Επιβεβαιωμένη είναι η επικοινωνία Μητσοτάκη-Ζελένσκι, λίγες ώρες μετά από την επιστολή Μπλίνκεν. Ανακοινώθηκε επισήμως και σύμφωνα με το ΑΠΕ «κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας συζητήθηκαν συνολικά οι τελευταίες εξελίξεις επί του εδάφους, ενόψει και της έκτακτης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση ο κ. Ζελένσκι εξέφρασε τις ευχαριστίες του στον Κυριάκο Μητσοτάκη για τη στήριξη της Ελλάδας στην έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Ουκρανίας με την ΕΕ τον περασμένο Δεκέμβριο
Ο Πρωθυπουργός από την πλευρά του τόνισε ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία τόσο διμερώς όσο και στο πλαίσιο της ΕΕ και του ΝΑΤΟ».
Τα ερωτήματα Κασσελάκη στον «σιωπηλό» Δένδια για F-35 και αμερικανικές «αλουμινότρατες»
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Στέφανος Κασσελάκης στο ΥΠΕΘΑ, πρωί, πρωί, με συνοδεία ναυάρχου. Μαζί με τον Ευάγγελο Αποστολάκη είχαν από μέρες προγραμματίσει αυτή την επίσκεψη. Οι εξελίξεις των τελευταίων δύο ημερών δίνουν πολύ μεγαλύτερη σημασία στη συνάντηση Κασσελάκη-Δένδια και οι λόγοι είναι ευνόητοι.
Η διθυραμβική δήλωση του πρωθυπουργού για τη δήθεν «δωρεάν παροχή» εξοπλιστικής βοήθειας από τις ΗΠΑ , «μπάζει» από παντού και αποδομήθηκε πλήρως παρά την προσπάθεια των τηλεοπτικών κυρίως μέσων ενημέρωσης να υπερασπιστούν όσα είπε ο κ.Μητσοτάκης.
Τα ερωτήματα που λογικά θα τεθούν στον ΥΕΘΑ Νίκο Δένδια δεν είναι δύσκολο να προβλεφθούν:
•Γιατί τώρα η σπουδή για τα F-35 που το λιγότερο που θα κοστίσουν είναι 9 δις, όταν πολύ πρόσφατα η ελληνική κυβέρνηση πήρε μια σωστή απόφαση για την απόκτηση των Rafale που καλύπτει άψογα τις επιχειρησιακές ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας.
•Γιατί η σπουδή να «κλείσει η δουλειά» με τα F-35, όταν το αεροσκαφος έχει απορριφθεί 3 φορές στο παρελθόν, την τελευταία επί υπουργίας Ευάγγελου Μεϊμαράκη και κυβέρνησης ΝΔ. Τι άλλαξε επί κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη;
•Γιατί η σπουδή για ένα αεροσκάφος που δημόσια εμπειρότατοι και σοβαροί αεροπόροι έχουν πει ότι δεν θα ελέγχεται εθνικά και σε περίπτωση κρίσης με την Τουρκία μπορεί να «κλειδωθεί» από τους Αμερικανούς. Τα σχετικά βίντεο υπάρχουν και τίποτα απ΄ όσα έχουν ειπωθεί δεν έχει διαψευστεί, γιατί δεν μπορεί να διαψευστεί.
•Πως η Ελλάδα θα συντηρήσει έναν τύπο αεροσκάφους 4,5 γενιάς όπως το Rafale κι ένα 5ης γενιάς όπως το F-35; Πως εγγυάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη που έχει διαθεσιμότητα …ενός με δύο C-130 ,ότι η Ελλάδα θα μπορεί να έχει στον αέρα και Rafale και F-35;
•Που είναι τα όπλα που θα έχει το F-35;
•Τι θα κερρδίσει για την αμυντική της βιομηχανία η Ελλάδα; Έχει θέσει το θέμα η κυβέρνηση;
- «Φρεγάτες» LCS! Είναι δυνατόν η ελληνική κυβέρνηση να συζητά στα σοβαρά να «φορτωθεί» τα πλοία που απέσυραν άρον άρον οι Αμερικανοί, γιατί δεν μπόρεσαν ΠΟΤΕ να λύσουν τα προβλήματα τους;
- Είναι δυνατόν να συζητά η ελληνική κυβέρνηση για ενίσχυση του Στόλου μας για πλοία που επί της ουσίας είναι…παράκτια περιπολικά;
- Πόσο είναι το κόστος επισκευών για να ελπίζουμε ότι θα πλεύσουν τα πλοία; Οι πληροφορίες μιλάνε για εκατοντάδες εκατομμύρια με αμφίβολο αποτέλεσμα.
- Είναι δυνατόν να συζητά ελληνική κυβέρνηση για απόκτηση πλοίων με τόσο αστείο οπλισμό;
- Γιατί έχει «παγώσει» το πρόγραμμα ενίσχυσης του Στόλου, που ξεκίνησε με την απόκτηση των φρεγατών Belharra;
- Γιατί αποκλείστηκαν με το «έτσι θέλω» όλες οι εναλλακτικές λύσεις -τουλάχιστον τρεις- και συζητάμε έστω για τις αμερικανικές «αλουμινότρατες»;
Πολλά ακόμη μπορεί να τεθούν στον ΥΕΘΑ Νίκο Δένδια ,ο οποίος από το «διάγγελμα Μητσοτάκη» και μετά δεν έχει κάνει καμία απολύτως δήλωση. Μόνο σε ομιλία του στον Πειραιά για τη μαύρη επέτειο των Ιμίων επανέλαβε ότι το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί να πάρει πλοία «από τα ράφια».
Δεν γνωρίζουμε αν ο κ.Δένδιας θα επιλέξει να έχει στο γραφείο του και τους Αρχηγούς ΓΕΝ και ΓΕΑ προκειμένου να δώσουν τεχνικές απαντήσεις στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η ευθύνη τους για τις αποφάσεις που θα ληφθούν είναι μεγάλη και η επιχειρησιακή τεκμηρίωση των εισηγήσεων τους πρέπει να είναι αναλυτική και πειστική. Ακόμη κι αν είναι αντίθετη με τα «θέλω» του Μαξίμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου