«Με βάση τη διάρκεια των ερευνών που διενεργήθηκαν (…), και τη θερμοκρασία του νερού, αυτή τη στιγμή δεν εκτιμάμε πως θα βρούμε ανθρώπους ακόμη στη ζωή», εξήγησε ο αντιναύαρχος Σάνον Γκίλριδ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Αργά την Τρίτη οι διασώστες εντόπισαν μία σορό μέσα στα νερά του ποταμού Πατάπσκο, ενώ οι άλλοι πέντε δεν έχουν εντοπιστεί ακόμα.
AP Photo/Matt Rourke
Άλλα δύο άτομα ανασύρθηκαν ζωντανά. Ένας νοσηλεύτηκε για λίγο, αν και είχε βαριά τραύματα, και πλέον έχει πάρει εξιτήριο και ο δεύτερος δεν είχε καθόλου τραύματα.
Η γέφυρα κατέρρευσε όταν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χτύπησε στην κολόνα. Οι ενεργές προσπάθειες έρευνας και διάσωσης διακόπηκαν μετά από 18 ώρες, είπε ο υποναύαρχος Σάνον Γκίλριθ και τόνισε ότι η ακτοφυλακή δεν φεύγει από το σημείο, «απλώς πρόκειται να μεταβεί σε μια διαφορετική φάση».
Ο συνταγματάρχης Ρόναλντ Μπάτλερ της αστυνομίας του Μέριλαντ είπε ότι δύτες θα επιστρέψουν στο νερό στις 6 το πρωί της Τετάρτης (12:00 ώρα Ελλάδας) για να προσπαθήσουν να ανασύρουν τα πτώματα των έξι αγνοουμένων εργατών.
Οι αρχές κατάφεραν να βρουν τρία επιβατικά οχήματα, ένα φορτηγό τσιμέντου και ένα πέμπτο όχημα βυθισμένα στο νερό χρησιμοποιώντας τεχνολογία υπερύθρων και πλευρικής σάρωσης σόναρ, δήλωσε ο επικεφαλής της πυροσβεστικής της πόλης της Βαλτιμόρης Τζέιμς Γουάλας.
Το πλοίο υπέστη ολικό μπλακ άουτ
Ο καπετάνιος του πλοίου που συνετρίβη στη γέφυρα της Βαλτιμόρης την Τρίτη έκανε «ό,τι μπορούσε να κάνει» για να επιβραδύνει το πλοίο και να μην παρασυρθεί προς τη γέφυρα, δήλωσε ο Κλέι Ντάιμοντ, εκτελεστικός διευθυντής και γενικός σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανών Πλοιάρχων.
Ο Κλέι Ντάιμοντ βρίσκεται σε στενή επικοινωνία με την Ένωση Πλοιάρχων του Μέριλαντ για το τι εκτυλίχθηκε στο φορτηγό πλοίο Dali τις στιγμές που προηγήθηκαν της συντριβής.
«Λίγα λεπτά πριν από τη γέφυρα, υπήρξε πλήρης διακοπή ρεύματος στο πλοίο, που σημαίνει ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του κινητήρα και την ηλεκτρική ισχύ, ήταν πλήρης συσκότιση», είπε ο Ντάιμοντ στο CNN.
AP Photo/Matt Rourke
Σε εκείνο το σημείο, σύμφωνα με τον Κλέι Ντάιμοντ, ο πλοίαρχος έκανε «ό,τι μπορούσε» για να επιβραδύνει το πλοίο και να το εμποδίσει να παρασυρθεί προς τα δεξιά, προς τη γέφυρα.
Ο καπετάνιος έδωσε γρήγορα μια σειρά από εντολές, ζητώντας να στραφεί το πηδάλιο όσο το δυνατόν πιο αριστερά και να ρίξει άγκυρα το πλοίο, ενώ σύμφωνα με τον Ντάιμοντ, ο πλοίαρχος ήταν αυτός που επικοινώνησε με το γραφείο αποστολής για να διακόψει την κυκλοφορία προς τη γέφυρα.
«Αυτά ήταν όλα τα κατάλληλα βήματα, αλλά συνέβη τόσο γρήγορα και με τόσο λίγο χρόνο… κανένας από αυτούς τους ελιγμούς δεν ήταν αρκετός», πρόσθεσε ο εκτελεστικός διευθυντής και γενικός σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανών Πλοιάρχων. Παράλληλα επεσήμανε ότι ενώ τα φώτα στο σκάφος φαίνονται να ανάβουν ξανά – πιθανότατα λόγω μιας γεννήτριας έκτακτης ανάγκης που ενεργοποιήθηκε μετά το αρχικό μπλακ άουτ – οι κινητήρες του πλοίου δεν λειτούργησαν ποτέ ξανά.
Το ελληνικό παρελθόν του
Ελληνικό παρελθόν έχει το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ MV Dali που προσέκρουσε στην γέφυρα αφού σύμφωνα με τα στοιχεία το πλοίο είχε ναυπηγηθεί από την Hyundai Heavy Industries για λογαριασμό της Oceanbulk του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά.
Διαβάστε επίσης: Βαλτιμόρη: Με ελληνικό παρελθόν το πλοίο που έριξε τη γέφυρα – Έξι οι αγνοούμενοι (Photos)
Το πλοίο που είχε ναυπηγηθεί στο 2015 και το 2016 είχε εμπλακεί σε άλλο ατύχημα στο λιμάνι της Αμβέρσας, είχε περάσει τα τελευταία χρόνια στα χέρια της Grace Ocean Private Ltd, με έδρα την Σιγκαπούρη. Κατά την πρόσκρουση του στην γέφυρα της Βαλτιμόρης το πλοίο διαχειριζόταν η SYNERGY Marine και είχε ναυλώσει η Maersk.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνε γνωστά για το πλοίο, στο ατύχημα στην Αμβέρσα, είχε υποστεί σημαντική ζημιά στην πρύμνη του, ενώ ζημιές προκλήθηκαν και στην προβλήτα. Τότε το πλοίο είχε κρατηθεί από τις λιμενικές αρχές της Αμβέρσας.
AP Photo/Mark Schiefelbein
Με μηχανική βλάβη και SOS έριξε τη γέφυρα
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσέκρουσε σε γέφυρα στη Βαλτιμόρη νωρίς το πρωί της Τρίτης, είχε προλάβει να εκπέμψει σήμα κινδύνου, γεγονός που επέτρεψε να περιοριστεί η κυκλοφορία και να σωθούν ζωές, ανέφερε ο κυβερνήτης του Μέριλαντ.
«Οι άνθρωποι αυτοί είναι ήρωες. Έσωσαν ζωές την περασμένη νύχτα», είπε ο Γουές Μουρ αναφερόμενος στο πλήρωμα του πλοίου Dali το οποίο κατάφερε να ενημερώσει τις αρχές ότι αντιμετώπιζε μηχανικό πρόβλημα ενώ έπλεε με ταχύτητα οκτώ κόμβων στον ποταμό Πατάπσκο.
Δείτε επίσης: ΗΠΑ: Με μηχανική βλάβη και SOS το πλοίο που έριξε τη γέφυρα – Έξι οι αγνοούμενοι (Photos)
Μετά την πρόσκρουση, η γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι κατέρρευσε στον ποταμό και έχει αποκλειστεί η πρόσβαση στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk ανακοίνωσε ότι λόγω του συμβάντος αυτού τα πλοία του θα αποφεύγουν στο προσεχές μέλλον το λιμάνι της Βαλτιμόρης, ένα από τα πιο πολυσύχναστα των ΗΠΑ. Το Dali, με σημαία Σιγκαπούρης, ήταν ναυλωμένο από την εταιρεία Maersk όμως το πλήρωμά του δεν ανήκει στην εταιρεία.
Από την κατάρρευση της γέφυρας των τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, αυτοκίνητα και άνθρωποι κατέληξαν στα νερά του ποταμού. Οι διασώστες ανέσυραν δύο επιζώντες, ο ένας εκ των οποίων παραμένει στο νοσοκομείο. Αναζητούν ακόμη τουλάχιστον έξι άτομα.
«Η προκαταρκτική έρευνα υποδηλώνει ότι επρόκειτο για ατύχημα», είπε ο κυβερνήτης, διαβεβαιώνοντας ότι δεν υπάρχει καμία αξιόπιστη ένδειξη ότι ήταν τρομοκρατική ενέργεια.
Πάνω στη γέφυρα τη στιγμή του ατυχήματος βρίσκονταν οκτώ άνθρωποι και οι έξι από αυτούς αγνοούνται, ανακοίνωσε η υπηρεσία μεταφορών της Πολιτείας αρκετές ώρες μετά την κατάρρευση. Τη στιγμή της κατάρρευσης, στη 1.27 τοπική ώρα, εργάτες επισκεύαζαν το οδόστρωμα της γέφυρας. Τα σόναρ εντόπισαν οχήματα στο βυθό του ποταμού, σε βάθος περίπου 50 μέτρων, είπε ο Πολ Γουίντφιλντ, ο γραμματέας Μεταφορών του Μέριλαντ.
Σύμφωνα με τον Μουρ η γέφυρα πληρούσε τις προδιαγραφές και δεν είχε δομικά προβλήματα.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ενημερώθηκε για το ατύχημα, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.
Εχασε το προωθητικό σύστημα
Το πλοίο «έχασε το προωθητικό σύστημα» καθώς έφευγε από το λιμάνι και το πλήρωμα ενημέρωσε τις τοπικές αρχές ότι δεν μπορούσε να το ελέγξει, μετέδωσε το ABC News, επικαλούμενο μια αναφορά των υπηρεσιών πληροφοριών των ΗΠΑ.
Το λιμάνι της Βαλτιμόρης έκλεισε μέχρι νεωτέρας. Πρόκειται για το σημαντικότερο λιμάνι των ΗΠΑ όσον αφορά τα φορτία αυτοκινήτων. Μόνο το 2022 πέρασαν από εκεί περισσότερα από 750.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής. Είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές άνθρακα. Το κλείσιμο αυτού του μεγάλου λιμανιού στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ θα μπορούσε να διαταράξει την αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων – από αυτοκίνητα μέχρι άνθρακα ή και ζάχαρη, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις και το κόστος τους.
Η σημερινή καταστροφή ίσως είναι η χειρότερη κατάρρευση γέφυρας για τις ΗΠΑ από το 2007, όταν η γέφυρα I-35W έπεσε στον ποταμό Μισισιπί, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 13 άνθρωποι. Είναι επίσης το χειρότερο ατύχημα σε γέφυρα από πρόσκρουση πλοίου τα τελευταία 40-50 χρόνια, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Νάιτ, εμπειρογνώμονα του Ινστιτούτου Πολιτικών Μηχανικών.
Το Dali είχε εμπλακεί και άλλο ατύχημα στην Αμβέρσα
Το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι είχε εμπλακεί και σε ένα ατύχημα στο λιμάνι της Αμβέρσας το 2016. Σύμφωνα με τις βελγικές λιμενικές αρχές, στις 11 Ιουλίου 2016 είχε προσκρούσει στην προβλήτα ενώ προσπαθούσε να αποπλεύσει από τον τερματικό σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα.
Η λιμενική αρχή δεν έδωσε άλλες διευκρινίσεις για τα αίτια του ατυχήματο
ς αλλά ανέφερε ότι το πλοίο παρέμεινε αγκυροβολημένο για επισκευές για κάποιο διάστημα μετά την πρόσκρουση.
«Ο γενικός κανόνας είναι ότι τα ατυχήματα αυτά ερευνώνται και τα πλοία επιτρέπεται να αποπλεύσουν μόνο αφού οι ειδικοί κρίνουν ότι είναι ασφαλές», είπε ένας εκπρόσωπος του λιμανιού της Αμβέρσας στο πρακτορείο Reuters.
Το Dali ανήκει στην Grace Ocean Pt Ltd και τη διαχείρισή του έχει αναλάβει η Synergy Marine Corp.
Διαβάστε επίσης:
Τιτανικός: Πουλήθηκε σε δημοπρασία η διάσημη «σανίδα» – Το αστρονομικό ποσό
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου