέπει να την ερνηνεύουν τρείς ηθοποιοί,
γιατί πρέπει να δει κανείς, τις τρεις διαφορετικές πτυχές της Βικτόρια.
Την μία που λέει στο πάρτυ, “ πεθαίνω αλλά τι στο καλό…θα συνεχίσω να ζω
και θα επιβιώσω”.
Την δεύτερη που έρχεται αντιμέτωπη με την οικογένεια του Αλφρέντο
και την κοινωνία που δεν την αποδέχεται, ΄‘οπως γίνεται στην δεύτερη
πράξη,του έργου, με την αναμέτρηση που έχει με τον πατέρα του Αλφρέντο.
Και η τρίτη είναι όταν η Βιολέττα πεθαίνει, είναι τόσο ανίσχυρη πλέον,
αλλά βρίσκει την δύναμη να φωνάξει” γιατί θεέ μου? Κανείς πρέπει να
μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτές τις τρείς διαφορετικές πτυχές του
χαρακτήρα της Βιολέττα. “
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου