Ένα διαφορετικό φέρι μποτ κάνει
δρομολόγια στην σουηδική πρωτεύουσα. Ονομάζεται Μόβιτζ, εδρεύει στην
Στοκχόλμη και κινείται χάρις σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Δεν
χρησιμοποιεί δηλαδή τις συνήθεις ντιζελομηχανές που έχουν τα υπόλοιπα
πλοία της κατηγορίας του.
Το φέρι ξεκίνησε τις διαδρομές του τον προηγούμενο μήνα και μας δίνει μια εικόνα για το πώς θα είναι τα επιβατηγά πλοία στο μέλλον.
Όλα στηρίζονται στην τεχνολογία υπερφόρτισης. Πρόκειται για ένα σύστημα φόρτισης που δίνει τη δυνατότητα στις μπαταρίες του πλοίου που είναι από νικέλιο να γεμίζουν ενέργεια μέσα σε μόνο δέκα λεπτά, με αποτέλεσμα το πλοίο να μπορεί να ταξιδεύει με 9 κόμβους για μια ολόκληρη ώρα.
Αυτή η τεχνολογία, σύμφωνα με τους κατασκευαστές της, θα μειώσει κατά 130 τόνους τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και κατά 1,5 τόνο τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, ενώ θα περιορίσει επίσης κατά 30% το κόστος λειτουργίας.
«Το φέρι χρησιμοποιεί τεχνολογία υπερφόρτισης. Μπορεί δηλαδή να ταξιδεύει για μια ώρα και μετά να χρειάζεται δέκα λεπτά για να φορτίσει τις μπαταρίες. Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία μπορείς να χρησιμοποιείς το πλοίο πολύ περισσότερο, σε σχέση με τις περιπτώσεις που πρέπει να φορτίζεις το πλοίο όλη τη νύχτα» ανέφερε ο Χανς Τόρνελ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Green City Ferries.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο ένας σταθμός φόρτισης στην κεντρική Στοκχόλμη. Αυτό σημαίνει ότι το φέρι μποτ, πρέπει να χρησιμοποιεί και τις ντιζελομηχανές. Η ιδιοκτήτρια εταιρία επισημαίνει ότι ήδη κτίζονται περισσότεροι σταθμοί φόρτισης και ελπίζει ότι μέσα στον μήνα θα μπορεί να κινεί το πλοίο, μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
«Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι ότι είναι σίγουρα περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον. Ένα πλοίο αυτού του μεγέθους που κινείται με ντίζελ εκπέμπει πολύ διοξείδιο του άνθρακα, μονοξείδια του αζώτου και άλλα σωματίδια που είναι πολύ επιβλαβή για τους ανθρώπους. Εδώ έχουμε τον έλεγχο του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται. Εν μέρει ελέγχουμε επίσης έναν σταθμό αιολικής ενέργειας. Άρα ελέγχουμε τα πάντα από έλικα σε έλικα» εξηγεί ο Χανς Τόρνελ.
Ο καπετάνιος του πλοίου υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στον τρόπο λειτουργίας σε σχέση με την παλιά ντιζελομηχανή. Η μεγάλη διαφορά είναι δεν κάνει τόσο θόρυβο και υπάρχουν λιγότεροι κραδασμοί.
Και από την Στοκχόλμη στο Λονδίνο, όπου παρουσιάστηκε ένα μαγειρικό σκεύος, που ζεσταίνεται από μέσα, όπως περιστρέφεται. Ονομάζεται Mag Cook. Χρησιμοποιεί εσωτερικούς μαγνήτες που όταν αρχίζουν και γυρίζουν, δημιουργούν ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, καθώς οι δύο πόλοι αλλάζουν θέση, το οποίο στη συνέχεια παράγει θερμότητα.
Η συγκεκριμένη κατσαρόλα παρέχει λοιπόν απόλυτη ελευθερία από τις παραδοσιακές ενεργειακές πηγές, σε όσους αποφασίσουν να τη χρησιμοποιήσουν. Αυτό υποστηρίζει ο ένας από τους σχεδιαστές της, Άσλεϊ Ντε Γκάρμο:
«Από τη στιγμή που την χρησιμοποιήσετε, σας λύνει μια και καλή τα χέρια. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για κανενός είδους άλλη πηγή ενέργειας. Δεν χρειάζεται να σκέφτεστε τι θα πληρώσει σε ρεύμα. Από τη στιγμή που την αγοράσετε, παράγει η ίδια την ενέργεια που της είναι αναγκαία».
Ο Ντε Γκάρμο και η ομάδα του παρουσιάζουν και ένα δεύτερο εντυπωσιακό αντικείμενο: μια μαγνητική κουζίνα. Η ευκολία της χρήσης της και η ανεξαρτησία της από οποιαδήποτε πηγή ενέργειας, την κάνουν απόλυτα χρήσιμη σε ταξίδια, μακριά από τον πολιτισμό και την ηλεκτρική ενέργεια:
«Είναι σημαντικό ότι μπορείς να την έχεις μαζί σου, όπου θέλεις. Είναι εκεί, χωρίς να χρειάζεσαι καθόλου ενέργεια. Δεν εξαρτιέσαι καθόλου από το ρεύμα. Θέλεις να είναι ανθεκτική και πάντα έτοιμη προς χρήση. Υπάρχει μια εν δυνάμει καλή αγορά για αυτή την κουζίνα, για την ανακούφιση ανθρώπων για παράδειγμα, που είναι θύματα μεγάλων φυσικών καταστροφών» εξήγησε ο Άσλεϊ Ντε Γκάρμο
Το επόμενο στοίχημα για τους σχεδιαστές της κατσαρόλας και της μαγνητικής κουζίνας είναι να βρουν έναν μηχανισμό, που θα κρατάει σε περιστροφή τους μαγνήτες και θα δίνει συνεχώς ενέργεια, για όσο θέλουμε. Η τεχνολογία, ούτως ή άλλως βρίσκεται στο πλευρό τους, όσον αφορά καινούργιες συσκευές αλλά και εφαρμογές που έχουν να κάνουν με τη θέρμανση των σπιτιών αλλά και τον καθαρισμό του νερού. Υπόσχεται μικρότερους λογαριασμούς ρεύματος και μεγάλη ωφέλεια για το περιβάλλον.
ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ
Το φέρι ξεκίνησε τις διαδρομές του τον προηγούμενο μήνα και μας δίνει μια εικόνα για το πώς θα είναι τα επιβατηγά πλοία στο μέλλον.
Όλα στηρίζονται στην τεχνολογία υπερφόρτισης. Πρόκειται για ένα σύστημα φόρτισης που δίνει τη δυνατότητα στις μπαταρίες του πλοίου που είναι από νικέλιο να γεμίζουν ενέργεια μέσα σε μόνο δέκα λεπτά, με αποτέλεσμα το πλοίο να μπορεί να ταξιδεύει με 9 κόμβους για μια ολόκληρη ώρα.
Αυτή η τεχνολογία, σύμφωνα με τους κατασκευαστές της, θα μειώσει κατά 130 τόνους τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και κατά 1,5 τόνο τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, ενώ θα περιορίσει επίσης κατά 30% το κόστος λειτουργίας.
«Το φέρι χρησιμοποιεί τεχνολογία υπερφόρτισης. Μπορεί δηλαδή να ταξιδεύει για μια ώρα και μετά να χρειάζεται δέκα λεπτά για να φορτίσει τις μπαταρίες. Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία μπορείς να χρησιμοποιείς το πλοίο πολύ περισσότερο, σε σχέση με τις περιπτώσεις που πρέπει να φορτίζεις το πλοίο όλη τη νύχτα» ανέφερε ο Χανς Τόρνελ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Green City Ferries.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο ένας σταθμός φόρτισης στην κεντρική Στοκχόλμη. Αυτό σημαίνει ότι το φέρι μποτ, πρέπει να χρησιμοποιεί και τις ντιζελομηχανές. Η ιδιοκτήτρια εταιρία επισημαίνει ότι ήδη κτίζονται περισσότεροι σταθμοί φόρτισης και ελπίζει ότι μέσα στον μήνα θα μπορεί να κινεί το πλοίο, μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
«Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι ότι είναι σίγουρα περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον. Ένα πλοίο αυτού του μεγέθους που κινείται με ντίζελ εκπέμπει πολύ διοξείδιο του άνθρακα, μονοξείδια του αζώτου και άλλα σωματίδια που είναι πολύ επιβλαβή για τους ανθρώπους. Εδώ έχουμε τον έλεγχο του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται. Εν μέρει ελέγχουμε επίσης έναν σταθμό αιολικής ενέργειας. Άρα ελέγχουμε τα πάντα από έλικα σε έλικα» εξηγεί ο Χανς Τόρνελ.
Ο καπετάνιος του πλοίου υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στον τρόπο λειτουργίας σε σχέση με την παλιά ντιζελομηχανή. Η μεγάλη διαφορά είναι δεν κάνει τόσο θόρυβο και υπάρχουν λιγότεροι κραδασμοί.
Και από την Στοκχόλμη στο Λονδίνο, όπου παρουσιάστηκε ένα μαγειρικό σκεύος, που ζεσταίνεται από μέσα, όπως περιστρέφεται. Ονομάζεται Mag Cook. Χρησιμοποιεί εσωτερικούς μαγνήτες που όταν αρχίζουν και γυρίζουν, δημιουργούν ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, καθώς οι δύο πόλοι αλλάζουν θέση, το οποίο στη συνέχεια παράγει θερμότητα.
Η συγκεκριμένη κατσαρόλα παρέχει λοιπόν απόλυτη ελευθερία από τις παραδοσιακές ενεργειακές πηγές, σε όσους αποφασίσουν να τη χρησιμοποιήσουν. Αυτό υποστηρίζει ο ένας από τους σχεδιαστές της, Άσλεϊ Ντε Γκάρμο:
«Από τη στιγμή που την χρησιμοποιήσετε, σας λύνει μια και καλή τα χέρια. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για κανενός είδους άλλη πηγή ενέργειας. Δεν χρειάζεται να σκέφτεστε τι θα πληρώσει σε ρεύμα. Από τη στιγμή που την αγοράσετε, παράγει η ίδια την ενέργεια που της είναι αναγκαία».
Ο Ντε Γκάρμο και η ομάδα του παρουσιάζουν και ένα δεύτερο εντυπωσιακό αντικείμενο: μια μαγνητική κουζίνα. Η ευκολία της χρήσης της και η ανεξαρτησία της από οποιαδήποτε πηγή ενέργειας, την κάνουν απόλυτα χρήσιμη σε ταξίδια, μακριά από τον πολιτισμό και την ηλεκτρική ενέργεια:
«Είναι σημαντικό ότι μπορείς να την έχεις μαζί σου, όπου θέλεις. Είναι εκεί, χωρίς να χρειάζεσαι καθόλου ενέργεια. Δεν εξαρτιέσαι καθόλου από το ρεύμα. Θέλεις να είναι ανθεκτική και πάντα έτοιμη προς χρήση. Υπάρχει μια εν δυνάμει καλή αγορά για αυτή την κουζίνα, για την ανακούφιση ανθρώπων για παράδειγμα, που είναι θύματα μεγάλων φυσικών καταστροφών» εξήγησε ο Άσλεϊ Ντε Γκάρμο
Το επόμενο στοίχημα για τους σχεδιαστές της κατσαρόλας και της μαγνητικής κουζίνας είναι να βρουν έναν μηχανισμό, που θα κρατάει σε περιστροφή τους μαγνήτες και θα δίνει συνεχώς ενέργεια, για όσο θέλουμε. Η τεχνολογία, ούτως ή άλλως βρίσκεται στο πλευρό τους, όσον αφορά καινούργιες συσκευές αλλά και εφαρμογές που έχουν να κάνουν με τη θέρμανση των σπιτιών αλλά και τον καθαρισμό του νερού. Υπόσχεται μικρότερους λογαριασμούς ρεύματος και μεγάλη ωφέλεια για το περιβάλλον.
ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου