Στην ατζέντα του ΟΗΕ το αεροπλάνο Solar Impulse -ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Το Solar Impulse, το πρώτο αεροπλνο που κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, προσγειώθηκε στο διεθνές αεροδρόμιο «Τζον Φ. Κένεντι»
Επόμενος στόχος του είναι ο γύρος του κόσμου, πάλι μ’ ένα αεροσκάφος που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια το 2015

Το Solar Impulse, το πρώτο αεροπλνο που κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, προσγειώθηκε στις 11:09 (τοπική ώρα) του Σαββάτου 6 Ιουλίου στο διεθνές αεροδρόμιο «Τζον Φ. Κένεντι» της Νέας Υόρκης.
Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της πτήσης ο πιλότος του Αντρέ Μπόρσχμπεργκ αντιμετώπισε ένα πρόβλημα όταν στην κάτω επιφάνεια της αριστερής πτέρυγας εμφανίστηκε ένα σχίσιμο μήκους 2.5 μέτρων. Παρά το γεγονός πως ο πιλότος και το αεροπλάνο δεν βρίσκονταν σε άμεσο κίνδυνο, αποφασίστηκε η επείγουσα προσγείωση του αεροσκάφους στο JFK. Το αεροπλάνο είχε απογειωθεί ξημερώματα Σαββάτου από το διεθνές αεροδρόμιο Ντάλας της Ουάσιγκτον (DC).

Το Solar Impulse είχε ξεκινήσει το επικό του ταξίδι από το Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ, στις 3 Μαΐου και με ενδιάμεσους σταθμούς στο Φίνιξ, Ντάλας, Σεντ Λούις, Σινσινάτι κατέληξε στην Ουάσιγκτον (DC) στις 16 Ιουνίου. Η πτήση από την Ουάσιγκτον (DC) στη Νέα Υόρκη είναι το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού.

Για πρώτη φορά ατην αεροπορική ιστορία, ένα αεροπλάνο καλύπτει μια τέτοια απόσταση από την δυτική έως την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, πετώντας μέρα και νύχτα χωρίς καύσιμα.

Με την πτήση τους οι δυο Ελβετοί εξερευνητές Μπερτράντ Πικάρντ και Αντρέ Μπόρσχμπεργκ θέλουν ν’ αφυπνίσουν κυβερνήσεις και πολίτες για την χρήση όλο και περισσότερο των εναλλακτικών μορφών ενέργειας.

Επόμενος στόχος τους είναι ο γύρος του κόσμου, πάλι μ’ ένα αεροσκάφος που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια το 2015.
πηγη
ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ


Στην ατζέντα του ΟΗΕ το αεροπλάνο Solar Impulse


Την έδρα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην Νέα Υόρκη, επισκέφθηκαν οι δύο Ελβετοί πιλότοι, Μπερτράντ Πικάρντ και Αντρέ Μπόρσχμπεργκ, οι οποίοι από τον περασμένο Μάιο έως και τις αρχές Ιουλίου διέσχισαν τις ΗΠΑ μ' ένα αεροπλάνο, το Solar Impulse, που κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια. Ο γγ του ΟΗΕ, Μπαν κι-Μουν, ευχαρίστησε τους δύο πρωτοπόρους για την αποφασιστικότητά τους να επιχειρήσουν αυτό, που άλλοι θεωρούσαν αδύνατο.

Στην ατζέντα του ΟΗΕ το αεροπλάνο Solar Impulse
«Ο Αντρέ και ο Μπερτράντ "δάμασαν" την ενέργεια του ήλιου, για να πετάξουν στα σύννεφα. Ίσως στο μέλλον ένας γγ (του ΟΗΕ) να πετάξει μ' ένα ηλιακό αεροπλάνο» δήλωσε ενθουσιασμένος ο Μπαν κι-Μουν.

Από την πλευρά τους, οι δυο Ελβετοί εξερευνητές έδωσαν μήνυμα ελπίδας και πίστης για ένα καλύτερο μέλλον.

«Ως γιατρός, γνωρίζω πως ένα πρόβλημα έχει και ένα σύμπτωμα, και ένα σύμπτωμα έχει μια θεραπεία. Όταν μιλάμε για κλιματική αλλαγή, θα έπρεπε να εστιάσουμε στην προέλευση του συμπτώματος, την αλόγιστη χρήση της ενέργειας. Η θεραπεία γι αυτό είναι οι καθαρές τεχνολογίες, που δημιουργούν όχι μόνο κέρδος, αλλά και δουλειές. Έτσι αντί να νομίζουμε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη είναι ακριβή και προβληματική, θα μπορούσαμε να την δούμε ως κερδοφόρα και θετική» δήλωσε ο Μπερτράντ Πικάρντ, πιλότος και ιθύνων νους του εγχειρήματος.

Από τη μεριά του ο Αντρέ Μπόρσχμπεργκ, συγκυβερνήτης και πρώην χειριστής μαχητικών αεροσκαφών, τόνισε πως τα κριτήρια γι αυτούς δεν ήταν πόσο γρήγορα θα πέταγαν προς τον προορισμό τους, αλλά ο τρόπος.

Στην ατζέντα του ΟΗΕ το αεροπλάνο Solar Impulse
«Θέλουμε να κάνουμε τον γύρο του κόσμου και να δώσουμε το μήνυμα πως η τεχνολογία επιτρέπει σ' ένα αεροπλάνο να πετά ενώ αποθηκεύει ενέργεια, και όχι να σπάσουμε κάποιο ρεκόρ».

Στην ατζέντα του ΟΗΕ το αεροπλάνο Solar Impulse
Το Solar Impulse, ολοκλήρωσε το Σάββατο, 6 Ιουλίου, το ταξίδι-σταθμό στην ιστορία της αεροπλοϊας, φθάνοντας στη Νέα Υόρκη από το Σαν Φρανσίσκο και αφού προηγουμένως είχε καλύψει μια απόσταση 3.511 μιλίων. Το ταξίδι διήρκεσε ενάμισι μήνα με ενδιάμεσες στάσεις στο Φίνιξ, το Ντάλας, το Σεντ Λούις, το Σινσινάτι και την Ουάσιγκτον (DC), πριν κατευθυνθεί ανατολικά προς Νέα Υόρκη. Είναι το πρώτο αεροπλάνο που καλύπτει μια τέτοια απόσταση χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλιακή ενέργεια.

Οι 12.000 ηλιακές κυψέλες, που διαθέτει, τροφοδοτούν με την απαιτούμενη ενέργειά τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του, ενώ μόλις το φως του ήλιου χαθεί, «αναλαμβάνουν» οι μπαταρίες λιθίου βάρους 400 κιλών, έτσι ώστε το αεροπλάνο να συνεχίσει να πετά ανενόχλητο και τη νύχτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...